• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 5 okt 2017 - 19:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Aah Phoeb, je vergeet dat je ons nog hebt!' zei Isa. Ze sloeg met een grijns een arm om Phoebe heen, maar liet haar vlug weer los toen Phoebe's gezicht vertrok. 'Oeps, heb ik je pijn gedaan?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Oke!" Zei Ian glimlachend terug. "Doe maar een cola." Zijn blik viel op Isa en Phoebe en knikte als bevestiging op haar woorden. Ian had met de meeste die in deze ruimte zaten, voor het eerst gepraat op het kamp. Het viel Jelle wel op dat Ian veel sneller contancten legde, maar Ian gaf daar niet zoveel aandacht aan. Ze hadden er de dag na het kamp een discussie over gehad, maar uiteindelijk liep deze nergens op uit.
    Ian keek maar Isa en Phoebe, nadat hij Isa wat hoorde vragen aan haar. Hij wist dat ze er wel uit kwamen dus vroeg hij: "Wat gaan we doen?"


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Nee hoor,' zei Phoebe vlug. 'Ik ben tegen eeen paal opgeknald straks. Het gaat wel weer. Kluns die ik ben.' Ze glimlachte ongemakkelijk. Misschien was haar oog nog niet zo blauw geworden als ze had gedacht.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2016 - 13:06 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ' Koken, dacht ik,' zei Maya met een glimlach.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Isa grijnsde alleen, al vond ze het toch wel een beetje verontrustend. Ze had alleen geen zin om er nu over na te denken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mia ging met een glas limonade op de bank zitten. Eigenlijk had ze al best wel trek.
    'Wat gaan we zo koken?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik weet niet welke ingedriënten er zijn om mee te kunnen koken,' zei Kate, waarna ze naar Maya keek voor een antwoord. 'Misschien pannenkoeken? Ik kan daar nog wel mee helpen,' glimlachte ze. Het was geen geheim dat ze geen held was in de keuken.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    "Ja, Isa heeft het denk meegenomen," zuchtte Thomas en haalde zijn schouders op. "Layla heeft toch ook wel wat in huis?"

    [ bericht aangepast op 4 nov 2016 - 22:59 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Arme jongen. Steelt ze eerst je hart en dan ook nog je eten.' Jess zuchtte. 'Nou, laten we anders gewoon naar een snackbar gaan? Wie biedt zich vrijwillig aan om te gaan?' Ze keek Petra lang aan, maar toen die nog niet reageerde, zei ze: 'Ik zou het echt waarderen als iemand zich gewoon zou aanbieden.'
    Dat was voor Petra genoeg om zich te laten overhalen. Een onnozele glimlach kwam op haar gezicht en ze stak haar hand een klein stukje omhoog. 'Ik wil wel, als er iemand meegaat!'

    [ bericht aangepast op 5 nov 2016 - 11:44 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ''Hou op Jess,'' sprak Thomas en keek naar Petra die zichzelf opofferde. ''Hoezo kan je niet alleen? Ik heb net ook al eten zitten halen, ik blijf niet gaan.''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    "Ik weet het recept van pannenkoeken wel uit mijn hoofd?" Zei Ian glimlachend. "Ik heb daar wel trek in."


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Ik kan wel alleen, maar dat is ongezellig,' zei Petra beledigd. 'Al is het met jou ook niet gezellig.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Thomas stak zijn middelvinger op, ''dan ga je toch lekker alleen. Ik ga denk toch naar huis.''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Geen succes bij de vrouwtjes vanavond Thomas,' lachte Bram. 'Helaas kerel. Niemand wil je hebben. Dat wordt selfservice vanavond.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ''Beter selfservice dan helemaal geen service,'' sprak Thomas waarna hij met zijn ogen rolde.


    Everything is illuminated by the light of our past.