• Hier dus de speeltopic.
    Het is een zomerse dag in de Enchanted Forest mensen zijn nog bezig om alles op te bouwen wat er vernield is wegens de vloek, steeds meer begint alles weer terug te komen. Iedereen begint gewoon bij hun eigen huis/plek waar ze wonen.


    Rollentopic: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178413
    Praattopic: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178575


    Veel plezier (:

    The Huntsman

    Odin grijpt een klein stukje harnas wat los zit. Ik kijk de de man na die in een raaf is veranderd. 'Dit laat je toch niet zomaar gebeuren?' ik haalde mijn schouders op. "Het is niet aan mij om het volk van de Koningin te vermoorden." Red was het hier blijkbaar niet mee eens. 'Nu is het genoeg geweest,' ze trekt haar mantel van zich af en rent als een wolf achter de raaf aan. Er ontstaat een klein gevecht, maar de drie kinderen zijn slim en rennen weg. De wolf komt met haar mantel mijn kant op. Sinds lange tijd zag ik weer een wolf buiten. "Ik neem aan dat ik deze over je heen moet gooien?" ik pak de mantel aan en gooi deze over de wolf.


    Do I look like Mother Teresa?

    Eliana Gold
    'Dit is geen tijd om ridderlijk te doen.' zei Linde terwijl ze mijn hand vast pakte. 'We doen dit later nog wel oke?' zei ze tegen Ruby ik rolde met mijn ogen en Linde rende weg mij achter zich aan trekkend. 'Dat was nog maar net.' zei ze toen we bij het huisje aankwam.' ik knikte alleen maar even.
    En liep het huisje in.


    Belle French


    Zodra Rumple weer vertrekt, ga ik vrolijk aan de slag met mijn werk in huis. De kleren leg ik in de juiste kasten, zodat er niemand kan komen zeuren dat hun lievelingsstuk ontbreekt. Vervolgens zorg ik dat Evan gewassen en aangekleed is. Daarna kan ik nog een uurtje lezen tot het middag is en ik Evan opnieuw een lekkere boterham maak. De rest kan zich zelf wel een boterham maken, daar ga ik me niet ook nog eens mee bezig houden. In de namiddag begin ik met het afstoffen van het huis, maar ik blijf mooi op de plekken die Rumple niet gevraagd had om er weg te blijven. De hele tijd ben ik vrolijk aan het fluiten bij mijn werk. Niet veel later is het alweer tijd om te beginnen koken. Toch als ik alles voor zes uur gedaan wil krijgen. Het lukt me om iedereen te eten te geven en dat mooi af te ronden tot half zeven. De vaat laat ik gewoon op het aanrecht staan. Daar neem i morgen wel even de tijd voor. Snel ren ik naar mijn kamer om me om te kleden in iets mooiers. Ik haal mijn gele jurk uit de kast en doe hem glunderend aan. Jezelf mooi maken is leuk, zelfs als je niet eens zeker weet of het nodig is. Vervolgens begin ik mijn haren op te steken. Hopelijk ben ik klaar om zeven uur.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rumplestiltskin
    Ik kleede mij om in een van mijn lievelings pakken waarvan ik wist dat Belle die ook mooi vond. Ik ging vast aan tafel zitten en wachtte tot Belle zou komen.


    Belle French


    Zodra ik klaar ben met mijn haar opsteken, kijk ik hoe laat het is. Blijkbaar is het ondertussen al zeven uur. Gelukkig is het gewoon hier thuis, dus het is niet dat ik veel te laat kan komen als ik nu vertrek. Met een brede glimlach en een snelle pas loop ik richting de eetzaal. Wanneer ik er bijna ben, zie ik allemaal tafeltjes met mijn lievelingsbloemen erop staan. Mijn glimlach wordt alleen maar groter. Snel ruik ik even aan een bloem. Hmmm, hopelijk kunnen ze hier nog lang staan, zodat het hele huis ernaar ruikt. Met een sierlijke stap loop ik vervolgens verder naar de deur van de eetzaal. Ik weet niet goed of Rumple al klaar is, dus klop ik netjes op de deur om zeker te zijn dat ik niet te vroeg binnen loop.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rumplestiltskin
    Het was bijna zeven uur, steeds meer begon ik zenuwachtiger te worden, zou ze het wel leuk vinden? zou ze dit allemaal waarderen, allemaal gedachtes waar ik me nu niet bezig mee hoor te houden, zoals Jo al zei het komt allemaal goed. Ik schrok even op toen ik geklop hoorde, dat zei Belle wel zijn ik stond op van de stoel.
    'Binnen.' zei ik.

    Jo
    Rumple loopt de kamer uit en ik ga schrijven,
    ~Borden
    ~Rozen
    ~Bestek
    En ga zo maar door, maar na een tijdje begon mijn hand andere dingen te schrijven dan wat ik wou, het nam zijn eigen weg, ik liet mijn hand of pen, ik weet het eigenlijk niet, doen wat het wou schrijven, er kwam een gedichtje uit:
    I'm a ghost of a girl
    That I want to be most
    I'm the shell of a girl
    That I used to know well

    Dancing slowly in an empty room
    Can the lonely take the place of you
    I sing myself a quiet lullaby
    Let you go and let the lonely in
    To take my heart again

    Too afraid, to go inside
    For the pain of one more loveless night
    For the loneliness will stay with me
    And hold me till I fall asleep

    I'm a ghost of a girl
    That I want to be most
    I'm the shell of a girl
    That I used to know well


    Ik keek verward naar het stukje wat ik schreef, waarom schreef ik dit? Ik gaapte, sjonge wat ben ik moe, maar ik moet verder!
    Ik kon mijn ogen niet meer openhouden, alles duizelde, vast nog omdat ik ziek ben, en ik sloot mijn ogen, heel even schreef ik verder,
    I am death...
    maar toen werd het zwart.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 22:34 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Red

    "Ik neem aan dat ik deze over je heen moet gooien?" vroeg de Huntsman. Hij pakte mijn mantel en gooide deze inderdaad over mij heen. Langzaam stond ik op. 'Dankjewel,' zei ik dankbaar. 'Hun zijn in ieder geval weg,' ik keek in de richting waar de twee meiden waren verdwenen. 'Maar goed, de Huntsman... Graham was je naam in Storybrooke toch? Als ik het goed onthouden heb.' Ik lachte naar hem. Het was lang geleden dat ik hem gezien had.


    When you believe your dreams come true


    Belle French


    "Binnen," hoor ik langs de andere kant van de deur. Snel neem ik nog even de tijd om mijn jurk glad te strijken. Niet echt omdat ik zeneuwachtig ben, eerder omdat ik enthousiast ben. Enthousiast en ongeduldig en blij. Oh, ik hou van verrassingen! Mijn hand gaat naar de deurklink en langzaam duw ik die naar beneden en duw de deur open. In de eetzaal staat Rumpl naast de tafel, die mooi versierd is, maar de eetzaal is niet zoals ik ze gewend ben. Er zijn overal bloemen en het is mooi en ruikt zo lekker! Ook Rumple ziet er anders uit dan anders. Hij draagt het pak dat ik het knapste op hem vind staan en ziet er gewoon ontzettend charmant uit. Het hele tafereel is zo perfect dat ik tranen in mijn ogen krijg. "Oh, Rumple, het is perfect," glimlach ik. Mijn woorden klinken een beetje gesmoord door de -positieve- emotie. Pas daarna besef ik dat ik in de deuropening was blijven staan. Ik stap verder naar binnen en doe uit gewoonte de deur achter me dicht voor ik naar Rumple toe loop om mijn armen om hem heen te slaan en een kus op zijn lippen te drukken.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    The Huntsman

    De wolf onder de mantel werd omgewisseld voor de jongedame. Langzaam stond ze weer op. 'Dankjewel,' zei ze en ik gaf een klein knikje terug dat het al goed was. 'Zij zijn in ieder geval weg,' Red keek in de richting waar de twee meiden waren verdwenen en ik volgde haar blik. 'Maar goed, de Huntsman... Graham was je naam in Storybrooke toch? Als ik het goed onthouden heb.' er verscheen weer een glimlach op mijn gezicht. "Graham," mompel ik zachtjes. Beide levens waren niet best geweest voor mij, maar als ik moest kiezen koos ik toch Storybrooke. Ondanks de vroege dood had ik genoten van het leven, vooral op het eind met Emma.... Ik keek richting Red. "Je ziet er anders uit dan dat ik me kan herinneren uit Storybrooke," hoe kon ik dit netjes zeggen?

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 23:33 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Red

    Ook op zijn gezicht verscheen een lach. "Graham," mompelde hij zachtjes. Hij keek mij aan "Je ziet er anders uit dan dat ik me kan herinneren uit Storybrooke." Ik lachte 'Ha, moet ik dat als iets positiefs of negatiefs opvatten?' Ik dacht terug aan de tijd dat ik in Storybrooke woonde. 'Tja, ik had daar zo mijn rebelse fase,' grinnik ik. 'Tegenwoordig houd ik wat meer kleren aan.' zeg ik zonder schaamte. Ik weet wel dat hij graag in Granny's kwam en mij vaak genoeg bekeken had. Niet dat ik zo onschuldig was. In die tijd vond ik het leuk om mij wat uitdagender te kleden en mannen te verleiden. Die tijd was nu voorbij.


    When you believe your dreams come true

    Rumplestiltskin
    'Oh, Rumple, het is perfect,' glimlachte ze, een brede glimlach verscheen op mijn gezicht naar het zien en horen van haar reactie. Belle liep naar binnen en deed de deur achter haar dicht mijn blik onderzocht haar even, wat zag ze er zoals altijd weer prachtig uit, maar vandaag was ze op haar aller mooist. Ze liep naar mij toe en sloeg haar armen om mij heen en gaf mij een kus, ik pakte haar heupen zachtjes vast en keek haar aan in mijn ogen kon je zien hoeveel ik van deze vrouw hield. 'Mijn liefste Belle, ik ben blij dat je er eindelijk bent.' ik pakte haar hand vast en begeleide haar naar haar stoel die ik achteruit trok. 'Gaat u zitten.' zei ik en ik glimlachte.

    Odin Varnas
    Snel vloog ik weg en ging naar huis toe, daar zag ik Linde ook al, Eliana was al naar binnen gelopen.
    Ik veranderde weer in een mens en ging naar Linde toe, "We kunnen bijna beginnen, ik heb het laatste ingrediënt, een ding van een woest iemand." zei ik glimlachend. Ik gaf het dingetje van de man aan Linde en Linde deed hem in een ketel en begon te roeren, ik liep naar Eliana toe en zei,
    "We kunnen bijna weg, heb je al een plan?"

    Linde MasterThief
    Ik liep naar de ketel en deed het dingetje, geen idee wat het was, in de ketel en begon te roeren. Na even geroerd te hebben kwam er een soort stoom uit. Snel pakte ik een potje en deed het erin, zo, als ik dit op de grond gooi slaapt iedereen, wij ook maar dan hebben we een kans om weg te rennen. Ik stopte het potje in mijn tas, "Zullen we gaan?" vroeg ik toen ik mijn eerste stap naar buiten zette, "Ja is goed!" zegt Odin, "Kom je ook?" vroeg hij aan Eliana.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]


    Belle French


    Hij pakt mijn heupen zachtjes beet en kijkt me met zulke mooie en liefdevolle ogen aan dat ik bijna knikkende knieën krijg. Op momenten als deze, met al dit geluk, dan vraag ik me af hoe we ooit zoveel problemen konden hebben vroeger. Toch ben ik van hem blijven houden, misschien hou ik nu zelfs nog meer van hem. Hij is de moeite waard. "Mijn liefste Belle, ik ben blij dat je er eindelijk bent," zegt hij, waarna hij mijn hand vastneemt en me naar de stoel begeleidt. Die trekt hij hoffelijk voor me achteruit. "Gaat u zitten."
    "Dank u," glimlach ik breeduit, terwijl ik plaats neem op de stoel. Mijn ogen dwalen over tafel en blijven hangen bij de mooie rozen. Oh, Rumple weet zeker wel hoe een vrouw te verrassen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rumplestiltskin
    'Dank u' glimlachte ze breeduit, ik schoof de stoel voor haar aan en ging tegenover haar zitten met mijn magie toverde ik haar lievelingssoep op tafel.
    'Vind je de rozen mooi?' vroeg ik aan haar toen ik haar zag kijken. Ze was zo lieve vrouw, elke dag was ik nog blij dat ze me nooit opgaf en altijd van me bleef houden wat voor domme dingen die ik deed en soms nog steeds doe, het is een bijzondere vrouw.