• Ik voelde mij de laatste tijd zo ongelukkig in mijn eigen lichaam. Ik had mentale en emotionele problemen en ik voelde me gewoon dik, opgeblazen en futloos. Daarom heb ik gekozen om mijn levensstijl te veranderen en gezonder te gaan eten. Ik ben begonnen met een detoxweek en ik heb mij sinds november niet meer zo goed gevoeld. Omdat ik mijn lichaam beter kon verdragen, ben ik weer van nieuwe dingen gaan genieten in mijn leven en heb ik zo ook mijn emotionele problemen achter mij kunnen laten.
    Ondertussen heb ik ontzettend leuke en lekkere gerechten ontdekt en geniet ik echt van wat ik allemaal binnen speel. Gezond eten hoeft echt geen straf te zijn. Ik probeer nu een programma van 4 maanden uit waar ik verschillende gezonde alternatieven zal uitproberen. Natuurlijk zal ik niet al het ongezonde uit mijn leven schrappen, want geef nu eerlijk toe, niemand kan dat, maar ik wil wel zoveel mogelijk gezonde alternatieven uitproberen. Omdat het altijd leuker is om samen met mensen aan zoiets te beginnen vroeg ik mij af wie er met mij mee zal doen. We kunnen in dit topic verschillende heerlijke gerechten met elkaar uitwisselen en zo inspiratie op doen. Wie doet met mij mee?



    Healthy motherfoxers
    * Nana
    * Evelien
    * Sarah

    [ bericht aangepast op 3 feb 2017 - 20:43 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Waddles schreef:
    Ik kook het meestal in een bouillonblokje zodat het net iets meer smaak heeft (: , want alleen zilvervliesrijst is inderdaad nogal droog en saai.
    Ik heb er een duwtje zoetzure saus opgekwakt, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dat altijd ga doen. :'D Bedankt voor de tip.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Zijn er nog mensen die eens zilverrijst hebben gegeten? Ik vond het nogal droog uitvallen.


    Ik maak vaak alleen rijstgerechten als er een soort saus bij zit. Dit kun je heel makkelijk maken met bijvoorbeeld gezeefde tomaten, een suikervrije currypasta of wat lekkere kruiden zoals kerrie met een beetje kokosmelk. Door die saus gooi je een aantal groenten en dan heb je meteen een lekker gerecht voor bij je zilvervliesrijst en proef je ook niet dat het zo droog is.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Perffect schreef:
    Eten jullie ook vegetarisch? (als in één of een aantal keer in de week)


    Bij mij is het 1 keer per week vis, drie tot vier dagen per week vlees en de rest, dus twee á drie dagen 'vegetarisch'.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik maak vaak alleen rijstgerechten als er een soort saus bij zit. Dit kun je heel makkelijk maken met bijvoorbeeld gezeefde tomaten, een suikervrije currypasta of wat lekkere kruiden zoals kerrie met een beetje kokosmelk. Door die saus gooi je een aantal groenten en dan heb je meteen een lekker gerecht voor bij je zilvervliesrijst en proef je ook niet dat het zo droog is.
    Oki, thanks. Ga ik eens proberen. :D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik eet thuis vrijwel nooit vegetarisch. Mijn opa en oma (ik woon bij m'n opa en oma) hebben in hun systeem zitten dat ze elke dag vlees moeten bereiden, dus tenzij ik het vlees laat staan of op mezelf ga wonen eet ik vrijwel niet vegetarisch.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben voor het eerst bananenbrood aan het maken en vind het stiekem wel spannend.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik ben voor het eerst bananenbrood aan het maken en vind het stiekem wel spannend.


    Oh die heb ik laatst ook voor het eerst gemaakt, was heerlijk! Hij viel wel een beetje platter uit dan verwacht, ben benieuwd hoe die van jou wordt.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Oh die heb ik laatst ook voor het eerst gemaakt, was heerlijk! Hij viel wel een beetje platter uit dan verwacht, ben benieuwd hoe die van jou wordt.
    Jup, idd plat. Had hem ook hoger verwacht, maar er zit ook geen zelfrijzende ingrediënten in, dus het is wel logisch denk ik. Het is normaal voor morgenmiddag, maar ik denk dat ik toch eens ga voorproeven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Omg ik heb er een beetje kaas opgelegd en jjqlkqkjdjqdjqjld lekker!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Perffect schreef:
    Eten jullie ook vegetarisch? (als in één of een aantal keer in de week)


    We eten de hele week vegetarisch thuis. Dit omdat mijn broer veganist is en mijn moeder vegetarisch. Ik eet soms buiten huis wel eens vlees op festivallen enzo, maar er zijn wel zo veel aanpassingen dat je in principe vlees naar mijn mening niet meer hoeft te missen als je vegetariër laat staan, veganist ben.

    Toch blijf ik nog altijd vlees eten op mijn pizza hahaha :'D


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mieczyslaw schreef:
    (...)

    We eten de hele week vegetarisch thuis. Dit omdat mijn broer veganist is en mijn moeder vegetarisch. Ik eet soms buiten huis wel eens vlees op festivallen enzo, maar er zijn wel zo veel aanpassingen dat je in principe vlees naar mijn mening niet meer hoeft te missen als je vegetariër laat staan, veganist ben.

    Toch blijf ik nog altijd vlees eten op mijn pizza hahaha :'D
    Het is zeker niet slecht om regelmatig eens vlees te eten. Daar zitten proteïnen in die je niet altijd uit andere voeding kan halen. Maar we hebben jammer genoeg de slechte gewoonte om veel te veel vlees te eten. Ik heb meestal voldoende met 100 g en daar ben ik best wel blij op, want mijn vriend zou dood gaan als hij maar 100 g krijgt. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Het is zeker niet slecht om regelmatig eens vlees te eten. Daar zitten proteïnen in die je niet altijd uit andere voeding kan halen. Maar we hebben jammer genoeg de slechte gewoonte om veel te veel vlees te eten. Ik heb meestal voldoende met 100 g en daar ben ik best wel blij op, want mijn vriend zou dood gaan als hij maar 100 g krijgt. :'D


    hahaha this :') het liefst laat mijn vriend de groenten en aardappelen staan en eet hij heel veel vlees, maar gelukkig doet hij dat niet echt haha. Wat ook al helpt is geen vlees op brood te eten. niet dat ik dat altijd doe haha


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    hahaha this :') het liefst laat mijn vriend de groenten en aardappelen staan en eet hij heel veel vlees, maar gelukkig doet hij dat niet echt haha. Wat ook al helpt is geen vlees op brood te eten. niet dat ik dat altijd doe haha


    Met dat laatste heb ik altijd veel problemen gehad. Ik ben niet echt een zoetebek, dus choco of confituur eet ik zelden, maar ik ben nu al enkel weken overgestapt naar een ontbijt met yoghurt en muesli, en dat ging eigenlijk veel makkelijker dan gedacht ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Perffect schreef:
    (...)

    hahaha this :') het liefst laat mijn vriend de groenten en aardappelen staan en eet hij heel veel vlees, maar gelukkig doet hij dat niet echt haha. Wat ook al helpt is geen vlees op brood te eten. niet dat ik dat altijd doe haha
    Sommige mensen kunnen daar lagen beleg tussen doen, maar dat kan ik ook niet. Met heel weinig heb ik al genoeg. Mijn stiefvader smeerde bijna een halve pot choco over zijn boterhammen. Dat vind ik echt zo vies. Ik heb voldoende met een fijn laagje die zich met de boter mengt. Heerlijk. We kochten minstens 1 pot van 1 kg om te twee weken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Balash schreef:
    (...)

    Met dat laatste heb ik altijd veel problemen gehad. Ik ben niet echt een zoetebek, dus choco of confituur eet ik zelden, maar ik ben nu al enkel weken overgestapt naar een ontbijt met yoghurt en muesli, en dat ging eigenlijk veel makkelijker dan gedacht ^^
    Dat doe ik ook heel vaak en bij voorkeur dan nog soya yogurt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?