• Ik voelde mij de laatste tijd zo ongelukkig in mijn eigen lichaam. Ik had mentale en emotionele problemen en ik voelde me gewoon dik, opgeblazen en futloos. Daarom heb ik gekozen om mijn levensstijl te veranderen en gezonder te gaan eten. Ik ben begonnen met een detoxweek en ik heb mij sinds november niet meer zo goed gevoeld. Omdat ik mijn lichaam beter kon verdragen, ben ik weer van nieuwe dingen gaan genieten in mijn leven en heb ik zo ook mijn emotionele problemen achter mij kunnen laten.
    Ondertussen heb ik ontzettend leuke en lekkere gerechten ontdekt en geniet ik echt van wat ik allemaal binnen speel. Gezond eten hoeft echt geen straf te zijn. Ik probeer nu een programma van 4 maanden uit waar ik verschillende gezonde alternatieven zal uitproberen. Natuurlijk zal ik niet al het ongezonde uit mijn leven schrappen, want geef nu eerlijk toe, niemand kan dat, maar ik wil wel zoveel mogelijk gezonde alternatieven uitproberen. Omdat het altijd leuker is om samen met mensen aan zoiets te beginnen vroeg ik mij af wie er met mij mee zal doen. We kunnen in dit topic verschillende heerlijke gerechten met elkaar uitwisselen en zo inspiratie op doen. Wie doet met mij mee?



    Healthy motherfoxers
    * Nana
    * Evelien
    * Sarah

    [ bericht aangepast op 3 feb 2017 - 20:43 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Dat doe ik ook heel vaak en bij voorkeur dan nog soya yogurt.


    Die ben ik tbh nog nooit tegengekomen in de supermarkt, maar ik neem altijd wel Griekse yoghurt ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Balash schreef:
    (...)

    Die ben ik tbh nog nooit tegengekomen in de supermarkt, maar ik neem altijd wel Griekse yoghurt ^^
    Alpro soya heeft heel veel smaken. Natuur, cocos, blauwe besjes, citroen, amandel en in de kleintjes heb je nog meer smaken.
    https://www.alpro.com/benl/producten?producten=plantaardig-alternatief-voor-yoghurt


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Alpro soya heeft heel veel smaken. Natuur, cocos, blauwe besjes, citroen, amandel en in de kleintjes heb je nog meer smaken.
    https://www.alpro.com/benl/producten?producten=plantaardig-alternatief-voor-yoghurt


    Ooh, dat ziet er wel goed uit!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Balash schreef:
    (...)

    Ooh, dat ziet er wel goed uit!
    Is het ook. Het is veel minder zuur en blijft langer goed.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik merk dat ik steeds minder brood ga eten, omdat ik nogal afschrik van hoe calorierijk zo'n boterhammetje al snel wordt. Brood heeft naast veel goede voedingsstoffen van zich zelf al vrij veel calorieën, maar laat ik nou ook eens alleen van calorierijk beleg houden. Ik zou meer hebben aan een paar boterhammetjes met een plakje kipfilet op een dag, dan aan een sneetje toast met een dikke laag pindakaas of vette kaas.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Ik merk dat ik steeds minder brood ga eten, omdat ik nogal afschrik van hoe calorierijk zo'n boterhammetje al snel wordt. Brood heeft naast veel goede voedingsstoffen van zich zelf al vrij veel calorieën, maar laat ik nou ook eens alleen van calorierijk beleg houden. Ik zou meer hebben aan een paar boterhammetjes met een plakje kipfilet op een dag, dan aan een sneetje toast met een dikke laag pindakaas of vette kaas.
    Ik ben sinds kort begonnen aan speltbrood. Ik eet er niet veel van, maar het is veel gezonder dan gewoon brood en ik neem dan 1 afbakbroodje of 4 sneetjes (dat brood is meestal heel klein). Je kan ook gezonde crackers eten zoals speltcrackers.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ik ben sinds kort begonnen aan speltbrood. Ik eet er niet veel van, maar het is veel gezonder dan gewoon brood en ik neem dan 1 afbakbroodje of 4 sneetjes (dat brood is meestal heel klein). Je kan ook gezonde crackers eten zoals speltcrackers.


    Ja, ik ben ook overgestapt naar volkoren(tarwe)brood. Spelt is hier best duur, en ik heb gelezen dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het beter is dan ander volkorenmeel.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ja, ik ben ook overgestapt naar volkoren(tarwe)brood. Spelt is hier best duur, en ik heb gelezen dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het beter is dan ander volkorenmeel.
    In de AH valt het best mee. En ik vries het dan per 4 sneetjes in. Dus voor mij valt dat dan best wel mee qua prijs. Volkoren is ook echt jummie.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik kon het niet laten en heb een instagram voor mn foto's gemaakt.
    https://www.instagram.com/thedishofafoodaddict/


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind speltbrood oprecht lekkerder dan normaal brood. Ik heb dat speltbrood van de Appie geprobeerd en ik eet dat echt met plezier en dat terwijl ik niet dol ben op brood.


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Ik vind speltbrood oprecht lekkerder dan normaal brood. Ik heb dat speltbrood van de Appie geprobeerd en ik eet dat echt met plezier en dat terwijl ik niet dol ben op brood.
    Same. Die afbakbroodjes zijn ook echt heerlijk


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik zie hier echt hele leuke reacties over speltbrood hahaha maar gurrls. 'Speltbrood' hoeft maar 20% daadwerkelijk spelt te bevatten om het zo te kunnen noemen c;

    a.k.a 'ik eet speltbrood' zit dus in feiten meer tussen je oren dan dat je daadwerkelijk een brood daarvan eet.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2017 - 17:09 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mieczyslaw schreef:
    Ik zie hier echt hele leuke reacties over speltbrood hahaha maar gurrls. 'Speltbrood' hoeft maar 20% daadwerkelijk spelt te bevatten om het zo te kunnen noemen c;


    Zou best kunnen, maar alle graan/tarwebrood en zijn sowieso beter dan wit, want daar zit veel suiker in. Vroeger kon ik een kleintje alleen daarvan op.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2017 - 17:16 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mieczyslaw schreef:
    Ik zie hier echt hele leuke reacties over speltbrood hahaha maar gurrls. 'Speltbrood' hoeft maar 20% daadwerkelijk spelt te bevatten om het zo te kunnen noemen c;

    a.k.a 'ik eet speltbrood' zit dus in feiten meer tussen je oren dan dat je daadwerkelijk een brood daarvan eet.


    20% spelt is nog altijd beter dan 0% :"D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Avarosa schreef:
    (...)Alpro soya heeft heel veel smaken. Natuur, cocos, blauwe besjes, citroen, amandel en in de kleintjes heb je nog meer smaken.
    https://www.alpro.com/benl/producten?producten=plantaardig-alternatief-voor-yoghurt


    Hoewel soja een goed alternatief is voor zuivel, zit er aan deze yoghurt wel heel erg veel suiker toegevoegd, vooral aan de fruitsmaakjes. Je kunt beter gaan voor een magere kwart of yoghurt van Optimel. Deze hebben zowel geen vet als suiker en is met een natuurlijke zoetstof en stukjes fruit gezoet.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.