• So hey!
    Voorheen gebruikte ik altijd een simpele, klassieke schoolagenda. Daarna ging ik over op een notitieboekje dat echt niet overzichtelijk was. Vervolgens kwam mijn roze (maar gepimpte) huishoudagenda in mijn leven. En nu heb ik een bullet journal gekocht!
    Het kriebelde altijd al om een bujo te kopen, maar ik was altijd bang dat ik het snel voor gezien zou houden. Niet creatief genoeg, weet je wel, dat soort excuses. Maar nu ga ik mezelf dwingen om ermee te werken. Mijn roze agenda, die nu nog in gebruik is, biedt toch niet genoeg ruimte om mijn eigen plannen te maken en om overzichtelijk te houden wat ik nu eigenlijk voor school moet doen. Mijn bujo wordt dus gewoon mijn agenda, eigenlijk, met meer ruimte voor notities.
    Ik heb er nu nog niet in geschreven - het prijsstickertje zit er zelfs nog op - maar ik ben nu ideeën aan het opdoen en pinterest enzo aan het bekijken. Ik ben stiekem een beetje bang om te beginnen lol.
    Wie heeft er ervaring met bullet journals, wie heeft tips en wie was net als ik te schijterig om eraan te beginnen?


    oi, suzy

    Dit klinkt wel als iets voor mij, ik ga het ook googlen!
    Mocht het fout gaan, loopt mijn huidige agenda toch nog tot november door, lol


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb een bullet journal sinds januari en i loooooove om er waterverf in te verwerken. Ook interessante quotes, artikels, plaatjes die ik tijdschriften of kranten vind plak ik er in op en kassabonnetjes, museumtickets, post-its etc. prop ik tussen de bladzijden. Hoe rommeliger, hoe beter.
    Ik ben soms overigens wel te lui om hem helemaal up-to-date te houden maar ik vind het zo leuk om door de bladzijden te bladeren en het resultaat te zien. :Y)

    slapen schreef:
    Ik heb een bullet journal sinds januari en i loooooove om er waterverf in te verwerken. Ook interessante quotes, artikels, plaatjes die ik tijdschriften of kranten vind plak ik er in op en kassabonnetjes, museumtickets, post-its etc. prop ik tussen de bladzijden. Hoe rommeliger, hoe beter.
    Ik ben soms overigens wel te lui om hem helemaal up-to-date te houden maar ik vind het zo leuk om door de bladzijden te bladeren en het resultaat te zien. :Y)

    Haha, jaa, dat lijkt me zo cool. Ik heb geen waterverf maar wel aquarelpotloden, dus het wordt ook hier hopelijk een kleurrijke boel. Ik moet er wel voor waken niet te veel rommeltjes erin te doen, want ik ga hem voor school gebruiken en dan moet hij wel een beetje overzichtelijk zijn.


    oi, suzy

    Even een vraag aan iedereen die weg is van Leuchtturm: waarom vind je dat merk zo fijn? En welke onderdelen van een bujo zijn 'voorgedrukt' (zoals een skills tracker, zo'n cirkel, en een landenkaart bijvoorbeeld)?


    oi, suzy

    Jure schreef:
    Even een vraag aan iedereen die weg is van Leuchtturm: waarom vind je dat merk zo fijn? En welke onderdelen van een bujo zijn 'voorgedrukt' (zoals een skills tracker, zo'n cirkel, en een landenkaart bijvoorbeeld)?

    Ik ben niet weg van Leuchtturm, maar ik kan wel vertellen wat de verschillen zijn tussen Leuchtturm en Moleskine.
    Leuchtturm medium vs moleskine (M) A5:
    - Leuchtturm is ongeveer 1-1,5cm breder.
    - Leuchtturm heeft ongeveer 22 pagina's meer.
    - Leuchtturm heeft paginanummers die voorgedrukt zijn in het journal.
    - Leuchtturm heeft een voorgedrukte index.
    - Leuchtturm heeft een aantal pagina's die je makkelijk kan uitscheuren.
    - Het papier van Leuchtturm is meer bleedproof dan Moleskine.
    - Leuchtturm heeft 2 lintjes (de speciale bujo editie zelfs 3) terwijl Moleskine er maar 1 heeft.
    - Het speciale Leuchtturm Bullet Journal heeft een voorgedrukte pagina voor de key en een kleine handleiding met tips en tricks.

    Dus het gaat vooral om persoonlijke voorkeur, een iets breder boekje en het niet zelf hoeven maken van een index en paginanummers.
    Voorgedrukt zijn de index, paginanummers (en de key-pagina bij de speciale bujo editie), en als je meer voorgedrukte dingen wil, kun je het best gaan googlen, heel veel mensen hebben wel templates gemaakt en online gezet.
    Hope this helps c:

    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 11:06 ]

    Thank you!! <3

    Ik vind juist de voorgedrukte dingen irritant. Alleen de paginanummers mogen van mij voorgedrukt, haha. Ik heb nu van een goedkoper merk (al is Leuchtturm nog niet zo gek duur) omdat ik net begin, maar hier staan wel een landenkaart en een skills tracker voorgedrukt, en die gebruik ik toch niet. Ik deel het liefst alles zelf in.

    En hoe lang doe je ongeveer met een bujo?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 11:01 ]


    oi, suzy

    Zelf ben ik ook niet fan van voorgedrukte dingen, al zijn paginanummers wel fijn. Daarom heb ik ook een normale Leuchtturm en niet een speciale bujo versie.
    Met mijn eerste bujo (Moleskin A5 227 pagina's) deed in ongeveer een jaar (met iets van 5 lege pagina's over). Sinds deze zomer ben ik aan mijn tweede (Leuchtturm medium 249 pagina's) begonnen, dus ik kan nog geen gemiddelde geven.

    Oké, nou weet ik niet hoe veel pagina's mijn bujo is, maar dan heb ik ongeveer een idee. Mijn eerste pagina's zijn een beetje fucked up, haha, dus ik heb altijd de neiging om dan maar helemaal opnieuw te beginnen, maar dat heb ik mezelf nu verboden. (:

    Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je je bujo zo bij de hand? En zo ja, zou ik dan je mooiste spreads mogen zien? (Ik moet nog een beetje inspiratie opdoen, haha)

    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 11:12 ]


    oi, suzy

    Haha, goed idee om jezelf dat te verbieden, anders koop je nog heel veel journals.
    Ja sure, foto's staan onder de spoiler. Nu moet ik zeggen dat ik niet extreem veel mooie spreads heb, heel veel is gewoon weekly spreads met alles dat ik moest doen op een soort van georganiseerde manier.Verder heb ik vooral heel veel dingen uitgeprobeerd.






    ^

    Die van jou is echt pretty, vooral die letters ;o I wish I could do that haha.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bujo's zijn zo cool. Ik zou er enorm graag een beginnen, maar in de eerste plaats houd ik dat niet vol, en ten tweede zou ik daar alleen maar mee zitten te prullen in plaats van productief te zijn :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Wauw Garrett, jouw handwriting is echt cool!

    Mijn verzameling washi tape is weer met 6 stuks uitgebreid.. x: en ik heb een palet waterverf gekocht. Ben benieuwd of ik het kan (:

    Ik maak zo ook nog wat foto's (:

    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 12:46 ]


    oi, suzy

    Mijn washi tape verzameling blijft uitdijen x:



    En omdat 11 september de week van het schrijven begint, heb ik daar een thema van gemaakt



    Olifantjes <3



    En mijn geliefde cactussen (; mijn augustus was een beetje mislukt dus ik heb alvast een september gemaakt



    Dit is het voor nu (:.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 13:12 ]


    oi, suzy

    Heb je dat allemaal zelf getekend? Ik ben zo jaloers op tekenkunsten.


    Firm believer of all that is magic

    Oh, nee, die afbeeldingen heb ik gewoon uitgeprint, haha, dat kan ik echt niet zelf.


    oi, suzy