• Eindelijk komen die verkiezingen eraan! Na een maandenlange strijd van de kandidaten tegen elkaar en (grotendeels) tegen zichzelf en hun schandaaltjes, trekken de Amerikanen morgen eindelijk naar de stembus. Wie wordt de 45ste president van de Verenigde Staten? Wie verwachten jullie dat president wordt? Welk van de twee bijgevoegde (wonderbaarlijk gefotoshopte, niet te vergeten) prenten zien jullie het liefst verschijnen? Wiens hoofd hebben jullie genoeg gezien? Bij welk hoofd gaan jullie spontaan overgeven? Het zijn vragen die velen zich stellen. :Y)
    Maar heus nu even, als er nog iets is dat jullie kwijt willen over te verkiezingen: dit is de plaats!

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 21:22 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 nov 2016 - 22:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Shireen schreef:
    Honestly, ik ben het een beetje eens met Puellae.
    Het is niet het einde van de wereld, maar Hillary was wel een betere optie geweest (meer ervaring, mildere ideeën).

    Ik ben ervan overtuigd dat Trump veel milder zal worden als president; zijn campagne was er ook voor bedoeld om radicalen achter zich te krijgen, om mensen aan te spreken en om Clinton zwart te maken. Nu hij president is denk ik dat het wel zal meevallen.

    Zijn uitspraken over vrouwen en minderheden enz. raken mij eigenlijk nauwelijks, de dingen waar ik me echt zorgen om maak is dat hij 'niet begrijpt waarom landen hun nucleaire wapens niet gebruiken' (omdat we met alle nukes de wereld 7 keer volledig kunnen vernietigen, Mr. President-elect), maar het ergste vind ik nog dat hij gelooft dat klimaatverandering een hoax is. Mensen kunnen dat idee gaan overnemen (ik heb het al zien gebeuren), daardoor zal de regering minder kunnen gaan doen om het broeikaseffect tegen te gaan enz.

    Die muur gaat er toch niet komen, tenzij hij Amerika daar miljarden voor wil gaan laten betalen, want Mexico zal hier nooit haar geld aan uitgeven.

    Zijn overwinningstoespraak stelde me wel enigszins gerust, toen hij zich richtte tot zijn tegenstanders en tot verzoening en vrede uitriep.

    It's not going to be that good, but it won't be that bad.


    Het probleem is ook niet Trump, maar al die mensen die hij opgestookt heeft. Nu hij gewonnen heeft, zullen de hate crimes flink verdubbelen. Tegen LGBTQ+, immigranten, wie ze maar uitkiezen. Kijk naar Brexit, daardoor zijn dat soort geval ineens de lucht in geschoten. Ze voelen zich nu gerechtvaardigd.

    Vergeet niet dat je in Amerika geboren moet zijn om je op te geven als presidents kandidaat. 8D

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 15:19 ]


    Your make-up is terrible

    Ik vrees zo erg voor de rechten van alle minderheden. En oh man, Mike Pence is zo'n vreselijke man op zoveel vlakken, met name de LGBTQ+ community wordt zo extreem erg genaaid door hem.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Het probleem is ook niet Trump, maar al die mensen die hij opgestookt heeft. Nu hij gewonnen heeft, zullen de hate crimes flink verdubbelen. Tegen LGBTQ+, immigranten, wie ze maar uitkiezen. Kijk naar Brexit, daardoor zijn dat soort geval ineens de lucht in geschoten. Ze voelen zich nu gerechtvaardigd.

    Vergeet niet dat je in Amerika geboren moet zijn om je op te geven als presidents kandidaat. 8D


    Je sais, haha, het was nou ook niet serieus bedoeld, hé. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik nomineer Ice Bear voor president


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ik vind het echt zo kut dat mensen zeggen dat het helemaal niet erg is wat er gebeurd is. Jullie hebben geen idee hoe bang mensen in Amerika op het moment zijn. Niet eens echt voor Trump, maar voor al zijn volgers. Als er over 4 jaar niks gebeurd is, mag je me heel hard uitlachen dat ik me hier druk om gemaakt hebt, maar ik maak me er echt druk om ja.


    Your make-up is terrible

    Ik ben niet verbaasd over de uitslag, maar eerder teleurgesteld. Clinton was dan ook niet de perfecte kandidaat, maar Trump boven haar kiezen? Dat snap ik niet. Zou het er ook mee te maken hebben gehad dat Clinton een vrouw is en daardoor minder stemmen kreeg?


    Ik wil een tuin vol egels

    Thunderfvck schreef:
    Ik vind het echt zo kut dat mensen zeggen dat het helemaal niet erg is wat er gebeurd is. Jullie hebben geen idee hoe bang mensen in Amerika op het moment zijn. Niet eens echt voor Trump, maar voor al zijn volgers. Als er over 4 jaar niks gebeurd is, mag je me heel hard uitlachen dat ik me hier druk om gemaakt hebt, maar ik maak me er echt druk om ja.


    Same. Alle vooruitgang die Obama geboekt had zal ook snel weer omgedraaid worden :/


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    xSakuraKissx schreef:
    (...)

    Kan ik ook met snoep gaan strooien? Iedereen die op mij stemt krijgt of een zak schepsnoep of een chocolade reep. win/win


    Wel Tony chocolonely karamel zeezout dan ^^

    En de memes zijn fantastisch haha. Ik ga stuk - die van Gordon Ramsey - wauw hahaha

    Puellae schreef:
    (...)

    Wel Tony chocolonely karamel zeezout dan ^^

    En de memes zijn fantastisch haha. Ik ga stuk - die van Gordon Ramsey - wauw hahaha


    ik vind Tony Chocolonely karamel zeezout niet te pruimen om eerlijk te zijn.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Rubin schreef:
    Ik ben niet verbaasd over de uitslag, maar eerder teleurgesteld. Clinton was dan ook niet de perfecte kandidaat, maar Trump boven haar kiezen? Dat snap ik niet. Zou het er ook mee te maken hebben gehad dat Clinton een vrouw is en daardoor minder stemmen kreeg?


    Ik weet het niet. Je zag natuurlijk ook heel veel mensen die juist op haar stemden want de eerste vrouwelijke president!! Maar dat is meer de oudere garde, die denkt: nu is het moment.
    Terwijl de jonge vrouwen juist denken: er komt later een betere kans, de vrouwelijke president Clinton hebben we dan liever niet. - Zeggen bronnen niet ik.

    Thunderfvck schreef:
    Ik vind het echt zo kut dat mensen zeggen dat het helemaal niet erg is wat er gebeurd is. Jullie hebben geen idee hoe bang mensen in Amerika op het moment zijn. Niet eens echt voor Trump, maar voor al zijn volgers. Als er over 4 jaar niks gebeurd is, mag je me heel hard uitlachen dat ik me hier druk om gemaakt hebt, maar ik maak me er echt druk om ja.


    Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik niet zo bang ben voor gevolgen op internationaal vlak, maar op sociaal vlak heb je zeer zeker gelijk om je druk te maken naar mijn mening.:/


    Queer zijn is gewoon alles

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Het probleem is ook niet Trump, maar al die mensen die hij opgestookt heeft. Nu hij gewonnen heeft, zullen de hate crimes flink verdubbelen. Tegen LGBTQ+, immigranten, wie ze maar uitkiezen. Kijk naar Brexit, daardoor zijn dat soort geval ineens de lucht in geschoten. Ze voelen zich nu gerechtvaardigd.

    Vergeet niet dat je in Amerika geboren moet zijn om je op te geven als presidents kandidaat. 8D


    I see your point, maar weet wel dat als Hillary het was geworden, duizenden republikeinen woedend waren geweest en ik denk dat dat voor meer hate crimes gaat zorgen, nu hebben ze ten minste hun zin.

    Daarnaast is het zo dat 99% van de republikeinen ook gewoon normale mensen zijn, die echt niet zomaar een hatecrime gaan uitvoeren.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 16:00 ]


    how dare you speak of grace

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik niet zo bang ben voor gevolgen op internationaal vlak, maar op sociaal vlak heb je zeer zeker gelijk om je druk te maken naar mijn mening.:/


    Dat is precies wat ik ermee bedoelde, ja.

    @ hierboven, niet 90% nee, maar elke procent is een procent teveel. Momenteel gebeurd het al teveel, nu zal het nog erger worden. Ik weet ook wel zeker dat als Clinton het geworden was, er rellen zouden uitbreken. Maar voor hoelang? Nu zal het normaler worden de komende vier jaar.


    Your make-up is terrible


    Your make-up is terrible

    Ik vraag niet veel, maar ik hoop gewoon dat Trump met z'n poten afblijft van het homohuwelijk, Obamacare en immigranten. Maar helaas, denk niet dat dat erin gaat zitten.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh