• So hey!
    Voorheen gebruikte ik altijd een simpele, klassieke schoolagenda. Daarna ging ik over op een notitieboekje dat echt niet overzichtelijk was. Vervolgens kwam mijn roze (maar gepimpte) huishoudagenda in mijn leven. En nu heb ik een bullet journal gekocht!
    Het kriebelde altijd al om een bujo te kopen, maar ik was altijd bang dat ik het snel voor gezien zou houden. Niet creatief genoeg, weet je wel, dat soort excuses. Maar nu ga ik mezelf dwingen om ermee te werken. Mijn roze agenda, die nu nog in gebruik is, biedt toch niet genoeg ruimte om mijn eigen plannen te maken en om overzichtelijk te houden wat ik nu eigenlijk voor school moet doen. Mijn bujo wordt dus gewoon mijn agenda, eigenlijk, met meer ruimte voor notities.
    Ik heb er nu nog niet in geschreven - het prijsstickertje zit er zelfs nog op - maar ik ben nu ideeën aan het opdoen en pinterest enzo aan het bekijken. Ik ben stiekem een beetje bang om te beginnen lol.
    Wie heeft er ervaring met bullet journals, wie heeft tips en wie was net als ik te schijterig om eraan te beginnen?


    oi, suzy

    Oeh! Bullet Journals! C: Wat voor eentje heb je? Zelf ga ik nu voor het nieuwe schooljaar over naar een grijze Leuchtterm1917 en vorig jaar had ik een zwarte Moleskine.
    Voor tips: kijk veel plaatjes en filmpjes (pinterest en yt) en schets eerst in potlood voordat je dingen concreet maakt met pen als je het niet durft. En vooral niet bang zijn om dingen te proberen, je komt er snel genoeg achter wat wel voor je werkt en wat niet.

    Leuk dat je er aan wil gaan beginnen! Ik heb helaas geen ervaring voor je, maar moest wel gelijk denken aan deze buzzfeed video haha (:
    https://youtu.be/nasMrmSumBU

    [ bericht aangepast op 14 aug 2017 - 17:30 ]


    And then we'll see it.

    Garrett schreef:
    Oeh! Bullet Journals! C: Wat voor eentje heb je? Zelf ga ik nu voor het nieuwe schooljaar over naar een grijze Leuchtterm1917 en vorig jaar had ik een zwarte Moleskine.
    Voor tips: kijk veel plaatjes en filmpjes (pinterest en yt) en schets eerst in potlood voordat je dingen concreet maakt met pen als je het niet durft. En vooral niet bang zijn om dingen te proberen, je komt er snel genoeg achter wat wel voor je werkt en wat niet.

    Oh, ik begin net met de bullet journals, haha, dus ik heb gewoon een simpele gekocht bij mijn lokale boekenvoordeelwinkel. Het merk is MUS/BBNC,
    ik weet niet of dat je wat zegt... het is een witte met gekleurde stipjes, haha. Ik vond hem wel leuk. Dit is 'm, al heb ik hem niet via Bol besteld: klik


    oi, suzy

    Jure schreef:
    (...)
    Oh, ik begin net met de bullet journals, haha, dus ik heb gewoon een simpele gekocht bij mijn lokale boekenvoordeelwinkel. Het merk is MUS/BBNC,
    ik weet niet of dat je wat zegt... het is een witte met gekleurde stipjes, haha. Ik vond hem wel leuk. Dit is 'm, al heb ik hem niet via Bol besteld: klik

    Ja ik ken ze wel, ik heb ze wel bij de boekhandel zien liggen. Zelf vind ik lege notitieboekjes fijner, dan kan ik zelf alles erin zetten wat ik wil.

    Jaa, ik! Ten eerste kan ik je zeggen, je gaat toch alles zelf moeten optekenen. Het enigste wat ze bij bujo doen is vooraf puntjes erin zetten zodat het makkelijker wordt. Momenteel houd ik een soort bujo bij in zo'n simpel ding van de boekenvoordeel. Voorbeeld. Hij is misschien wat dikker, maar goed. Een der wel leeg boek dus.
    Ik zal je eens vertellen hoe ik mijn bujo heb ingedeeld. (Note, ik heb het wel vanaf het begin van 2017 gemaakt, dus niet het begin van het schooljaar).
    *op de eerste pagina heb ik een zeer mooi jaaroverzicht gemaakt, met alle maanden erin. Ik streep in rood dag 1 van mijn regels door, en omcirkel in blauw examendagen. Voor de rest is het niet veel bijzonders ofzo.
    *op de tweede pagina heb ik een lijstje met onvergetelijke dagen gemaakt, dus als ik bijvoorbeeld een geweldig uitstapje heb gemaakt, dan gaat dat erin (incl datum), zodat ik daar terug kan kijken op het einde van het jaar.
    *een lijstje met allemaal gelezen boeken en een rating op vijf sterren. Dat moet ik momenteel eens bijwerken, maar goed. Wel fijn om te weten wat ik allemaal al gelezen heb, en wat nog niet.
    Dan beginnen de algemene dingen eigenlijk:
    *een maandelijks overzicht. Dit is een overzicht dat vooruitblikt op de te komen tijd. Zoals dit Hierin schrijf ik dingen als deadlines/herexamens, verjaardagen, afspraken (kort), plannen, etc. Zodat je overzicht krijgt van waar je je de komende tijd bezig mee gaat houden.
    *een weekoverzicht. Dit ziet er in feite uit als een gewone agenda, alleen bij mij komt dat wat groter uit door het formaat. Ik schrijf hierin sowieso ook mijn afspraken op, maar ik schrijf in een dagvak bijvoorbeeld ook to do-lijstjes uit van die dag, of andere dingen die ik bij wil houden. Onder zondag heb ik nog plaats over, waardoor ik daar voor die hele week to do-lijstjes kan maken, of andere dingen kan noteren.
    *vakoverzicht per week. Ik heb op de universiteit meestal vijf of zes vakken tegelijk, want nogal onoverzichtelijk kan worden. Daarom doe ik op een pagina bijhouden per vak welke les we gehad hebben, en welke lessen ik daarna ook daadwerkelijk bijgewerkt heb in een aanvink-systeem. Ik kan hierdoor heel handig zien aan welke vakken ik nog moet werken, en hoe ver ik achter lig bij bepaalde vakken.

    Dus, dat is hoe ik mijn bujo gebruik, maar dat is dus voor mij persoonlijk. Tussendoor heb ik ook andere losse pagina's gedaan die maar eenmalig zijn, zoals een lijstje met wat ik mee moest nemen op vakantie. Dit systeem werkt véél beter voor mij, omdat ik hierin de dingen kan verwerken, die ik wil verwerken, zoals een maandoverzicht. Het enige jammere is dat je op een gegeven ogenblik naar voor moet bladeren voor je maandoverzicht, omdat je weekoverzichten veel sneller gaan. Ikzelf vind dat niet erg, maar je kunt bijvoorbeeld ook een bladwijzer plakken, of weet ik veel. Het belangrijkste is dus dat je je eigen systeem ontwikkeld, en dat klinkt enger dan dat het is. Nog steeds kijk ik regelmatig op internet voor ideeën en inspiratie. Doordat ik geen bujo gebruik, maar een leeg notitieboek gebruik, ben ik zelf wel even bezig met het maken van zo'n maandoverzicht. Maar dat vind ik opzich niet zo heel erg.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je foto's wilt hiervan, of je hebt vragen, dan hoor ik het wel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou kijken op YouTube bij Rachel Kromdijk. Zij heeft allemaal filmpjes over haar bullet journal, hoe ze hem versierd, waar ze al haar spullen koopt etc. Heel handig en leuk! Hier kan je de video zien van hoe je begint met een Bullet Journal van haar!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben al bijna een jaar aan het denken om er ook een te maken/kopen/hoe zeg je dat?, maar ik heb er niet echt tijd en geduld voor. Ik heb wel al heel Pinterest doorzocht, en YouTube kan ook heel behulpzaam zijn.


    <3

    Ah tof! Ik werk nu zo'n halfjaar met een bujo en ik ben helemaal geen visueel creatief mens, maar ben er wel productiever door geworden. Zolang je maar niet gaat stressen over dat het niet netjes is of zo. Boeiend, het is jouw journal, komt wel goed


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    @ Manon, ik had inderdaad jouw topic ook teruggezien via de zoekfunctie. Ik was inderdaad benieuwd wat ervan geworden was. Wat leuk en uitgebreid! Ik houd zelf mijn boeken bij via Goodreads, dat wil ik niet op papier doen.

    @ De rest, bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker eens kijken!


    oi, suzy

    Mag ik vragen wat een bullet journal is? Ik voel me bijna dom bij de vraag, maar ik heb echt geen idee wat je nu gaat doen...


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik snap bujos niet echt? Kan iemand mij Dat concept eens uitleggen?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Bullet Journals zijn een soort notitieboekjes die je ook gebruikt als agenda en als 'dagboek'. Je kan hem volledig personaliseren; je kan er quotes in zetten, je kan er doodles in maken, to-do-lists, to-read-lists, bucket lists, echt alles wat je maar wilt. Een normale agenda biedt die ruimte niet. Sommige mensen houden ervan om alles heel creatief en uitgebreid te tekenen, maar er zullen vast ook mensen zijn die gewoon wat strepen zetten en de dagen opschrijven en that's it.


    oi, suzy

    LotteLovesBeauty op Youtube heeft ook een hele leuke bullet journal video , ze heeft ook video's over handletteren en waterverf.


    Firm believer of all that is magic

    Jure schreef:
    Bullet Journals zijn een soort notitieboekjes die je ook gebruikt als agenda en als 'dagboek'. Je kan hem volledig personaliseren; je kan er quotes in zetten, je kan er doodles in maken, to-do-lists, to-read-lists, bucket lists, echt alles wat je maar wilt. Een normale agenda biedt die ruimte niet. Sommige mensen houden ervan om alles heel creatief en uitgebreid te tekenen, maar er zullen vast ook mensen zijn die gewoon wat strepen zetten en de dagen opschrijven en that's it.


    Oeh het klinkt heel leuk. Ik ga eens googlen. Niet dat ik hem helemaal vol zou tekenen, maar ik ben een persoon die echt van quotes houdt.
    Maar wat zou jij er precies inzetten dan? Want je zegt dat je inspiratie aan het opdoen bent? Waarvoor ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Wat leuk om te horen! Voor komend jaar wil ik ook gaan bujo-en, maar ik ben dus veel te lui om alles te gaan tekenen. Ik koop daarom een agenda met net iets teveel ruimte, en ga daar dan vakken in aanbrengen voor to do-lijstjes en creatieve uitspattingen.

    Als ik de agenda gekocht heb en eenmaal bezig ben, zal ik wat dingen plaatsen!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.