• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    Overkill schreef:
    Geen grote kans op een links kabinet, zoals het er nu op lijkt


    Volgens mij kan dat nooit werken, maar goed...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    (...)

    Volgens mij kan dat nooit werken, maar goed...


    Ik hoop eigenlijk op een kabinet dat gemixed links en recht is, maar wel progressief


    We've lived in the shadows for far too long.

    nerveus schreef:
    (...)

    Volgens mij kan dat nooit werken, maar goed...


    Hoe bedoel je?


    i put the fun in funeral

    Ik snap niet waarom mensen op VVD hebben gestemd, er is voor mijn gevoel niets goeds ervan gekomen. Alleen maar slechte dingen in het voordeel voor rijke mensjes.


    Photosynthesis

    Granian schreef:
    (...)

    Ik hoop eigenlijk op een kabinet dat gemixed links en recht is, maar wel progressief


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Bomenstruik schreef:
    Ik snap niet waarom mensen op VVD hebben gestemd, er is voor mijn gevoel niets goeds ervan gekomen. Alleen maar slechte dingen in het voordeel voor rijke mensjes.

    Misschien de rijke mensjes die er voordeel van hebben? Daarnaast een vaste kiezersbasis, en de partij heeft ook goede standpunten, net als de andere partijen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    ik ben ééécht niet blij, maar gelukkig is GroenLinks best hooggekomen. Ik baal gewoon dat de PVV zoveel stemmen heeft. Ook gewoon om het feit dat er best veel trollstemmers voor de PVV waren. Ik snap het gewoon niet dat er in Nederland zoveel haat voor buitenlanders is. Ze willen ook uit de eu, dat werkt toch nooit? En also, Rutte wilde toch niet samen werken met PVV, hoe gaat dat dan?

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 6:39 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Wilders "we gaan stevige oppositievoeren en het leven van het kabinet zo lastig mogelijk maken."

    Juist, waarom willen mensen zo'n iemand als minister-president? Als het niet gaat zoals hij het wilt, wordt hij boos en wilt hij niet meewerken.

    Ik heb trouwens gecheckt, en in veel studentensteden staan Groenlinks en D66 bovenaan, ik zie dat in elk geval als goed nieuws voor de toekomst c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brinvi schreef:
    Wilders "we gaan stevige oppositievoeren en het leven van het kabinet zo lastig mogelijk maken."

    Juist, waarom willen mensen zo'n iemand als minister-president? Als het niet gaat zoals hij het wilt, wordt hij boos en wilt hij niet meewerken.

    Ik heb trouwens gecheckt, en in veel studentensteden staan Groenlinks en D66 bovenaan, ik zie dat in elk geval als goed nieuws voor de toekomst c:


    Bij jongeren staan groenlinks en d66 ook ver bovenaan (en bij hoogopgeleiden ook)


    i put the fun in funeral

    VaIeska schreef:
    ik ben ééécht niet blij, maar gelukkig is GroenLinks best hooggekomen. Ik baal gewoon dat de PVV zoveel stemmen heeft. Ook gewoon om het feit dat er best veel trollstemmers voor de PVV waren. Ik snap het gewoon niet dat er in Nederland zoveel haat voor buitenlanders is. Ze willen ook uit de eu, dat werkt toch nooit? En also, Rutte wilde toch niet samen werken met PVV, hoe gaat dat dan?


    Waarom zou Rutte moeten samenwerken met de PVV? Dat iemand tweede is, wil niet zeggen dat de winnaar perse daarmee moet samenwerken c:.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brinvi schreef:
    Wilders "we gaan stevige oppositievoeren en het leven van het kabinet zo lastig mogelijk maken."

    Juist, waarom willen mensen zo'n iemand als minister-president? Als het niet gaat zoals hij het wilt, wordt hij boos en wilt hij niet meewerken.

    Ik heb trouwens gecheckt, en in veel studentensteden staan Groenlinks en D66 bovenaan, ik zie dat in elk geval als goed nieuws voor de toekomst c:

    Exactly, ik keek nog bij zijn verkiezingsprogramma
    Zo gaat de PVV dat doen:
    1. Nederland de-islamiseren
    - Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht
    - Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht
    - Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies
    - Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde
    - Preventief opsluiten radicale moslims
    - Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten
    - Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland
    - Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran
    2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU
    3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht
    4. Eigen risico zorg geheel afschaffen
    5. Huren omlaag
    6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren
    7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.
    8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed
    9. Fors extra geld voor defensie en politie
    10. Lagere inkomstenbelasting
    11.Halvering motorrijtuigenbelasting

    Sorry maar ik snap nu echt waarom buitenlanders zich niet meer welkom voelen hier. Leuk idee dat half Nederland stemt hiervoor. Ik ben eigenlijk best pissed.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Brinvi schreef:
    (...)

    Waarom zou Rutte moeten samenwerken met de PVV? Dat iemand tweede is, wil niet zeggen dat de winnaar perse daarmee moet samenwerken c:.

    Ja, ik snap het hele systeem ook nog niet, maar aangezien ze wel best veel zetels hebben en de VVD niet alles mag bepalen, moet de PVV toch instemmen met bepaalde dingen? Bijvoorbeeld zoals laatst met dat van Erdogan.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    (...)
    Ja, ik snap het hele systeem ook nog niet, maar aangezien ze wel best veel zetels hebben en de VVD niet alles mag bepalen, moet de PVV toch instemmen met bepaalde dingen? Bijvoorbeeld zoals laatst met dat van Erdogan.


    Ze moeten een meerderheid in de kamer krijgen met hun coalitie (76 zetels), en ze kunnen zelf kijken met wie ze hiervoor samenwillen werken,alleeb moeten die partijen op hun beurt ook weer samen willen werken. Het is best ingewikkeld ja haha.

    Naja, ik denk dat het hele gedoe met Erdogam en betogingen in Rotterdam ook wel mensen over de streep getrokken zal hebben om voor de PVV te stemmen.

    En meer rond de dertien procent, maar ik snap je punt, al is PVV wel maar net tweede geworden.

    Ik hoop eigrnlijk wel dat VVD niet zal samenwerken met CDA of CU (al schat ik die kans klein in). Geloof en staat moeten gewoon zoveel mogelijk gescheiden zijn ×.×


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    VaIeska schreef:
    (...)
    Ja, ik snap het hele systeem ook nog niet, maar aangezien ze wel best veel zetels hebben en de VVD niet alles mag bepalen, moet de PVV toch instemmen met bepaalde dingen? Bijvoorbeeld zoals laatst met dat van Erdogan.


    Als partij A 30 zetels heeft en partij B twintig (hypothetisch, ik weet niet hoeveel zetls iedereen heeft) en partij A vindt een partij C, D en E met allemaal pakweg zestien zetels, dan zit je tezamen aan 78 zetels. Dat is een meerderheid. Als partijen A, C, D en E een coalitie vormen, betekent dat dat ze afspraken maken rondom welke dingen ze zeker willen gaan bereiken met hun regering (bijvoorbeeld: we gaan weg met het leenstelsel - ik zeg maar wat). Op dat moment heeft Wilders niets te zeggen.

    Echter, stel dat er een thema is waar één van de coalitiepartijen niet in mee wil, heb je soms oppositiepartijen nodig die wel volgen in je gedachtegang om tijdens een stemming in parlement (daar gebeuren de stemmingen echter, vandaar dat je een meerderheid van de zetels moet hebben om er wat door te krijgen). Partijen die niet in de regering zitten, voeren zogenaamde oppositie. Soms heb je ze inderdaad nodig, maar vaak ook gewoon niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aaah zo ^
    En inderdaad, waarschijnlijk komt het ook door dat gedoe met Rotterdam. Maar ik ben echt alsnog telleurgesteld. Ik kan me niet voorstellen hoe erg rot buitenlanders (alleen al om het idee) zich moeten voelen dat er een grote deel is die ze weg willen.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt