• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Voldymort || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Dumblydore
    William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • McGonygall
    Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    Fame is a fickle friend.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - in the hospital wing - Mary






    Het voelt zoals altijd geweldig om zo naar iemand te glimlachen, want het heeft altijd effect. Als ik lach, maakt het iedereen mooier en dat is wel fijn. Alleen ben ik totaal niet voorbereid op Mary's woorden, die zo ontzettend onverwacht komen.
    ‘Wow– jouw tanden zijn zo wit. Scrub je die ook?’ zegt ze en ik proest het uit. Dat kwam zo onverwacht en volgens mij is het niet eens mogelijk om je tanden te scrubben. Ik zou niet weten waarmee. Maar het is tegelijkertijd ook ontzettend schattig. Ze snapt nu al dat mijn persoonlijke hygiene belangrijk voor mij is. Ze begrijpt me al wel goed.
    ‘Ik bedoel– ha, natuurlik doe je dat niet... toch?’ Ze glimlacht en ik glimlach weer terug. Ze is echt aardig en lief. ‘En eh ik voel me gezien de omstandigheden eigenlijk best goed. Dankje dat je me gezelschap houdt.’ Ik pak voorzichtig haar hand en glimlach naar haar. Ik ben zo lief voor haar. Ze valt vast als een blk voor me. Maar dat snap ik best. Ik ben zo ontzettend geweldig natuurlijk.
    'Nee, ik scrub ze niet, maar ik poets mijn tanden wel vier keer per dag,' zeg ik dan uiterst serieus, 'Ik ben blij dat ik je gered heb. Het was echt heel heldhaftig van mij. Oh, wilde je nog een stuk van mijn nieuwe verhaal lezen?' Zonder op antwoord te wachten, laat ik haar hand weer los om mij naar mijn tas te buigen en mijn tablet eruit te halen. Ik zoek even door de mappen heen en kom uit bij het begin van wat mijn bestseller gaat worden. Mijn autobiografie. Dan kijk ik Mary weer aan om te kijken of ze überhaupt wel wil lezen. Vast wel, want mijn verhalen zijn geweldig en super goed. Maar alsnog. Je weet maar nooit.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || At least my fiance isn't a total loser. || Behind the changingrooms || Regulus
    Ik had mijn ochtend rustig doorgebracht in mijn kamer en de Common Room. Vandaag was de Quidditch wedstrijd, waardoor eigenlijk iedereen in het stadion was, maar ik maakte er gebruik van om mijn eigen ding te doen en Reg te ontlopen. Het voelde goed om eindelijk weer echt hard bezig te zijn. Nu merkte ik ook pas hoe stijf ik echt was geworden de laatste tijd. Toch was ik inmiddels weer fijn en los, en kon alle kanten weer op. Ik had inmiddels ook lekker gedouched, een warm zacht vest en een simpel zwart t-shirt en zwarte skinny aangetrokken. Het was confortabel en het zag er nog goed uit ook. Zo zat ik uiteindelijk thee te drinken in de Common Room, toen ik hoorde dat Slytherin had gewonnen. Ik feliciteerde Regulus, en ging verder met thee drinken, maar intussen begon mijn ex me weer lastig te vallen. Geloof me, ik had geen zin in mijn huwelijk, of mijn verloofde, maar het was een heel stuk beter dan Roy. Ik gebruikte Regulus dan ook in de hoop Roy van me weg te houden, en gelukkig hielpen de anderen me mee. Ik nodigde hem dan ook uit om toch maar een drankje te doen. Als ik hem daarvoor gebruikte, en hij een wedstrijd had gewonnen, kon ik hem in elk geval een drankje geven. Hij ging erop in, waardoor ik mijn laatste stukje thee opdronk en de mok wegzette, om een fles firewhiskey te pakken, en ermee richting het Quidditch veld te lopen, waarvandaan nu een stroom vrolijke Slytherins kwam lopen. Ik weefde tussen ze door om Regulus te vinden. Hij zou waarschijnlijk nog rond het veld zijn, net als de anderen. Ik vond hem uiteindelijk alleen achter de kleedkamers. "Hi. Gefeliciteerd." Ik hield de fles naar hem uit en keek wat ongemakkelijk om ons heen. Ik mocht hem nog altijd niet, al kende ik hem ook niet echt, maar hij hield Roy van me weg, en dat was een hele goede reden om hem toch nog een goede kans te geven.


    Bowties were never Cooler

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Outside • Isla • Outfit

    Ik steek een sigaret op en inhaleer diep. De nicotine geeft me wat rust terwijl ik naar achteren leun op het bankje. De zon schijnt op mijn donkere haar en langzaamaan wordt mijn hoofd loeiheet; alsof dat het niet allang was. Op WhatsApp meldt Iz dat ze een belangrijk verhaal voor me heeft en naar me op zoek is, dus ik verteld haar waar ik ben. Ik speel wat met de sigaret tussen mijn vingers en neem af en toe een hijs ervan.
          Dan komt Iz – nogal overstuur – als ik mijn tweede sigaret aan het opsteken ben. ''Dus, ik ben een grote idioot,'' begint ze en ik weet dat ik hier goed voor moet gaan zitten, dus ik draai mijn lichaam naar haar toe en leun een beetje in. Dit gaat vast een lang verhaal worden. Niet dat het mij heel veel uitmaakt, want ik ben er toch niet helemaal bij, maar ik ben mezelf aan het dwingen om een goede vriendin te zijn. Wat ik trouwens totaal niet ben. Ik zuig in medeleven tonen, in lief zijn en waarschijnlijk ben ik nooit een goede vriendin voor haar geweest. Het verbaast me dat ze nog hier is. ''Tussen de souvenirs die ik aan Cas gaf zat een brief. Ik wist niet dat die er tussen zat, maar Cas heeft hem dus gelezen en ik had het geschreven voordat hij het uitmaakte. En die brief hoorde er helemaal niet tussen te zitten, maar dat was dus wel zo. En nu weet ik niet wat ik moet doen. Cas, hij,'' Ze haperde en ik kijk haar ondertussen al gefronst aan. Wat? ''Hij antwoordt niet op mijn berichtjes, dus ik weet niet of hij nu boos is en ik ben verward en eerder zei hij enkele dingen waardoor ik enkel verwarder ben en ik weet niet wat er van te weten en ik weet überhaupt niet of hij nu nog wel met mij wilt praten, en ik wil niet dat we ineens van samen zijn naar... naar helemaal niks gaan. Ik geef om hem en ik wil hem niet helemaal kwijt, maar ik weet niet of we überhaupt wel als vrienden met elkaar om kunnen gaan.'' Ondertussen staat mijn mond half open en heb ik vijftig, nee tachtig, procent van haar verhaal niet gevolgd. Cas? Marly? Brief? ''En iedereen lijkt het maar wat graag in mijn gezicht te wrijven dat hij nu Marly leuk vindt.'' Met die woorden eindigt ze haar verhaal en ik moet even weer terugkomen naar de echte wereld. Ik haal diep adem en vouw mijn handen in elkaar.
          ''Dus.. Je hebt het niet verpest, Iz.'' verzucht ik en geef haar een klopje op haar knie. ''Mensen zijn niet perfect, dus ze maken natuurlijk fouten. Het kan niet anders.'' You suck at giving advice, Ada. Ik bijt even op mijn lip want ik weet niet meer wat ik moet zeggen, en ik ben al helemaal niet goed in peptalkjes geven. God. ''Ehm, Cas is nou eenmaal hoe die is. Ik denk dat hij het zelf heel gênant vindt. Het zou me niks verbazen, weet je.'' Ik maak uitbundige gebaren met mijn armen en glimlach daarna naar haar. ''Het komt goed, oké?'' Ik geef haar de meest aanmoedigende glimlach die ik me kan veroorloven en stamp daarna mijn sigaret uit.


    'You can't raise hell with a saint.''


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    Ze vraagt me naar een personage van de film en ik moet toegeven dat ik niet helemaal meer weet hoe het konijntje heet, maar ze lijkt er zelf ook geen aandacht meer aan te besteden want ze kijkt constant in haar telefoon en de plagende glimlach verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ik lees met haar mee en zie dat zowel Celebran als enkele anderen, vooral die uit Slytherin, laten weten dat ze vinden dat 'mensen als Lily' niet thuishoren op Hogwarts. Ik voel woede opborrelen en doe mijn best erop in te gaan, maar de rest wil het niet en ik zie dat Lily de groepschat verlaat. Ik kijk opzij naar het meisje en ik probeer nog enige vorm van vrolijkheid op haar gezicht te bespeuren, maar helaas werkt dit niet en ziet ze er veel minder blij uit dan voorheen. Ik zucht een keer en kijk weer naar de televisie, waar net blijkt dat de moeder van Bambi dood is en ineens sneeuwt het en Bambi kijkt heel zielig uit zijn ogen. Mijn ogen worden ook wat groot en ik blijf naar het scherm kijken.
          'Dus, wat vind je van de film?' vraagt Lily me uiteindelijk en ik kijk opzij naar haar waarna ik naast haar tegen de hoofdsteun ga zitten en weinig ruimte tussen onze lichamen overlaat. Zeker nu verdient ze wel wat extra steun en misschien zelfs een knuffel (of een kus) van mij om ervoor te zorgen dat ze zich wat beter gaat voelen.
          'Het is prima,' antwoord ik luchtig, ook al vind ik het voor Bambi heel erg zielig en werkt de muziek ook totaal niet mee om de film luchtig te houden. Ik dacht dat een film over hertjes leuk zou zijn.

    GROUPCHAT
    >> James, you are crying over bambi. You are a pussy. - Lily
    << I'm not! - James
    >> (He is) - Lily
    << (no) - James
    >> (Trust me on this) - Lily
    << No - James


    Ik kijk opzij naar Lily en een grijns ontstaat rond mijn lippen. Ik leg mijn telefoon weg en gris ook Lily's telefoon uit haar handen waarna ik met mijn ogen haar blik vind en haar plagend aankijk.
          'Zit je nou zomaar roddels over me te verspreiden, Evans?' plaag ik en ik prik haar een keer in haar zij. Ik wil dat ze lacht, ik wil dat ze giert van het lachen en dat ze vergeet wat die Slytherins zojuist over haar en andere Muggleborns zeiden. Ik wil dat ik de reden ben dat ze weer blij is en ik denk dat dit best een manier is om dat te doen. 'Ik huil helemaal niet, ja!' vervolg ik lachend en nogmaals prik ik haar in haar zij. 'Neem je woorden terug of ik blijf je kietelen!'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Gilderoy proestte het uit en mijn wangen kleurden volgens mij nog roder dan... iets wat heel rood was. Ik keek beschaamd naar mijn beneden, naar de lakens van het bed waar ik in lag. Goh, wat waren die mooi... wit. Net zoals Gilderoys gescrubte tanden. Nu ik er zo over nadacht was mijn opmerking nog dommer dan dom geweest – geen wonder dat hij mij nu zat uit te lachen. Ik schrok op toen hij mijn hand voorzichtig vastpakte en ik keek naar hem op, met nog steeds een kop als een boei. De zachtheid van zijn hand bracht me – opnieuw – even van mijn stuk. Hoeveel tijd had deze jongen?
          ‘Nee, ik scrub ze niet, maar ik poets mijn tanden wel vier keer per dag,’ zei hij uiterst serieus.
          ‘Oh... wat goed van je, nou het valt te zien, dus gefeliciteerd?’ zei ik met een klein glimlachje. Ik knikte naar zijn hand, die de mijne nog steeds omsloot. ‘Scrub je-je handen dan? Of crème je ze vaak?’ vroeg ik zachtjes en kon het niet laten om plotseling ontzettend onzeker te zijn over mijn hygiëne en uiterlijk. Ik was niet een bijzonder vies en rommelig mens – in tegendeel zelfs, maar vergeleken Gilderoy voelde ik me een heus everzwijn.
          ‘Ik ben blij dat ik je gered heb. Het was echt heel heldhaftig van mij–’ ik knikte en keek hem dankbaar aan, daar was ik ook blij om ‘–oh, wilde je nog een stuk van mijn nieuwe verhaal lezen?’ Ik opende mijn mond om wat te antwoorden, maar hij gaf me hier de kans niet toe. Hij liet mijn hand los en boog voorover, naar zijn tas. Vervolgens kwam hij weer overeind en had hij een tablet vast – oh, was hij zo'n soort persoon. Hij leek zich te realiseren dat ik misschien zijn verhaal helemaal niet wilde lezen en hij keek me vragend aan. Ik grinnikte zachtjes en schudde mijn hoofd.
          ‘Wil je misschien een stukje voorlezen? Ik heb nogal last van hoofdpijn, dus ik kan nu niet behoorlijk een boek lezen, maar ik zou graag wat willen horen,’ zei ik vriendelijk.



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Hospital wing • Roy

    [ bericht aangepast op 4 april 2017 - 22:17 ]


    I just caught the wave in your eyes

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || OUTSIDE || ADA ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    'Dus... Je hebt het niet verpest, Iz.' Ada gaf een klopje op haar knie. Isla kon nou niet bepaald zeggen dat ze het met haar eens was. Gesprekken tussen Cas en haarzelf verpestten leek haar nieuw gevonden talent te zijn, en dat terwijl ze eerst bijna nooit ruzie hadden. ‘Mensen zijn niet perfect, dus ze maken natuurlijk fouten. Het kan niet anders.’ Ze maakte wel erg veel fouten. 'Ehm, Cas is nou eenmaal hoe die is. Ik denk dat hij het zelf heel gênant vindt. Het zou me niks verbazen, weet je.' Ada’s grootste armbeweging en glimlach lieten haar niet veel beter voelen. 'Het komt goed, oké?’
          ’Ik weet niet of het wel goed komt, ik blijf het maar verpesten,’ murmelde ze. Ze was bang dat het voor haar veel meer betekend had, dan voor hem. Dat hij het uitgemaakt had omdat hij haar niet leuk genoeg vond om nog tot kerst op te de kerstvakantie op te wachten. Ze kon hem haast geen ongelijk geven. ‘Maar zou hij gênant vinden, dat hij die brief moest lezen?’ Bedoelde Ada dat hij het gênant vond dat zij die brief geschreven had? Gefrustreerd en vermoeid wreef over haar slapen. ‘Geen wonder dat hij het uitmaakte en nu Marly leuk vindt.’ Isla mompelde het meer in zichzelf dan tegen Ada. Ze irriteerde zich mateloos aan haarzelf. Ze wilde weer de Isla zijn die ze in de zomer en voor de break-up was. Vrolijke Isla. Niet 24/7 sippe, egoïstische Isla.
          Cas verzekerde haar op whatsapp dat hij wel wilde praten, maar niet op dat moment, dat hij het niet kon. Het deed haar iets geruster voelen, maar aan de andere kant maakte het haar enkel nerveuzer of ze zelfs de kans op een vriendschap tussen hen verpest had. Nerveus wiebelde ze heen en weer op de bank. Ze kon niet goed tegen onopgeloste dingen. Ze hield niet van ruzies en confrontaties, en loste dingen het liefst zo snel mogelijk op. Na even aarzelen stuurde ze hem later nog een ander berichtje, met dingen die Marly leuk vond, en benadrukkend dat hij haar niet te veel chocolade moest geven. Ze kreeg er alleen geen reactie op, wat haar onzekerheid weer liet opspelen, eveneens wanneer hij Celeb verdedigde toen ze blonde jongen haar dom noemde en een puppy die achter Cas aanliep. Was dat hoe Cas ook over haar dacht? Misschien had hij wel gelijk en was het beter als ze niet zouden praten. Als hij echt zo over haar dacht. Het zou in elk geval wel kloppen met wat Ada zei, dat hij het gênant vond…
          Hoe moeilijk ze het ook was, Marly bleef haar vriendin. Ze moest maar gewoon de andere kant op kijken wanneer zij samen zaten, of aan het flirten waren in de groupchat. Marly wist het niet eens, ze kon haar niks kwalijk nemen. Alleen, zijn twee-letterige antwoord op een van haar vragen bleef door haar achter hoofd spoken.
          ’Ik ben hopeloos, niet?’ Een zachte zucht kwam over haar lippen, terwijl ze haar hoofd op Ada’s schouder liet zakken. Ze probeerde Cas voor even uit haar hoofd te duwen en focuste zich op haar vriendin. Ze voelde zich schuldig dat zij zo moeilijk deed, terwijl Ada het ook moeilijk had. Isla vouwde haar armen om Ada heen. ‘Genoeg over mij. Hoe gaat het met jou? Heb je het al bijgelegd met Celeb? Hij geeft echt wel om je, Ads, al is het op zijn eigen manier, ook al beweert hij van niet.’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    Het doet nog steeds pijn. Ik weet dat ik me er niets van moet aantrekken, omdat het maar woorden zijn en woorden geen pijn zouden moeten doen, maar ik kan het niet helpen dat het me wel degelijk raakt. Het zijn woorden als deze die me doen denken dat ik... tussen twee werelden in zweef, maar nergens echt thuishoor. Mijn zus vindt me een freak en hier noemen ze me een mudblood; ik weet niet welke van de twee ik erger vind. Kort wrijf ik met mijn handen door mijn ogen om deze stomme gedachten uit mijn hoofd te bannen. Ik hoor hier immers wel thuis en dat weet ik zelf ook wel. Daarbij: Celebran roept maar wat loze woorden.
          "Prima," echo ik wanneer James antwoord geeft op mijn vraag. Deze date is best wel oké en de film is prima; we praten wel in superlatieven hier. Ik probeer mezelf op te peppen, want ik ben te trots om met het vooruitzicht te leven dat James deze date in de categorie 'afschuwelijk' plaatst. Maar eerlijk? Mezelf op proberen te peppen met zielige filmmuziek en een dood moederhert, resulteert er eerder in dat tranen achter mijn ogen prikken. Gelukkig is het gesprek in de groepschat weer wat minder donker en ik kan het niet laten om in te haken op Marly's opmerking dat James een 'pussy' zou zijn. Een minieme glimlach vormt zich op mijn gezicht wanneer hij gewoon in de groepschat antwoordt, maar voordat ik de discussie voort kan zetten, heeft hij mijn mobiel al uit mijn handen gevist. Eikel.
          "Wat, Potter?" vraag ik hem, hem onschuldig aankijkend. "Bang dat je o zo zorgvuldig opgebouwde reputatie als sneeuw voor de zon verdw-" Een hoog kreetje verlaat mijn mond wanneer hij me onverwacht in mijn zij prikt en verschrikt schiet ik overeind.
          "Stop daarmee," waarschuw ik hem op klaaglijke toon, waarbij ik een veilige afstand tussen ons in creëer. Hij geeft hier echter geen gehoor aan, want hij prikt wederom in mijn zij en ik onderdruk een opborrelende giechel. "Ik neem die woorden niet terug," breng ik onder mijn adem uit. "Als jij zo nodig je naam gezuiverd wil hebben, dan probeer je dat maar op een andere manier." Ik weet dat hij me op deze manier probeert op te vrolijken, maar iemand aan het lachen proberen te krijgen door te kietelen, is valsspelen van de bovenste plank (al zou dit me niet moeten verrassen: we hebben het hier immers over Potter).
          "Ik zei," begin ik, waarbij ik ditmaal degene ben die hem in zijn zij prik, "stop," nog een prik, "daarmee." Bij een derde prik constateer ik dat het niet het gewenste effect heeft (weet James niet dat iemand kietelen terwijl je zelf tegen kietelen kunt nog erger valsspelen is?), en voor een fractie van een seconde kijk ik hem schaapachtig aan. Shit. Niet goed.
          "Ik zweer je, James Potter," breng ik traag en zo dreigend als ik kan uit om het idee uit zijn hoofd te praten, waarbij ik mijn vinger in zijn borstkas prik. "Als je me met ook maar één vinger aanraakt, dan zal je daar zoveel spijt van krijgen."


    [ bericht aangepast op 5 april 2017 - 10:37 ]


    She's imperfect but she tries

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "They tell me to listen to my mind, for I'm a Horned Serpent. But my heart screamed for me to follow it."
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | With Roza, Isla and James

    "Hogwarts kan een heel eenzame plek zijn." mompelde hij. Ik kreeg een glas wiskey in mijn handen gedrukt. Dat zag er uit als iets dat ik zeker kon gebruiken. ik wist niet dat een uitwisseling zo tragisch kon zijn. Absoluut niet.
    "Zeker niet. Hogwarts is echt niet de fijnste plek om te zijn, en zeker niet de meest gezellige of huiselijkste. Dit is een heel normaal gevoel." Het was alleen maar erger om te weten dat zelfs mensen die hier naar school gingen zich hier soms eenzaam voelde. Ik had me nog nooit eenzaam gevoeld op Ilvermorny en als ik me eenzaamde voelde waren er meer dan genoeg mensen die klaar stonden om mij het gevoel te geven dat ik er wel toe deed.
    "The Breakfast Club?" stelde Luke voor. De breakfast club klonk als een leuke film. Ik had hem nog nooit gezien. ik had de afgelopen vijf jaar heel wat in moeten halen aan films, series, muziek, of wat dan ook. Mijn ouders hadden me elke vorm van no-maj activiteiten of entertainment verboden thuis. Op Ilvermonry konden ze dat echter niet, ze konden niet weten wat ik daar allemaal uitspookte. Ik nam een slok wiskey en keek even voor me uit. Maia, ik had nooit te veel nagedacht over Maia. ik wist niet zo goed wat ik van haar moest denken soms, vooral omdat er zoveel mensen van overtuigd waren dat zij en Celeb geen goede personen waren.
    "Luke, denk jij dat een persoon alleen maar slecht of alleen maar goed is?" vroeg ik voordat ik nog een slok van mijn wiskey nam. Het was meer dat ik hoopte mijn eigen gedachte te bevestigen. Dat niemand geheel goed of geheel slecht was en dat goed en slecht een keuze was. Ik hoopte zo erg dat het een keuze was.


    We've lived in the shadows for far too long.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    Ze schiet overeind en ik kijk haar plagend aan, al blijft ze volhouden dat ze haar woorden niet terug zal nemen. Ik blijf kietelen maar nu wil ze mij ook kietelen, al verroer ik geen spier. Ik kan ertegen, ook al was dat vast niet haar gedachte hierachter. Ik kan tegen kietelen — godzijdank — en dat zorgt ervoor dat ik alleen maar grinnik omdat ze me enigszins dom aankijkt wanneer ze erachter komt dat ik er niet om maal.
          'Ik zweer je, James Potter, als je me ook maar met één vinger aanraakt, dan zal je daar zoveel spijt van krijgen.'
          Grijnzend leun ik weg van haar en ik til mijn handen op als teken dat ik ermee ophoud, maar ik weet niet hoe lang ik dat nog vol kan houden. Ik bedoel, we zijn alleen, er is tot nu toe nog niet echt wat fout gegaan (behalve dat gedoe in de groupschat maar dat houd ik er even buiten) en ze heeft dus geen reden om me niet te mogen na deze date. En ja, ik noem het een date. 'Ik doe niets,' zeg ik onschuldig en ik ga weer naast haar zitten met mijn benen opgetrokken en mijn ogen voor een moment op het televisiescherm gericht. Bambi is gegroeid, geloof ik, tenzij dat zijn vader is. Oké, goed, Lily heeft wel gelijk toen ze zei dat ik niet helemaal oplette. Maar dat maakt niet uit, want ik vind het toch leuk om Lily te plagen en aan te raken en ik kan die film altijd nog een keer kijken. Het is weer stil tussen ons, maar dan kijk ik weer even opzij. Ze heeft haar telefoon weer terug en appt een beetje met mensen, ik doe halfslachtig mee in de groepschat, maar ik wil wat anders. Ik wil hetzelfde als toen de laatste dag van de vakantie. Die twee kussen die Lily en ik deelden waren gewoon goed, haast perfect, afgezien van het feit dat ze zich afspeelden in de ziekenboeg dan. Ze moet me een kans geven. Ze moet lachen en god, ik wil dat ze voor me valt. Hard. Net zoals ik hard voor haar gevallen ben, lang geleden al.
          'Lily?' vraag ik dan op een zachtere toon omdat ze zich lijkt te concentreren op haar telefoon en de film, die ik helemaal niet meer snap. Bambi is nu groot en er is ineens een meisje en een stinkdier dat Flower heet? Ik had misschien vanaf het begin op moeten letten. Maar hé, dat is lastig wanneer er een knappe roodharige naast me zit en dat weet zij ook wel. Daarbij heb ik haar aan het lachen gemaakt net toen ze zich even down voelde door de groepschat. Ik kijk opzij als ik besluit dat ik Bambi nog maar een andere keer moet gaan kijken zonder afleiding van een zekere Lily Evans en ik glimlach naar haar. 'Vind je me echt zo verschrikkelijk als je continu beweert?' vraag ik dan. Het is een beetje een gewetensvraag omdat als ze me echt niet zou mogen, ze me niet mee had genomen naar haar kamer. Dan zou ze me meteen afgewimpeld hebben. Denk ik, tenminste. Ik draai mijn lichaam iets meer naar haar toe en mijn hoofd leunt kort tegen de hoofdsteun waar we tegenaan leunen. 'En... zou je het erg vinden als ik... dit doe?' Ik besluit gewoon niet echt op een antwoord te wachten en ik leun meer naar haar toe. Ik leg mijn hand tegen haar wang aan, buig voorover en druk mijn lippen zachtjes op die van haar. Vrijwel meteen sluit ik mijn ogen en wederom voel ik die hyperactieve vlinders fladderen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Luke MacNamara
    Hufflepuff || I miss my boo || Hufflepuff Dormatory || Fran
    Fran nam het glas aan en al snel begonnen we aan de film. Er hing een kilte in de kamer, maar gelukkig leek die niet ook nog eens tussen ons te hangen. Ik zette de film aan en nam nog een slok whiskey, terwijl ik ook ijs bleef eten. Het was een vreemde combinatie, maar ik genoot van de hitte van de drank en de kou van het ijs. Bij haar vraag keek ik weg van het scherm en legde mijn lepel neer in de ijsbak. Ik zuchtte en schudde mijn hoofd. "Niemand is 100% goed of slecht, maar er zijn duidelijk gradaties in goed en kwaad, vooral in de keuzes die mensen maken. Niemand is goed of slecht geboren. De keuzes die je maakt, en de paden die je volgt maken je wie je bent, goed of slecht, maar nooit volledig. Ik geloof erin dat in iedereen iets goeds zit, maar sommigen geloven er zelf niet meer in, en dat is het punt waarop ze niet meet terug kunnen. Als je zelf begint te geloven dat je slecht bent geboren en nooit een goede cel in je lichaam zal hebben, dan ben je plomp verloren. Dan heeft het ook geen enkele zin meer om nogmeer kansen te geven, want met die instelling zullen die kansen niets veranderen. Iedereen is te redden, maar ze moeten wel gered willen worden." Ik zette mijn glas weer aan mijn lippen en dronk de rest van mijn glas leeg, door ik die van ons beiden bijvulde. Ik had zo het gevoel dat ze het over de von Leirko's had. Natuurlijk zat er ook in hen goed, maar dat wilden ze duidelijk zelf niet geloven, en wat Maia ook zei, elke keer als ze een kans kreeg om te veranderen, om hulp te krijgen, saborteerde ze dat weer. Nee, die twee hadden er zelf voor gekozen om het slechte pad op te gaan, en nooit meer terug te komen, wat ze ook zeiden of probeerden voor facade op te houden. Ik nam nog een grote slok drank en pakte de ijslepel weer op. Ik had nu echt behoefte aan zoetigheid, drank, en een film die ik al vaak had gezien. Maia was nog altijd bezig drama te veroorzaken, te stoken, en mensen proberen uit te lokken. Ik werd er gewoon heel erg moe van. Ik zou blij zijn als dit allemaal over was en ze van school werd gestuurd, want als iemand altijd drama veroorzaakte was het Maia, en inmiddels moest dat echt een keer ophouden.


    Bowties were never Cooler

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Huff Common Room • Nova • Outfit

    'Wat heb ik haar gedaan dat ik dit verdien? Ik h-had je moeten g-geloven,' zegt ze en ze drukt haar gezicht in mijn hals. Ik trek haar stevig tegen me aan en wrijf over haar rug heen. Ik wil iets tegen haar zeggen, maar er vormt zich een brok in mijn keel. 'S-sorry...' Nova veegt haar tranen weg en ik kijk haar aan. Voor een paar seconden kijken we elkaar in de ogen en ik herinner me de dare die Castor me gegeven heeft. Kus het mooiste meisje in de kamer. Ook al zou heel Hogwarts in deze kamer staan, dan zou ik nog steeds Nova willen kussen. Ik leg voorzichtig mijn duim op haar wang en veeg de make-up weg. 'Je haar ruikt lekker, trouwens,' merkt ze op. Een zwakke glimlach speelt rond mijn lippen en ik veeg snel haar andere wang schoon. Ik durf haar niet meer aan te kijken. Het breekt me om haar zo te zien, maar daarnaast weet ik gewoon niet zo goed wat ik moet doen. We hebben gezoend. Ik dacht dat we een ding waren, maar toen heeft Maia alles uit haar geheugen gewist. Om eerlijk te zijn is dat waar ik het meest boos om ben en ik weet dat dat enorm egoïstisch is. Ik zou het booste moeten zijn omdat Maia haar pijn heeft gedaan, maar ik ben boos omdat Maia de glimlach van mijn gezicht heeft gestolen. Sinds een hele lange tijd had ik eindelijk weer het gevoel alsof iemand mij wilde en ik had het nodig, ik heb het nog steeds nodig. Ik wil iemand hebben die me vast houdt en er altijd voor me is. Natuurlijk heb ik Castor en Luke en Fran… Isla, Marlene…Nova, maar zij zijn bezig met hun eigen leven. Voor hen ben ik niet het middelpunt en voor even was ik dat wel voor Nova. Een enkele traan rolt over mijn wangen.
          ’Ik ben zo ontzettend boos op haar,’ fluister ik. Ik schud mijn hoofd en sla mijn ogen neer. Uiteindelijk haal ik diep adem. ‘Nova… over dat hele gedoe met die zoen… ik…,’ ik bijt mijn lip. ‘Het betekende meer voor mij dan het eigenlijk zou moeten.’ Ik duw een pluk van mijn bruine haar achter mijn oor. ‘Ik… je was gewoon zo lief en je was aan het flirten en je bent gewoon zo mooi en leuk… intelligent en grappig en…’ Ik haal mijn schouders op. ‘Het spijt me dat ik de afgelopen maand zo afstandelijk heb gedaan. Ik dacht dat je me heel erg leuk vond, n-net zo leuk als ik jou vond en…’ mijn lip begint te trillen. ‘I-Ik wil gewoon h-heel graag dat iemand van mij houdt om te bewijzen dat ik niet z-ziek ben.’ Ik veeg ruw mijn tranen weg. ‘Ik heb je de r-roos gestuurd en ik begrijp als je,’ een snik rolt over mijn lippen en voor een paar seconden knijp ik mijn ogen dicht. Dan neemt mijn impulsieve aard het over. Ik zet een stap naar voren en neem haar gezicht tussen mijn handen. Even twijfel ik en raken onze neuzen elkaar net aan, maar dan druk ik mijn lippen op die van haar. De kus smaakt naar tranen, maar een bom van vlinders lijkt in mijn buik te ontploffen en ik schakel mijn gedachten uit. Als ze me nu wegduwt, dan ben ik in ieder geval eerlijk geweest.


    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James

    Ik heb buikpijn van het lachen en ik ben opgelucht wanneer mijn belager zich eindelijk terugtrekt. "Niets," echo ik verontwaardigd wanneer James zegt niets te doen, maar ik laat het braaf rusten, allang blij dat ik weer normaal adem kan halen. We richten ons allebei weer op de film en dat blijft zo, totdat ik James op een zachtere toon dan normaal mijn naam hoor zeggen. Ik sla mijn ogen ten hemel, want kan die jongen nu echt geen minuut stil zitten? "James, in Merlins naam, de bedoeling van een film is dat..." Mijn stem sterft weg wanneer hij zich rechter zet en de vraag die hij me stelt, overrompelt me een beetje, waardoor ik niet direct een antwoord weet te formuleren. Niet dat hij me hier tijd voor geeft, want al snel stelt hij een tweede vraag en daar waar ik eerst sceptisch mijn wenkbrauwen optrek, wordt zijn bedoeling al snel duidelijk.
          Alles lijkt in slow motion te gaan vanaf het moment dat ik zijn hand tegen mijn wang voel. Zijn lippen die dichterbij komen en de mijne raken, zijn ogen die dichtvallen, gevolgd door de mijne, ... Mijn hele lichaam gloeit op en tegen beter weten laat ik hem zijn gang gaan. Pas na Merlin mag weten hoe lang buig ik naar achteren, iets wat ik eigenlijk meteen al zou hebben moeten doen. Onze lippen zijn nog altijd niet meer dan een paar centimeter van elkaar verwijderd en enigszins buiten adem staar ik hem aan en ik weet bij god niet wat ik moet doen of zeggen.
          "Heel erg," besluit ik uiteindelijk, als antwoord op zijn vraag of ik het erg vind dat hij me kust, en ik kan me niet herinneren dat twee woorden ooit zo moeizaam mijn keel hebben verlaten. Mijn hart bonkt in mijn keel, mijn handen voelen klam aan en zelfs zonder dat ik een blik in een spiegel hoef te werpen, weet ik dat mijn wangen vuurrood zijn. En hij is nog steeds zo dichtbij dat ik zijn adem mijn huid kan voelen strelen.
          Mijn hoofd duizelt nog wat wanneer ik probeer de situatie onder ogen te komen. Mijn ogen blikken nog altijd in de zijne en mijn lippen staan nog iets van elkaar, terwijl ik op adem probeer te komen van de onverwachte zoen. Ik slik, probeer me de vragen van voor de kus weer voor de geest te halen en open mijn mond weer. "En ja, James Potter," hervind ik mijn stem, die tot mijn verrassing behoorlijk daadkrachtig klinkt. "Ik vind je echt, echt, echt zo verschrikkelijk als ik continu beweer. Ik vind je een verschrikkelijke kwal, je hebt een verschrikkelijk ego, bent verschrikkelijk kinderachtig en je bent verschrikkelijk arrogant als je denkt dat je me gewoon zomaar uit het niets kunt..." Mijn stem sterft weg, maar ik ben eruit: James is zonder uitzonderingen absoluut verschrikkelijk. Verschrikkelijk aantrekkelijk, verschrikkelijk lief (vandaag, althans) en bovenal verschrikkelijk om stukje bij beetje voor te vallen. Met één simpele kus weet hij mijn hart in mijn keel te laten racen en ik vraag me wanhopig af waarom juist hij degene moet zijn die dit gevoel bij me teweegbrengt. Het zou elke jongen mogen zijn, maar vooral niet hij. En toch.
          Ik weet dat dit het moment is waarop ik achterover moet buigen en waarop ik wederom een veilige afstand hoor te creëren, maar op de een of andere manier weigert mijn hart naar mijn hoofd te luisteren. Eerder vandaag heb ik Nova echter het advies gegeven om vooral de mensen die om je geven niet weg te duwen en meer en meer begin ik me af te vragen wat er zou gebeuren als ik James toelaat. Want wat als.
          Misschien is het deze nieuwsgierigheid, misschien zijn het mijn vriendinnen die hem nog net niet in zijn armen duwen, of misschien is het de magische sfeer die in het kasteel rondhangt met Valentijnsdag. En ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar voor heel even kan het me niet schelen dat ik hier zo, zo, zoveel spijt van zal gaan krijgen. Uiterst traag overbrug ik de afstand tussen onze lippen weer om de gevoelens die hij me zojuist heeft bezorgd weer te kunnen herbeleven en zonder na te denken over de consequenties die deze impulsieve kus zal hebben, vallen mijn ogen weer dicht.




    [ bericht aangepast op 14 april 2017 - 23:43 ]


    She's imperfect but she tries

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • HUFFLEPUFF COMMON ROOM • ROZA

    'Ik ben zo ontzettend boos op haar,' fluistert Roza en ik glimlach eventjes, maar ze kijkt me niet aan, dus ze ziet niet dat ik glimlach om haar opmerking. Ik weet dat ze boos is, dat heb ik gemerkt toen ze Maia door het slijk haalde in de groepschat. Ik vind het niet erg, ze komt voor me op en dat waardeer ik zeer. Zeker de laatste weken... 'Nova... over dat hele gedoe met die zoen... ik... Het betekende meer voor mij dan het eigenlijk zou moeten doen. Ik... je was gewoon zo lief en je was aan het flirten en je bent gewoon zo mooi en leuk... intelligent en grappig en... Het spijt me dat ik de afgelopen maand zo afstandelijk heb gedaan. Ik dacht dat je me heel erg leuk vond, n-net zo leuk als ik jou vond en... I-Ik wil gewoon h-heel graag dat iemand van mij houdt om te bewijzen dat ik niet z-ziek ben. Ik heb je de r-roos gestuurd en ik begrijp als je...' Ze maakt de zin niet af en ze snikt een keer. Fuck. Voelt ze zich echt zo rot? De woorden dringen pas later tot me door en dan pas snap ik eindelijk wat ze zegt. De roos met die lieve anonieme tekst erop was van haar. Ze wil bewijzen dat ze niet ziek is en ze vindt me leuk. Heel leuk.
          Ik kan amper wat zeggen en ik wil net mijn hand uitsteken om een traan van haar wang te vegen, maar ze buigt naar voren toe en ik voel haar adem tegen mijn gezicht komen en zelf voel ik mijn ademhaling stokken als ik merk hoe dichtbij ze ineens is. Wow. Wow. Wow. Ik probeer in haar ogen te kijken, maar ze sluit de hare en als onze neuzen elkaar raken, vliegt een nerveuze kriebel door mijn buik heen. Ze gaat me kussen. Ik weet het zeker. En ja... niet veel later liggen haar lippen tegen die van mij aan en sluit ik ook al snel mijn ogen. De kus smaakt zoutig en wat nat door de tranen die bij ons beiden over onze wangen liepen, maar dat is niet erg. Het is zelfs fijn. Heel erg fijn.
          'Roza...' fluister ik op zachte toon en nadat ik weer weet hoe ik mijn ledematen moet bewegen, komen mijn armen in actie en leg ik mijn hand tegen haar wang aan. Ik veeg een traan weg en ik glimlach dan breed als de nerveuze kriebels plaatsmaken voor een warm gevoel dat zich van mijn tenen tot mijn kruin door mijn lichaam verspreidt. Het voelt goed om haar te kussen en ik weet bijna zeker dat ik me deze kus nog heel lang zal kunnen herinneren. Ik denk niet aan Maia die mijn geheugen van de laatste uren van onze laatste vakantiedag heeft gewist, ik denk niet aan de snerende en bijtende opmerkingen in de groepschat waarin Muggleborns standaard Mudbloods worden genoemd, ik denk zelfs niet aan Lily en James die op het moment in haar dorm weet ik het wat aan het doen zijn. Nu is het alleen maar Roza en ik. Wij samen.
          Pas na een tijd verbreek ik de kus om even adem te halen en ik open dan langzaam mijn ogen om naar het mooie meisje voor me te kijken. Haar krullen springen rond haar gezicht en haar donkere ogen vinden die van mij. En nu weet ik het zeker. Ik ben verliefd op Rozalua. Ik ben smoor- en smoorverliefd en ik heb mezelf deze weken voor de gek gehouden door het af te wimpelen als een simpele crush. Nu weet ik dat we eerder gekust hebben en dat dit meer voor haar betekende dan ze liet merken. Nu weet ik ook dat ik gruwelijk met haar aan het flirten was, ook al was ik halfdronken. Ik weet het zeker. Een kleine glimlach staat rond mijn lippen en ik pak haar hand vast. 'Roza...' begin ik wederom, maar ik blijf even stil. Onze gezichten zijn luttele centimeters van elkaar verwijderd en ik kan de kleine spikkeltjes in haar donkere ogen tellen. 'I love you...' zeg ik. Mijn stem klinkt zacht, maar de toon is stellig. Ik meen het uit de grond van mijn hart als ik zeg dat ik van haar houd. Nadat ik dat heb gezegd, buig ik me weer naar haar toe en kus ik haar weer. Ik wil deze momenten in me opnemen, ik wil het opzuigen en nooit meer loslaten. Als een spons wil ik zoveel mogelijk meekrijgen en alles voor de rest van mijn leven opslaan, mocht dat mogelijk zijn.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Tribunes • Caleb • Outfit

    Hij knuffelt me terug, maar haalt enkel zijn schouders op als ik vraag hoe het met hem gaat. Ik kan ook niet verwachten dat het daadwerkelijk goed met hem gaat na alles wat er vandaag gebeurd is. Langzaam trekt hij zich terug en even schiet er iets van paniek door me heen. Ik ben bang dat hij mij daadwerkelijk weg gaat duwen, maar hij lijkt me enkel te willen bestuderen.
          ‘Wat heeft– ik kan niet... heeft hij je pijn gedaan?’ vraagt hij en ik bijt mijn lip. Hij kijkt weer naar het lichaam van zijn vader. ‘Hij is er nog goed vanaf gekomen met enkel een gebroken neus...’ mompelt Caleb.
          ‘’Ij ‘eeft mij geen pijn gedaan,’ zeg ik zachtjes. Ik ga op mijn tenen staan en pak voorzichtig zijn gezicht tussen mijn handen. ‘Maak je geen zorgen Cal,’ mompel ik. Ik strijk zachtjes met mijn vingers over zijn wang. ‘Laten we ‘ier weg gaan,’ mompel ik en ik trek hem zachtjes aan zijn hand wat richting de school. Ik weet niet wat we met zijn vader kunnen doen, maar ik weet in ieder geval dat het niet goed voor hem is om hier te blijven. Ik neem hem mee naar een van de binnenplaatsen en duw hem daar voorzichtig op een muurtje. Vervolgens pak ik zijn hand vast. ‘Je ‘ebt jezelf pijn gedaan,’ mompel ik. Ik haal mijn toverstok tevoorschijn en tover water tevoorschijn zodat ik zijn bebloede knokkels schoon kan maken, voordat ik uit het niets verband tevoorschijn tover en dit erom heen wikkel. Vervolgens ga ik langzaam op het muurtje naast hem zitten. Ik veeg een pluk haar uit mijn gezicht en draai mijn toverstok rond in mijn hand. ‘’Ij ‘eeft geen idee waar ‘ij over praat,’ mompel ik zachtjes. ‘’Ij ‘eeft geluk dat jij zijn zoon bent.’


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DORCAS MEADOWES
    RAVENCLAW || INJURED CHASER || AT THE LAKE || WITH MAIA

    the most dangerous woman of all
    is the one who refuses to rely on your sword
    because she carries her own

    Nogal geïrriteerd liep Dorcas bij het Quidditch veld vandaan. Het Ravenclaw was ronduit bagger in de wedstrijd. Er waren geen andere woorden voor. Behalve zielig dan. Ze kon niet wachten tot haar blessure voorbij was en ze zelf weer mee kon doen. Kort na de wedstrijd kwam Cedric er ook nog mee dat Roy misschien Greta ging vervangen. Dorcas facepalmde zichzelf toen ze dat las en vroeg zich af of ze soms de Beuker gemist had die tegen zijn hoofd was gevlogen. Greta was een redelijke Seeker, maar tegen Regulus was nou eenmaal lastig op te boksen. Ze betwijfelde dan ook ten zeerste of Roy het beter had gedaan. Dorcas was er zelfs vrij zeker van dat Roy nooit op een bezem had gezeten, al beweerde hij van wel. Then again, Roy beweerde wel meer. Hij bedoelde het niet verkeerd, dat wist ze wel. Maar hij als Seeker? Dat ging niet goedkomen. Misschien moest ze hem vertellen dat zijn haar in de war ging zitten van Quidditch.
          Er was ook weer de hoognodige dramagaande, en ondanks dat ze zichzelf als een intelligent persoon beschouwde, snapte ze er niks van. Na enkele berichtjes terug gelezen te hebben gaf ze het op. Merlin’s pants, zelfs Inception was nog makkelijker te begrijpen. Als ze rijk wilde worden, moest ze er boek over schrijven. Er konden zelfs gemakkelijk meerdere boeken overgeschreven worden. In tegenstelling tot Dan in Gossip Girl, zou ze natuurlijk niet vertellen dat zij het had gedaan. Maar nah, ze werd liever Auror.
          Gezien ze toch geen hol te doen had, besloot ze een omweg te maken via het meer, waar Maia in het vizier kreeg. 'Hey there, stranger.’ Het meisje zag er alles behalve vrolijk uit, en Dorcas sloot haar armen voor enkele seconden om haar heen. ‘Wat zit jij te treuren, gekkie. Slytherin heeft nog wel gewonnen, and by a mile. Je was trouwens echt goed vandaag, not joking.’
          Ze rommelde in haar zak en toverde er twee lolly’s uit. ‘Lolly?’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered