• De mensen die nog niet up-to-date zijn met deze serie, raad ik aan om dit topic niet te betreden. Tenzij je spoilers niet erg vindt.




    Dames en heren, het is al weer bijna drie jaar geleden sinds het derde seizoen op tv verscheen en 1 januari 2017 is het weer zo ver! Seizoen vier, oftewel; drie nieuwe afleveringen van één van de beste series ooit (al zeg ik het zelf). Ik vond dat het wel weer tijd was om een fantopic te openen, sinds de vorige in 2014 is gestorven.

    Wie is er nog meer super excited? ^^

    Trailers seizoen 4:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2017 - 15:07 ]

    Ungoliant schreef:
    (...)

    echt niet leuk D: maar zou echt raar zijn als dat mary is.. zó goed kun je je nooit vermommen, right?


    hmm, ben benieuwd


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Being Mary Watson was the only life worth living.

    It made me cry.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Hoe. Wat. Heh. D:
    (no_chears)

    Ik heb zoveel vragen... dat wordt wachten tot de volgende aflevering.

    Noooo D;


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    WHat what whaaat.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben nog steeds half in shock.. O.o

    Why did she had to die though? Er zijn nog zoveel onbeantwoorde vragen.
    Damn, direct alweer zo'n emotionele episode.


    Credendo Vides

    Richonne schreef:
    Oke. Vraag. Is die man hier er steeds doorheen lult alsof het een verhaal is onderdeel van Sherlock of wat

    Dat was op BBC One inderdaad het geval. Ik keek dat eerst (zonder ondertiteling ofzo) en ergerde me aan die stem er doorheen. Toen ging ik naar BBC First (met de NL subs) en daar was er niet zo'n stem.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Om eerlijk te zijn vond ik het geen goede aflevering. Hetgeen waar ik bang voor was - namelijk dat de cases zo ingewikkeld werden dat ik de draad van de aflevering verloor - is nu een beetje gebeurt. Ik vond dat het te erg het plot oversteeg waardoor het plot verdween, if that makes sense. Ik vond de vorige drie seizoenen beter. Ik kon daardoor ook niet echt meeleven met de dood. Het kan zijn dat ze zich nog herpakken in de volgende aflevering, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze hun toppunt bereikt hebben - wat trouwens vaker gebeurt na seizoen drie want net zoals een film, heeft een ook een serie drie aktes.

    Even een betere uitleg: in Sherlock is het zo dat de zaken die hij oplost nooit echt te volgen zijn. Je kan dus nooit zelf de puzzel oplossen, dat is een van de weinige dingen die ik minder vind, want daardoor wordt het een soort trucje van hem. Nu zijn ze zo ver gegaan in de complicatie van die hele zaak dat ik het plot verloren ben en daardoor ook mijn medeleven met de hoofdpersonages. Ik was sowieso al een beetje bang hiervoor omdat een verhaal normaal bestaat uit drie akten en in een serie is dat drie seizoenen (met per seizoen 1 en per aflevering ook weer die structuur maar goed) en meestal is daarom het vierde seizoen minder omdat die boog dan over is en de spanning afgelopen is. Ik denk dat ze nog wel iets gaan doen met Moriarty - zeker weten zelfs - maar eigenlijk was die spanningsboog met hem al afgelopen in seizoen drie en daarom komt deze gewoon niet zo goed binnen bij mij.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2017 - 23:59 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb op de BBC1 gekeken en ik heb er geen stem door gehoord. (Ik kijk sowieso zonder sub). Ik had wél een uur in (ongeveer) dat het scherm groen werd en dat ik Sherlock en Mycroft hoorde praten, maar ik zag de scene pas later (wat ook erg irritant was). Daarna was het weer goed, maar het was wel even vervelend.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Pickett schreef:
    Om eerlijk te zijn vond ik het geen goede aflevering. Hetgeen waar ik bang voor was - namelijk dat de cases zo ingewikkeld werden dat ik de draad van de aflevering verloor - is nu een beetje gebeurt. Ik vond dat het te erg het plot oversteeg waardoor het plot verdween, if that makes sense. Ik vond de vorige drie seizoenen beter. Ik kon daardoor ook niet echt meeleven met de dood. Het kan zijn dat ze zich nog herpakken in de volgende aflevering, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze hun toppunt bereikt hebben - wat trouwens vaker gebeurt na seizoen drie want net zoals een film, heeft een ook een serie drie aktes.

    Even een betere uitleg: in Sherlock is het zo dat de zaken die hij oplost nooit echt te volgen zijn. Je kan dus nooit zelf de puzzel oplossen, dat is een van de weinige dingen die ik minder vind, want daardoor wordt het een soort trucje van hem. Nu zijn ze zo ver gegaan in de complicatie van die hele zaak dat ik het plot verloren ben en daardoor ook mijn medeleven met de hoofdpersonages. Ik was sowieso al een beetje bang hiervoor omdat een verhaal normaal bestaat uit drie akten en in een serie is dat drie seizoenen (met per seizoen 1 en per aflevering ook weer die structuur maar goed) en meestal is daarom het vierde seizoen minder omdat die boog dan over is en de spanning afgelopen is. Ik denk dat ze nog wel iets gaan doen met Moriarty - zeker weten zelfs - maar eigenlijk was die spanningsboog met hem al afgelopen in seizoen drie en daarom komt deze gewoon niet zo goed binnen bij mij.

    Apart. De meningen over de aflevering zijn sterk verdeelt. Ik vind het zeker niet de beste aflevering, maar ik deel je mening verder eigenlijk niet. Ik vond het juist wel redelijk volgbaar/duidelijk. En haar dood was heel onverwachts, en in de eerste instantie deed het me even niets, totdat ze begon te praten.
    Het enige wat me dan dwars zit is dat ik in mijn hoofd heb zitten "nah ze is niet echt dood" - dankzij de sherlock"dood" en alle bedenksels omtrent de dood van Moriarty. Dus het moest ook nog even zinken dat ze echt dood was.

    Maar eigenlijk heb ik ook een te grote soort obsessie opgebouwd met Moriarty waardoor mijn interesse vooral bij hem ligt, en ik daardoor andere personages in mijn hoofd een beetje verwaaloos.

    Nouja... hoe ik het ook wend of keer, ik kijk enorm uit naar de volgende twee afleveringen want ik heb ook al het één en ander gelezen over wat er misschien gaat gebeuren. Of niet. We never really know haha.

    Er gebeurde echt ontzettend veel in één aflevering en hoewel ik het meestal wel kon volgen, vond ik het nogal verwarrend en het de spanningsboog enorm doen afnemen. Telkens dacht ik: dit is het einde van de aflevering - en vervolgens werden er constant weer losse eindjes eraan vastgeknoopt. Hoe sterk ik de eerste drie seizoenen vond, zo erg valt deze aflevering mij tegen. Misschien waren mijn verwachtingen na drie jaar wel te hoog geworden, maar ik miste oprecht de signature stijl die de serie heeft in deze aflevering. Hopelijk is volgende week beter.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ik vind het zo jammer dat ze zoveel grapjes hergebruiken. ik vond het een oké aflevering, maar ik hoop echt dat de volgende twee afleveringen extra goed zijn om deze te redeemen (,:

    also rip mary, ik weet nog niet hoe ik me daarbij voel eigenlijk

    Ik heb natuurlijk niet alles gezien, maar het eerste uur voelde voor mij totaal niet als Sherlock. Dat had vast een heleboel te maken met die stomme audio ondersteuning, maar zelfs de stukjes waarin dat niet was voelde het gewoon anders. Vooral dat begin, met Mary die ging bevallen en de baby en zo... daar open je toch niet mee als je zo'n sterk einde hebt in de aflevering daarvoor? En nu is Mary dus dood, ja ik kan daar niet om rouwen. Ik vind het vreselijk slecht dat ze dat hebben gedaan. En John die mogelijk vreemdgaat, had ik gelezen? Ook al compleet, totaal onzinnig. Wat mij zo trok aan Sherlock was dat je iedere aflevering ook prima kon kijken zonder meteen de hele serie te zien. Per aflevering had je gewoon een case die opgelost moest worden en nu komt er zó veel bij kijken dat het helemaal niet meer als Sherlock voelt. Ik wil geen drama, ik wil een detective.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Incantatem schreef:
    Er gebeurde echt ontzettend veel in één aflevering en hoewel ik het meestal wel kon volgen, vond ik het nogal verwarrend en het de spanningsboog enorm doen afnemen. Telkens dacht ik: dit is het einde van de aflevering - en vervolgens werden er constant weer losse eindjes eraan vastgeknoopt. Hoe sterk ik de eerste drie seizoenen vond, zo erg valt deze aflevering mij tegen. Misschien waren mijn verwachtingen na drie jaar wel te hoog geworden, maar ik miste oprecht de signature stijl die de serie heeft in deze aflevering. Hopelijk is volgende week beter.

    Ik ben het helemaal met je eens. De spanningsboog was gewoon meh. Ik vind het alleen een oké aflevering, want mijn verwachtingen waren na drie jaar juist afgezwakt :').

    En waarom hebben ze nou Mary vermoord. Wat is het nut daarvan D:?


    Seasons will change, but I shall remain

    Hier hebben we 3 jaar op moeten wachten? Ik vind Sherlock echt geweldig en zeker toen Moriarty nog in beeld was. Het was voor mij prima te volgen, maar het geheel was niet helemaal logisch. Ben benieuwd naar volgende week.

    Maar even serieus.. waarom moest Mary nou weer dood?!!?!?!?!?


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO