• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 5 okt 2017 - 19:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Layla schoot in de lach. 'Je verhaal was geloofwaardig tot je dat beweerde.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elin trok haar wenkbrauwen op.
    'Ben je blind of zo? Kijk naar haar. Als ik een man was, zou ik haar doen, maar nu is dat goor.'
    Ze besefte dat wat ze had gezegd, raar klonk en nam daarom maar een grote slok fanta.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ‘Ja, maar dat is niet echt een reden dat iemand weg zou willen.’ Ze had een paar vakken met Jiang samen gehad vorig jaar, dus ze kende hem wel. ‘Ik geloof dat er wel meer voor nodig is dan een irritante Bram om Jiang van Phoebe te scheiden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    ''Tuurlijk zou ik haar doen maar het is gewoon irritant dat Layla er altijd z'n opmerking over moet maken.''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Je weet het niet,' zei Qaasim. 'Vraag het gewoon. De rest ken ik niet echt.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dus dan zeg je maar dat je haar lelijk vindt?' vroeg Elin hoofdschuddend. 'Volgens mij ben je gewon vet verliefd of zo.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Layla grinnikte hoofdschuddend. ‘Mensen gaan liegen als ze zich in het nauw gedreven voelen.’ Ze wiebelde met haar wenkbrauwen. ‘Maar no worries, Thoompie. Je geheim is veilig bij mij.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Komt goed. Ik ga morgen wel even wat mensen aan de tand voelen. Of misschien weet Ramon iemand.’ Niet dat dat nou een type was die erg op zijn medeleerlingen lette, but you never knew. Ze deed een stap opzij zodat ze in de weerspiegeling van de oven kon kijken. Haar make-up was flink uitgelopen en ze haalde haar vinger onder haar oog langs.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Moet je watten of zo?' wilde Qaasim weten. Hij had in eerste instantie geen aandacht aan Jordys make-up besteed. Het had net zo goed de bedoeling kunnen zijn.
    Hij stoof de trap op, schreeuwde 'Sorry, ma!' terug toen zijn moeder riep dat hij zachter moest doen en liep de badkamer in om naar wattenschijfjes te zoeken.
    'Wie is er beneden?' vroeg zijn moeder vanuit haar slaapkamer toen hij weer terugliep over de overloop.
    'Jordy.'
    Geen reactie was een goede reactie, maar zijn moeder antwoordde: 'Weten haar ouders dat ze hier is?'
    Qaasim had werkelijk geen idee en dat kon hem ook niet schelen. Hij was haar vader toch niet. 'Ja.' Dat was alles wat ze wilde weten en hij kon rustig teruggaan.
    Hij gaf de watjes aan Jordy en dronk het laatste slokje van zijn thee dat koud geworden was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik krijg net een berichtje van de meiden, of ik ook langs wil komen,' zei Phoebe tegen Jijang.
    'Gezellig. Ik zou gaan,' moedigde hij haar aan.
    'Ja, misschien ga ik wel even.' Dat betekende dat ze nog niet naar huis hoefde te gaan. Ze hoopte maar dat ze niet zoveel vragen zouden stellen over haar oog, die steeds meer pijn begon te doen. Ze had helemaal geen ijs er tegenaan gehouden, waar ze nu behoorlijk veel spijt van had.
    'Ik ga nog even een paar huiswerkopdrachten afmaken.'
    'We hebben niet eens huiswerk,' zei Phoebe verbaasd.
    'Een beetje vooruit werken kan geen kwaad,' zei hij schouderophalend. 'Vertel het alleen maar niet verder, want dan wil straks de hele klas het weer kopiëren.'
    Phoebe knikte braaf en ze zuchtte even toen Jiang haar omhelsde. Het voelde altijd veilig en vertrouwd in zijn armen. Alsof ze even de hele wereld weer aan kon.
    'Succes met je huiswerk.'
    'Veel plezier bij de meiden. Doe ze de groeten van me.'
    Phoebe glimlachte, wat pijn deed aan haar gezicht. 'Zal ik doen.' Ze zwaaide hem gedag en stapte toen op haar fiets. Het was gelukkig niet ver naar Maya's huis, en even later drukte ze op de bel.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kate had nog geen berichtje van Isa gehad over hoe het bij Layla ging. Haar telefoon begon echter wel te trillen met een nieuw bericht. Het was een uitnodiging van Mia om bij Maya's huis langs te komen. Blijkbaar was het inderdaad niet zo leuk bij Layla, want Isa had ook gereageerd dat ze zou komen. Kate pakte haar jas en liep de deur uit.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    "Pff," zuchtte Thomas en schudde zijn hoofd. "Jullie zijn zo kinderachtig."


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Ik wacht toch nog even het berichtje af,' zei Isa met een knipoog. 'Wat mij betreft ben je helemaal welkom, maar ik weet niet of er een meidenavond van gemaakt wordt of niet.' Op dat moment las ze het berichtje van Kate.
    Er hangt echt een gekke sfeer bij die groep, ik ben net weg en ga zo naar Mia.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Maakt niet uit. Het lijkt me in elk geval gezellig," glimlachte Ian en hij pakte zijn mobiel er bij, om te kijken of hij zelf berichten had gehad. Deze had hij echter niet dus hij stopte zijn mobiel weer weg


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kate pakte haar mobiel uit haar zak toen die begon te trillen met een berichtje van Isa.
    Daar was ik al bang voor, antwoordde ze. Goed dat je weg bent gegaan, ik zie je straks bij Maya's huis. Ze drukte op verzenden en fietste verder de straat in waar Maya woonde.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney