• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Megan: hij is er! *O*
    I'M SO EXCITED :3


    Deep inside, I've never felt alive


    FINALLY. IT'S RESTORED AGAIN *O*


    Deep inside, I've never felt alive

    Wauw. Wat een aflevering.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Anatomy schreef:
    Wauw. Wat een aflevering.

    Dat is nogal zacht uitgedrukt x'D

    God die laatste scène. Luf it all :3
    Ben overigens benieuwd of het nu niet gewoon bij seizoen zeven blijft. Ik zou in ieder geval zeggen dat er niet meer nodig zou zijn...


    Deep inside, I've never felt alive

    .........
    what just happened


    I live for the applause, you will die for it.

    Cynic schreef:
    (...)
    Dat is nogal zacht uitgedrukt x'D

    God die laatste scène. Luf it all :3
    Ben overigens benieuwd of het nu niet gewoon bij seizoen zeven blijft. Ik zou in ieder geval zeggen dat er niet meer nodig zou zijn...


    Ik hoop op seizoen 7 en 8. En dan een film om alles te eindigen.


    -

    Valar_Morghulis schreef:

    Als Jon een (halve) targaryen is, zou hij dan ook tegen vuur kunnen?
    Want in Seisoen 1 brandde hij wel zijn hand... Of kunnen alleen 'volbloed' targaryens tegen vuur?


    Velen maken die fout, haha. Dany is gewoon een uitzondering. Vele Targaryans zijn doodgegaan aan vuur. Zo heeft eentje zelfs wildfire gedronken in de hoop een dragon te worden. Dus Dany is echt alleen een uitzondering.


    -

    Ik wist dat Cersei het wildfire ging gebruiken en de boel zou opblazen, maar ik had verwacht dat ze Tommen daarmee ook zou treffen perongelijk. Toen the Mountain hem tegenhield had ik het idee van Oh, Tommen overleefd seizoen 6. But nope... Zo'n kille en silent dood had ik niet verwacht, zeker niet van Tommen, hij leek me wel een persoon die dit niet zou durven te doen. Ik ben blij dat Cersei eindelijk terug is, maar al haar kinderen zijn dood, ze heeft niks meer. Haar kinderen waren het enigste waar ze nog voor leefde. Cersei is nu zo leeg en ze is Queen of the Seven Kingdoms... Dit kan nog eens gevaarlijk uit pakken. Ik denk dat een empty persoon nog wel gevaarlijker is als een insane persoon zoals the Mad King. Cersei is nu wel de volgende die binnenkort dood zou moeten gaan volgens the Prophecy. Iemand gaat haar vermoorden, ''Het kleine broertje of zusje''. Ik heb 't gevoel dat Jaime het gaat doen, maar het kan net zo goed ook onze Mother of Dragons zijn aangezien ze Kings Landing wel gaat bereiken in seizoen 7

    En eindelijk is R+L=J confirmed! Nu nog wachten totdat het ook echt bekend wordt in Westeros, hopelijk bereikt Bran Winterfell soon.
    KING IN THE NORTH!

    Helaas geen Lady Stoneheart, maar ik heb er nog vertrouwen in aangezien the Brotherhood without banners all of the sudden zo terug in het spel werden gegooid, dus misschien next season. Of Sansa en voornamelijk Arya hebben haar rol gewoon overgenomen om revenge te nemen op alle Lannisters/Freys.


    I live for the applause, you will die for it.


    Opzich zijn er weinig mensen meer over voor nog 2 seizoenen. Maar ik zou het echt niet weten. Hoe meer afleveringen, hoe meer we van GOT kunnen zien natuurlijk.

    Ik heb trouwens nu pas episode 9 gezien. Haha whoops. Rickons dood was so sad /:en de reus... De klappen op Ramsey tho.
    de draak in het begin was ook best cool. Moest alleen wel even denken hoe de episode alkoweer begon. (Die discussie tussen Sansa en Jon was misschien ook niet nodig). Misschien niet mijn fav aflevering. Maar het is wel een indrukwekkende.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    FindingDory schreef:
    (...)

    Velen maken die fout, haha. Dany is gewoon een uitzondering. Vele Targaryans zijn doodgegaan aan vuur. Zo heeft eentje zelfs wildfire gedronken in de hoop een dragon te worden. Dus Dany is echt alleen een uitzondering.



    Oh, haha, vandaar. :j
    Wauw... wildfire drinken is ook niet héél slim xD


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Dat moment wanneer baby Jon in adult Jon vervaagd gaf me echt chills man, en dan ook die muziek van Ramin Djawadi erdoor man wat een aflevering. _O_


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Aguilar schreef:
    Dat moment wanneer baby Jon in adult Jon vervaagd gaf me echt chills man, en dan ook die muziek van Ramin Djawadi erdoor man wat een aflevering. _O_
    Ugh ja
    Ook de muziek tijdens het hele opbouw naar 't wildfire.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 20:04 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Rafe schreef:
    (...)
    Ugh ja
    Ook de muziek tijdens het hele opbouw naar 't wildfire.


    Ja! Dat is deze. :3
    Kan niet stoppen met luisteren.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Aguilar schreef:
    (...)

    Ja! Dat is deze. :3
    Kan niet stoppen met luisteren.


    Kippenvel van dat nummer! Ik vond die scene zo onwijs goed!


    Treat people with kindness

    Aguilar schreef:
    (...)

    Ja! Dat is deze. :3
    Kan niet stoppen met luisteren.


    Nothing beats this tho. ^,^


    What do we say to the god of death? ''Not today.''