• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    [ bericht aangepast op 7 maart 2017 - 15:56 ]


    Caution first, always.

    Yagouaroundi schreef:
    Onpopulaire mening misschien, maar ik heb persoonlijk niet de behoefte om 'gelijk' te zijn aan een man en vind de ongelijkheid prima. Ik bedoel, mannen kunnen geen kinderen baren, mannen en vrouwen hebben een andere bouw, mannen zijn lichamelijk sterker.


    Ik ben het met je eens, maar ik ben dan ook vooral voor (meer) gelijkheid in derdewereldlanden. In het westen hebben we het ontzettend goed als (blanke) vrouwen en vind ik persoonlijk dat feminisme enigszins overbodig is (op een aantal dingen na). Feminisme gaat wat mij betreft voornamelijk over arme landen of landen waar vrouwen dusdanig als minderwaardig worden gezien dat ze geen kansen meer krijgen of genegeerd worden wanneer ze zich uitspreken over dingen. Dat iemand eens een grapje maakt over dat vrouwen in de keuken horen kan mij echt niet schelen, maar zodra een vrouw niet meer de kans krijgt om die keuken uit te komen als ze dat wil, dát is wanneer ik feminisme belangrijk vind.

    Traynor schreef:
    Waarom wel Internationale Vrouwendag en geen Internationale Mannendag? Wat een bullshit. Dat is geen feminisme.


    Internationale Mannendag 2017 — 19 november. There you got it. Er hebben overigens altijd al mannen bestaan die achtergesteld worden, net zoals er vrouwen, kinderen, homoseksuelen, moslims, joden, zwarten, blanken (you get my point) en over het algemeen gewoon mensen bestaan die achtergesteld worden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    to the people interested: Ik vind het ronduit belachelijk dat vrouwen nog altijd minder verdienen dan mannen, zelfs in dezelfde positie, dezelfde ervaring en dezelfde leeftijd. Ik weet dat we, vergeleken met voorgaande decennia al heel ver zijn gekomen, maar mannen die tegen mij zeggen dat ik in de keuken behoor en die menen te weten wat goed voor mij is, wijs ik vriendelijk de deur. Ik kan prima voor mezelf zorgen en ik heb (nog) geen behoefte aan een relatie, zeker niet als dat een relatie is waar ik als minderwaardig word gezien.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Yagouaroundi schreef:
    Onpopulaire mening misschien, maar ik heb persoonlijk niet de behoefte om 'gelijk' te zijn aan een man en vind de ongelijkheid prima. Ik bedoel, mannen kunnen geen kinderen baren, mannen en vrouwen hebben een andere bouw, mannen zijn lichamelijk sterker.


    Wel, weet je, ik kan er best mee leven dat je die behoefte niet hebt. Dat ben jij en daar is helemaal niets mis mee, maar er zijn duizenden en duizenden anderen die die behoefte wel hebben. Als het jou toch niet uitmaakt, zou je het dan tegenhouden of niet?
    Dat hier minder werk is dan in de derde wereld, zoals Evi hierboven zegt, daar ga ik in mee, maar dat betekent niet dat er geen werkt meer is, want er is nog veeeeeeel werk, als je 't mij vraagt, ook hier. Er wordt bijvoorbeeld nog steeds vanuit gegaan dat als iemand thuisblijft voor de kinderen, of ouderschapsverlof opneemt, dat het de vrouw is. Die ingesteldheid vind ik fout. Langs de andere kant vind ik het ook verschrikkelijk dat mannen scheef bekeken worden als zij het opvragen - dat is op z'n minst even erg. De loonsverschillen vind ik ook een werkpunt. Het soort kutopmerkingen als in "wat weet jij daarvan, je bent een vrouw" mogen voor mijn part ook oprotten, want hoewel dat vaak als grap bedoeld is, vind ik het na zevenhonderd keer persoonlijk ook niet zo grappig meer. (Ik heb dit nu wel even in het algemeen, niet tegen jou in het specifiek, ik wet dat je daar weinig tot niets over gezegd hebt).
    Dus ja, het is in de derde wereld slechter dan hier. Maar waarom niet aan beide tegelijk werken? ;)

    [ bericht aangepast op 8 maart 2017 - 14:37 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je moet jezelf niet zo vergelijken met anderen, al helemaal niet je problemen.
    Leuk idee, maar je vergeet even dat met elkaar vergelijken een ingebakken gewoonte is die vrijwel ieder mens een dier heeft. Niet erg nuttig advies liefje.

    ik vind het echt belachelijk dat je als vrouw niet kunt zeggen dat je voor vrouwenrechten bent zonder dat je wordt uitgemaakt voor een ondankbare, doorgeslagen seksist. natuurlijk hebben westerse vrouwen het beter dan vrouwen in derdewereldlanden. er zijn ook meer mensen die honger hebben in derdewereldlanden dan hier, maar dat betekent toch niet dat je in het westen geen honger kunt hebben? zolang er ongelijkheid is, is er een reden om daar wat aan te doen. en ja, ongelijkheid is er nog genoeg, ook hier.
    ik vind het afschuwelijk als mannen neerkijken op vrouwen, maar er is niets waar ik een grotere hekel aan heb dan vrouwen die zichzelf als minderwaardig behandelen.


    i put the fun in funeral

    Ik haat afspraken in de middag.


    De neiging om op dat topic te reageren is zo groot..

    [ bericht aangepast op 8 maart 2017 - 15:29 ]

    Bleeeh. Wie neemt mijn verkoudheid over?
    En oeps. 31 mei is mn vriend alweer jarig en ik heb geen flauw idee wat hem te geven. Heb wel een paar ideeën, maar die zijn zo duuuur. D: (Gandalfs pipe, of een echte hoed waarvan ik wel weet welke hoed maar die was 200+ euro.... )


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    but a house is not a home.


    kindness is never a burden.

    Zijn Moana en Maui niet gewoon Sokka en Katara?

    Toch aangekomen in deze 2 maanden. Eindelijk komen de grammen (ik kan geen kilo's zeggen) erbij. En ik mag de komende 6 maanden een extra voeding per dag, dus het kan nu alleen maar beter worden met mijn gewicht en bloedarmoede. Ik kan niet wachten om weer te kunnen sporten/bewegen.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2017 - 16:07 ]

    ik ben zo moe jesus please come and take me


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    ugh

    Mijn helpcentrum werkt komt zo dichtbij :3 Ik kan beter alvast vragen maken en er antwoorden op maken, zodat ik dat volgende maand niet meer hoef te doen. Ik ben zo blij dat de makers mij gevraagd hebben ^^

    Maaaaam, neem nou op D; Ik moet die tickets nog kopen voor morgen D;


    To the stars who listen — and the dreams that are answered