• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    @Brinvi maar CDA is niet echt geloof en staat bij elkaar haha. Ze hebben hun partij programma gebaseerd op christelijke normen en waarden. Maar CU of SGP wel meer natuurlijk.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    VaIeska schreef:
    Aaah zo ^
    En inderdaad, waarschijnlijk komt het ook door dat gedoe met Rotterdam. Maar ik ben echt alsnog telleurgesteld. Ik kan me niet voorstellen hoe erg rot buitenlanders (alleen al om het idee) zich moeten voelen dat er een grote deel is die ze weg willen.


    Het ergste is eigenlijk dat ze met een bepaalde groep buitenlanders een probleem hebben, met West-Europeanen, Amerikanen, Australiers et cetera hebben ze vast geen problemen. Het gaan hen echt gewoon om moslims, en mensen uit Islamitische landen. Sorry als ik hiermee mensen beledig, maar ik snap oprecht gewoon niet waarom iemand op de PVV zou stemmen. Hun andere standpunten maken mij niet eens uit, ik zou puur al niet op de PVV stemmen omdat ze Nederland willen "de-islamiseren". Ook al heb je niks tegen buitenlanders, maar stem je toch op de PVV, dan draag je in mijn ogen toch wel een beetje bij aan een haatdragende cultuur...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brinvi schreef:
    (...)

    Het ergste is eigenlijk dat ze met een bepaalde groep buitenlanders een probleem hebben, met West-Europeanen, Amerikanen, Australiers et cetera hebben ze vast geen problemen. Het gaan hen echt gewoon om moslims, en mensen uit Islamitische landen. Sorry als ik hiermee mensen beledig, maar ik snap oprecht gewoon niet waarom iemand op de PVV zou stemmen. Hun andere standpunten maken mij niet eens uit, ik zou puur al niet op de PVV stemmen omdat ze Nederland willen "de-islamiseren". Ook al heb je niks tegen buitenlanders, maar stem je toch op de PVV, dan draag je in mijn ogen toch wel een beetje bij aan een haatdragende cultuur...

    👏👏👏


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik ben zo teleurgesteld in Nederland...


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    McCrory schreef:
    Ik ben zo teleurgesteld in Nederland...


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ah oke, andersom zijn er mensen op school telleurgesteld dat Geert Wilders niét de meeste stemmen heeft. Right


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ^ Het zijn meer 'elite' partijen die gewonnen hebben. Ze komen niet op voor de studenten/armen noch gehandicapten e/d. Ze komen gewoon op voor hun eigen portemonnee.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    VaIeska schreef:
    Ah oke, andersom zijn er mensen op school telleurgesteld dat Geert Wilders niét de meeste stemmen heeft. Right


    Oké. Hier komt mijn rant. Ik snap dat je een one-issue partij zou willen beginnen. Ik bedoel, sure, naar sommige dingen worden minder omgekeken in de politiek, of zijn extra belangrijk voor jou. Jij doet jij, maar zo'n partij zie ik toch liever niet in de coalitie. Maar ik ben er echt volledig op tegen wanneer die one-issue van jouw partij is dat jij de mensenrechten wilt schenden, of wanneer jij een gehele groep Nederlanders (ja, ik zie geïntegreerde Marokkanen en allemaal andere buitenlanders als Nederlanders) weg wilt uit jouw land, omdat dat zogenaamd "veiliger" zou zijn. Dat vind ik disrespectvol van zowel Wilders, als alle andere mensen die op hem gestemd hebben. Hoe in hemelsnaam kun je zo denken dat je je eigen medemens het land uit wilt hebben? Sorry hoor, maar dat vind ik echt te ver gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    McCrory schreef:
    ^ Het zijn meer 'elite' partijen die gewonnen hebben. Ze komen niet op voor de studenten/armen noch gehandicapten e/d. Ze komen gewoon op voor hun eigen portemonnee.


    D66 heeft wel veel stemmen though en het onderwijs is één van hun belangrijkste standpunten, maar ik snap wat je bedoeld. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen er nou strategisch gestemd hebben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik hoop eigenlijk dat groenlinks niet in het kabinet gaat. als je als links progressieve partij gaat regeren met de vvd en het cda, gaat dat sowieso ten koste van je integriteit. het heeft de pvda zijn kop gekost. ik zie ze liever als sterke oppositiepartij.


    i put the fun in funeral

    VaIeska schreef:
    Ah oke, andersom zijn er mensen op school telleurgesteld dat Geert Wilders niét de meeste stemmen heeft. Right


    Ik ben ook teleurgesteld ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oké. Hier komt mijn rant. Ik snap dat je een one-issue partij zou willen beginnen. Ik bedoel, sure, naar sommige dingen worden minder omgekeken in de politiek, of zijn extra belangrijk voor jou. Jij doet jij, maar zo'n partij zie ik toch liever niet in de coalitie. Maar ik ben er echt volledig op tegen wanneer die one-issue van jouw partij is dat jij de mensenrechten wilt schenden, of wanneer jij een gehele groep Nederlanders (ja, ik zie geïntegreerde Marokkanen en allemaal andere buitenlanders als Nederlanders) weg wilt uit jouw land, omdat dat zogenaamd "veiliger" zou zijn. Dat vind ik disrespectvol van zowel Wilders, als alle andere mensen die op hem gestemd hebben. Hoe in hemelsnaam kun je zo denken dat je je eigen medemens het land uit wilt hebben? Sorry hoor, maar dat vind ik echt te ver gaan.

    Is dit tegen mij bedoelt? Want ik ben het hier juist mee eens.... En ik ben absoluut geen PVV aanhanger.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 10:43 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik ben ook teleurgesteld ;)

    right. Dus als ik het goed begrijp, wil jij de islam weg, wil je uit de eu en moeten de grenzen dicht?
    Ik vind trouwens alsnog dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, maar ik snap gewoon echt niet hoe je daar voor kan zijn.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 10:38 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    (...)
    right. Dus als ik het goed begrijp, wil jij de islam weg, wil je uit de eu en moeten de grenzen dicht?
    Ik vind trouwens alsnog dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, maar ik snap gewoon echt niet hoe je daar voor kan zijn.


    Agreed.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oké, ik voel me even geroepen om hier in te springen voor de pvv-stemmers. Dit is niet bedoeld als directe reactie op wie dan ook, maar meer in het algemeen.

    Allereerst; gefeliciteerd voor GroenLinks. Niemand kan ontkennen dat die partij gewoon ontzettend gewonnen heeft.
    Ten tweede; ja ik was ook teleurgesteld dat de PVV niet meer zetels heeft gehaald. Ik had sterk gehoopt op de VVD als grootste partij met de PVV erachteraan. Alsnog mag ik blij zijn met het resultaat wat er wel behaald is, van voorlopig lijkt PVV alsnog de tweede partij te worden, zij het minder sterk.

    Maar ik hoef hier toch niemand uit te leggen dat niet iedereen die op Partij van de Dieren stemt, een veganist is? Bij GroenLinks zitten niet alleen maar mileuactivisten. Bij de PVV zitten niet alleen maar racisten die het eens zijn met alle genoemde punten op het politiek programma. Tuurlijk, extremisten vind je overal. Bij elke partij. En wat me het meest heeft geschokt deze verkiezingen, is dat je niet kunt zeggen dat je op de PVV stemt, zonder met de nek aangekeken te worden. Ik zal eerlijk zijn, ik ben heel erg anti GroenLinks. Maar ik zie hier veel mensen die voor zijn en de rest van Nederland heeft dat signaal ook afgegeven en dat heb ik te accepteren. Alleen al het feit dat bijna geen enkele partij de PVV wilde feliciteren in hun speech (complimenten naar Asscher en Klaver), geeft aan dat politiek nog altijd een redelijk kinderachtig spelletje is. Maar goed, ik hoop dat dat ze er het beste van gaan maken de komende vier jaar (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"