• Heya!

    Zoals vele anderen ga ik volgende maand studeren (Zin in hehe). Ik ga de opleiding HBO-V(erpleegkunde) doen aan de Hogeschool Utrecht en nu komt het. Ik moet natuurlijk boeken hebben en ik heb geen idee hoe ik het allemaal moet aanpakken. Als ik nu op studystore ga kijken voor boeken die ik het eerste jaar nodig (zou moeten) hebben dan ben ik meer dan 1000 euro kwijt :'D En sinds ik momenteel niet eens 200 euro op mijn rekening heb staan word dat natuurlijk een heel lastig verhaal. De meeste mensen van mijn oude klas hebben al hun (een aantal tenminste) boeken besteld. Van andere mensen hoor ik echter dat ik beter kan wachten tot de introductiedag (dat is trouwens 31 augustus, ik begin 5 september) voor ik alles ga aanschaffen. Dus, ik weet het niet meer :'D Dus...

    Wat hebben jullie gedaan of zouden jullie doen?

    x


    El Diablo.

    Ik zou nog even wachten, niet in de eerste plaats omdat sommige boeken nu eenmaal weinig of niet gebruikt gaan worden. In het eerste blok van mijn eerste studiejaar heb ik wel de boekem aangeschaft, maar daarna heb ik afgewacht. Voor een vak was het namelijk niet nodig omdat het boek alleen extra informatie was. Geniet nog even lekker van je vakantie. c;

    EDIT: je kan sowieso beter kijken voor tweedehandsboeken die er nog wel goed uit zien, anders ben je een godsvermogen kwijt.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2017 - 16:38 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wachten, lol. Vorig schooljaar heb ik letterlijk alle boeken gekochten waar "verplicht" bij stond - grootste fout ooit. Ik heb het hele jaar bijna geen boek aangeraakt, echt ontzettend slecht van de opleiding natuurlijk!
    Nu begin ik aankomend schooljaar met een nieuwe opleiding, en ik ga gewoon lekker afwachten. Ik heb liever in het begin even geen boeken, dan dat ik alles heb en het uiteindelijk overbodig blijkt te zijn. En meestal zijn de leraren ook niet de beroerdste om een kopie te maken - of beter zelfs; online versies uit te delen.

    Ik neigde zelf ook naar het wachten maar ben echt bang om dan zo onvoorbereid over te komen hahaha :'D


    El Diablo.

    Campeon schreef:
    Ik neigde zelf ook naar het wachten maar ben echt bang om dan zo onvoorbereid over te komen hahaha :'D

    Nouja, als je er bewust voor kiest om te wachten, en je merkt dat een leraar dat niet zou kunnen waarderen, zou je altijd nog kunnen zeggen dat je boeken onderweg zijn? Daar kunnen ze niets tegen doen haha.

    Wachten, anders geef je onnodig veel geld uit. Daarbij hoef je van sommige boeken soms maar één of twee hoofdstukken te lezen, dus is het handiger dat boek te lenen bij de bibliotheek van je instelling.
    Daarnaast: koop je boeken op Marktplaats, dat scheelt zó veel geld.


    •

    Ik ga ook HBO-V studeren in september, aan de Hogeschool Rotterdam.
    Zelf wacht ik totdat ik echt zeker weet of ik de boeken ga gebruiken. Wel heb ik al twee boeken aangeschaft waarvan ik heel zeker weet dat ik ze nodig heb, waaronder bijvoorbeeld Klinische Pathologie. Die heb ik voor 50 euro op Marktplaats gekocht, in plaats van 90 nieuw, dus Marktplaats is ook zeker een aanrader. Met de rest wacht ik nog even, hoop wel dat er dan nog goede deals op marktplaats te vinden zijn tegen die tijd.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Anatomy schreef:
    Ik ga ook HBO-V studeren in september, aan de Hogeschool Rotterdam.
    Zelf wacht ik totdat ik echt zeker weet of ik de boeken ga gebruiken. Wel heb ik al twee boeken aangeschaft waarvan ik heel zeker weet dat ik ze nodig heb, waaronder bijvoorbeeld Klinische Pathologie. Die heb ik voor 50 euro op Marktplaats gekocht, in plaats van 90 nieuw, dus Marktplaats is ook zeker een aanrader. Met de rest wacht ik nog even, hoop wel dat er dan nog goede deals op marktplaats te vinden zijn tegen die tijd.

    Ik zal idd tweedehans halen indien dat kan. Check wel of je de goede versie heb. Per kwartaal kan je kijken in je studie wijzer wat je nodig heb (sws bij Hogenschool Rotterdam). Ik zelf koop mijn boeken van mijn studielening. Ken de problemen met medische boeken. Ik ga nu naar mijn 3de jaar van mijn medisch hulpverlener opleiding en mijn boeken waren elke keer +700 euro. Ben gaan differenteren en nu maar 164 euro. Few dat scheelt zo veel :'D (een andere differentatie is weer 730 euro kwijt au).


    Shoganai i ne~

    KimTaehyung schreef:
    (...)
    Ik zal idd tweedehans halen indien dat kan. Check wel of je de goede versie heb. Per kwartaal kan je kijken in je studie wijzer wat je nodig heb (sws bij Hogenschool Rotterdam). Ik zelf koop mijn boeken van mijn studielening. Ken de problemen met medische boeken. Ik ga nu naar mijn 3de jaar van mijn medisch hulpverlener opleiding en mijn boeken waren elke keer +700 euro. Ben gaan differenteren en nu maar 164 euro. Few dat scheelt zo veel :'D (een andere differentatie is weer 730 euro kwijt au).


    Een studie wijzer krijg ik volgens mij pas op die introductie dag dus dat wordt toch maar wachten :'D


    El Diablo.

    Je kan desnoods de boeken tweedehands aanschaffen als je ze per se nodig hebt. Dat zou al een hoop moeten schelen.
    En van de verhalen die ik heb gehoord van een vriendin van mij zijn HBO-V boeken sowieso kapot duur.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Het klopt blijkbaar gewoon niet. Een vriend van me die ook naar dezelfde school zal gaan heeft het namelijk wel per semester staan en is dus per keer 200-300 euro kwijt aan boeken. Just my luck :'D


    El Diablo.

    Ik zou wachten.
    Hadden afgelopen schooljaar een hele boekenlijst en uiteindelijk bleek dat we een aantal niet eens nodig hadden of we hadden boeken nodig die niet eens op de lijst stonden.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2017 - 19:02 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb enkel de boeken die ik de eerste periode nodig heb gehaald. En dan als het kon ook nog eens tweedehands. Alles in een keer kopen is echt geen doen nee.

    Vorig jaar werd er bij mij door school zelf gezegd dat ik moest wachten, tot leraren zeiden dat ik een boek echt nodig had. Maar mijn buurmeisje werd de eerste dag al de deur uitgestuurd omdat ze een boek niet had. Dit verscheelt gewoon heel erg per school en leraar. Het is maar of je het erop wilt wagen of niet.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    In mijn eerste jaar hebben mijn ouders alle boeken gekochf die op de lijst stonden. Echter kwam ik er snel achter dat ik veel boeken niet of nauwelijks gebruikte. Ook hebben veel klasgenoten pdf's gedeeld.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    In mijn eerste jaar hebben mijn ouders alle boeken gekochf die op de lijst stonden. Echter kwam ik er snel achter dat ik veel boeken niet of nauwelijks gebruikte. Ook hebben veel klasgenoten pdf's gedeeld.


    Hier maak je een belangrijke opmerking. Voor een deel van mijn studieboeken heb ik zo pdf's gevonden op internet. Dat waren wel Engelstalige boeken, maar dan nog kun je het allicht eens proberen.
    Verder zou ik inderdaad even wachten. Bij ons is de cursusdienst niet eerder open, dus is het normaal dat je niet vanaf het begin die boeken koopt. Maar je gaat waarschijnlijk inderdaad niet alle boeken vanaf het begin nodig hebben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ga ook aan een HBO beginnen dit jaar (was zelfs van plan verpleegkunde te doen, maar ben 2 weken geleden toch nog geswitched) en ik wacht even af tot ik mijn introductieweek heb gehad. Vaak kan je dan lid worden van de studievereniging van je opleiding en kan je via daar met korting je boeken kopen!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one