• Eindelijk komen die verkiezingen eraan! Na een maandenlange strijd van de kandidaten tegen elkaar en (grotendeels) tegen zichzelf en hun schandaaltjes, trekken de Amerikanen morgen eindelijk naar de stembus. Wie wordt de 45ste president van de Verenigde Staten? Wie verwachten jullie dat president wordt? Welk van de twee bijgevoegde (wonderbaarlijk gefotoshopte, niet te vergeten) prenten zien jullie het liefst verschijnen? Wiens hoofd hebben jullie genoeg gezien? Bij welk hoofd gaan jullie spontaan overgeven? Het zijn vragen die velen zich stellen. :Y)
    Maar heus nu even, als er nog iets is dat jullie kwijt willen over te verkiezingen: dit is de plaats!

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 21:22 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 nov 2016 - 22:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dusss, iedereen hier is tegen Trump terwijl hij nu wel naar het Witte Huis mag.

    Ben benieuwd wat voor discussie er nu komt. ;p


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Ik heb op de radio in de auto gehoord dat er Moslima's in de Verenigde Staten zijn die hun hoofddoek niet meer durven op te zetten nu Trump aan de macht is :o


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Hufflefluff schreef:
    Ik heb op de radio in de auto gehoord dat er Moslima's in de Verenigde Staten zijn die hun hoofddoek niet meer durven op te zetten nu Trump aan de macht is :o


    Yeah. Dit is echt om te huilen.




    Your make-up is terrible

    Hufflefluff schreef:
    Ik heb op de radio in de auto gehoord dat er Moslima's in de Verenigde Staten zijn die hun hoofddoek niet meer durven op te zetten nu Trump aan de macht is :o

    Ik snap die angst niet. Trump is nog helemaal niet aan de macht. Obama is president tot 20 januari. Of zijn ze bang voor zijn aanhangers? Waarom zouden die hun nu iets doen als ze dat voor gister niet deden? Zijn supporters zijn ook gewoon mensen.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 17:49 ]

    Zahkriisos schreef:
    (...)
    Ik snap die angst niet. Trump is nog helemaal niet aan de macht. Obama is president tot 20 januari. Of zijn ze bang voor zijn aanhangers? Waarom zouden die hun nu iets doen als ze dat voor gister niet deden? Zijn supporters zijn ook gewoon mensen.


    Zodra Brexit erdoor was, werden er in de 38 dagen erna 16% meer hatecrimes gepleegd. Waarom? Omdat hun haatgevoelens gevalideerd werden. Brexit zelf is ook nog niet gebeurd. Het is gewoon logisch nadenken.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 17:54 ]


    Your make-up is terrible

    Natuurlijk, als angst nu al de bovenhand gaat nemen is het sowieso verloren. Door bang te worden zeg je eigenlijk het tegenovergestelde waar democratie voor staat. Je moet juist laten zien dat het je allemaal geen fuck kan schelen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Renate1983 schreef:
    Dusss, iedereen hier is tegen Trump terwijl hij nu wel naar het Witte Huis mag.

    Ben benieuwd wat voor discussie er nu komt. ;p

    Iedereen met een klein beetje menselijkheid is tegen Trump.


    Ex astris, sciencia

    Op dit moment moeten wij nog afwachten wat er gaat gebeuren met onze Europese regering.
    Zelfs hun weten op dit moment nog niet wat ze kunnen verwachten met Trump, die straks de president zal worden.
    De verkiezingen heeft hij dan gewonnen maar hij is niet gelijk a la de minuut president.

    Als ik al die reacties lees, krijg ik sterk het vermoeden dat mensen het vooral opblazen en werkelijk waar van doemscenarios uitgaan.
    Kunnen we nog even wachten tot Trump met onze Europese regering gepraat heeft???

    Moet even kwijt dat ik niet alles gevolgd heb omtrent de verkiezingen, maar wat ik wel begrijp is dat Trump en Clinton uiteraard elkaar hebben beledigt en de ander onderuit probeert te krijgen. Dat gebeurd in politiek. Ik ben vooral benieuwd wat Trump wilt gaan doen, nu hij gekozen is, moet hij straks zijn woorden omzetten in daden. Maar eerst nog de plechtigheid dat Obama aftreed en dat Trump het overneemt in januari.

    Niet te voorbarig zijn. Of zelfs maar bevooroordeeld te zijn. Dit gaat over Amerika.
    Hier in NL (vooral Rotterdam) kan ik straks gaan stemmen over de Woonvisiereferendum. Daar steek ik liever mijn energie in, zodat ik weet waar ik straks voor zal stemmen. Voor de rest met vingers gekruist afwachten wat er gaat gebeuren als de Europese regering met Trump gepraat heeft.


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Renate1983 schreef:
    Op dit moment moeten wij nog afwachten wat er gaat gebeuren met onze Europese regering.
    Zelfs hun weten op dit moment nog niet wat ze kunnen verwachten met Trump, die straks de president zal worden.
    De verkiezingen heeft hij dan gewonnen maar hij is niet gelijk a la de minuut president.

    Als ik al die reacties lees, krijg ik sterk het vermoeden dat mensen het vooral opblazen en werkelijk waar van doemscenarios uitgaan.
    Kunnen we nog even wachten tot Trump met onze Europese regering gepraat heeft???

    Moet even kwijt dat ik niet alles gevolgd heb omtrent de verkiezingen, maar wat ik wel begrijp is dat Trump en Clinton uiteraard elkaar hebben beledigt en de ander onderuit probeert te krijgen. Dat gebeurd in politiek. Ik ben vooral benieuwd wat Trump wilt gaan doen, nu hij gekozen is, moet hij straks zijn woorden omzetten in daden. Maar eerst nog de plechtigheid dat Obama aftreed en dat Trump het overneemt in januari.

    Niet te voorbarig zijn. Of zelfs maar bevooroordeeld te zijn. Dit gaat over Amerika.
    Hier in NL (vooral Rotterdam) kan ik straks gaan stemmen over de Woonvisiereferendum. Daar steek ik liever mijn energie in, zodat ik weet waar ik straks voor zal stemmen. Voor de rest met vingers gekruist afwachten wat er gaat gebeuren als de Europese regering met Trump gepraat heeft.


    Het is wel duidelijk dat je het niet gevolgd hebt, en dit topic ook niet, lol. Bijna niemand maakt zich zorgen over wat voor invloed het op de Europese regeringen zal hebben.


    Your make-up is terrible

    Dus. Ben benieuwd hoe onze wortel met gebleekte stengels Amerika gaat verfucken c:


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Nee, ik volg het totaal niet Thunderfvck.
    Ga ik geen moeite voor doen ook en ik hoor het wel in het nieuws hoe het verloopt verder.
    Het doet me niet veel. En dat mensen 'bang' zijn voor hem, maakt dat die gast alleen maar machtiger.
    Ik geef en gun hem dat niet. Hij is maar mens, kom op.

    Er zit een oceaan tussen ons in. Dat is een behoorlijke afstand.
    Politiek is politiek en er wordt altijd wel iemand genaaid. XD


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Als je geen moeite wilt doen, waarom reageer je hier dan? Niet dat het niet mag, maar het is een beetje tegenstrijdig. 8D


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    Als je geen moeite wilt doen, waarom reageer je hier dan? Niet dat het niet mag, maar het is een beetje tegenstrijdig. 8D


    En het zou je wel degelijk iets moeten doen (: de Amerikaanse president wordt niet voor niets de 'machtigste persoon op aarde' genoemd. Wat Trump doet en beslist zal ook zijn weerslag hebben op onze landen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Meer mensen stemden op Clinton dan op Trump

    De Democratische presidentskandidate Hillary Clinton heeft in absolute termen meer kiezers achter zich gekregen dan de gekozen president, Donald Trump. Volgens de laatste tellingen heeft Clinton 47,6 procent van de stemmen, tegen 47,5 voor Trump. Ruim 90 procent van de stemmen is inmiddels geteld.

    In de einduitslag maakt dat niet uit: in het Amerikaanse kiesstelsel is het belangrijk om per staat kiesmannen te winnen, die in een kiescollege uiteindelijk de nieuwe president aanwijzen. Trump heeft 289 kiesmannen verzameld, ruim voldoende voor de benodigde 270 stemmen in het kiescollege.

    Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand president wordt zonder dat hij de 'popular vote' achter zich heeft. De laatste keer dat dat gebeurde was in 2000, toen Al Gore ondanks een meerderheid aan stemmen naast de macht greep, ten gunst van George W. Bush.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Jokar schreef:
    Dus. Ben benieuwd hoe onze wortel met gebleekte stengels Amerika gaat verfucken c:


    Beste reactie van vandaag.:'D


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Queer zijn is gewoon alles