• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    En, lukt het bij iedereen? ^^

    Gisteren een minder examen gehad (haha natuurkunde natuurlijk), het was extreem moeilijk in vergelijking met vorige jaren. Geen idee of er een 8 inzit of niet, we zullen zien. :'D Zaterdag weer al eentje, en drie dagen is echt te kort, gelukkig is het al het tweede jaar dat ik dit vak doe. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    De eindtaken lukken aardig, de theoretische vakken zijn een ramp op dit moment, lol. Gelukkig heb ik nog een week voordat ik een examen heb, dus ik heb nog wat tijd.


    Take me to wonderland

    Ledecky schreef:
    En, lukt het bij iedereen? ^^

    Gisteren een minder examen gehad (haha natuurkunde natuurlijk), het was extreem moeilijk in vergelijking met vorige jaren. Geen idee of er een 8 inzit of niet, we zullen zien. :'D Zaterdag weer al eentje, en drie dagen is echt te kort, gelukkig is het al het tweede jaar dat ik dit vak doe. :Y)


    Examen op zaterdag??? Amai, gelukkig is dat bij mij op school niet zo :O

    Bij mij is het ene vak al wat beter dan het andere..
    In het begin gingen mijn examens goed, maar nu gaan ze echt slecht haha

    Welk studeren jullie allemaal? En op welke hogeschool/universiteit?


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    FollowYourDream schreef:
    (...)

    Examen op zaterdag??? Amai, gelukkig is dat bij mij op school niet zo :O

    Bij mij is het ene vak al wat beter dan het andere..
    In het begin gingen mijn examens goed, maar nu gaan ze echt slecht haha

    Welk studeren jullie allemaal? En op welke hogeschool/universiteit?


    Ik ben al verscheidene mensen tegengekomen die dat ook wel eens hebben, zowel UGent als Artevelde Hogeschool. :')
    Ik zit zelf op de UGent en studeer burgerlijk ingenieur. Jij? (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik ben al verscheidene mensen tegengekomen die dat ook wel eens hebben, zowel UGent als Artevelde Hogeschool. :')
    Ik zit zelf op de UGent en studeer burgerlijk ingenieur. Jij? (:


    Echt? Ik nog niet..
    Hmm, maar ik doe KdG.. Daardoor misschien.. Of misschien heb ik dat nog niet omdat ik nog maar in mijn eerste jaar zit..

    Wowww, burgerlijk ingenieur.. Dan ben jij wel ontzettend slim!
    Ik doe Accountancy-Fiscaliteit (Afstudeerrichting van Bedrijfsmanagement..)


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik ben al verscheidene mensen tegengekomen die dat ook wel eens hebben, zowel UGent als Artevelde Hogeschool. :')
    Ik zit zelf op de UGent en studeer burgerlijk ingenieur. Jij? (:


    Haha jep ugent lijkt echt iets te hebben met examens op zaterdag, lekker leuk want dan rijden er dus minder treinen omdat het weekend is.
    Bij mij gaat het btw momenteel niet echt schitterend. Ik had/heb maar 2 dagen tussen m'n vorig examen en wat nu komt dus ik kan wel wenen want ik moet nog enorm veel doen.(moest het even ergens kwijt, ik heb veel zelfmedelijden op dit moment haha)

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 21:30 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    FollowYourDream schreef:
    (...)

    Echt? Ik nog niet..
    Hmm, maar ik doe KdG.. Daardoor misschien.. Of misschien heb ik dat nog niet omdat ik nog maar in mijn eerste jaar zit..

    Wowww, burgerlijk ingenieur.. Dan ben jij wel ontzettend slim!
    Ik doe Accountancy-Fiscaliteit (Afstudeerrichting van Bedrijfsmanagement..)


    Ik moest opzoeken wat KdG betekende omg. :')

    Ik zit ook in mijn eerste jaar trouwens, helaas voor de tweede keer. :'D (iets te weinig gedaan tijdens het jaar helaas, maar dat heb ik nu wel geleerd haha). Dus 'slim' hoor ik liever pas als ik ooit afgestudeerd ben. En hopelijk dan in deze richting, hahaha.
    Ach jaaaa, er zijn bij ons nog vrij veel mensen te vinden die in hetzelfde schuitje zitten en ik moet zeggen, het creëert wel een band. :Y)



    GusWaters schreef:
    (...)

    Haha jep ugent lijkt echt iets te hebben met examens op zaterdag, lekker leuk want dan rijden er dus minder treinen omdat het weekend is.
    Bij mij gaat het btw momenteel niet echt schitterend. Ik had/heb maar 2 dagen tussen m'n vorig examen en wat nu komt dus ik kan wel wenen want ik moet nog enorm veel doen.(moest het even ergens kwijt, ik heb veel zelfmedelijden op dit moment haha)


    SUCCESSSS! Je kan het! *O* (Maar wel zorgen dat je genoeg slaapt, want slaap skippen is zelden een goed idee heb ik geleerd :'D)
    Twee dagen is inderdaad extreem weinig, ik heb medelijden. :c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik moest opzoeken wat KdG betekende omg. :')

    Ik zit ook in mijn eerste jaar trouwens, helaas voor de tweede keer. :'D (iets te weinig gedaan tijdens het jaar helaas, maar dat heb ik nu wel geleerd haha). Dus 'slim' hoor ik liever pas als ik ooit afgestudeerd ben. En hopelijk dan in deze richting, hahaha.
    Ach jaaaa, er zijn bij ons nog vrij veel mensen te vinden die in hetzelfde schuitje zitten en ik moet zeggen, het creëert wel een band.:Y)


    Oh... Ik dacht dat KdG nochtans vrij bekend was hahaha

    Oh wat jammer... Dan ben je ook al (een deel) van je studiepunten kwijt?
    Haha ik zal onthouden dat als je bent afgestudeerd, je slim te noemen :Y)

    GusWaters schreef:
    (...)

    Haha jep ugent lijkt echt iets te hebben met examens op zaterdag, lekker leuk want dan rijden er dus minder treinen omdat het weekend is.
    Bij mij gaat het btw momenteel niet echt schitterend. Ik had/heb maar 2 dagen tussen m'n vorig examen en wat nu komt dus ik kan wel wenen want ik moet nog enorm veel doen.(moest het even ergens kwijt, ik heb veel zelfmedelijden op dit moment haha)


    Oh woow.. Dat is echt zo stom.. Ik denk niet dat ik ooit een fatsoenlijk examen kan afleggen op zaterdag..

    Oh ik heb dat ook! Ik heb meestal altijd maar één dag tussen al mijn examens in (tenzij het weekend is), en ik had zowel dinsdag als woensdag examen.. Dus ik had echt veel te weinig tijd voor te studeren voor het vak van woensdag..

    Heel veel succes! Je kunt het!!! Ik brand een kaarsje voor je
    Welk vak heb je? (:


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    FollowYourDream schreef:
    (...)

    Oh... Ik dacht dat KdG nochtans vrij bekend was hahaha

    Oh wat jammer... Dan ben je ook al (een deel) van je studiepunten kwijt?
    Haha ik zal onthouden dat als je bent afgestudeerd, je slim te noemen


    Oooh, het is bekend hoor, maar ik kende de afkorting alleen niet haha. En ik ken ook niemand die daar naar school gaat (want ja, als je van de grens van Wallonië komt ga je niet zo snel naar Antwerpen haha)
    Zitten daar veel studenten? ^^ Ik vraag me altijd af hoe het voelt om naar school te gaan in een stad die niet Leuven of Gent is, haha.

    Oh, en qua studiepunten valt het goed mee. Eerste jaar krijg je dubbel terug, en dat geldt ook nog voor de vakken van dit jaar. (:

    [ bericht aangepast op 8 juni 2017 - 9:27 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Oooh, het is bekend hoor, maar ik kende de afkorting alleen niet haha. En ik ken ook niemand die daar naar school gaat (want ja, als je van de grens van Wallonië komt ga je niet zo snel naar Antwerpen haha)
    Zitten daar veel studenten? ^^ Ik vraag me altijd af hoe het voelt om naar school te gaan in een stad die niet Leuven of Gent is, haha.

    Oh, en qua studiepunten valt het goed mee. Eerste jaar krijg je dubbel terug, en dat geldt ook nog voor de vakken van dit jaar. (:


    Aaah ow hahah oepsie. Volgende keer zal ik het wel voluit schrijven dan :Y)

    Wooow, oké hahahaha dan wonen wij echt suuuper ver uit elkaar, want ik woon tegen de Nederlandse grens hahahaha
    Ja eigenlijk wel.. Ik zit op campus groenplaats, en ons gebouw telt 5 verdiepingen... Dus heel wat..
    Ik vind Antwerpen anders wel fijn om te studeren... Maar ik heb geen idee hoe het er in Leuven of Gent aan toe gaat hahaha

    Oh echt? Dat wist ik niet.. Ik dacht dat enkel dat als je je eerste jaar deed, je dan alle studiepunten dubbel terugkreeg.. niet als je voor een vak "blijft zitten"...


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    @Ledecky @followyourdream thanks, nog 2,5 hoofdstuk vandaag en dan heb ik alles geleerd! Dus moet wel goedkomen hoop ik, alleen heb ik altijd zo een schrik dat ik alles door elkaar ga halen.

    Btw: nog iemand die hier een hekel heeft aan het invullen van meerkeuze examens? Ik ben zo verschikkelijk slecht in het kleuren van die bolletjes haha


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    @Ledecky @followyourdream thanks, nog 2,5 hoofdstuk vandaag en dan heb ik alles geleerd! Dus moet wel goedkomen hoop ik, alleen heb ik altijd zo een schrik dat ik alles door elkaar ga halen.

    Btw: nog iemand die hier een hekel heeft aan het invullen van meerkeuze examens? Ik ben zo verschikkelijk slecht in het kleuren van die bolletjes haha


    Ik heb nog maar één keer echt een examen met alleen maar meerkeuze gehad..
    De meeste examens van mij zijn gemengd..
    Maar ik moest toen echt super goed alles inkleuren, en uiteindelijk was ik langer bezig met alles in te kleuren dan met het examen zelf..


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Met die nieuwe chatfunctie hier op Q: Dag examens, augustus, here I come!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bij mijn herexamens statistiek heb ik 3 keer een nieuw blad moeten vragen. Ben niet zo goed in bolletjes inkleuren oeps.
    Examen ging vrij goed vandaag! Nu weer wat meer ademruimte voor het volgende. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hoe is het afgelopen bij iedereen? Ik helaas een herexamen natuurkunde, uuuugh. Maar bon, we gaan ervoor. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.