• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    OMG OMG OMG!!!! (yeah) Dit was zo fantastisch amazing. (yeah) Alles. (hoera) Gewoon te leuk voor woorden (cool)


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”

    R+L=J! _O_


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    DEZE AFLEVERING WAS GEWELDIG. OMG.. CERCEI.. DEZE OPENINGSCENE WAS ECHT TE EPIC! DE HELE AFLEVERING WAS AWESOME!!


    Treat people with kindness

    ffs cersei, beetje die mensen opblazen including Margaery !!!!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik moet nog een klein iets voor school doen maar ik ben echt veel te hyper door de aflevering om nu iets te doen xd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    GrandR schreef:
    kijkt iemand anders nu ook live de finale?
    holy fuck, vertrouw dat muziekje bij kingslanding niet. En my Loras feels.
    - WHAT DID HE DO. MARGAERY AND CERSEI I BLAME YOU. en dat kindje rent vast niet weg voor niets.
    En jakkes. wat is dit.
    - Margaery is slim. en I was right over die jongen.
    - Nou, nu al veel doden. En Cersei, never liked you..

    Na afloop:
    Dat eindigde veel te snel jongens. En nu kan ik ook echt slapen?
    Nope.
    Ik had Tommens dood niet op deze manier verwacht tho. En Margaery's laatste daad was ten minste nog goed, al wilde het niet baten/:
    Ik heb Cersei nooit echt gemogen, maar op de revenge van de snakes en de laatste Tyrell moeten we toch nog even wachten vrees ik.
    Dta laatste beeld was best impressive tho. Tyrion past wle waar hij nu is.
    Arya's actie was cool. Ben benieuwd wat er met haar verder gaat gebeuren. Waar ze terecht komt.
    En i guess dat Catelyn niet terug gekomen is.. Serieus littlefinger.. Next to that, all is good over there, but Jon can't be 100 % just like all the rest. I mean, he died.
    Sommige bloedbeelden tho..

    En oeps ik liveappte een vriendin van em die game of thrones niet kijkt. Die heeft 24601 appjes als ze wakker wordt.


    Varys stond ook al weer achter Deanerys en als je goed naar de schepen op de achtergrond kijkt zie je schepen van zowel house Tyrell als Dorne.




    Maar OMG! Ik heb echt gejankt op sommige momenten xD De dood van zo goed als heel house Tyrell heeft er best hard ingehakt bij mij en ik had ook echt niet gedacht dat Tommen op zo'n manier dood zou gaan. En Lancel though...

    THE KING IN THE NORTH!!!! I freaking love lady Mormont ^^
    Ik vond het ook gaaf gedaan dat ze direct het gezicht van Jon lieten zien na de tower of joy.
    Cersei the mad queen. Je kon ook duidelijk een soort angst van Jaime's gezicht aflezen en het zal me niets verbazen als hij uiteindelijk zowel de kingslayer als de queenslayer word, want met de dood van haar laatste kind is Cersei zo goed als alle vorm van menselijkheid kwijt.
    Petyr en Sansa, ik ben echt benieuwd hoe dat zich nog gaat uitspelen.
    EN HOLY FREAKING... WHAAA, geef mij die bibliotheek! xD
    Tyrion, hand of the queen. That scene was zo awesome and kinda cute.
    Maar we zullen onze Nederlandse bijdrages aan GoT vast wel niet zo snel meer zien en misschien wel helemaal niet meer, met Mellisandre verbannen naar het zuiden zou ze nog wat aan kunnen richten in Kingslanding etc, maar Daario die achterblijft in Meereen lijkt weggeschreven, aangezien Meereen nu een soort van closed chapter is.


    Credendo Vides

    OMG GO ARYA!! Echt aan het juichen hier haha.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    DreamerN schreef:
    (...)

    Varys stond ook al weer achter Deanerys en als je goed naar de schepen op de achtergrond kijkt zie je schepen van zowel house Tyrell als Dorne.




    Maar OMG! Ik heb echt gejankt op sommige momenten xD De dood van zo goed als heel house Tyrell heeft er best hard ingehakt bij mij en ik had ook echt niet gedacht dat Tommen op zo'n manier dood zou gaan. En Lancel though...

    THE KING IN THE NORTH!!!! I freaking love lady Mormont ^^
    Ik vond het ook gaaf gedaan dat ze direct het gezicht van Jon lieten zien na de tower of joy.
    Cersei the mad queen. Je kon ook duidelijk een soort angst van Jaime's gezicht aflezen en het zal me niets verbazen als hij uiteindelijk zowel de kingslayer als de queenslayer word, want met de dood van haar laatste kind is Cersei zo goed als alle vorm van menselijkheid kwijt.
    Petyr en Sansa, ik ben echt benieuwd hoe dat zich nog gaat uitspelen.
    EN HOLY FREAKING... WHAAA, geef mij die bibliotheek! xD
    Tyrion, hand of the queen. That scene was zo awesome and kinda cute.
    Maar we zullen onze Nederlandse bijdrages aan GoT vast wel niet zo snel meer zien en misschien wel helemaal niet meer, met Mellisandre verbannen naar het zuiden zou ze nog wat aan kunnen richten in Kingslanding etc, maar Daario die achterblijft in Meereen lijkt weggeschreven, aangezien Meereen nu een soort van closed chapter is.


    Dat heb ik vandaag eerder ergens gezien. er is nog hoop.
    Ik ben ook nog niet helemaal bekomen van die explosie ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn


    Als Jon een (halve) targaryen is, zou hij dan ook tegen vuur kunnen?
    Want in Seisoen 1 brandde hij wel zijn hand... Of kunnen alleen 'volbloed' targaryens tegen vuur?


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    JESUS HOLY FUCKING SHIT.
    Ik ben echt zwaar onder de indruk van de aflevering, damn. Dat wordt dan weer een jaar wachten.
    Littlefinger heeft z'n teleportation device wel flink uitgeleend zeg. Aan Arya, Varys en Jaime x'd. Ugh, ik heb echt geen woorden....


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Valar_Morghulis schreef:

    Als Jon een (halve) targaryen is, zou hij dan ook tegen vuur kunnen?
    Want in Seisoen 1 brandde hij wel zijn hand... Of kunnen alleen 'volbloed' targaryens tegen vuur?


    Idk, ik snap niet helemaal waar ze in de show voor gaan. In het boek is geen Targaryen namelijk bestand tegen vuur. De enige reden waarom Dany in seizoen één uit die brandstapel kwam lopen was door blood magic. Maar in de show is ze wel bestand tegen vuur, dus ik snap het ook niet helemaal. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik ga nu kijken, ik ben bang dat het anders niet meer lukt om spoilers te ontwijken.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik kan vanavond pas kijken maar ben zo bang dat hij enorm gaat tegenvallen want de preview was gewoon kut D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Klopt het dat 'ie niet op HBO GO staat?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Anatomy schreef:
    Klopt het dat 'ie niet op HBO GO staat?

    Ik heb hetzelfde probleem D:


    Deep inside, I've never felt alive