• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    Mijn vriend heeft kennelijk op CDA gestemd, maar dan op nummer 48 op de lijst, aangezien dat een oud klasgenoot van hem was en die jongen echt heel actief campagne heeft gevoerd in onze regio. Ik heb die campagne ook een beetje gevolgd - omdat hij heeft geprobeerd met mij te flirten en afspraakjes te regelen - en ik vind echt dat hij stemmen verdiend. Heb zelf niks met CDA, maar hij doet echt zijn best.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Mensen die vandaag niet gaan stemmen (dan heb ik het dus niet over kunnen), zijn wat mij betreft echt af.

    Nu hoef je ook weer niet om 8:10 al op een bureau te staan zoals ik deed, maar heyyy haha.

    Ik ben heel benieuwd of mijn groene bubbel vanavond gaat knappen of niet.

    Ik heb ook net gestemd!!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    *knip*

    [ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 14:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Heb net gestemd! Groenlinks. Wat is het opvouwen van dat biljet nog ingewikkeld zeg hahahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Mijn vader is vandaag voor mij gaan stemmen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de uitslag, maar ik ga echt niet tot twaalf uur of nog langer opblijven om dat te volgen tbh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    In mijn omgeving stemmen echt zo veel mensen Groenlinks, had ik niet verwacht. Na vanavond zien wat de mensen buiten mijn directe omgeving stemmen. Het zal wel heel anders zijn dan GL 50% en de rest gelijk verdeeld.
    disclaimer; Ik ben een student (op een biologie/bètacampus), een Nederbelg, mijn zusje doet een opleiding met dieren, mijn buurvouw ook.... dus ik zie wel waar het vandaan komt ^^' /stereotypes


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eledhel schreef:
    Heb net gestemd! Groenlinks. Wat is het opvouwen van dat biljet nog ingewikkeld zeg hahahaha



    Dat ding weer netjes opvouwen was moeilijker dan mijn keuze maken :'). Ik voelde me zo onhandig


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik heb ook net voor het eerst gestemd, zat erg te twijfelen tussen SP en PVDA maar het is uiteindelijk toch SP geworden.
    Alleen niet op Roemer want dat vind ik toch wel zo'n Pinokkio..(net als de andere lijsttrekkers tho..)
    Ik dacht dat je een kaartje kreeg, verdomme een hele wereldkaart :')


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik heb net gestemd, voor het eerst in een andere gemeente. Dat stembiljet was zo groot dat ik op mijn tenen moest staan, haha. Ik besliste in de rij dat ik op de SP ging stemmen.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2017 - 17:57 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Oh ja, dat biljet opvouwen was echt een nachtmerrie. Ik had op den duur de neiging om het ding maar gewoon in elkaar te proppen, wat een ellende zeg.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Fennec schreef:
    In mijn omgeving stemmen echt zo veel mensen Groenlinks, had ik niet verwacht. Na vanavond zien wat de mensen buiten mijn directe omgeving stemmen. Het zal wel heel anders zijn dan GL 50% en de rest gelijk verdeeld.
    disclaimer; Ik ben een student (op een biologie/bètacampus), een Nederbelg, mijn zusje doet een opleiding met dieren, mijn buurvouw ook.... dus ik zie wel waar het vandaan komt ^^' /stereotypes


    Ik heb in mijn omgeving ook heel vaak gehoord dat mensen GroenLinks gaan stemmen, ik zelf heb dat ook gedaan. En de meest voorkomende alternatieven waren D66 en SP :')


    Stenenlikker

    Nou, de stembiljetten waren op dus kon naar een heel ander stemlokaal maar tis gelukt.
    Wat ik wel heel jammer vond is dat ik in de rij sta, en achter me dan hoor dat ze niet hopen dat 'geerts klerevriendjes' niet komen opdagen. Dan ben je volwassen maar snap je nog steeds niet dat we allemaal in Nederland een andere stem mogen hebben.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik ben volgens mij een van de weinige die geen problemen had met dat stembiljet :'D


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Aloy schreef:
    Nou, de stembiljetten waren op dus kon naar een heel ander stemlokaal maar tis gelukt.
    Wat ik wel heel jammer vond is dat ik in de rij sta, en achter me dan hoor dat ze niet hopen dat 'geerts klerevriendjes' niet komen opdagen. Dan ben je volwassen maar snap je nog steeds niet dat we allemaal in Nederland een andere stem mogen hebben.


    Typisch, eigenlijk. Iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben wat betreft stemmen, behalve 'Geerts klerevriendjes'. Lekker volwassen, inderdaad.

    Ik heb overigens ook gestemd vandaag.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."