• Eindelijk komen die verkiezingen eraan! Na een maandenlange strijd van de kandidaten tegen elkaar en (grotendeels) tegen zichzelf en hun schandaaltjes, trekken de Amerikanen morgen eindelijk naar de stembus. Wie wordt de 45ste president van de Verenigde Staten? Wie verwachten jullie dat president wordt? Welk van de twee bijgevoegde (wonderbaarlijk gefotoshopte, niet te vergeten) prenten zien jullie het liefst verschijnen? Wiens hoofd hebben jullie genoeg gezien? Bij welk hoofd gaan jullie spontaan overgeven? Het zijn vragen die velen zich stellen. :Y)
    Maar heus nu even, als er nog iets is dat jullie kwijt willen over te verkiezingen: dit is de plaats!

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 21:22 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 nov 2016 - 22:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik begrijp dat mensen eindelijk eens actie willen zien in plaats van woorden aangezien er vaak in de politiek dingen gezegd worden en beloofd worden die niet gerealiseerd worden. Maar actie onder Trump zie ik op geen enkele manier goedkomen, het zou de wereld alleen maar kwaad doen, vrees ik. Ik hoop echt dat er genoeg mensen de moeite willen doen om te gaan stemmen al is het niet om echt voor Hillary te stemmen maar gewoon om wat tegenstemmen te hebben voor Trump. Zoals velen hierboven al vermeld hebben, heb ik ook voor het eerst echt schrik voor de uitslag van deze verkiezingen.
    Hillary is naar mijn mening ook geen topkandidaat maar ze is tenminste capabel om te weten wat kan en wat niet.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Square schreef:
    I'm with her, heel erg absoluut. Niet omdat ik haar de perfecte kandidate vind (al ben ik wel van mening dat mensen iets te veel haat aan haar adres sturen, zeker als het in één adem met Trump gebeurt, want die twee zijn echt niet te vergelijken), maar omdat omdat Trump een xenofobische, misogynistische random word generator met een overreden hamster op zijn hoofd blijft, hoe je het ook wendt of keert. Sowieso zal ik me altijd tien keer beter kunnen vinden in de standpunten van de Democratische kandidaat, maar dit keer is het echt... extreem.

    Ik hoop, hoop, hoop dan ook dat Hillary wint, maar ik durf er echt geen uitspraken over te doen. Ik zie het zo fout gaan, en om eerlijk te zijn vind ik dat oprecht doodeng. Vier jaar Trump zou een wereldramp zijn, en ik zou wíllen dat dat klonk als een hyperbool.


    Dit.

    Thunderfvck schreef:
    This. Bernie zal ook veel meer macht krijgen als Clinton wint. Misschien maken ze geen progress met haar, maar ze zetten tenminste niet 100 stappen terug zoals met Trump het geval zal zijn.


    Met dat.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 22:55 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Square schreef:
    I'm with her, heel erg absoluut. Niet omdat ik haar de perfecte kandidate vind (al ben ik wel van mening dat mensen iets te veel haat aan haar adres sturen, zeker als het in één adem met Trump gebeurt, want die twee zijn echt niet te vergelijken), maar omdat omdat Trump een xenofobische, misogynistische random word generator met een overreden hamster op zijn hoofd blijft, hoe je het ook wendt of keert. Sowieso zal ik me altijd tien keer beter kunnen vinden in de standpunten van de Democratische kandidaat, maar dit keer is het echt... extreem.

    Ik hoop, hoop, hoop dan ook dat Hillary wint, maar ik durf er echt geen uitspraken over te doen. Ik zie het zo fout gaan, en om eerlijk te zijn vind ik dat oprecht doodeng. Vier jaar Trump zou een wereldramp zijn, en ik zou wíllen dat dat klonk als een hyperbool.


    26 - 02 - '16

    Maar, even hè, volgens mij heb ik zo'n ander beeld van Trump en Clinton. Ik zie Trump dus helemaal niet als een gevaarlijke gek die alles naar de klote helpt. Mensen hebben het zelfs over de derde wereldoorlog. Als ik naar hem kijk en hem hoor praten dan begrijp ik dat dus niet.
    Wat ik zie en hoor is een domme aap, die geen idee heeft waar hij het over heeft. Iemand met een ontzettend grote bek, maar als puntje bij paaltje komt uiteindelijk vrij weinig doet. Ja, er zullen vast dingen gaan veranderen, maar de derde wereldoorlog? Heel Amerika naar de haaien? Door zo'n aap? Hij heerst niet alleen, hè. Ik geloof dat echt niet van hem. Voor dat soort dingen heb je namelijk hersens nodig en hij kan alleen maar schreeuwen, niet denken.
    Clinton vind ik dan wél weer gevaarlijk. Iets in haar ogen klopt niet. Ik geloof dan weer niet dat ze meteen oorlog zal starten en zo, maar we dat zij in zekere zin gevaarlijker is dan Trump omdat ze slimmer is. Als ik haar zie krijg ik echt rillingen; ik vertrouw haar voor geen ene meter.
    Ik vind ze allebei absoluut niet geschikt om president te worden, maar ik geloof dus echt niet in de derde wereldoorlog en wereldrampen en weet ik het.
    Wel denk dat mensen altijd heel erg goed zijn in het opblazen van zulk soort dingen. Een hoop heisa en uiteindelijk blijkt dat er niet zoveel gaat gebeuren als er eenmaal iemand is gekozen. Dat denk ik, eigenlijk. En als ik hier alles zo lees dan heb ik het idee dat ik me haast moet voorbereiden op een ramp?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    Maar, even hè, volgens mij heb ik zo'n ander beeld van Trump en Clinton. Ik zie Trump dus helemaal niet als een gevaarlijke gek die alles naar de klote helpt. Mensen hebben het zelfs over de derde wereldoorlog. Als ik naar hem kijk en hem hoor praten dan begrijp ik dat dus niet.
    Wat ik zie en hoor is een domme aap, die geen idee heeft waar hij het over heeft. Iemand met een ontzettend grote bek, maar als puntje bij paaltje komt uiteindelijk vrij weinig doet. Ja, er zullen vast dingen gaan veranderen, maar de derde wereldoorlog? Heel Amerika naar de haaien? Door zo'n aap? Hij heerst niet alleen, hè. Ik geloof dat echt niet van hem. Voor dat soort dingen heb je namelijk hersens nodig en hij kan alleen maar schreeuwen, niet denken.
    Clinton vind ik dan wél weer gevaarlijk. Iets in haar ogen klopt niet. Ik geloof dan weer niet dat ze meteen oorlog zal starten en zo, maar we dat zij in zekere zin gevaarlijker is dan Trump omdat ze slimmer is. Als ik haar zie krijg ik echt rillingen; ik vertrouw haar voor geen ene meter.
    Ik vind ze allebei absoluut niet geschikt om president te worden, maar ik geloof dus echt niet in de derde wereldoorlog en wereldrampen en weet ik het.
    Wel denk dat mensen altijd heel erg goed zijn in het opblazen van zulk soort dingen. Een hoop heisa en uiteindelijk blijkt dat er niet zoveel gaat gebeuren als er eenmaal iemand is gekozen. Dat denk ik, eigenlijk. En als ik hier alles zo lees dan heb ik het idee dat ik me haast moet voorbereiden op een ramp?


    Het punt is denk ik vooral dat Trump goed is in mensen beledigen. Nu is hij gewoon een zakenman, maar het gaat niet pretty zijn als hij als president hele landen beledigd.
    Daarnaast ben ik nogal bang voor wat er gebeurd met de rechten van mensen in Amerika. De republikeinen zullen maar wat blij zijn als hij vrouwenrechten en homorechten weer terug probeert te schroeven. Het zou heel goed mogelijk zijn dat transseksuelen flink in de problemen komen, dat homo's niet meer mogen trouwen en dat vrouwen nog minder betaald krijgen en abortus niet meer mogelijk is.


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Het punt is denk ik vooral dat Trump goed is in mensen beledigen. Nu is hij gewoon een zakenman, maar het gaat niet pretty zijn als hij als president hele landen beledigd.
    Daarnaast ben ik nogal bang voor wat er gebeurd met de rechten van mensen in Amerika. De republikeinen zullen maar wat blij zijn als hij vrouwenrechten en homorechten weer terug probeert te schroeven. Het zou heel goed mogelijk zijn dat transseksuelen flink in de problemen komen, dat homo's niet meer mogen trouwen en dat vrouwen nog minder betaald krijgen en abortus niet meer mogelijk is.


    Dat is allemaal waar, maar ik lees hier dingen over 'wereldrampen' en 'derde wereldoorlog'. Ikzelf vind dat zo overdreven. Dat gaat écht niet gebeuren door een Trump of een Clinton. Natuurlijk zal Amerika niet de fijnste plek als Trump aan de macht kom en er zal zeker een hoop ellende zijn als hij inderdaad invoert wat jij allemaal opsomt, maar die wereldrampen? Nah. Ik geloof niet dat wij hier heel erg last van zullen krijgen. Maar misschien kijk ik er dus wel helemaal verkeerd tegenaan. Ik snap het gewoon niet zo heel goed, denk ik.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    (...)

    Dat is allemaal waar, maar ik lees hier dingen over 'wereldrampen' en 'derde wereldoorlog'. Ikzelf vind dat zo overdreven. Dat gaat écht niet gebeuren door een Trump of een Clinton. Natuurlijk zal Amerika niet de fijnste plek als Trump aan de macht kom en er zal zeker een hoop ellende zijn als hij inderdaad invoert wat jij allemaal opsomt, maar die wereldrampen? Nah. Ik geloof niet dat wij hier heel erg last van zullen krijgen. Maar misschien kijk ik er dus wel helemaal verkeerd tegenaan. Ik snap het gewoon niet zo heel goed, denk ik.


    Ah, dat zeiden ze ook toen Bush werd herkozen, haha.
    Al zijn sommige van mening dat we momenteel wel in de derde wereldoorlog zitten. Als je het mij vraagt, zit het er ook wel aan te komen, maar of het nou pas veroorzaakt zal worden omdat Trump of Clinton president wordt? Neh. Clinton is sowieso rijk genoeg om nu een oorlog te beginnen als ze daar zin in heeft, volgens mij.


    Your make-up is terrible

    Absoluut voor Hillary, al ben ik ook niet een erg grote fan van haar. Ik had zo ontzettend erg gehoopt op Bernie. Op dit moment ben ik vooral blij dat Ted Cruz niet meer meedingt, als ik iemand creepy vond was hij het. Niet alleen zo stapelgek als Trump, maar ook nog eens ideologisch onderbouwd. Trump is absurdistisch en walgelijk, maar het grote voordeel aan hem ten opzichte van Cruz is dat hij met de wind meewaait en zijn mening dus weer makkelijk bijstelt. Zo zie ik het dan althans. Hij lijkt mij geen onintelligente man, maar gewoon iemand die ontzettend van aandacht houdt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    JDM schreef:
    (...)

    Dat is allemaal waar, maar ik lees hier dingen over 'wereldrampen' en 'derde wereldoorlog'. Ikzelf vind dat zo overdreven. Dat gaat écht niet gebeuren door een Trump of een Clinton. Natuurlijk zal Amerika niet de fijnste plek als Trump aan de macht kom en er zal zeker een hoop ellende zijn als hij inderdaad invoert wat jij allemaal opsomt, maar die wereldrampen? Nah. Ik geloof niet dat wij hier heel erg last van zullen krijgen. Maar misschien kijk ik er dus wel helemaal verkeerd tegenaan. Ik snap het gewoon niet zo heel goed, denk ik.


    De president van de V.S. kan in een noodsituatie beslissen om nucleaire wapens in te zetten. Het bevel moet geratificeerd worden door justitie, maar op dat moment heeft justitiz de plicht het goed te keuren. Ze kunnen bijna niet anders. Ik heb liever geen kernwapens in Trumps handen.
    Het hele argument "dat gaat Trump niet doen", vind ik ook maar belachelijk. Natuurlijk gaat hij niet alles doen. Maar compleet niets doen van wat hij beloofd heeft, is politieke zelfmoord. Waarom zou hij geen mensen deporteren? De Republikeinen staan achter hem betreffende dat. Waarom zou hij geen racistische uitspraken en een racistisch beleid doen/voeren? Ze gaan het nooit met zoveel woorden zeggen, maar hoewel ze zichzelf er misschien niet van bewust zijn, staan de Republikeinen daar achter.

    Daarnaast vrees ik voor nog veel meer aanslzgen onder Trump. Terroristische groeperingen geloven dat ze het goede doen, hoe slecht ze in ons ogen ook zijn. Met een president die hun geloof, hun streven bevecht (of hoe zij hun geloof intetpreteren), gooi je enkel olie op het vuur.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het liefst geen van beiden tho. Als het mogelijk was dat je iemand kon kiezen die geweest was, dan is Obama voor mij de keuze geweest. Is er geen ander iemand waar je op mag stemmen?

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 0:34 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    JDM schreef:
    Maar, even hè, volgens mij heb ik zo'n ander beeld van Trump en Clinton. Ik zie Trump dus helemaal niet als een gevaarlijke gek die alles naar de klote helpt. Mensen hebben het zelfs over de derde wereldoorlog. Als ik naar hem kijk en hem hoor praten dan begrijp ik dat dus niet.
    Wat ik zie en hoor is een domme aap, die geen idee heeft waar hij het over heeft. Iemand met een ontzettend grote bek, maar als puntje bij paaltje komt uiteindelijk vrij weinig doet. Ja, er zullen vast dingen gaan veranderen, maar de derde wereldoorlog? Heel Amerika naar de haaien? Door zo'n aap? Hij heerst niet alleen, hè. Ik geloof dat echt niet van hem. Voor dat soort dingen heb je namelijk hersens nodig en hij kan alleen maar schreeuwen, niet denken.
    Clinton vind ik dan wél weer gevaarlijk. Iets in haar ogen klopt niet. Ik geloof dan weer niet dat ze meteen oorlog zal starten en zo, maar we dat zij in zekere zin gevaarlijker is dan Trump omdat ze slimmer is. Als ik haar zie krijg ik echt rillingen; ik vertrouw haar voor geen ene meter.
    Ik vind ze allebei absoluut niet geschikt om president te worden, maar ik geloof dus echt niet in de derde wereldoorlog en wereldrampen en weet ik het.
    Wel denk dat mensen altijd heel erg goed zijn in het opblazen van zulk soort dingen. Een hoop heisa en uiteindelijk blijkt dat er niet zoveel gaat gebeuren als er eenmaal iemand is gekozen. Dat denk ik, eigenlijk. En als ik hier alles zo lees dan heb ik het idee dat ik me haast moet voorbereiden op een ramp?


    Ding is wel dat hij ongelooflijk veel geld heeft en de hele politiek daar een corrupte bende is. :') Ik denk dat wanneer hij écht iets wilt, hij het wel voor elkaar krijgt. Ik heb liever Clinton maar ik ben er 100% van overtuigd dat hij de nieuwe president wordt.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Pfff, dat stemsysteem in Amerika is echt zo onlogisch als een doolhof. Ik geloof dat dit echt natte vingerwerk wordt als het gaat om de uitslag.
    Ben maar al te blij dat wij hier in Nederland een échte democratie hebben.

    Wie wil ik? Het liefste dat Tony Stark zich plots beschikbaar stelt en dan iedereen massaal op hem gaat stemmen. #teamironman
    Met First Lady Pepper Potts moet dat helemaal goed komen :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    JDM schreef:
    Maar, even hè, volgens mij heb ik zo'n ander beeld van Trump en Clinton. Ik zie Trump dus helemaal niet als een gevaarlijke gek die alles naar de klote helpt. Mensen hebben het zelfs over de derde wereldoorlog. Als ik naar hem kijk en hem hoor praten dan begrijp ik dat dus niet.
    Wat ik zie en hoor is een domme aap, die geen idee heeft waar hij het over heeft. Iemand met een ontzettend grote bek, maar als puntje bij paaltje komt uiteindelijk vrij weinig doet. Ja, er zullen vast dingen gaan veranderen, maar de derde wereldoorlog? Heel Amerika naar de haaien? Door zo'n aap? Hij heerst niet alleen, hè. Ik geloof dat echt niet van hem. Voor dat soort dingen heb je namelijk hersens nodig en hij kan alleen maar schreeuwen, niet denken.
    Clinton vind ik dan wél weer gevaarlijk. Iets in haar ogen klopt niet. Ik geloof dan weer niet dat ze meteen oorlog zal starten en zo, maar we dat zij in zekere zin gevaarlijker is dan Trump omdat ze slimmer is. Als ik haar zie krijg ik echt rillingen; ik vertrouw haar voor geen ene meter.
    Ik vind ze allebei absoluut niet geschikt om president te worden, maar ik geloof dus echt niet in de derde wereldoorlog en wereldrampen en weet ik het.
    Wel denk dat mensen altijd heel erg goed zijn in het opblazen van zulk soort dingen. Een hoop heisa en uiteindelijk blijkt dat er niet zoveel gaat gebeuren als er eenmaal iemand is gekozen. Dat denk ik, eigenlijk. En als ik hier alles zo lees dan heb ik het idee dat ik me haast moet voorbereiden op een ramp?


    Hillary vertrouw ik ook niet. Ze is sluw en houdt allerlei dingen achter zoals emails en 1 miljoen dollar die niet voor haar bedoeld waren, maar voor een goed doel van Hillary. Trump schreeuwt gewoon wat hij denkt, zonder daarbij na te denken, dus je weet dat hij niet zo maar sjoemelt met dingen. Ook staat er nog een 'hogere macht' boven hen, wat vergelijkbaar is met de Eerste Kamer in Nederland. Trump kan, als hij wint, niet zo maar een muur bouwen tussen Mexico en Amerika. En Mexico daarvoor laten betalen.

    De Amerikaanse verkiezingen zijn gewoon één en al show. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Kaikoma schreef:
    (...)

    Hillary vertrouw ik ook niet. Ze is sluw en houdt allerlei dingen achter zoals emails en 1 miljoen dollar die niet voor haar bedoeld waren, maar voor een goed doel van Hillary. Trump schreeuwt gewoon wat hij denkt, zonder daarbij na te denken, dus je weet dat hij niet zo maar sjoemelt met dingen. Ook staat er nog een 'hogere macht' boven hen, wat vergelijkbaar is met de Eerste Kamer in Nederland. Trump kan, als hij wint, niet zo maar een muur bouwen tussen Mexico en Amerika. En Mexico daarvoor laten betalen.

    De Amerikaanse verkiezingen zijn gewoon één en al show. :Y)


    Die e-mails zijn ondertussen wel al doorgelicht door de FBI en er bleek niets mis mee. Een groot gat in de haatcampagne van Trump nu :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    FIuttershy schreef:
    (...)

    Die e-mails zijn ondertussen wel al doorgelicht door de FBI en er bleek niets mis mee. Een groot gat in de haatcampagne van Trump nu :')


    Ayy, ik volg de Amerikaanse politiek niet echt heel erg, maar bedankt voor de opheldering! (:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)