• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse


    Lotus Babette Woodley

    Ik zie aan het gezicht van Anna dat ze het niet zo leuk vind
    en ga ook weer aan het werk. 'Misschien wil je een appel?'
    Ik haal een snoep appel uit mijn tas en leg hem naast haar
    neer. 'Goed voor een boost in de middag', ik glimlach.
    'Of vroeg in de ochtend', zeg ik er snel bij en glimlach.
    Dan zie ik iets wat me interesseert, 'die gast is verdronken
    toen hij twaalf was, maar op zijn veertiende werd op zijn
    verjaardag gezegd dat hij nog leefde, maar gewoon niks met zijn moeder
    te maken wilde hebben', ik zuchtte diep en las verder met ingehouden
    adem. Alles boeide me en soms maakte ik aantekeningen. Dan
    plak in alles in WORD en glimlach erbij. 'Bijna klaar met mijn eerste opdracht, jippie'

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 23:15 ]


    ~

    Romy Salvati
    | | |
    Romy fronste bij het horen van de opmerkingen van Lotus en rolde zachtjes haar ogen. Haar zou ze duidelijk vermijden deze dagen. Ze stelde zich vriendelijk voor aan de niet onknappe jongen die binnenkwam, en liep toen terug naar haar plaats. ‘‘Clementine wil je niet tegen je hebben nee, so better behave baby.’’ Riep ze op een sarcastische toon naar Lotus, en ging verder met haar zogenoemde research. Jonathan was duidelijk niet blij met het nieuwe animo, en ze vroeg zich af of er nog meerderen binnenkwamen, die misschien wél haar type waren. Francis leek haar een beetje te arrogant.
    Er kwam niet veel interessante informatie op, maar Romy zette alles in een word en excel bestand. Ze besloot wetenschappeljike artikelen en verdere bedrijfsinformatie te zoeken en stuitte op wat cijfers en andere dingen die wel eens van belang konden zijn. Ze scande alles snel met haar ogen en fronste toen ze een aparte bedrijfsnaam tegenkwam in een van de documenten. Vailecher Co. Grijnzend bedacht ze zich dat het haar een beetje deed denken aan Chevalier, en ze kopieerde de informatie naar het document.
    En toen zag ze het. Vailecher was een anagram voor Chevalier. Was het toeval? Nee, dat kon niet. Ze zette de helderheid van het scherm laag zodat het moeilijker was om mee te kijken, en typte de twee namen naast elkaar. Letter voor letter haalde ze weg en ze had inderdaad gelijk. Ze sloot het word document en typte Vailecher in op google.
    Het eerste artikel was een over een faillissement door een schandaal. Ze klikte erop, en las het snel door.
    Het bleek dat Vailecher een grote sweatshop business runde in Polen in 1985, en dat ze mensen inhuurden die vervolgens dagenlang achter elkaar moesten werken, zonder slaap en eten. De medewerkers waren gelokt met beloftes en waren in een verschrikkelijke staat toen ze werden ‘‘gered’’. Het bedrijf stond geregistreerd onder een valse naam, dus ze hebben de eigenaars nooit kunnen terughalen. Snel sloot ze de pagina af en verwijderde de geschiedenis.
    Moest ze hierover praten met iemand? Maar wie, en waar? Kon ze mensen uberhaupt vertrouwen hier?

    *oh ohhh, she discovered something haha. Kan ik daar zo over typen? Ik bedoel, het is de bedoeling dat we allemaal nog argwanender worden, niet? hehe :Y) Ik heb het even lekker overdreven lol.


    tya

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Lotus gaf niet echt antwoord toen hij zich voorstelde. In plaats daarvan zwaaide ze naar de jongen die binnenliep. Hoeveel mensen zouden er nog bijkomen? Albert schatte dat de nieuweling niet veel ouder was dan Raven, al had hij een compleet andere uitstraling. De jongen stak zijn hand in de lucht en stelde zich voor als Francis Brooks, wat meteen verraadde dat hij niet Nederlands was. Of in ieder geval, niet helemaal. Albert keek even naar Anna die weer leek te veranderen in het verlegen meisje dat ze in de bus was geweest. Het was te horen aan haar zachte antwoord, ze voelde zich niet op haar gemak.
    Hij stond op het punt zijn stoel weer terug te schuiven toen Francis naast hem ging zitten, zijn hand uitstak en om zijn naam vroeg.
    'Albert,' hij schudde zijn hand en glimlachte. 'Je bent net op tijd, we zijn een uurtje geleden begonnen.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    @Albert
    Ik had je al gepest door vroeger dan jij Lotus te zeggen p


    Lotus Babette Woodley

    Ik kijk naar Romy en dan draai ik me weer om naar Albert
    en de andere jongen die naast he zit.
    'Snoep?' En ik geef hen allebei een snoepje. Mijne gooi ik zo
    naar binnen en kauw er op terwijl ik verder ga.
    Ik kom heel ver tot mijn computer plotseling uitval,
    ik kijk bij de andere die het zelfde probleem hebben.
    'Wat gebeurd er nu weer?' En ik bekijk mijn versleten, oude
    computer van alle kanten, maar vind niks. Ik kijk naar de anderen
    en dan weer naar mijn computer. 'Wats happened?'

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 23:34 ]


    ~

    Esmee Zytka Sadowski

    Zuchtend plant ze haar tas neer op een bed. Ze had gelezen dat ze op een kamer lag met twee jongens en een meisje. Ze hoopte maar dat deze Randall, Ryan en Romy een beetje oké waren want ze had geen zin in een stel zeikers. Ze besloot haar tijd te nemen en op haar gemak haar spullen uit te pakken. Ze bedacht dat ze daar helemaal geen zin in had en liep de gang op. Ze wiebelde even op haar hakken door se hoge drempel en liep toen de gang in die Clementine had aangewezen. Ze keek naar de ruimte die Clementine als grootste had bestempeld en duwde voorzichtig de deur open. Er zat al een behoorlijk groepje te werken. Ze hadden niet door dat ook zij ondertussen was binnengekomen dus besloot ze zichzelf maar even voor te stellen. 'Ik ben Esmee.' Zei ze met een glimlach.


    chaos makes the muse

    Francis Holden Brooks
    ‘‘Justice? You can have justice in the next world, in this world, we have the law.’’

    ‘‘Heb je al enig idee wat we moeten doen? De beschrijving is nogal vaag.’’ En illegaal, dacht hij. Hij wist dat het technisch gezien vrij was om onderzoek te doen naar bedrijven, maar niet op deze schaal en al helemaal niet tegen betaling. ‘‘Hebben jullie nog enige activiteiten gehad de voorheengaande dagen? Ik moest mijn diploma ophalen, vandaar dat ik later ben.’’ Gaf hij toe en glimlachte naar Albert. ‘‘Je praat een beetje vlaams, maar toch niet. Ben je van Zeeland?’’
    En toen kwam een meisje binnen, ze stelde zich voor als Esmee. Francis grijnsde. Hallo, Esmee. Hij draaide zich om naar het meisje en glimlachte naar haar. ‘‘Hier is nog een plek, als je er een zoekt.’’ Hij schoof hoffelijk de stoel voor haar naar achteren en richtte zich op zijn computer, die even langzaam was als hij verwachtte.


    tya

    Esmee Zytka Sadowski

    Ze grijnsde naar de jongen die haar een stoel aanbood. 'Tjongejonge,' zei ze quasi verbaasd. 'een echte heer.' Ze nam de plek dankbaar aan en liet zich op de stoel vallen. Ze bekeek de jongen goed en moest toegeven dat hij zeker niet onaantrekkelijk was. Ze bekeek de jongen die naast hem zat. Totaal anders. Verderop zaten drie meiden, een muurbloempje, een aabdachttrekker en iemand die haar deed denken aan iemand waar ze mee werkte. 'Excuseer mij.' Zei ze tegen degene die haar een stoel had aangeboden. Ze liep naar de andere kant van de kamer en glimlachte. 'Ik ben Esmee, is een van jullie toevallig Romy.' Ze was er bijna zeker van dat het niet het muurbloempje was. Dat paste gewoon niet. Ze streek een pluk haar voor haar ogen vandaan en keek de dames een voor een vragend aan.


    chaos makes the muse

    Romy Salvati
    | | |
    Ze werd uit haar gedachten opgeschrokken door de deur die voor de derde keer die dag openging. Deze keer stond er een meisje, haar leeftijd schatte ze. Ze was niet onknap en glimlachte naar haar. Ze heette Esmee, en voordat Romy zich kon voorstellen had Francis, zoals ze al verwachtte, de jongedame meegestrikt. Hoofdschuddend opende ze een nieuw worddocument en keek op toen ze haar naam hoorde. ‘‘Is iemand van jullie Romy?’’
    ‘‘Ja,’’ begon ze, en schoof de stoel naar achteren. ‘‘Dat ben ik.’’ Glimlachte ze. Ze kruiste haar benen en bekeek het meisje nieuwsgierig. Ze droeg hakken, mooie hakken, gewaagde keuze. Eindelijk, dacht ze, een gelijke. Anna was een lieverd, maar ze was totaal het tegenovergestelde. Met deze meid zou ze het vást goed kunnen vinden.


    tya

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    'Alles is nogal vaag,' hij rolde overdreven met zijn ogen. Het was waar. Ze moesten informatie zoeken, dat begreep hij nog. Hij wist alleen niet waar hij specifiek naar moest zoeken, of waarom het deze bedrijven waren die onderzocht moesten worden. Het klopte niet en hoe meer hij er over nadacht, hoe vreemder het werd. 'Ik snap zelf ook niet waar we mee bezig zijn, je zou denken dat het niet mag volgens de wet. Maar gefeliciteerd met het halen van je diploma!'
    Hij keek Francis verbaasd aan toen hij vroeg of hij uit Zeeland kwam. Geen domme jongen. De meeste mensen hadden geen flauw idee van waar hij vandaan kwam, maar dat kwam vaak door het vleugje Noors dat in zijn stem hing. 'Jep. Ik woon in Zeeland, maar mijn vader komt uit Noorwegen,' hij keek terug naar zijn beeldscherm en klikte alsnog op enter. De pagina laadde, zoekend naar resultaten van de naam Clementine. 'En jij?' hij wende zich weer tot Francis terwijl zijn computer nadacht. 'Je hebt geen Nederlandse naam. ben je Amerikaans?'
    Hij had de vraag nog maar gesteld of Francis had zich al gericht op een nieuw meisje die de stoel graag van hem aannam, zijn stem was van vriendelijk naar flirterig gegaan. Albert schudde glimlachend zijn hoofd en keek terug naar het scherm. Clementine's naam had resultaten opgeleverd. Hij ging rechtop zitten. Clementine was een deel geweest van Van Zijlen Onderzoekers, maar was weggestuurd nadat ze afschuwelijke test methodes had voorgesteld. Mensen, maar vooral jongeren, onder grote druk laten werken zonder goede levensvoorzieningen en hen onder dwang isoleren van de buitenwereld. Hij voelde zijn aderen kloppen in zijn nek. Dat was ontvoering. Hij keek om zich heen en kreeg het benauwd. Alsof een sterke hand zijn keel dichtkneep. Was hij in zo'n situatie terecht gekomen? Was dit echt of een of andere verknipte test?
    Hij schoof zijn stoel een stukje naar die van Anna toe. Hij kon haar vertrouwen, al was hij niet zo zeker van Lotus die naast haar zat. Anna had gezegd dat Clementine geen goede band had met het bedrijf dat zij onderzocht. 'Hey, Anna, wat had je net gevonden over Clementine?' fluisterde hij, in de hoop dat alleen zij het kon horen.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Esmee Zytka Sadowski


    Tevreden knikte ze naar haar kamergenoot, ze had een fijne uitstraling. Ze stak haar hand naar haar uit en grijnsde. 'Ik ben Esmee, je nieuwe kamergenootje.' Ze liet het woord kamergenootje op een sarcastische toon uit haar mond ontsnappen. Ze trok de stoel die naast Romy stond onder de tafel vandaan en liet zich er op vallen. 'Is dit alles? Of zijn er nog meer mensen?' Ze keek de ruimte rond. Als dit alle mensen waren moesten Ryan en Randall hier ook aanwezig staan. Ze besefte zich opeens dat die Clementine haar bar weinig had verteld, normaal gesproken zou het haar niet veel kunnen schelen, maar in deze omstandigheden werden dit soort dingen interessanter. Ze had geen idee wat ze moest doen en dat zinde haar niet. Ze zou haar zo meteen wel even opzoeken. Ze maakte het zichzelf gemakkelijk in de stoel, die verschrikkelijk zat, en sloeg haar benen over elkaar.




    Anna Hope van der Loo


    Ze schrok op door de onverwachte vraag van Albert. Hij zag er grappig uit hoe hij zich gedroeg alsof waar hij over sprak topgeheim was. Ze besloot hem toch te antwoorden op fluistertoon. 'Clementine heeft samengewerkt met dit bedrijf.' Zei ze wijzend naar haar beeldscherm. 'Ze zijn met ruzie uit elkaar gegaan. Clementine heeft hen beschuldigd van het stelen van haar bevindingen.' Ze stopte even en las verder. 'Het is allemaal een beetje vaag, vind je niet?' Ze vond het steeds vreemder worden naarmate ze meer las en ontdekte. 'Ik zocht op haar naam en kwam tegen dat ze is getrouwd.' ze kon zich niet indenken dat iemand van haar kon houden en zelfs met haar trouwen. 'Maar die hele man is nergens op internet te vinden.' Ze beet op haar lip en dacht na. 'Het is een beetje vreemd.'


    chaos makes the muse

    Romy Salvati
    | | |
    Romy zuchtte opgelucht. Een vrouw, een vrouwelijk wezen op haar kamer! Ze had geen probleem met Randall en Ryan. Beide waren ze aardig, maar ze wilde gewoon even oppervlakkig over vrouwen dingen praten. Ze glimlachte naar haar en keek even rond. ‘‘Nee, er komen nog mensen. En zelfs nog nieuwelingen geloof ik.’’ Mompelde ze ongeconcentreerd.
    ‘‘Maar de meesten hier zijn echt wel oké. Die twee daar zijn Anna en Albert, dat meisje naast haar is Lotus, zij is ook nieuw.’’ Ze pauzeerde even en keek nog even verder. ‘‘Daarachter zitten Ryan en Randall. Ze zijn echt aardig allebei, en ze zullen jou vast leuk vinden.’’ Grijnsde ze en perste haar lippen samen.
    ‘‘Verder... douches zijn maximaal 10 minuten, punctualiteit is van groot belang, en het eten is nasty.’’ Zei ze en wierp een stille blik op Jonathan. ‘‘En als je je niet gedraagt, wordt je verbannen naar de kamer van verdoemenis.’’ Grinnikte ze. ‘‘Een soort huisarrest geloof ik? Maar goed, wij gaan ons wel gedragen, niet?’’ Knipoogde ze.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 11:18 ]


    tya

    Jonas Carson      Lynch

    Nadat ik langs Clementine was gepasseerd ging ik achter mijn pc zitten. Er stond een welkomsscherm. Ik klikte het weg en begon te zoeken. EuropeseProduction tikte ik in. Er kwam een site op met dezelfde naam, en ik klikte hem aan.

    Welkom bij EuropeseProduction. Wij staan in voor alle ruimtevaarttuigen van de 21ste en 22ste eeuw. Kent u misschien het nieuwe ruimtetuig SpaceX? Daaraan hebben wij meegewerkt.

    In ieder geval, welkom op onze site en wij geven een antwoord op al uw vragen!


    Gelukkig dat alles er in het Nederlands opstond. Ik kopieerde alles naar een Word document, en verzamelde alle info van site. Ik had op voorhand ook even de FireWall gecheckt, voor virusachtige sites.



    Ik ga straks op mijn pc ook even een ppt maken met een voorbeeld van hoe de site er zou uitzien. (nadat ik aardrijkskunde en godsdienst heb geleerd...)

    Esmee Zytka Sadowski

    'Altijd even braaf.' Grijnsde ze naar Romy. Ze maakte er een grapje van, maar was behoorlijk nieuwsgierig geworden wat er zich in die kamer zou bevinden. Wat Romy had gezegd over douchen en eten had haar niet zoveel uitgemaakt. Douchen deed ze toch nooit lang en het eten kon nooit zo slecht zijn als wat ze wel eens in huis had. Ze keek naar de twee jongens die Romy had aangewezen als Randall en Ryan, de een zag er een tikkeltje agressief uit of dat probeerde hij in ieder geval. De ander leek haar wat kinderlijk, nog best jong. Ze had al wel opgemerkt dat de leeftijden nogal uiteen liepen. 'Zolang de bedden schoon zijn vind ik het prima.' Ze rekte zich even uit en had de neiging haar benen op de tafel tegenover haar te leggen, maar hield zich in omdat ze bang was haar schoenen te beschadigen. Ze keek opzij naar Romy, ergens had ze wel het idee dat zij vriendinnen konden worden, maar eerste indrukken vertellen niet altijd de waarheid. Ze zou alles gewoon rustig afwachten.


    chaos makes the muse

    BRAN      "RAVEN"      MEALLÁN      TREASACH
    “Better to show them we chose to die on our feet , rather than live on our knees”
    22 years - Iers - biseksueel - straatmuzikant


    Hij had al wat interessante dingen over zijn persoon gevonden toen de betrekkelijke rust werd verstoord door de binnenkomst van drie nieuwe personen. Hoewel Raven ze uiterlijk negeerde, hield hij ze vanuit zijn ooghoek in de gaten. Eindelijk, er leken een paar leeftijdsgenoten bij te komen. Raven kon niet zeggen dat hij deze ontwikkeling betreurde. Een paar mensen van wie hij tenminste zeker kon zijn dat ze meerderjarig waren erbij was nooit verkeerd. Terwijl zij ook plekken zochten en zich met de eerder gearriveerden begonnen te vermengen, rekte hij zich eens uit en nam zijn omgeving in zich op.
    Zoals verwacht hing er in de hoek een opvallende camera, maar als je keek hoe hij gericht stond ten opzichte van zijn bereik, was nog niet de halve ruimte in beeld. Dat kon simpelweg niet de camera zijn die gebruikt werd voor het onderzoek - of voor het in de gaten houden van de kandidaten. Ergens in deze ruimte moest dus sowieso nog een verstopte camera zitten die ongetwijfeld van betere kwaliteit was als het oude ding wat in de hoek hing. Er hingen nog net geen spinnenwebben voor de lens.
    Aangezien hij toch geen zin had om echt iets te doen en de rest ook niet aan het werk was, besloot hij zich toch maar voor te stellen aan de nieuwkomers. In eerste instantie ging zijn aandacht naar de jongen. Een jongen van zijn leeftijd. Eindelijk.
    "Zozo, zo te horen een echte heer en zo te horen ook nog geleerd," zei hij tegen de ander, verwijzend naar de woorden die het meisje dat zich als Esmee had voorgesteld had gebruikt. Hij stak zijn hand uit. "Raven."

    “Heroes don’t exist and even if they did I wouldn’t be one of them”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Francis Holden Brooks
    ‘‘Justice? You can have justice in the next world, in this world, we have the law.’’

    Esmee was zo snel weg als dat ze gekomen was, en hij besloot zich maar te focussen op waarvoor hij hier was: werk. Hij zou later wel kennis maken met de anderen, voor nu had hij wel even genoeg gekletst.
    Tot hij weer onderbroken werd.
    ‘‘Zozo, zo te horen een echte heer en zo te horen ook nog geleerd.’’ Klonk er van een stem in de hoek. Iers. Accenten waren zijn ding wel, hoewel hij het Noorse in Albert's stem niet direct had opgemerkt. Hij bekeek de jongen verderop en grijnsde in zichzelf. Hij stelde zich voor als Raven. Francis nam zijn hand aan en schudde hem stevig. ‘‘Francis. Lord knows I try.’’ Grijnsde hij en bekeek de jongen goed.
    ‘‘Wat doe jij zo ver van huis, Raven?’’ Hij vroeg zich af of Raven echt zijn naam was, en als dat zo was, of zijn ouders drugsverslaafd waren. Die vragen zou hij voor nu even achterwegen laten. Hij was enigszins blij dat er een jongen van zijn leeftijd in deze groep was, maar de vraag was of hij het goed met hem kon vinden. Op het eerste ogenblik hadden ze niets van elkaar weg, maar dat zou nog moeten blijken.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2016 - 16:11 ]


    tya