• In een nachtclub in de Amerikaanse stad Orlando is zaterdagnacht (lokale tijd) een schietpartij geweest. Volgens de politie zijn er minstens vijftig personen om het leven gekomen. Ook zijn 53 mensen gewond geraakt.

    De toestand van enkele gewonden is nog kritiek. Er zijn in totaal zes trauma-chirurgen aan het werk om de slachtoffers te helpen.

    De schietpartij vond om 2.00 uur plaatselijke tijd plaats in nachtclub Pulse, een plek waar veel homoseksuelen komen. De dader schoot met een automatisch geweer en een pistool en mogelijk had hij explosieven bij zich. Hij hield na de schietpartij een grote groep mensen gegijzeld.

    Kort daarop werd de dader door de politie doodgeschoten, nadat meerdere agenten het vuur op hem geopend hadden. Een van de agenten raakte daarbij lichtgewond.

    Het is de dodelijkste schietpartij ooit die in de Verenigde Staten door een enkele schutter werd uitgevoerd.

    > Lees meer


    Het is nauwelijks nog verrassend als dit soort dingen gebeuren, maar dat maakt het nog zoveel erger. Ik wil schreeuwen. Dit soort nieuws maakt me zo misselijk, bah, bah, bah. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Morticia schreef:
    (...)
    En beweren dat Hillary een slechtere leider dan Obama zou zijn.


    Ik denk ook niet dat Hillary beter zou zijn dan Obama, ik ben best blij met Obama. Maar, truth be told, ze zou wel tien keer zo goed zijn als Trump.
    EN HOE DE FUCK KAN DE NRA IN GODSNAAM KNOKKEN VOOR ER EEN WET DOOR TE KRIJGEN DIE HET MOGELIJK MAAKT VOOR MENSEN OP DE POTENTIËLE TERRORISTENLIJST OM WAPENS TE KOPEN. WHAT THE ACTUAL FUCK IS WRONG WITH THOSE F*CKERS?!
    Mijn excuses. Dat moest eruit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oké ik heb even geen reacties gelezen, maar toch wil ik even mijn ei kwijt regarding this topic.
    Ik weet dat iedereen roept dat er strengere wetten nodig zijn voor wapens in Amerika, en hoe graag ik dit ook zou willen zien, gaat dit niet zo makkelijk.
    Hun wapenwet staat vastgelegd in de grondwet, en dit kun je dsu niet zomaar 1, 2, 3 veranderen.
    Truth be told, hoe meer van dit soort mass shootings er zijn, hoe meer mensen een geweer op zak willen hebben. Ik denk tot mijn grote spijt niet dat er zo snel verandering gaat komen in die wet.
    Daarbij vind ik ook nog dat er iets mist, niet alleen terreurbestrijding maar ook voorlichting, en een groter budget voor geestelijke gezondheid. Want eerlijk is eerlijk, zogenaamd IS strijder of niet, wat hier in Orlando en met Christina Grimmie is gebeurd is niets meer en niets minder dan een gek die niet geholpen is.


    tya

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)
    Ik denk ook niet dat Hillary beter zou zijn dan Obama, ik ben best blij met Obama. Maar, truth be told, ze zou wel tien keer zo goed zijn als Trump.
    EN HOE DE FUCK KAN DE NRA IN GODSNAAM KNOKKEN VOOR ER EEN WET DOOR TE KRIJGEN DIE HET MOGELIJK MAAKT VOOR MENSEN OP DE POTENTIËLE TERRORISTENLIJST OM WAPENS TE KOPEN. WHAT THE ACTUAL FUCK IS WRONG WITH THOSE F*CKERS?!
    Mijn excuses. Dat moest eruit.

    Point came across. :')
    Het ging me eerder om de onnozele uitspraken die Trump maakte, bijvoorbeeld over de buitenlanders en Hillary, terwijl de mensen nu juist compassie nodig hebben en niet nog meer haat.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Net heb ik een vlog gezien van Colleen Ballinger en alweer vraag ik me af, wat is er mis met Amerika? Hoe kan het zijn dat momenteel Donald Trump het hoogst in de peilingen staat? Hoe kan het zijn dat er voor de zoveelste keer dit jaar een massamoord is door toedoen van geweren, en mensen nog steeds beweren dat geweren het antwoord zijn? Voor mij is het gewoon onrealistisch om me voor te stellen hoe er na dit afgelopen half jaar nog steeds voorstanders zijn van de tweede grondwet. Moet er dan van iedereen een familielid sterven om eindelijk te bewijzen dat dit niet goed is, of komt er dan nu eindelijk een tegenbeweging op gang?
    Wanneer het een der welk ander klein land was, dan had het mij eerlijk gezegd niet zoveel uitgemaakt, maar Amerika is een groot onderdeel van de wereldeconomie. Met de recente ontwikkelingen heb ik echt het gevoel alsof Amerika geen vooruitgang maakt in ontwikkeling, maar juist een achteruitgang. Hoe kunnen we onze economie aan hen vertrouwen wanneer alle bewoners nog makkelijker aan een geweer komen, dan dat twee mensen kunnen trouwen omdat ze een andere geaardheid hebben? Hoe kunnen we dat land nog vertrouwen als de meeste populaire kandidaat voor de presidentsverkiezingen een grote seksistische racist is die tegen 75% van de bevolking is? Hoe mensen? Ik snap het echt niet meer.
    Mijn gedachten gaan uit naar iedereen die een dierbaar iemand hebben verloren door het toedoen van geweren en die nu moeten horen, dat geweren juist wél hier moeten blijven. De grootste klap in hun gezicht die ze maar kunnen krijgen. Mijn oprechte condoleances.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt