• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    ^ Ik bedoel ook niet dat alle PVV stemmers slecht zijn of racisten, ik kan er alleen gewoon met mijn hoofd echt niet bij waarom iemand ooit op die partij zou willen stemmen, sorry. Niet alleen om hun anti islam mantra, maar ook gewoon om Geert Wilders zelf. Hij is voor mij gewoon echt de Nederlandse Trump. Ik snap gewoon echt niet hoe iemand kan stemmen op iemand die expres het kabinet gaat dwarsbomen, omdat hij niet gewonnen heeft.
    Ik ben dan ook best benieuwd waarom mensen op hem, of de partij zelf stemmen, als ze niet tegen de islam zijn. Dus ik zou eigenlijk best je mening willen horen over waarom je voor de PVV gestemd hebt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brinvi schreef:
    ^ Ik bedoel ook niet dat alle PVV stemmers slecht zijn of racisten, ik kan er alleen gewoon met mijn hoofd echt niet bij waarom iemand ooit op die partij zou willen stemmen, sorry. Niet alleen om hun anti islam mantra, maar ook gewoon om Geert Wilders zelf. Hij is voor mij gewoon echt de Nederlandse Trump. Ik snap gewoon echt niet hoe iemand kan stemmen op iemand die expres het kabinet gaat dwarsbomen, omdat hij niet gewonnen heeft.
    Ik ben dan ook best benieuwd waarom mensen op hem, of de partij zelf stemmen, als ze niet tegen de islam zijn. Dus ik zou eigenlijk best je mening willen horen over waarom je voor de PVV gestemd hebt.


    Ik denk ergens dat het percentage aan mensen dat op de PVV gestemd heeft om de reden dat Nederland moet "de-islamiseren" eigenlijk ook niet zo heel hoog ligt.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 12:15 ]


    That is a perfect copy of reality.

    ^ Ik zeg ook echt niet dat je dat wel bedoeld (: Het was puur in 't algemeen. En de reden van mijn stem kun je vooral zien als een soort protest stem.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Brinvi schreef:
    ^ Ik bedoel ook niet dat alle PVV stemmers slecht zijn of racisten, ik kan er alleen gewoon met mijn hoofd echt niet bij waarom iemand ooit op die partij zou willen stemmen, sorry. Niet alleen om hun anti islam mantra, maar ook gewoon om Geert Wilders zelf. Hij is voor mij gewoon echt de Nederlandse Trump. Ik snap gewoon echt niet hoe iemand kan stemmen op iemand die expres het kabinet gaat dwarsbomen, omdat hij niet gewonnen heeft.
    Ik ben dan ook best benieuwd waarom mensen op hem, of de partij zelf stemmen, als ze niet tegen de islam zijn. Dus ik zou eigenlijk best je mening willen horen over waarom je voor de PVV gestemd hebt.


    Voor veel mensen is het een proteststem. Zoals het nu is, gaat het voor hen niet goed en PVV is de enige die het anders lijkt te doen. En dan gaat het nog niet eens om de de-islamisering. Bij nieuwsuur was er een PVV-stemmer en zij zei ook: Ik vind Geert Wilders een verschrikkelijke man.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Voor veel mensen is het een proteststem. Zoals het nu is, gaat het voor hen niet goed en PVV is de enige die het anders lijkt te doen. En dan gaat het nog niet eens om de de-islamisering. Bij nieuwsuur was er een PVV-stemmer en zij zei ook: Ik vind Geert Wilders een verschrikkelijke man.


    Dit dus. Nu vind ik Wilders geen verschrikkelijke man, maar wel behoorlijk ver gaan af en toe. Aan de andere kant; we weten allemaal wie Wilders is. We kennen allemaal zijn mening. Met zijn houding bereikt hij toch iets. En de ene vat het negatief op en wil niks meer met de PVV te maken hebben en een ander kan zich er wel in vinden.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Kan je als proteststem dan niet beter blanco stemmen? Dat maakt meer duidelijk dat je je nergens ik kan vinden lijkt mij, in plaats van maar op de op PVV te stemmen. Natuurlijk mogen proteststemmen, maar stel dat hij daar zoveel vam had gekregen, dat de PVV de meeste zetels had? Dan zou hij minister president worden terwijl zelfs zijn stemmers eigenlijk niet echt achter hem staan?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brinvi schreef:
    Kan je als proteststem dan niet beter blanco stemmen? Dat maakt meer duidelijk dat je je nergens ik kan vinden lijkt mij, in plaats van maar op de op PVV te stemmen. Natuurlijk mogen proteststemmen, maar stel dat hij daar zoveel vam had gekregen, dat de PVV de meeste zetels had? Dan zou hij minister president worden terwijl zelfs zijn stemmers eigenlijk niet echt achter hem staan?


    Ze staan wel achter hem. Maar niet achter zijn houding of alles van zijn programma. Het gaat erom dat hij het anders doet, dat hij de huidige politiek niks vindt en vindt dat het anders moet.

    Dan nemen ze Wilders en zijn gekke dingen liever voor lief.

    (ik ben geen pvv stemmer en ik zou het zelf ook niet aanmoedigen, maar blunt zeggen dat dat echt niet kan en onbegrijpelijk is, vind ik dan weer niet kunnen)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vraag me dan af, is er dan geen betere partij die daar meer in de buurt komt zonder al die gekke ideeën?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik snap zelf niet zo goed waarom mensen PVV stemmen voor ook 'de andere dingen in zijn programma', maar heck zijn partijprogramma is één A4tje?! Misschien zelfs minder, want ongeveer 1/4e daarvan is een begroting.

    Dus als je dan niet staat achter zijn houden en ook niet achter "alles" van zijn partijprogramma waar sta je dan precies wél achter?

    Je kan wel roepen dat het anders moet, maar hoe dan? :') Je kan de koran wel verbieden maar dan moet je ook meteen de grondwet aanpassen.
    En bv een ander standpunt is: "Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, kunst, windmolens, innovatie, omroep, et cetera. Wat bedoelt hij dan met die et cetera? Dat kan alle kanten uit. Ik bedoel kom op.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    VaIeska schreef:
    Ik vraag me dan af, is er dan geen betere partij die daar meer in de buurt komt zonder al die gekke ideeën?

    Ik denk dat die er wel zijn, maar dat mensen niet de moeite doen die te zoeken en hun 'propaganda' te lezen. Er zijn zoveel meer partijen dan die al zetels hebben, maar wie gaat nu voor een partij die 'geen kans' heeft om in het kabinet te komen. Als iedereen zo denkt komt er nooit verandering en wordt het nooit beter. Dus als de kleinere partijen meer zouden lobbyen en de straten op gaan zou dat zo goed voor ze zijn om bekendheid te krijgen. Maar daar hebben ze waarschijnlijk geen geld voor, wat de grote partijen wel hebben.

    Woar schreef:
    (...)
    Ik denk dat die er wel zijn, maar dat mensen niet de moeite doen die te zoeken en hun 'propaganda' te lezen. Er zijn zoveel meer partijen dan die al zetels hebben, maar wie gaat nu voor een partij die 'geen kans' heeft om in het kabinet te komen. Als iedereen zo denkt komt er nooit verandering en wordt het nooit beter. Dus als de kleinere partijen meer zouden lobbyen en de straten op gaan zou dat zo goed voor ze zijn om bekendheid te krijgen. Maar daar hebben ze waarschijnlijk geen geld voor, wat de grote partijen wel hebben.

    Jammer eigenlijk, was fvd ook niet een partij die aardig dichtbij kwam?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    (...)
    Jammer eigenlijk, was fvd ook niet een partij die aardig dichtbij kwam?

    Ik weet het niet, ik heb me niet echt bezig gehouden met partijen die niet in mijn top 5 stonden bij de stemwijzer.

    Ik vind het eigenlijk wel heel jammer dat de grootste partijen de meeste aandacht krijgen, terwijl iedereen toch wel op ze gaat stemmen. Maar ja, dat is ook weer democratie.

    VaIeska schreef:
    (...)
    Jammer eigenlijk, was fvd ook niet een partij die aardig dichtbij kwam?

    Ze hebben zetels, dacht ik. Ik vind fvd meer protest dan Wilders, die al twintig jaar in de kamer zit. Lokaal in de kamer is wel stemmen misgelopen door in de verkeerde regio's te zitten. Maar als proteststem het ego van Wilders strelen... beetje misplaatst.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Raad eens welke lijsttrekker dit geschreven heeft...



    Juist, Thierry Baudet! De ultieme fuckboi, binnenkort te vinden in onze tweede kamer. Schandelijk, bah.


    i put the fun in funeral

    wat n eikel


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried