• Eindelijk komen die verkiezingen eraan! Na een maandenlange strijd van de kandidaten tegen elkaar en (grotendeels) tegen zichzelf en hun schandaaltjes, trekken de Amerikanen morgen eindelijk naar de stembus. Wie wordt de 45ste president van de Verenigde Staten? Wie verwachten jullie dat president wordt? Welk van de twee bijgevoegde (wonderbaarlijk gefotoshopte, niet te vergeten) prenten zien jullie het liefst verschijnen? Wiens hoofd hebben jullie genoeg gezien? Bij welk hoofd gaan jullie spontaan overgeven? Het zijn vragen die velen zich stellen. :Y)
    Maar heus nu even, als er nog iets is dat jullie kwijt willen over te verkiezingen: dit is de plaats!

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 21:22 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 nov 2016 - 22:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    FIuttershy schreef:
    (...)

    Die e-mails zijn ondertussen wel al doorgelicht door de FBI en er bleek niets mis mee. Een groot gat in de haatcampagne van Trump nu :')


    Yeah, zo zijn er heel veel dingen die rondgaan over Hillary die van geen kant kloppen omdat mensen het gewoon vervormd hebben. Zoals dat ze vrijwillig een verkrachter had verdedigd toen ze advocaat was en erom lachte toen ze ernaar vroegen. Ze wilde het helemaal niet doen, maar het was verplicht. Anders raakte ze haar permit kwijt of iets in die richting.
    Zelfde als dat ze gequote werd dat er geen free college moest zijn. Wat ze werkelijk zei was dat Trumps kinderen niet naar free college zouden mogen als dat er was, omdat hij geen belasting betaalde.


    Your make-up is terrible

    Square schreef:
    I'm with her, heel erg absoluut. Niet omdat ik haar de perfecte kandidate vind (al ben ik wel van mening dat mensen iets te veel haat aan haar adres sturen, zeker als het in één adem met Trump gebeurt, want die twee zijn echt niet te vergelijken), maar omdat omdat Trump een xenofobische, misogynistische random word generator met een overreden hamster op zijn hoofd blijft, hoe je het ook wendt of keert. Sowieso zal ik me altijd tien keer beter kunnen vinden in de standpunten van de Democratische kandidaat, maar dit keer is het echt... extreem.

    Ik hoop, hoop, hoop dan ook dat Hillary wint, maar ik durf er echt geen uitspraken over te doen. Ik zie het zo fout gaan, en om eerlijk te zijn vind ik dat oprecht doodeng. Vier jaar Trump zou een wereldramp zijn, en ik zou wíllen dat dat klonk als een hyperbool.


    Precies dit. Trump heeft zoveel meer op zijn kerfstok dan Clinton en haar mails, die dan nog eens zijn vrijgesproken door de FBI.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Geen idee of het klopt, maar ik had over die e-mails iets gelezen dat in de tijd dat ze het deed, het überhaupt nog niet verboden was.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Yonghwa schreef:
    Het liefst geen van beiden tho. Als het mogelijk was dat je iemand kon kiezen die geweest was, dan is Obama voor mij de keuze geweest. Is er geen ander iemand waar je op mag stemmen?


    Je kunt ook stemmen op Gary Johnson (libertarier, en mijn mening ook een ongelooflijke idioot) en Jill Stein (Green Party, opzich wel sympathiek maar lijkt er de helft van de tijd niet veel van te snappen). Ze maken beiden eigenlijk geen kans (5 en 3% in de peilingen geloof ik)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Iemand enig idee wanneer we het zeker weten? Iemand zei me vandaag dat het Hillary was geworden, maar niet alle stemmen zijn al geteld toch?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    FIuttershy schreef:
    Iemand enig idee wanneer we het zeker weten? Iemand zei me vandaag dat het Hillary was geworden, maar niet alle stemmen zijn al geteld toch?


    Nee, stembureau's zijn pas net open. Niet eens alle staten zijn al geopend omdat ze verschillende tijdzones hebben. Het laatste stembureau sluit (voor ons) morgenochtend om 7 uur pas.


    Your make-up is terrible

    ^Maar normaal gezien weten we de uitslag rond twee uur onze tijd ('s nachts, uiteraard).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Square schreef:
    I'm with her, heel erg absoluut. Niet omdat ik haar de perfecte kandidate vind (al ben ik wel van mening dat mensen iets te veel haat aan haar adres sturen, zeker als het in één adem met Trump gebeurt, want die twee zijn echt niet te vergelijken), maar omdat omdat Trump een xenofobische, misogynistische random word generator met een overreden hamster op zijn hoofd blijft, hoe je het ook wendt of keert. Sowieso zal ik me altijd tien keer beter kunnen vinden in de standpunten van de Democratische kandidaat, maar dit keer is het echt... extreem.

    Ik hoop, hoop, hoop dan ook dat Hillary wint, maar ik durf er echt geen uitspraken over te doen. Ik zie het zo fout gaan, en om eerlijk te zijn vind ik dat oprecht doodeng. Vier jaar Trump zou een wereldramp zijn, en ik zou wíllen dat dat klonk als een hyperbool.


    en dit: Vooral die angst. Die heb ik ook.
    SPECS schreef:
    Ik ben nog nooit bang geweest voor verkiezingen, maar nu knijp ik hem echt. Als Trump president word dan zie ik het nog wel voor me dat wereld oorlog drie uitbreekt. En raad eens wat er tussen Amerika en Rusland in ligt? Just, Europa.;-;

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 17:21 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Nee, stembureau's zijn pas net open. Niet eens alle staten zijn al geopend omdat ze verschillende tijdzones hebben. Het laatste stembureau sluit (voor ons) morgenochtend om 7 uur pas.


    Ik geloof dat het ook nog wel even duurt voordat alle stembureau's open zijn, met Alaska en Hawaii als laatste. Daarnaast verwachten veel mensen dat er weinig verschil zal zijn in swingstates. Swingstates zijn altijd een dingetje; ik las net nog op NOS dat Bill Clinton in Florida uiteindelijk met iets minder dan 600 stemmen verschil won daar. De uitslag van Florida was dan pas ook na een maand bekend, i.v.m. legitimiteit, natellen, etc. Bij alle Amerikaanse verkiezingen is de volledige uitslag soms wel weken later pas bekend. Er zijn vermoedens dan het in meerdere staten kantje boord zal zijn en hoewel ik geen expert ben, durf ik dat zelf niet met zekerheid te zeggen. Natuurlijk zijn er altijd enkele staten die je vaak al kan voorspellen, maar er is ook zomaar kans dat blijkt dat er staten zijn die onverwacht een heel duidelijke voorkeur hebben. Ik geloof oprecht dat het nog steeds alle kanten op kan gaan.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Disnerd schreef:
    (...)

    Ik geloof dat het ook nog wel even duurt voordat alle stembureau's open zijn, met Alaska en Hawaii als laatste. Daarnaast verwachten veel mensen dat er weinig verschil zal zijn in swingstates. Swingstates zijn altijd een dingetje; ik las net nog op NOS dat Bill Clinton in Florida uiteindelijk met iets minder dan 600 stemmen verschil won daar. De uitslag van Florida was dan pas ook na een maand bekend, i.v.m. legitimiteit, natellen, etc. Bij alle Amerikaanse verkiezingen is de volledige uitslag soms wel weken later pas bekend. Er zijn vermoedens dan het in meerdere staten kantje boord zal zijn en hoewel ik geen expert ben, durf ik dat zelf niet met zekerheid te zeggen. Natuurlijk zijn er altijd enkele staten die je vaak al kan voorspellen, maar er is ook zomaar kans dat blijkt dat er staten zijn die onverwacht een heel duidelijke voorkeur hebben. Ik geloof oprecht dat het nog steeds alle kanten op kan gaan.


    Het is Gore die Florida met net wat minder dan 500 stemmen van Bush verloor in 2000 en waar ze een maand op hebben moeten wachten. Dat was echter een uitzondering. Normaal gezien is het toch zeker de dag erna min of meer geweten (faithless electors niet inbegrepen).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind het eigenlijk best erg dat dit de twee kandidaten zijn voor president van het machtigste land ter wereld, zoiets is eigenlijk belachelijk - zeker Trump, die amper weet waarover hij spreekt. Ik ben dus voor geen van beiden. Maar als ik toch moet kiezen... Ik vertrouw Hilary niet en volgens mij is ze enorm geniepig, maar ik kan Trump echt gewoon niet uitstaan, dus ik denk dat ik toch voor haar zou kiezen. Maar gelukkig ben ik geen Amerikaan en moet ik deze vreselijke keuze niet maken :Y)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Zusak schreef:
    Geen idee of het klopt, maar ik had over die e-mails iets gelezen dat in de tijd dat ze het deed, het überhaupt nog niet verboden was.

    Klopt. Tot 2014 dacht ik. Ik heb er twee lessen over gehad. Ministers mochten toendertijd hun privé e-mail gebruiken. Uit zowel de eerste en tweede email controle van de FBI kwam er niks uit. Er zijn ook heel veek trump aamhangers in de FBI.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Vandaag realiseerden we met de hele Duits klas dat het morgen 27 jaar geleden is dat de Berlijnse muur viel. Als morgen blijkt dat Trump heeft gewonnen en hij die muur laat bouwen, denk ik dat de bijtende ironie te veel voor me gaat zijn. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben echt heel bang. Voor het eerst in meer dan een jaar campagnevoering ben ik echt heel erg bang. Goed nieuws is dat er klaarblijkelijk al extreem veel mensen gaan stemmen zijn, meer dan normaal, dus let's hope dat dat komt door de extreme campagnevoering van de Democraten betreffende dat. Fuck this. Echt waar. Ik heb besloten niet op te blijven vannacht, dus laat ons hopen dat de wereld morgen niet in een depressie ontwaakt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb Trump's en Clinton's statements nog eens doorgelezen en ik kan mij oprecht niet vinden in die van Trump. Het belasting verlagen kan wel zo leuk klinken, maar dat is financieel echt niet haalbaar gezien VSs staatsschuld. Hij wil meer geld voor defensie, wat opzicht prima is natuurlijk, maar waar gaat dat geld vandaan komen, als de belasting ook al verlaagd zou worden?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered