• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 0:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Townsend schreef:
    (...)
    Ah, ik zou er niets op tegen hebben. En als de film maar goed wordt. B)

    Precies :Y)

    Ugh. Zo kut dat mijn mobiel gister uit mijn zak viel toen ik opstond. . . op de tegels nog wel. Geen barst, maar er zitten wel twee deukjes in de rand van mijn mobiel. Laat dat hoesje alsjeblieft snel komen, want ik weet hoe onhandig ik ben en ik wil niet mijn NIEUWE mobiel nu al verkloten. Heb hem nog niet eens een week.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Zeggen ze dat je wel ERS hebt maar geen Borderline. Volgens internet is het gewoon het zelfde. Ik heb 7 van de 9 symptomen. Dit is like een van de labeltjes waar ik het meeste bang voor ben om te hebben/krijgen, fuck.

    Neem dus in alle gevallen de roep om aandacht WEL serieus, want anders kan de borderline-patiënt tien minuten later met opengesneden armen naast je staan.
    Wauw. Subtiel. En niet eens waar ook, wtf. Lekker iedereen over één kam scheren.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 17:40 ]

    Villainess schreef:
    Zeggen ze dat je wel ERS hebt maar geen Borderline. Volgens internet is het gewoon het zelfde. Ik heb 7 van de 9 symptomen. Dit is like een van de labeltjes waar ik het meeste bang voor ben om te hebben/krijgen, fuck.


    Als iemand mij vraagt wat borderline is, noem ik het gewoon een allergie voor emoties en dan klinkt het allemaal niet zo erg.


    i put the fun in funeral

    Ik moet echt even productief worden.


    Your make-up is terrible

    Bonafide schreef:
    (...)

    Als iemand mij vraagt wat borderline is, noem ik het gewoon een allergie voor emoties en dan klinkt het allemaal niet zo erg.


    For some reason klinkt borderline als een soort vloek. Mensen schrikken af wanneer iemand het heeft of lijkt te hebben. Alleen omdat een kleine groep die borderline heeft nog wel eens flink wat bonje kunnen schoppen (neem onze buren, jeetje minéé). ERS klinkt wel wat subtieler, maar alleen omdat mensen nog geen stereotype daarbij hebben ontwikkeld.

    Villainess schreef:
    Zeggen ze dat je wel ERS hebt maar geen Borderline. Volgens internet is het gewoon het zelfde. Ik heb 7 van de 9 symptomen. Dit is like een van de labeltjes waar ik het meeste bang voor ben om te hebben/krijgen, fuck.

    Neem dus in alle gevallen de roep om aandacht WEL serieus, want anders kan de borderline-patiënt tien minuten later met opengesneden armen naast je staan.
    Wauw. Subtiel. En niet eens waar ook, wtf. Lekker iedereen over één kam scheren.


    ERS is hetzelfde als borderline, ze willen het alleen een andere naam geven (ERS) omdat ze het borderline genoemd hebben omdat het op de rand tussen neurose en psychose zit (geloof ik), terwijl dit uiteindelijk niet het geval was, maar de naam wel borderline gebleven is. Volgens mij heet het officieel ook nog geen ERS in het DSM handboek, al weet ik niet of het veranderd is in de nieuwe uitgave.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 17:50 ]


    Your make-up is terrible

    Villainess schreef:
    (...)

    For some reason klinkt borderline als een soort vloek. Mensen schrikken af wanneer iemand het heeft of lijkt te hebben. Alleen omdat een kleine groep die borderline heeft nog wel eens flink wat bonje kunnen schoppen (neem onze buren, jeetje minéé). ERS klinkt wel wat subtieler, maar alleen omdat mensen nog geen stereotype daarbij hebben ontwikkeld.


    Mja borderline is gewoon ontzettend breed, breder dan andere persoonlijkheidsstoornissen. Helaas denken mensen vaak dat een borderliner een agressieve ex-vriendin is die je auto in brand steekt en haar polsen doorsnijdt als je de telefoon niet opneemt.


    i put the fun in funeral

    Assassin schreef:
    (...)

    ERS is hetzelfde als borderline, ze willen het alleen een andere naam geven (ERS) omdat ze het borderline genoemd hebben omdat het op de rand tussen neurose en psychose zit (geloof ik), terwijl dit uiteindelijk niet het geval was, maar de naam wel borderline gebleven is. Volgens mij heet het officieel ook nog geen ERS in het DSM handboek, al weet ik niet of het veranderd is in de nieuwe uitgave.


    Ik had het gegoogled en daar zeggen ze het zelfde. Maar mijn vader (werkt op de ambulance en had een vader die psychiater was) zei een tijd geleden al boos dat het iets anders is en dat ERS zo breed is dat ik me geen zorgen moest maken en dat ik niet zo moest overdrijven (ik was geschokt dat ik een vorm ervan leek te hebben). Het word tijd voor andere labeltjes. Wat dachten we van ES - Extreme Liefheid, of AVS - Altijd Vrolijk Syndroom ^^



    Bonafide schreef:
    (...)

    Mja borderline is gewoon ontzettend breed, breder dan andere persoonlijkheidsstoornissen. Helaas denken mensen vaak dat een borderliner een agressieve ex-vriendin is die je auto in brand steekt en haar polsen doorsnijdt als je de telefoon niet opneemt.


    Precies dit! Ik word er gek van, daarom blijf ik gewoon in de ontkenningsfase puh. Als mensen vragen wat ERS is, zeg ik gewoon dat emoties gewoon wat heftiger zijn.

    Übertrieben.

    Op de één of andere manier vergeet mijn moeder altijd de tijd als ze in Gouda zit. Vorige keer zat ik een uur op het station te wachten en vond ze het nog raar dat ik wilde dat ze terug kwam, terwijl de winkels als een uur gesloten waren en ik niks te doen had op een vreemd station. Nu is ze bij haar beste vriendin en zou ze voor het eten terug zijn, of anders op tijd iets laten horen. Idk wanneer voor het eten is dan, want het is al laat en ik heb nog niks gehoord.


    Your make-up is terrible

    Zo jammer dat sommige mensen het fatsoen niet hebben om iets terug te sturen. Hoe moeilijk is het? Bah :')


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    ... en nu begint het intimiderend te worden want ik ben vergeten hoe snoezig hij was en nu is het enige wat blijft hangen 'vijfentwintig', 'een drankje doen' en 'Amsterdam' en ik weet dat ik spijt ga krijgen als ik niet ga want hij komt over als een niet intimiderende fluffbal maar er zijn zo veel hypothetische red flags zelfs al weet ik dat het allemaal best meevalt aaaah


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Are you fucking kidding me? Harambe gaat ook nog echt een Pokémon worden? En fucking Cecil dan?! Iedereen is Cecil alweer vergeten ofcourse. Ik hoop echt dat dit niet gaat gebeuren.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 18:57 ]

    Yey, weer een leuk lijstje gemaakt c:
    Deze onderwerpen zijn zo leuk hehe


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.