• Lieve users,

    De afgelopen tijd zijn wij bezig geweest met het herzien van de regels die gaan over plagiaat bij het aanmaken van een lijstje. Wij kunnen namelijk begrijpen dat wanneer je een lijstje aanmaakt, je wellicht mooie gedichten, afbeeldingen of quotes van anderen hierin wilt zetten. Tot op heden was dit echter tegen de regels aangezien wij dit zien als plagiaat.

    Om jullie hier wat meer vrijheid in te geven, hebben wij besloten om de regel over plagiaat bij lijstjes iets wat te wijzigen. Tot vandaag was dit de regel omtrent plagiaat;

    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of andere creaties waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Dit wordt bestraft als plagiaat. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen in blogs.


    De regels zijn vanaf nu als volgt;
    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of polls waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Deze creaties worden bestraft als plagiaat. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen wél in blogs worden geplaatst.
    - Lijstjes mogen bestaande lyrics en quotes bevatten, op voorwaarde dat er een link naar de bron bij vermeld staat. Indien de bron er niet bij wordt vermeld, wordt dit bestraft als plagiaat.


    Toevoeging 24-09-2017: Wij hebben besloten de regel wat meer te specificeren om verwarring te voorkomen;

    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of andere creaties waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Dit wordt bestraft als plagiaat. Het quoten van stukjes lyrics of quotes in een tekst is wel toegestaan. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen in blogs.
    - Lijstjes mogen bestaande lyrics en quotes bevatten, op voorwaarde dat er een link naar de bron bij vermeld staat. Indien de bron niet wordt vermeld, wordt dit bestraft als plagiaat.


    Hopelijk moedigt dit jullie aan om nóg meer lijstjes te maken over jullie favoriete dingen, maar vergeet dus niet de bron erbij te zetten. (;

    Groetjes,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 24 sep 2017 - 18:33 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Lyrics en quotes in stories zijn nog steeds plagiaat? Dus als ik in een story en lijstje dezelfde zet, beide met bron is die in de story alleen plagiaat? Of begrijp ik het nu verkeerd?

    Dus, basically, wat jullie willen zeggen is als ik een lijstje maak genaamd ''Mooiste quotes'' en ik vergeet de bron/link erbij te zetten valt het onder plagiaat?

    MrGrey schreef:
    Dus, basically, wat jullie willen zeggen is als ik een lijstje maak genaamd ''Mooiste quotes'' en ik vergeet de bron/link erbij te zetten valt het onder plagiaat?

    Ja, dat is wat we bedoelen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nonpluvius schreef:
    (...)
    Ja, dat is wat we bedoelen.


    Nou, leuk.

    Krijg je dan gelijk een waarschuwing of krijg je eerst een herinnering?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    MrGrey schreef:
    (...)

    Nou, leuk.


    Dat was altijd al zo (:

    De regel is puur toegevoegd om meer ruimte te creëeren voor het maken van lijstjes aangezien dit vaak gaat om dingen die je leuk vindt. Verhalen, gedichten en zijn natuurlijk eigen creaties en hierbij blijven de regels dan ook hetzelfde als voorheen.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Yagouaroundi schreef:
    Lyrics en quotes in stories zijn nog steeds plagiaat? Dus als ik in een story en lijstje dezelfde zet, beide met bron is die in de story alleen plagiaat? Of begrijp ik het nu verkeerd?


    Dit is een juiste redenering!(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dit is een juiste redenering!(:

    Really? Dat is wel heel erg flauw.

    Het is beide plagiaat of beide niet.. Het is niet zo dat het in een lijstje geen plagiaat is en in een story wel. Ik vind het een vreemde redenering en regel.

    Niets persoonlijks, maar ik vind het echt bullshit dat het ene mag en het andere niet. Verbied het beide of allebei niet.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2017 - 10:20 ]

    Yagouaroundi schreef:
    (...)
    Really? Dat is wel heel erg flauw.

    Het is beide plagiaat of beide niet.. Het is niet zo dat het in een lijstje geen plagiaat is en in een story wel. Ik vind het een vreemde redenering en regel.

    Niets persoonlijks, maar ik vind het echt bullshit dat het ene mag en het andere niet. Verbied het beide of allebei niet.


    Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Als het in lijstjes mag, waarom dan niet in andere creaties?
    Er staan btw in al mijn stories quotes van mensen en daar is nooit iets gezegd van geweest


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    doggo schreef:
    Krijg je dan gelijk een waarschuwing of krijg je eerst een herinnering?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Maar wat nou als je een "soundtrack" bij je story hebt en een paar lyrics daarvan op de beginpagina?

    aangezien mega veel story's dat hebben...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Frodo schreef:
    (...)

    Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Als het in lijstjes mag, waarom dan niet in andere creaties?
    Er staan btw in al mijn stories quotes van mensen en daar is nooit iets gezegd van geweest

    Perffect schreef:
    Maar wat nou als je een "soundtrack" bij je story hebt en een paar lyrics daarvan op de beginpagina?

    aangezien mega veel story's dat hebben...

    Het is alleen als je alleen lyrics in een hoofdstuk hebt en niets anders. Als lyrics/quotes een onderdeel zijn mag het wel. En als het goed is ook zonder bron, want dat staat weer niet in de regels.

    Ahh I understand!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    ^ dat verklaart veel :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Aah, ik vind het wel een fijne toevoeging. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.