• So hey!
    Voorheen gebruikte ik altijd een simpele, klassieke schoolagenda. Daarna ging ik over op een notitieboekje dat echt niet overzichtelijk was. Vervolgens kwam mijn roze (maar gepimpte) huishoudagenda in mijn leven. En nu heb ik een bullet journal gekocht!
    Het kriebelde altijd al om een bujo te kopen, maar ik was altijd bang dat ik het snel voor gezien zou houden. Niet creatief genoeg, weet je wel, dat soort excuses. Maar nu ga ik mezelf dwingen om ermee te werken. Mijn roze agenda, die nu nog in gebruik is, biedt toch niet genoeg ruimte om mijn eigen plannen te maken en om overzichtelijk te houden wat ik nu eigenlijk voor school moet doen. Mijn bujo wordt dus gewoon mijn agenda, eigenlijk, met meer ruimte voor notities.
    Ik heb er nu nog niet in geschreven - het prijsstickertje zit er zelfs nog op - maar ik ben nu ideeën aan het opdoen en pinterest enzo aan het bekijken. Ik ben stiekem een beetje bang om te beginnen lol.
    Wie heeft er ervaring met bullet journals, wie heeft tips en wie was net als ik te schijterig om eraan te beginnen?


    oi, suzy

    Oké, ik ben dus door dit topic begonnen met het oefenen van de 'calligraphy' die je vaak in de bujo video's op Yt ziet. Maar nu twijfel ik dus of ik ook er ook een zal beginnen, naast mijn normale agenda...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Nog een vraag, mocht ik er ooit aan beginnen, wat houden jullie allemaal bij in jullie bujo?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik gebruik hem voor school, dus ik heb een 'study goals' pagina en een 'assignment' pagina (voor groepsprojecten), en mijn future log/monthly log/weekly logs. O ja en mijn anticonceptie schema, aangezien ik daarmee altijd de mist in ga. Verder heb ik weinig bijzonders. Een 'lunch ideas' pagina, dat wel.

    Voor inspiratie kan je hier kijken (flower)


    oi, suzy

    Ik heb al een hoop video's van haar bekeken, maar bedankt (:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Zijn jullie toevallig nog leuke bujo'ers tegengekomen die van erg simpel houden? Leuke aesthetic accounts...?


    oi, suzy

    Ik heb een erg leuke week/dag opzet gezien op Pinterest ^^ aan de ene kant doelen van de week en aan de andere kant een tijdstabel per dag met extra mededelingen ^^ alleen een paar kleurtjes, geen tekeningen en poespas ^^ Maar geen idee van wie de opzet is ;)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ja! Ik heb een tijdje een bullet journal bijgehouden, eerst durfde ik het ook niet. Op een positief moment kocht ik er toch eentje, plus een hele set goedkope (maar erg mooie) stiften. De eerste pagina vond ik het moeilijkst, dat wilde ik eerst altijd zo netjes mogelijk houden natuurlijk. Nou dat ging niet. Zoiets is wel is vaker mis gegaan.
    Ik volg veel Bujo accounts op instagram, als inspiratie. Ik moet wel opletten dat ik dit in tijden dat ik niet in mijn bujo werk, het niet als een verplichting ga zien.
    Wat mij toch echt het meest helpt qua vrijheid, is dat het schriftje echt helemaal van mij is. Niemand bemoeit zich ermee, ik deel mijn pagina's ook niet met mensen die ik niet ken. Het is voor mij, en voor mij alleen. Als ik een dag iets in mijn Bujo wil doen, dan doe ik dat, heb ik er maanden geen zin in? Who cares?!

    Qua creativiteit zat dat altijd wel goed bij mij, ik volg puur mijn gevoel. Ook hier komt de Who Cares bij kijken.
    groetjes!


    What worries you, masters you.

    Soooo... long time no see?

    Hoe staat het met jullie journals? Ik vind het echt heerlijk, om elke maand een nieuw thema te kiezen en lekker te tekenen en creatief bezig te zijn. Ik ben er ook veel productiever door geworden. Het plannen gaat me beter af dan met een normale, voorgedrukte agenda.

    Ik vind de stijl van Amanda Rach Lee echt onwijs gaaf. Ik vind haar meest recente spreads wel iets minder handig voor mij dan haar allereerste (januari/februari 2017). Ook vind ik Christine My Linh heel artistiek en creatief. Maar ik vind haar journals zo kleurloos, en als je dan één misser maakt, is meteen je hele spread minder mooi. Daarom neig ik toch meer naar Amanda Rach Lee, zoals ik al maanden doe. x)

    Ik ga in september met een nieuwe journal beginnen (nieuw schooljaar, nieuwe journal, yay) en ik ben alvast wat dingetjes aan het uitproberen om te zorgen dat ik het nieuwe jaar met een knaller kan starten.


    oi, suzy

    Hahahaha mijn beloftes zijn waardeloos; ik heb nog altijd geen bullet journal. Inmiddels weet ik wel meer wat het inhoudt en ik kan niet wachten om een bujo te gaan gebruiken. Het ding is alleen dat ik er mogelijk eentje krijg op mijn verjaardag van een vriendin, maar ik heb zo weinig geduld. Ugh.

    Zo excited! Ik ben zo blij met dit topic. Heerlijk om alles te zien.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Leuk!

    Ik zit te denken om al mijn spreads te verzamelen in een story. Zou hier interesse voor zijn?


    oi, suzy

    Spunlay schreef:
    Leuk!

    Ik zit te denken om al mijn spreads te verzamelen in een story. Zou hier interesse voor zijn?


    Ik zie ze eerlijk gezegd liever in dit topic voorbij komen. Dit aangezien ik hier veel eerder kijk dan dat ik mijn pb's check. Het lijkt me heel erg leuk om ze te zien, maar voor mij zou dit een praktischere plek zijn. Je zou ze nog eens extra kunnen linken in de beginpost om het overzichtelijk te houden?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Bladgroen schreef:
    (...)

    Ik zie ze eerlijk gezegd liever in dit topic voorbij komen. Dit aangezien ik hier veel eerder kijk dan dat ik mijn pb's check. Het lijkt me heel erg leuk om ze te zien, maar voor mij zou dit een praktischere plek zijn. Je zou ze nog eens extra kunnen linken in de beginpost om het overzichtelijk te houden?

    Dat zou inderdaad wel kunnen. Ik denk er nog even over na. :p misschien kan ik een 'mijn journal spreads'-topic maken? Is dat niet een raar topic dan? X) zou jij die volgen?


    oi, suzy

    Spunlay schreef:
    (...)
    Dat zou inderdaad wel kunnen. Ik denk er nog even over na. :p misschien kan ik een 'mijn journal spreads'-topic maken? Is dat niet een raar topic dan? X) zou jij die volgen?


    Dat zou ik wel volgen, denk ik. Vooral als anderen hun spreads er ook kunnen posten. Lijkt me een goed inspiratiepunt.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik doe het ook nog steeds! Ik ben er wel iets luier in geworden maar ach tja nou ja, dat mag toch


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.