• So hey!
    Voorheen gebruikte ik altijd een simpele, klassieke schoolagenda. Daarna ging ik over op een notitieboekje dat echt niet overzichtelijk was. Vervolgens kwam mijn roze (maar gepimpte) huishoudagenda in mijn leven. En nu heb ik een bullet journal gekocht!
    Het kriebelde altijd al om een bujo te kopen, maar ik was altijd bang dat ik het snel voor gezien zou houden. Niet creatief genoeg, weet je wel, dat soort excuses. Maar nu ga ik mezelf dwingen om ermee te werken. Mijn roze agenda, die nu nog in gebruik is, biedt toch niet genoeg ruimte om mijn eigen plannen te maken en om overzichtelijk te houden wat ik nu eigenlijk voor school moet doen. Mijn bujo wordt dus gewoon mijn agenda, eigenlijk, met meer ruimte voor notities.
    Ik heb er nu nog niet in geschreven - het prijsstickertje zit er zelfs nog op - maar ik ben nu ideeën aan het opdoen en pinterest enzo aan het bekijken. Ik ben stiekem een beetje bang om te beginnen lol.
    Wie heeft er ervaring met bullet journals, wie heeft tips en wie was net als ik te schijterig om eraan te beginnen?


    oi, suzy

    Wauw, dat ziet er zo gaaf uit!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oeh, bullet journals! :9~

    Ik heb er al ruim een jaar eentje, al heb ik hem niet al die tijd volledig continu gebruikt. Het heeft wel echt een effect op mijn dagelijks leven als ik hem een tijd niet gebruik, want alles wordt dan een stuk minder overzichtelijk en dat is stressvol en daar word ik dan weer minder productief van, dus ik moet mezelf echt dringend weer een keer goed op gang krijgen. Als journal gebruik ik gewoon een boekje met lijntjespapier van ongeveer A5 formaat dat ik bij de Hema heb gekocht. Het heeft 200 bladzijdes en na ruwweg een jaar aan bullet journaling zit ik pas ongeveer op de helft, dus ik kan hier nog wel een tijdje mee door. Het werkt voor mij erg goed. De lijntjes zijn een must, maar verder ben ik blij met de vrijheid die komt van nog niets voorgedrukt hebben.

    Ik heb hier trouwens tijden geleden ook een keer een topic over gemaakt! Dat was hier, met letterlijk exact dezelfde titel, haha. Het is inmiddels gesloten, maar misschien nog wel interessant om te bekijken, want er staan behoorlijk wat foto's in. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Inge
    Wat grappig! Ik vind lijntjes juist echt verschrikkelijk om mee te werken. Ik heb nu een bujo met stipjes.
    Hoe kan het dan dat jij het minder gebruikte? Ik vind het juist superleuk, zeker nu ik zo creatief bezig kan zijn. Het is jammer dat de weken zo langzaam voorbij gaan, ik blijf weeklies creëren, haha.

    Ik ga het ding eigenlijk alleen voor school gebruiken, denk ik. Anders wordt het me te onoverzichtelijk. Maar daarom kan ik er ook minder in kwijt; zoals een film tracker of een weight tracker of zo. Terwijl dat juist de dingen zijn waar je normaal geen zicht op hebt.


    oi, suzy

    Bullet Journals! vind ik geweldig leuk en inspirerend wanneer je er op pinterest afbeelding van ziet, maar ik ben zo slecht in het effectief bijhouden van een bullet journal [te zien aan hoeveel dagen ik voor Augustus effectief heb ingevuld: 1, 2 en 3 Augustus). Ik gebruik die van mij (een Writersblock New York notitieboek) momenteel vooral om bij te houden hoeveel ik per maand uitgeef en welke series & films ik kijk. -oeps. Waarschijnlijk ga ik hem wel wat meer gebruiken wanneer school begint, hopelijk. Ziet er momenteel alles behalve netjes en vooral kribbelig uit - maar met mijn handschrift zou het elke dag twee uur duren voor ik zelfs een klein ding net opgeschreven krijg.



    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 21:46 ]


    Ex astris, sciencia

    Leuk leuk leuk!

    Ik ben mijn huidige bujo beu want screwed up rip, ga een nieuwe kopen morgen, hopelijk kan ik ergens een Leuchtturm vinden

    Also; doen jullie aan habit trackers en zo ja, welke habits?


    oi, suzy

    Grappig dat je het vraagt. Ik ben recent een habittracker begonnen voor augustus met vier dingen: cello spelen, art, schrijven en mediteren. Hierbij zet ik bij bijvoorbeeld cello spelen wanneer en hoe lang, en bij schrijven hoeveel woorden, wat voor iets (column/fictie/etc) en wanneer.
    Op de andere pagina heb ik ze onder elkaar gezet en turf ik hoevaak ik het heb gedaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Lekker overzichtelijk wel. Maar habit trackers nemen best veel pagina's in beslag, hè. Althans: als ik mijn birth control wil bijhouden (wat ik echt moet doen want domme muts) dan heb ik voor een jaar een pagina nodig (of twee, afhankelijk van hoe ik het nog wel decoreren). Daar komt dan nog het fruit tracken bij en het hydration tracken. Al met al best veel. En als ik dan nog iets bedenk wat ik wil tracken, moet ik daar ook pagina's voor reserveren op voorhand.


    oi, suzy

    Pagina's reserveren is juist niet nodig, dat is het mooie van een bujo. Gezien je met een index en collections werkt, kun je alles door elkaar zetten en het toch nog een beetje overzichtelijk houden.

    Ik raad je eigenlijk aan om al die dingen die je wilt tracken over een kortere periode te doen, en met meerdere op een pagina tegelijk. Dus dat je je birth control, fruit, hydratie etc, allemaal op één pagina plaats, en dan per maand trackt. Of zo.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Garrett schreef:
    Pagina's reserveren is juist niet nodig, dat is het mooie van een bujo. Gezien je met een index en collections werkt, kun je alles door elkaar zetten en het toch nog een beetje overzichtelijk houden.

    Ja, daar heb je ook wel een punt, maar ik vind het juist fijn om alles bij elkaar te hebben. De belangrijkste reden dat ik aan een bujo begin, is dat mijn schoolagenda veel te weinig ruimte biedt voor eigen pagina's en aantekeningen. Zoals een gedetailleerde checklist van een assignment bijvoorbeeld, en de vakken die ik dat jaar volg. Tja, noem me ocd, maar ik heb behoefte aan alle algemene dingen aan het begin van m'n bujo.


    oi, suzy

    Patholoog schreef:
    Ik raad je eigenlijk aan om al die dingen die je wilt tracken over een kortere periode te doen, en met meerdere op een pagina tegelijk. Dus dat je je birth control, fruit, hydratie etc, allemaal op één pagina plaats, en dan per maand trackt. Of zo.

    Waarom raad je me dat aan?
    Qua layout is dat inderdaad mooier, en stel dat ik het niet volhoud om ze te tracken, dan heb ik die pagina's over voor iets anders waar ik later misschien nog op kom.


    oi, suzy

    Oké, oké, jullie hebben me overgehaald. Ik heb alle foto's (ook in Inges topic) maar eens doorgekeken en hier ben ik dan, de Bujo-newbie!
    Morgen zal ik maar eens wat foto'tjes dumpen. Hopen dat jullie me even flink kunnen behouden voor grote fouten ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Aaaah, Bullet Journals! Die vind ik leuk! Heb vorig jaar zelf eentje proberen bij te houden, wat me gelukt is, maar ik gebruikte hem eigenlijk te weinig. Daarnaast ben ik ook totaal niet creatief. Sommige mensen zijn zo creatief en dan heb je zo iemand als mij die niet eens fatsoenlijk kan tekenen, haha. Ik heb hier ook al mooie dingen voorbij zien komen!


    16 - 09 - '17

    Jure schreef:
    (...)
    Waarom raad je me dat aan?
    Qua layout is dat inderdaad mooier, en stel dat ik het niet volhoud om ze te tracken, dan heb ik die pagina's over voor iets anders waar ik later misschien nog op kom.


    Precies, maar ik werk niet echt met paginanummers zelf, maar meer met bladeren. Dus mijn maandoverzicht, en dat soort dingen staan redelijk achteraan, omdat ik alles over een kortere periode doe. Zoals dat tracken per maand ipv een heel jaar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Note to self: houd je voortaan aan de beloftes die je jezelf doet.

    Ik kan niet tegen mislukte/ongeorganiseerd/ondoordachte notebooks -> nieuwe gekocht. Doei geld. Maar wel een Leuchtturm, dus ik ga meteen de genoemde voordelen ondervinden c;

    O my god, er zit zelfs een flap achterin de kaft! Voor linialen enzo. Wat cool!

    [ bericht aangepast op 18 aug 2017 - 12:30 ]


    oi, suzy