• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.

    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 10:21 ]

    Ik wil mensen die boogschieten in hun achtertuin echt voor hun kop slaan. Als de politie erachter komt dat je aan het schieten bent, wordt heel leuk al je materiaal afgepakt, want je bent GODVERDOMME BUITEN BEZIG MET EEN WAPEN!
    Als er ineens een kat in je tuin komt en je let niet op, BOEM, kat gewond of dood.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Vrouwen met curves moeten evenveel geaccepteerd worden als ieder ander, maar te veel 'curve' is gewoon ongezond en mensen die van nature dun en plat zijn discrimineren is even fout ok?
    Daarbij aansluitend: slanke mensen hebben evenveel recht om over slechtzittende kleding te klagen als ieder ander. Want ja, te dun zijn op sommige plekken is echt een ding, aangezien de kledingindustrie octopussen of zo gebruikt als mannequins.


    Mhm?

    goud schreef:
    (...)


    tbh heb ik het gevoel dat blank racism hier alsnog niet zo zwaar is als black racism of asian racism

    ik ben zelf niet blank, maar ik denk niet dat een blank iemand kan zeggen dat hij/zij elke dag minstens eenmaal gewezen wordt op zijn/haar etniciteit hier in Belgie/Nederland zoals wel bij mij gebeurt

    ik denk ook niet dat een blank iemand kan zeggen dat hij/zij heel zijn leven is gepest door zijn/haar blankheid

    waarmee ik niet wel zeggen dat er geen blank racism is, maar dat het gewoon nog niet zo hevig is en ik het gevoel heb dat blanke mensen niet begrijpen hoe het is om écht racisme tegen te komen dat persoonlijk naar jou is en niet een algemeenheid op het internet


    OMG – weet je wat ik me nu dus ineens bedenk > ik begrijp dat het ontzettend vervelend is om dit iedere dag mee te maken, maar als je als blank persoon in een Aziatisch land bent word je ook continu aangekeken en aangewezen en willen mensen zelfs met je op de foto omdat je blank en 'raar' bent, HAHA.


    Pennywiise schreef:
    Vrouwen met curves moeten evenveel geaccepteerd worden als ieder ander, maar te veel 'curve' is gewoon ongezond en mensen die van nature dun en plat zijn discrimineren is even fout ok?
    Daarbij aansluitend: slanke mensen hebben evenveel recht om over slechtzittende kleding te klagen als ieder ander. Want ja, te dun zijn op sommige plekken is echt een ding, aangezien de kledingindustrie octopussen of zo gebruikt als mannequins.


    26 - 02 - '16

    Ik gok dat mijn unpopular opinion is dat ik eigenlijk niet van unpopular opinion topics houd (al kan ik me best voorstellen wat andere mensen er juist wel leuk aan vinden). (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Saetre schreef:
    (...)

    OMG – weet je wat ik me nu dus ineens bedenk > ik begrijp dat het ontzettend vervelend is om dit iedere dag mee te maken, maar als je als blank persoon in een Aziatisch land bent word je ook continu aangekeken en aangewezen en willen mensen zelfs met je op de foto omdat je blank en 'raar' bent, HAHA.


    maar dat is niet omdat ze je als hoer of dergelijke aanzien. dat is omdat ze onder de indruk zijn en gewoonlijk gebeurt dit niet op zo'n neerbuigende manier als hier wordt gedaan, dus ik denk niet dat je dat met elkaar kan vergelijken.

    serieus het stereotype dat aziatische meisjes sletten zijn leeft nog steeds


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    goud schreef:
    (...)

    maar dat is niet omdat ze je als hoer of dergelijke aanzien. dat is omdat ze onder de indruk zijn en gewoonlijk gebeurt dit niet op zo'n neerbuigende manier als hier wordt gedaan, dus ik denk niet dat je dat met elkaar kan vergelijken.

    serieus het stereotype dat aziatische meisjes sletten zijn leeft nog steeds


    Ik heb tbh letterlijk nog nooit gehoord dat het stereotype aziatische meisje een slet zou zijn. Bij Aziaten denk ik vaak eerder aan slimme mensen, als stereotype.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mijn kleine lijstje:
    - Gefrituurd eten stinkt en smaakt smerig
    - Obesitas is niet mooi (Note: obesitas, niet overgewicht)
    - Ik hou niet van alcohol
    - Ik snap romantiek niet


    Seasons will change, but I shall remain

    McDonnelly schreef:
    Ik wil mensen die boogschieten in hun achtertuin echt voor hun kop slaan. Als de politie erachter komt dat je aan het schieten bent, wordt heel leuk al je materiaal afgepakt, want je bent GODVERDOMME BUITEN BEZIG MET EEN WAPEN!
    Als er ineens een kat in je tuin komt en je let niet op, BOEM, kat gewond of dood.


    Wait wacht. Is het verboden om in je achtertuin (dus op eigen terrein) te schieten? o.O'

    ~
    Dat je een toekomstplan moet hebben. Dat je super gezond moet zijn om mee te tellen. Ik erger me er dood aan dat men dat allemaal vindt.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 15:12 ]


    Smile. You're beautiful. <3

    Ik snap de hype over Fifty shades ook niet


    26 - 02 - '16

    Gadot schreef:
    (...)

    Ik heb tbh letterlijk nog nooit gehoord dat het stereotype aziatische meisje een slet zou zijn. Bij Aziaten denk ik vaak eerder aan slimme mensen, als stereotype.


    This. Het stereotiepe slet is meer voor zwarte meisjes / bepaalde blanke meisjes. (Naar mijn idee.)


    Dat er 3858578 verschillende genders en weet ik veel wat moeten zijn heb ik altijd al complete bullshit gevonden en de mensen die hier aan mee doen zijn gewoon special snowflakes (Hier heb ik het niet over 'echte' trans mensen, als ik het zo moet zeggen.) But don't let Tumblr hear it :'D


    El Diablo.

    McDonnelly schreef:
    Ik wil mensen die boogschieten in hun achtertuin echt voor hun kop slaan. Als de politie erachter komt dat je aan het schieten bent, wordt heel leuk al je materiaal afgepakt, want je bent GODVERDOMME BUITEN BEZIG MET EEN WAPEN!
    Als er ineens een kat in je tuin komt en je let niet op, BOEM, kat gewond of dood.


    Schieten op eigen terrein is normaal gezien legaal. Daarbij denk dat je als schutter (en dan spreek ik uit eigen ervaring) er wel voor zorgt dat je enkel schiet in een tuin waar er moeilijk dieren van buren of dergelijke kunnen komen. Zo niet, let je wel op wat je doet, en schiet je niet zomaar zonder te kijken of er iets in je tuin zit.
    Op wedstrijden kan er trouwens evengoed een kat opdagen.
    Als je een degelijke schutter bent, kan het dus niet dat je opeens op een kat schiet.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Dit.. En de meeste pop-muziek irriteert me echt heel erg. Ze zijn bedoelt om 'catchy' te zijn, maar in de plaats daarvan is de meeste muziek zwaar irritant en vervelend.

    Maar mijn smaak is echt het andere uiterste.. Ik hou van hele emotionele muziek Amy Winehouse bijvoorbeeld. Of huilmuziek: 'Another love', 'Skinny love' Adele vindt ik ook mooi, maar het laatste album '25' vondt ik drie keer niks.. Te pop.

    Maar soms zijn dat soort nummers wel leuk, van die popmuziek.. Maar dan moet het ook echt goed zijn. Sowieso een mooie stem met een goede meezing melodie, die niet irritant wordt.

    Ik hou er zelf meer van dat degene die het liedje zingt ook het liedje heeft geschreven, maar is het nou zo erg als het door bijvoorbeeld je zus, broer of vriend geschreven is? En moet je persé een instrument bespelen om liedjes te mogen uitgeven? Je hebt namelijk ook bands, en elektronisch. Elektronisch kan ook iets hebben, maar dat moet dat (net als pop) wel echt goed zijn en niet bonk-bonk zijn.


    Ik heb het ook over de muziek die door een song-writer wordt geschreven waar de zanger niks voor doet, of waarbij de songwriter geen flauw idee heeft van hoe de zanger zich werkelijk voelt of wie het is, maar dat hij het doet voor het platenlabel. En nee, ze hoeven niet zelf hun instrumenten te spelen, maar ik bedoel een echt instrument in plaats van een computer-programma die het maakt hè ;)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yellowstone schreef:
    (...)


    tbh heb ik het gevoel dat blank racism hier alsnog niet zo zwaar is als black racism of asian racism

    ik ben zelf niet blank, maar ik denk niet dat een blank iemand kan zeggen dat hij/zij elke dag minstens eenmaal gewezen wordt op zijn/haar etniciteit hier in Belgie/Nederland zoals wel bij mij gebeurt

    ik denk ook niet dat een blank iemand kan zeggen dat hij/zij heel zijn leven is gepest door zijn/haar blankheid

    waarmee ik niet wel zeggen dat er geen blank racism is, maar dat het gewoon nog niet zo hevig is en ik het gevoel heb dat blanke mensen niet begrijpen hoe het is om écht racisme tegen te komen dat persoonlijk naar jou is en niet een algemeenheid op het internet


    Daar heb je een punt, maar ik heb het over de asociale buitenlander die denkt dat hij blanken mag discrimineren, omdat ze hier in Nederland meer mogen, want ja, zij zijn de slachtoffers van racisme. Dat soort mensen. Of de oh zo lieve anti-racist, die het zo goed voor heeft met de ethnic minorities en zijn/haar eigen ethniciteit daarvoor de grond in zou stampen. In de USA heb je dus serieus een programma dat gelijk gekwalificeerden dus op basis van ras kiest. Dan wordt een zwarte dus verkozen boven een blanke, vanwege het ras, wat in feite positief racisme is en ook dat vind ik fout, to be honest. Dat is net zoiets als per se vrouwen moeten aannemen in plaats van te kijken wat jij in je bedrijf wilt hebben als vertegenwoordigers.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen