• De stelling van deze week luidt:
    Criminelen die levenslang hebben gekregen, moeten voor euthanasie kunnen kiezen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind het heel moeilijk. Aan de ene kant vind ik van wel, maar aan de andere kant toch weer niet: euthanasie laten plegen is niet gratis en ook voor de ziekenhuizen en doctoren kost het geld om het in te kopen - laat staan de prijs en inspanning om het te maken - dus dan kan het waarschijnlijk beter gebruikt worden voor iemand die het echt nodig heeft. Bovendien krijg je echt niet zo maar een levenslange gevangenisstraf aan je broek.

    AmeranthaGaia schreef:
    Ik vind het heel moeilijk. Aan de ene kant vind ik van wel, maar aan de andere kant toch weer niet: euthanasie laten plegen is niet gratis en ook voor de ziekenhuizen en doctoren kost het geld om het in te kopen - laat staan de prijs en inspanning om het te maken - dus dan kan het waarschijnlijk beter gebruikt worden voor iemand die het echt nodig heeft. Bovendien krijg je echt niet zo maar een levenslange gevangenisstraf aan je broek.

    Aan de andere kant kost het ook veel geld om iemand levenslang in een gevangenis te houden, dus ik vind dat er geen financieel argument gebruikt zou mogen worden.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Douceur schreef op 16 okt 2016 - 8:57:

    Oneens. Je belandt hier echt niet zomaar levenslang in de gevangenis, er wordt met zoveel dingen rekening gehouden. Levenslang komt maar heel zelden voor en ik vindt dat als je een levenslange gevagenisstraf krijgt opgelegd, je deze moet uitzitten en niet de mogelijkheid moet hebben om op de manier van euthanasie een uitweg te kunnen kiezen

    Eens en oneens, ik denk dat je dat sws wel een fix aantal jaar moet zitten voordat je euthanasie moet kunnen overwegen. Anders kom je wel heel makkelijk van je straf af.


    Love your life because your life is what you have to give ~ Tom Hiddleston