• Lothar schreef:
    Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3

    [ bericht aangepast op 22 april 2017 - 15:46 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Cordeliae schreef:
    'Oké, oké,' zuchtte Helen. 'Onder één voorwaarde. Als jij een dagje met me uitgaat.' Ze glimlachte verleidelijk. 'Dus, wat zeg je ervan?'

    Jasper klemde zijn kaken op elkaar. Hij wilde haar het liefst afsnauwen, maar wist dat dat hem toch nergens zou brengen. Misschien moest hij het gewoon eens doen, een dag met haar optrekken. Misschien kwam ze er dan achter dat hij helemaal niet zo geweldig was en hield ze eindelijk eens op met dat kinderachtige gedrag.
    ‘Goed dan,’ gromde hij. Hoe hij het aan DJ moest gaan uitleggen, wist hij nog niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Gezellig, ik verheug me er nu al op!' zei Helen opgewekt. Ze pakte het sleuteltje van de handboeien tussen haar decolleté vandaan en maakte hem los. 'Zal ik je dan maar voor nu laten gaan?' Ze gaf hem zijn stok terug.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Cordeliae schreef:
    'Ja joh, ik leef nu. Morgenochtend zal ik spijt hebben, maar dat is morgenochtend.' Ellie wist niet waarom ze aarzelde. Uiteindelijk knikte ze.
    'Jij mijn nummer. Ik nog een drankje.' Ze giechelde en wankelde een beetje. 'Goede deal toch?'


    'Zeker een goede deal.' Terwijl ze haar nummer in zijn mobiel zette en hij haar vasthield omdat hij niet wist of lopen op hakken en naar een mobielscherm kijken haar in deze staat goed af zou gaan, overdacht hij haar woorden. Zou ze ook spijt hebben van hem? Doelde ze daarop? Of bedoelde ze alleen de alcohol? Hij wist in ieder geval wel dat hij geen spijt had, want zo'n mooi en leuk meisje had hij nog nooit aan de haak geslagen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Mosh gleed met de rug van zijn wijsvinger langs haar hals. Hij voelde dat de haartjes daar rechtop gingen ze staan. Ze verlangde naar hem. En hij verlangde naar haar. Dat maakte het strakker worden van zijn broek rond zijn kruis hem wel duidelijker. Hij was razend benieuwd wie eronder dat masker zat, maar tegelijkertijd vond hij het veel leuker als hij dat niet wist. Zijn belevenissen met vrouwen waren, Noa uitgezonderd, de afgelopen maanden toch voor één avond geweest. Vanavond zou geen uitzondering zijn en zo’n masker bevestigde dat gevoel alleen maar. Hij liet een hand naar haar achterhoofd glijden en streek door haar haren, terwijl zijn kussen heftiger werden.


    Ze ging volledig op in het moment. Ilse had lange tijd niet meer met een jongen gekust - laat staan zo vurig en vol passie. Mosh was daar natuurlijk altijd al goed in geweest - hij oefende het ook heel vaak. Ze genoot intens, een gevoel dat ze zeker deze vakantie nog niet ervaren had, en eigenlijk de afgelopen maanden niet. Myrthe, haar vrienden, haar ouders... Het gleed allemaal van haar af. Dit was goed. Dit was wat ze op dit moment wilde. En zonder dat ze er erg in had, pakte ze zijn hand vast en nam ze hem mee naar het kampeerveldje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nu mag jij het shotje kiezen,' zei Ellie, toen ze eenmaal weer binnen waren. Een klein stemmetje in haar hoofd vertelde haar dat ze moest stoppen met drinken, maar ze wilde dat niet. Niet nu het juist zo gezellig was.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Cordeliae schreef:
    'Nu mag jij het shotje kiezen,' zei Ellie, toen ze eenmaal weer binnen waren. Een klein stemmetje in haar hoofd vertelde haar dat ze moest stoppen met drinken, maar ze wilde dat niet. Niet nu het juist zo gezellig was.


    Hij riep de barman bij zich en vroeg of hij het shotje kon nemen waar het minste percentage van alcohol in zat, want om haar nog veel meer alcohol te voeren, leek hem een uitermate slecht plan. Daarna trok hij haar weer mee naar de dansende menigte, deels om haar te weerhouden van het kopen van nog meer shotjes en deels omdat hij haar graag zag dansen en haar graag weer tegen zich aan wilde voelen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    (...)

    Ze ging volledig op in het moment. Ilse had lange tijd niet meer met een jongen gekust - laat staan zo vurig en vol passie. Mosh was daar natuurlijk altijd al goed in geweest - hij oefende het ook heel vaak. Ze genoot intens, een gevoel dat ze zeker deze vakantie nog niet ervaren had, en eigenlijk de afgelopen maanden niet. Myrthe, haar vrienden, haar ouders... Het gleed allemaal van haar af. Dit was goed. Dit was wat ze op dit moment wilde. En zonder dat ze er erg in had, pakte ze zijn hand vast en nam ze hem mee naar het kampeerveldje.

    Een tintelend gevoel trok hem heen. Gaat het echt zo makkelijk? Bij concerten was hij dat wel gewend, maar tijdens zijn vakanties had hij andere ervaringen gehad Al was hij toen ook nog niet zo into de onenightstands geweest. Omdat zijn condooms in zijn tent lagen en hij er niet over piekerde om het onveilig te doen, nam hij haar mee naar zijn tent. Zonder haar hand los te laten, ritste hij de tent open.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    'Nee,' zei ze snel, 'nee, dat zou ik niet doen. Maar als dit nog maanden of jaren gaat aanslepen, zoals bij Angel, dan weet ik niet of ik dat trek. Ik weet ook zeker dat het hem geen goed zal doen als ik bij hem zou weggaan, maar soms is er een stemmetje in mijn hoofd dat fluistert dat ik ook om mijzelf moet denken.' Ze staarde naar haar handen. 'Cyrith en ik leven niet bij elkaar zoals jullie doen. Ik was het afgelopen halfjaar in het buitenland. Ik weet gewoon niet goed hoe ik me een leven met hem moet voorstellen. Hoe het moet zijn om met iemand in een huis te wonen wiens ogen niet meer schitteren, waarbij iedere handeling er een te veel lijkt.' Ze beet op haar lip. 'Eigenlijk ben ik vooral erg geschrokken toen ik zag hoe hij er eigenlijk aan toe was. Hij is net een geest, een aanwezigheid die op de achtergrond lijkt maar die je nooit kunt doorgronden.'


    Flynn knikte langzaam. Samenzijn of niet maakte blijkbaar niets uit. Zelfs Lotte en Cyrith hadden problemen, ondanks dat ze elkaar maar nauwelijks in de weg hadden kunnen lopen. Ook toen Angel een periode bij haar broers was geweest, had het weinig geholpen. Flynn had gehoopt dat, wanneer ze elkaar zouden missen, ze weer voor hun relatie zouden kunnen gaan en zouden beseffen dat ze elkaar nodig hadden om verder te komen. Flynn had alleen niet het gevoel dat Angel dacht dat ze hem nodig had. Ze deed alsof ze niemand nodig had.
    'Het is moeilijk,' gaf hij toe. 'Ik denk steeds dat het iedere dag eindelijk weer beter zou kunnen gaan, maar dat is nog niet gebeurd.' Hij onderdrukte een zucht en probeerde om niet om te kijken naar Angel. Hij vroeg zich af of ze nog steeds buiten zat. 'Ja, even ging het goed. Tot deze winter. Ik kwam erachter dat ze overwoog te stoppen met haar behandeling.' Godzijdank was het nog niet zo ver gekomen, maar Flynn wist niet hoe lang hij Angel er nog van kon overtuigen dat ze door moest zetten met haar therapie en haar dieet.
    'Ik weet niet of dit met elkaar te vergelijken is,' zei hij uiteindelijk. 'Angel is ziek. Ze wil niet beter worden... Nog niet. Cyrith heeft echter tijd nodig. Misschien gaat het juist beter als jij bij hem bent en alles weer normaal is. Hij moet er aan leren wennen.'
    Er was wel meer waar hij aan had moeten leren wennen. Zoals aan het feit dat iedereen een halfjaar lang had gedacht dat hij dood was. Zijn verwoeste gezicht en alle complicaties die daar bij hoorden. De moorden die hij op zijn geweten had, al vond niemand dat Cyrith ook aar iets te verwijten viel. Er was nog zo veel. Flynn vond het niet verwonderlijk dat zijn vriend nog niet alles op een rijtje had. Als hij naar zichzelf keek, wist hij dat ook hij niet alles op een rijtje had. Hij was soms zo bang om Angel weer te verliezen, dat het hem leek te verlammen en die constante bezorgdheid was soms zo slopend dat hij weinig nuttigs meer gedaan kreeg. Hij had echter al lang geleerd om dat van zich af te zetten wanneer het moest, omdat hij met zijn verstand wist dat hij haar niet voor eeuwig kon blijven beschermen.
    Hij keek even om, maar Angel was weg. Het feit dat hij haar niet langs hen had zien lopen, stelde hem gerust. Ze was weer terug naar het feest.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordeliae schreef:
    'Gezellig, ik verheug me er nu al op!' zei Helen opgewekt. Ze pakte het sleuteltje van de handboeien tussen haar decolleté vandaan en maakte hem los. 'Zal ik je dan maar voor nu laten gaan?' Ze gaf hem zijn stok terug.



    ‘Bedankt,’ mompelde Jasper. Gelukkig liep ze niet naar het kampeerveld toe, maar keerde ze terug naar binnen.
    Bij de tentjes aangekomen zag hij Cyrith voor zijn tent zitten. Er stond een lamp op de tafel. ‘Hé. Mag ik erbij komen zitten?’
    Hoewel Cyrith het vriendje was van zijn beste vriendin, had hij niet het gevoel dat hij de jongen goed kende. Natuurlijk, hij wist wat hij de afgelopen jaren had doorgemaakt, maar ze hadden haast nooit een gesprek met zijn tweeën gevoerd. Alleen in zijn eerste jaar, toen hij Cyrith iets te duidelijk had gemaakt dat hij Lotte niet aan het lijntje moest houden.
    ‘Ja hoor.’
    Jasper kon van zijn gezicht niet aflezen of hij blij was met gezelschap of juist niet.
    ‘Vermaak je je hier een beetje?’
    Cyrith haalde zijn schouders. Het was zijn enige reactie. Jasper verbeet een zucht. Voordat Cyrith allerlei gruwelijkheden onderging, was hij ook al zo stil geweest en had hij niet gevonden dat Lotte erg bij hem paste.
    ‘Hoe is het feest?’ vroeg Cyrith, alsof hij Jaspers gedachten had gehoord en het tegenovergestelde wilde bewijzen.
    Jasper was blij dat hij een vraag stelde. Zelf wist hij niet wat hij moest zeggen. Hij wist dat de jongen alleen maar voor zijn tent had gezeten en al op de eerste dag op de camping een hallucinatie had gehad. Hij dacht niet dat hij DJ alleen zou durven laten als dat haar overkwam, maar Lotte had daar duidelijk minder moeite mee.
    ‘Het was gezellig, maar erg druk.’ Hij aarzelde, maar vertelde toen de echte reden dat hij was weggegaan. ‘Mijn been begon zeer te doen. Ik moest even zitten. Op een plaats waar ik niet de hele tijd naar dansende mensen hoef te kijken.’
    In een zekere zin was Cyrith de enige die wist hoe het voelde om bepaalde dingen niet meer te kunnen. Ze waren beiden de functie van een belangrijk lichaamsdeel kwijtgeraakt, al kon hij zich onmogelijk voorstellen hoeveel je zag met één oog. Maar het kon niets anders dan doodvermoeiend zijn.
    ‘Helen wachtte me buiten op.’ Hij draaide met zijn ogen. ‘Maakte me vast met handboeien en liet me pas gaan als ik beloofde een dag met haar op stap te gaan.’ Hoewel hij zich daar groen en geel aan had geërgerd, was het een luchtiger onderwerp dan hun verwondingen.
    Een zweem van een grijns kwam op Cyrith gezicht. ‘Ze is erg vasthoudend.’ Zijn gezicht betrok. ‘Een familietrekje, wellicht.’
    Lotte had hem weleens verteld over de voorgeschiedenis tussen Ashlee en Cyrith, en dat ze geen ‘nee’ kon accepteren. Het was inderdaad een beangstigend familietrekje. Jasper beet op zijn wang toen hij zich realiseerde dat het gesprek weer op Ashlee was uitgedraaid. Alsof er gewoon niets anders om over te praten was.
    ‘Is je revalidatieperiode helemaal voorbij?’ vroeg Cyrith. Hij leek hetzelfde geredeneerd te hebben, maar wilde blijkbaar niet zijn kop in het zand steken.
    ‘Ja. Al een tijdje.’ Beter dan dit wordt het niet. ‘En die van jou?’
    ‘Ik heb alleen nog gesprekken met de psychiater.’
    Jasper was blij dat zijn sessies met de psycholoog voorbij waren. Het was niet zijn ding geweest. ‘Helpt het?’
    Cyrith tuurde peinzend langs hem heen. ‘Ik weet niet. Ik moet steeds alles opnieuw oprakelen, het is doodvermoeiend. Ik heb nog niet het gevoel dat ik er beter van word, maar ze zullen het wel weten…’
    ‘Ja, daar zou ik maar op vertrouwen. Bovendien komt Lotte straks weer naar Nederland. Dat moet ook helpen.’
    ‘Ja, zeker. Ik weet dat Steve en Ashlee dood zijn, maar toch maakte ik me zorgen om haar.’
    Jasper knikte begrijpend. Dat had hij al als DJ een kwartier te laat thuiskwam, al had dat haar nooit verteld. Misschien omdat het vanzelfsprekend leek. De meeste van hen hadden op het punt gestaan om een geliefde te verliezen. Zoiets ging je niet in de koude kleren zitten. Die angst die daarmee was opgeroepen, ging nooit helemaal weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaldrizes schreef:
    (...)

    Flynn knikte langzaam. Samenzijn of niet maakte blijkbaar niets uit. Zelfs Lotte en Cyrith hadden problemen, ondanks dat ze elkaar maar nauwelijks in de weg hadden kunnen lopen. Ook toen Angel een periode bij haar broers was geweest, had het weinig geholpen. Flynn had gehoopt dat, wanneer ze elkaar zouden missen, ze weer voor hun relatie zouden kunnen gaan en zouden beseffen dat ze elkaar nodig hadden om verder te komen. Flynn had alleen niet het gevoel dat Angel dacht dat ze hem nodig had. Ze deed alsof ze niemand nodig had.
    'Het is moeilijk,' gaf hij toe. 'Ik denk steeds dat het iedere dag eindelijk weer beter zou kunnen gaan, maar dat is nog niet gebeurd.' Hij onderdrukte een zucht en probeerde om niet om te kijken naar Angel. Hij vroeg zich af of ze nog steeds buiten zat. 'Ja, even ging het goed. Tot deze winter. Ik kwam erachter dat ze overwoog te stoppen met haar behandeling.' Godzijdank was het nog niet zo ver gekomen, maar Flynn wist niet hoe lang hij Angel er nog van kon overtuigen dat ze door moest zetten met haar therapie en haar dieet.
    'Ik weet niet of dit met elkaar te vergelijken is,' zei hij uiteindelijk. 'Angel is ziek. Ze wil niet beter worden... Nog niet. Cyrith heeft echter tijd nodig. Misschien gaat het juist beter als jij bij hem bent en alles weer normaal is. Hij moet er aan leren wennen.'
    Er was wel meer waar hij aan had moeten leren wennen. Zoals aan het feit dat iedereen een halfjaar lang had gedacht dat hij dood was. Zijn verwoeste gezicht en alle complicaties die daar bij hoorden. De moorden die hij op zijn geweten had, al vond niemand dat Cyrith ook aar iets te verwijten viel. Er was nog zo veel. Flynn vond het niet verwonderlijk dat zijn vriend nog niet alles op een rijtje had. Als hij naar zichzelf keek, wist hij dat ook hij niet alles op een rijtje had. Hij was soms zo bang om Angel weer te verliezen, dat het hem leek te verlammen en die constante bezorgdheid was soms zo slopend dat hij weinig nuttigs meer gedaan kreeg. Hij had echter al lang geleerd om dat van zich af te zetten wanneer het moest, omdat hij met zijn verstand wist dat hij haar niet voor eeuwig kon blijven beschermen.
    Hij keek even om, maar Angel was weg. Het feit dat hij haar niet langs hen had zien lopen, stelde hem gerust. Ze was weer terug naar het feest.

    ‘Ja, dat is ook zo.’ Lotte keek beschaamd naar beneden. Ze schaamde zich voor haar ongeduld. Het lastige was dat ze al zo lang wachtte. Al vanaf het moment dat ze toe hadden gegeven dat ze gevoelens voor elkaar hadden. Toen was hij niet klaar geweest voor een relatie, daarna was hij zogenaamd gestorven en daarna wilde hij liever dat ze samen was met iemand anders. Nu waren ze wel eindelijk officieel bij elkaar en had ze nog het gevoel dat hij haar op afstand hield, dat hij een stuk van zichzelf voor haar verborgen bleef houden.
    ‘Bedankt voor je inzicht,’ zei ze. ‘Ik heb echt respect voor jouw geduld met Angel.’ Haar wangen werden warm. ‘Ik beschouwde mezelf altijd als een geduldig persoon, maar ik zie nu in dat onze ruzie vorig jaar onze hele vriendschap heeft veranderd.’ Dusdanig dat ze niet eens meer wist of ze het nog wel zo kon noemen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    ‘Ja, dat is ook zo.’ Lotte keek beschaamd naar beneden. Ze schaamde zich voor haar ongeduld. Het lastige was dat ze al zo lang wachtte. Al vanaf het moment dat ze toe hadden gegeven dat ze gevoelens voor elkaar hadden. Toen was hij niet klaar geweest voor een relatie, daarna was hij zogenaamd gestorven en daarna wilde hij liever dat ze samen was met iemand anders. Nu waren ze wel eindelijk officieel bij elkaar en had ze nog het gevoel dat hij haar op afstand hield, dat hij een stuk van zichzelf voor haar verborgen bleef houden.
    ‘Bedankt voor je inzicht,’ zei ze. ‘Ik heb echt respect voor jouw geduld met Angel.’ Haar wangen werden warm. ‘Ik beschouwde mezelf altijd als een geduldig persoon, maar ik zie nu in dat onze ruzie vorig jaar onze hele vriendschap heeft veranderd.’ Dusdanig dat ze niet eens meer wist of ze het nog wel zo kon noemen.


    Flynn schudde zijn hoofd. 'Het is niet die ruzie geweest. Al onze relaties zijn veranderd.' Zo ook die van hem en Angel. Het gevoel dat hij had nadat bleek dat ze na hun eerste vakantie bij elkaar waren gebleven, een gevoel van triomf en verrukking over wat hem was overkomen, was al jaren weg. Dat was overgegaan in iets volwasseners en uiteindelijk had hij zeker geweten dat ze samen oud zouden worden. Tot op het moment dat ze plotseling verdwenen was, twee jaar geleden, had hij dat zeker gedacht en pas daarna was hij in een draaikolk aan gevoelens beland die uiteenliepen tussen de doodsangst om haar kwijt te raken en het gevoel van een lege machteloosheid waarin hij niet meer wist of hij nog wel iets voelde voor de Angel met wie hij vandaag de dag zijn leven probeerde te delen. Flynn kwam overeind en stak zijn hand naar Lotte uit. Hij was alweer een stuk nuchterder na dit gesprek in de frisse buitenlucht en dat maakte dat ook de zorgen weer gemakkelijker in zijn hoofd konden binnendringen.
    'Ik denk dat je al een ongelofelijke hoeveelheid geduld hebt opgebracht,' zei hij. Hij glimlachte flauwtjes. 'Cyrith was al nooit de makkelijkste.' En dat zou hij ook zeker niet meer worden, bedacht Flynn droevig. Het was alleen niet zijn bedoeling om Lotte een nog rotter gevoel te bezorgen, dus daarom zei hij dat niet. Hij begreep dat ze een hart onder de riem wel kon gebruiken, maar hij had ook eerlijk tegen haar willen zijn. Daar zou ze op den duur meer aan hebben.
    'Wil je weer naar binnen? DJ en Starr hebben immers niet voor niets hun best gedaan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Angel was weer naar binnen gegaan toen bleek dat Flynn en Lotte nog wel even met elkaar in gesprek zouden zijn. Eigenlijk had ze gedacht dat ze naar haar op zoek waren geweest en dat had ze ergens toch wel fijn gevonden. Ze zou dat niet aan iemand toegeven, maar ze voelde zich toch wel een beetje eenzaam deze avond.
    Soms had ze het gevoel dat mensen haar meden of haar überhaupt niet meer zagen staan en ze wist niet wat ze daaraan kon doen. Ze wilde haar vrienden wel opzoeken, maar ze merkte ook hoe ze naar haar keken en daar kon ze al helemaal niet tegen. Iedereen leek steeds maar te willen bepalen wat het beste voor haar was, zonder naar haar eigen wensen te luisteren. Anderen zeiden steeds hoe ze het beste met de situatie om kon gaan: haarzelf en haar gedachten aan alles wat haar overkomen was en ze daardoor was kwijtgeraakt.
    Ze kon het ook niet helpen dat ze er constant aan werd herinnerd wat ze niet meer had en niet meer kon. Dat was meer dan de meesten wisten. Haar lichaam, verminkt en pijnlijk, kon de bewegingen van vroeger nooit meer maken. Ze kon het niet aan zien om anderen te zien dansen op een feest, wetend dat het hen geen moeite had gekost hun spieren weer normaal te kunnen gebruiken. Nadat haar ledematen bijna van haar lichaam waren getrokken, deed alles haar pijn en hoewel het was te verminderen met oefeningen en pijnstillers, zodat ze er op normale dagen geen last van had, raadde haar huisarts haar aan dat niet meer te gebruiken vanwege haar gewicht. Ook op een avond als deze deed ze dat niet, omdat ze hoopte weer eens van een glas wijn te kunnen genieten, maar in werkelijkheid genoot ze helemaal nergens van.
    Ze leunde tegen de bar en glimlachte naar de man erachter toen hij haar een mojito inschonk. Een laatste poging om vanavond even het een en ander te vergeten, had ze tegen zichzelf gezegd. Als ze zich zo melancholisch bleef voelen, zou ze naar haar tent gaan. Ze betwijfelde of Flynn haar zou missen, want die was toch diep in gesprek met Lotte.
    Angel dronk haar beker snel leeg, nam nog een shotje en liet zich met een zucht van haar barkruk glijden, waarna ze zich naar de dansvloer wendde. Daar ontwaarde ze DJ, die ook even alleen leek te dansen. ANgel forceerde en glimlach, blij dat er niet veel te praten viel met de harde muziek op de achtergrond en zwaaide naar DJ.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Helen liep met een zelfvoldaan gevoel terug naar het feest. Dat was haar toch maar mooi even gelukt. Ze liep naar de bar en knipoogde naar de barman. Het was een leuke jongen, die al de hele avond heimelijke blikken naar haar had geworpen. Helen beantwoordde zijn grijns en legde een paar extra munten neer, zodat hij samen met haar kon proosten.
    'Van het huis,' liet hij haar weten. Hun glaasjes tikten tegen elkaar aan en Helen gooide het drankje achterover. Ze zag de jongen staren naar haar borsten en Helen keek hem uitdagend aan. Haar aandacht werd even afgeleid toen ze iemand naast zich zachtjes hoorde gniffelen. Ondanks de luide muziek was het duidelijk hoorbaar geweest en ze keek nieuwsgierig om. Een paar krukken bij haar vandaan zat een persoon - onmiskenbaar een man - gehuld in een lange, gouden mantel met bijbehorend masker waardoor ze zijn gezicht niet kon zien. Helen keek hem met een schuin hoofd aan en kneep haar ogen even samen. Ze herkende het postuur ergens van, ze kon het alleen even niet plaatsen. De man maakte zich vlug uit de voeten toen hij merkte dat hij Helens aandacht had. Helen haalde haar schouders op en richtte haar blik op de barman. Ze boog zich over de bar heen.
    'Ik zie jou vanavond nog wel,' liet ze hem weten.
    'Hou ik je aan.' De jongen grijnsde zelfverzekerd en schoof haar nog een glaasje toe. Helen hief haar glaasje, proostte zonder woorden op hem en liet hem toen enigszins verbluft achter zonder gedag te zeggen.

    Ondertussen had de gemaskerde man zich tot DJ gewend, die net naar een vriendin toe had willen lopen. 'Ik weet dat jij het feest organiseert vanavond. Het wordt tijd voor mijn act,' zei hij.
    'Je act?' Hij zag haar fronsen. 'We hebben eigenlijk geen acts gepland staan behalve de band.'
    'Geloof me liefje, deze act wil je graag toevoegen aan je feestje.' Hij pakte haar handen - die in zijden handschoenen gehuld waren - en kneep daar zacht in. 'Trust me.'
    Hij zag haar wenkbrauwen omhoog gaan toen ze zijn stem hoorde. 'Gary? Ben jij dat nou?'
    'Ssst!' siste Gary, die paniekerig om zich heen keek. 'Helen, Gail en Bobbi mogen niet weten dat ik hier ben. Nog niet, tenminste. Ik wil mezelf bekendmaken tijdens mijn act.'
    'Wat voor act had je in gedachten?'
    'Dat zie je zo wel,' zei Gary vol vertrouwen. 'Dus? Kan het?'
    Ze leek even te aarzelen, maar knikte toen. 'Oké. Je mag optreden. Het moet dan wel zo, want de band heeft zo een korte pauze.'
    'Perfect!' Gary klapte enthousiast in zijn handen. 'En ik herhaal, mijn meisjes mogen hier niets vanaf weten!'
    Ze knikte zwijgend. 'Je moet even aan de dj laten weten welk nummer je wilt doen.'
    Gary zorgde daar gelijk voor en trok DJ mee naar het podium. 'Jij moet me aankondigen.'
    DJ protesteerde. 'Maar Starr doet alle aankondigingen vanavond. Ik durf dat podium niet op.'
    'Ach, natuurlijk wel. Niet zo verlegen. Hup hup!' Hij duwde haar richting het podium en wreef vergenoegd in zijn handen. Het was bijna zover. Hij zou zijn meiden verrassen met een geweldige act. Ze zouden niet weten wat hen overkomt, dacht hij vol verrukking. Hij hoorde hoe DJ hem aankondigde en hij gaf haar een moederlijk schouderklopje toen ze met een nerveus gezicht weer van het podium afstapte.
    'Goed gedaan chick. Nu is het mijn tijd.' Hij grijnsde, ook al kon ze dat niet zien vanachter zijn masker. Gary stapte zelfverzekerd het podium op en hield de microfoon stevig in zijn handen. Hij maakte een zweverig gebaar met zijn hand naar de dj, die het sein begreep en het nummer startte. De lichten gingen uit en de spotlights werden op Gary gericht. Hij ging in een Michael Jackson-achtige pose staan en wachtte tot de muziek begon. Het publiek leek zijn verschijning nogal amusant te vinden en toen hij de eerste woorden 'I want to break free' zong, wist hij dat hij het publiek te pakken had. Hij zag Helen, Gail en Bobbi staan en hoorde hen luid gillen toen hij met een brede grijns zijn masker aftrok. Ze drongen zich naar voren en hij grijnsde toen hij met name Helen haar handen uit zag steken, lachend en gillend. Het was iets dat ze nooit verwacht hadden. Gary lachte uitbundig en zong het nummer uit. Hij sprong uiteindelijk behendig van het podium af en nam gretig zijn applaus in ontvangst. De meiden trokken hem in een omhelzing en hij grijnsde opgetogen. 'Surprise!'
    'Hoe kom jij hier?' zei Gail opgetogen, die hem een stomp tegen zijn arm gaf.
    Gary wreef met een pijnlijk gezicht over zijn arm en kuste Gail op haar wang. 'Ik wilde jullie verrassen liefjes. Ik miste jullie. Ik werd gek van de gedachte dat jullie hier maar bruin liggen te bakken in de zon en ik in de kapsels van een ander zit met m'n handen. Nee, ik kon er even niet meer tegen. Ik heb linea recta de eerste vlucht naar Italië geboekt.'
    'Ik ben zo blij dat je er bent!' jubelde Helen, die Gary stevig omhelsde.
    'Eindelijk herenigd met je all time BFF,' beaamde Gary, die ernstig knikte en haar een kus gaf. 'Al wat leuks gescoord ladies?' Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen en keek naar Bobbi en Helen.
    'Bob heeft haar oog laten vallen op een hetero chick,' sprak Gail voor haar beurt. 'Het arme kind weet niet wat haar overkomt straks.'
    'Ach gut nee. Het meisje mag van geluk spreken!' Hij keek liefdevol naar Bobbi, die hij net als toen hij Gail had leren kennen, erg graag mocht.
    'Ik heb een date met Jasper,' zei Helen, die het niet langer voor zich kon houden.
    Gails ogen puilden bijna uit. 'Pardon?'
    'Het is me gelukt.' Helen keek hen joviaal aan.
    'Arme jongen,' zuchtte Gail.
    Gary grinnikte en hugde Helen nog een keer.
    'En die barkeeper daar ziet er onwijs lekker uit vanavond,' zei Helen, die met een hongerige blik naar de jongen staarde.
    'Waar wacht je dan nog op! Grijp die kerel,' lachte Gary uitgelaten.
    'Jij bent er net!' zei Helen. 'Die jongen is er straks ook nog wel.'
    'Welnee, zie het andersom liefje. Ik ben er straks ook nog wel. Hem moet je gewoon grijpen nu het kan.' Hij knipoogde naar Helen.
    'Hmm. Misschien heb je wel gelijk ook,' zei Helen. Ze keek haar vrienden betekenisvol aan en liep terug naar de bar.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 17:46 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kan ik me misschien hier nog bij voegen want deel 8 komt nogal intimiderend over haha als je snapt wat ik bedoel en ik weet niet hoe diep het verhaal is en hoe en wat en sorry als ik hierbij jullie verhaal beetje verpest met dit bericht


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Helen besloot al haar charmes in de strijd te gooien. Ze barstte van de adrenaline nu ze en een date had weten te regelen en haar BFF hier als verrassing bleek te zijn. Ze liep om de bar heen en ging achter de barman staan.
    'Zeg, kun je mij niet leren hoe je zo'n lekkere cocktail maakt?' fluisterde ze zachtjes in zijn oor, terwijl ze haar handen om zijn middel legde.
    Hij draaide zich om en ze voelde een tintelend, warm gevoel door haar lichaam trekken toen hij haar blik beantwoordde.
    'Natuurlijk kan dat.'
    Helen was enigszins geamuseerd toen hij haar ook nog daadwerkelijk uit wilde leggen hoe je zo'n cocktail maakte. Het gaf hem echter wel de gelegenheid om haar handen zo nu en dan vast te pakken als hij haar hielp de juiste hoeveelheden alcohol in te schenken. Helen kreeg het zo mogelijk nog warmer toen ze zijn warme ademhaling in haar nek voelde. Ze draaide zich om en kuste hem. Het kon haar niet schelen dat iedereen hen kon zien achter de bar. Zijn kus was vurig, maar beheerst. Hij liet haar los, en gaf een seintje aan één van zijn collega's, die zijn plek even moesten innemen. Helen wilde hem naar het personeelskamertje trekken, maar hij schudde zijn hoofd. 'Daar staan spullen opgeslagen. Geen goed idee als één van mijn collega's zo dadelijk binnen komt.'
    Hij pakte haar hand en Helen liet zich gewillig meevoeren. De jongen nam haar mee naar buiten. De muziek was zo luid dat ze hierbuiten nauwelijks te horen zouden zijn en bovendien waren er struiken. Helen kon het op dit moment niet schelen waar ze was, al was het midden op het open veld. Ze wilde die jongen, hier en nu. Hij drukte haar tegen de muur en begon haar overal te zoenen. Niemand zou hen zien, dacht ze vol verrukking. Het was donker buiten en die struik bedekte genoeg. En anders maar niet, dacht ze genietend.

    DJ, die Angel had zien zwaaien voordat Gary zich zo aan haar had opgedrongen, was haar even kwijt nadat ze Gary had geholpen naar het podium. Het publiek was nogal uitzinnig geworden toen hij zijn act deed - waarschijnlijk omdat het ook gewoon een goed nummer was - en ze legde haar handen even tegen haar buik. Ze was van het podium af, maar voelde desondanks nog steeds zenuwen in haar buik. Ergens was ze wel een beetje trots op zichzelf dat ze het had aangedurfd om Gary aan te kondigen. Starr had het niet kunnen doen, omdat Gary haar daar ten eerste geen gelegenheid voor had gegeven en ten tweede omdat ze nogal innig verstrengeld met Raine op de dansvloer stond. DJ herkende in de plotselinge drukte even niemand van haar vrienden en besloot even naar buiten te gaan om Jasper op te zoeken. Ze wilde weten hoe het met hem ging en of hij nog steeds pijn had in zijn been. Het zat haar niet lekker dat ze hier was gebleven terwijl hij pijn had, en wilde daarom nu weten hoe het ging. Ze snoof even dankbaar de koele buitenlucht in. Ze was al halverwege het kampeerveld toen ze plotseling iets hoorde. Een beetje onzeker keek ze om. Had ze het zich verbeeld? De muziek was nogal luid... Dat was het vast geweest. Ze verstijfde toen ze het plotseling weer hoorde. Het klonk nogal gedempt, maar was toch onmiskenbaar te horen. Ze draaide zich langzaam om en liep een klein stukje terug. Werd er iemand lastiggevallen? Ze bedacht zich dat ze totaal weerloos was en liep nog een paar stappen dichterbij. Het was zeker niet iemand die lastig werd gevallen. DJ merkte nauwelijks wie het waren, ze hoorde alleen nog maar de geluiden. De paniek sloeg haar om het hart en ze zette haastig een paar stappen achteruit. Ze hoorde de man zachtjes grommen en hijgen en de vrouw volgde.
    Ze bleef staan, alsof ze versteend was, haar benen verlamd. Alle kleur trok weg uit haar gezicht. 'Nee, ga weg,' fluisterde ze zachtjes tegen zichzelf. 'Ga weg.' Ze vond het gevoel in haar benen terug en rende weg, zo hard als ze kon, naar de toiletblokken van het kampeerveld. Er was gelukkig niemand en DJ draaide het kraantje open. Ze liet het koude water over haar handen en polsen stromen en merkte nauwelijks dat haar handen vreselijk trilden. Ze probeerde de geluiden van het stel uit haar hoofd te verdringen, maar nieuwe beelden gleden net als in haar nachtmerries aan haar geestesoog aan haar voorbij. Ze hoorde de jongen die zich aan haar had vergrepen en het gejammer en gegil van de andere meisjes in de donkere ruïne. De geluiden van de andere jongens, gevoelloos. Gewetenloos. DJ kneep haar ogen dicht en drukte haar handen tegen haar oren, maar de geluiden gingen niet weg. De herinneringen ging nooit weg, hoe hard ze ook haar best deed. DJ bleef met trillende handen en benen boven de wasbak geleund staan en voelde iets warms over haar wangen naar beneden glijden. Ze werd niet rustiger door het stromende water en sloot zichzelf op in een van de wc-hokjes. Ze voelde zich misselijk en zelfs weer vies. Alsof het DNA van de jongen nog steeds aan haar vastgekleefd zat en niet meer weg te spoelen was. Haar handen bleven onophoudelijk trillen toen ze ze tegen haar ogen aan drukte en niets anders in haar hoofd hoorde dan de jongen die voor eens en altijd haar onschuld, eigenwaarde en haar maagdelijkheid had afgenomen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 18:35 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?