• Book-a-Day




    Hallo iedereen en welkom bij het topic Book-a-Day! Ik zat al een tijdje te hameren op het idee van nog meer te gaan lezen. Van mezelf merk ik namelijk dat ik de laatste tijd minder lees en dat vind ik ontzettend jammer, aangezien ik iemand ben die enorm graag een goed boek leest en er met plezier over zou willen praten met de mensen die dezelfde meningen delen. Daarom dus Book-a-Day.

    WAT IS BOOK-A-DAY?
    Book-a-Day is iets dat ik zelf verzonnen heb. De naam heb ik echter van een challenge, dus die claim ik dan ook absoluut niet, maar het idee erachter is wel door mij verzonnen. Nu denk je 'een boek per dag'? Nee, dat is niet de bedoeling. Ik wil hiermee niet zeggen dat we nu de challenge aan moeten gaan om één boek per dag te lezen, want dat komt er bij mij sowieso nooit van. Het is de bedoeling dat we via deze weg gewoon meer gaan lezen en meer genot kunnen halen uit het lezen van onze fantastische boeken die stiekem op ons roepen dat we het stof niet te dik op hen moeten laten liggen in de boekenkast.
          Daarnaast wil ik met Book-a-Day dus ook challenges maken die het meer lezen voor ons makkelijker en leuker zouden maken. Jullie kennen vast en zeker wel de Word War topics die voorbij komen op Quizlet? Wel, wat als we nu eens Read Wars organiseren? Dat we elkaar uitdagen om bijvoorbeeld een hoofdstuk in een uurtje uit te krijgen? Niet zo zeer dat we per se de eerste willen zijn die een hoofdstuk uit heeft, want elk boek heeft een ander aantal aan pagina's binnen een hoofdstuk. Maar gewoon dat het op deze manier leuker wordt om te gaan lezen?

    WAAROM ZOU IK MEEDOEN?
    Kijk, dat is volledig aan jezelf! Zelf zou ik meedoen met dit hele Book-a-Day gedoe om mezelf te motiveren weer meer te gaan lezen en dat met plezier. Als jij je dan ook even aansluit bij mij, kunnen we elkaar motiveren om dat ene leuke boek weer vast te nemen en er in verder te gaan. Daarnaast kunnen we toch ook gewoon leuk praten over de meest geweldige boeken die er bestaan? Of kunnen we elkaar nieuwe boeken aanprijzen waarvan we denken dat ze meer aandacht moeten krijgen of dergelijk?

    WAAROM SCHUILT ER EEN FACEBOOKLINK ACHTER DE BANNER BOVENAAN?
    Simpele reden. Ik maakte een groep aan op Facebook waar je vrijblijvend lid van kan worden. Deze groep is niet per se gelinkt aan het hele gebeuren binnen dit topic op Quizlet. Het is gewoon toegankelijk voor de dagdagelijkse gebruiker van Facebook die geïnteresseerd is in alles van Book-a-Day. Met andere woorden, mensen die dus ook meer willen gaan lezen, gewoon willen praten over leuke boeken of zin hebben in een challenge af en toe. Dus voel je vrij om lid te worden van de Facebookgroep als je dat leuk lijkt!

    READERS
    Devitt - Sylvie
    FlTZHERBERT - Anne
    Sempre - Chloë
    SergeantBarnes - Laura
    Mercer - Jamie
    Hermownninny
    Altomare - Evelien
    Ringwraith - Natas
    M0NA
    Corday
    Asgard - Anneke
    naestivate - Arne
    Boku - Romi
    Laleah - Leah




    READ WARS
    Voorlopig geen
    CHALLENGES
    Voorlopig geen

    Let the reading begin!

    [ bericht aangepast op 8 okt 2017 - 12:14 ]


    16 - 09 - '17

    Kalokagathia schreef:
    (...)

    Lootje trekken. :Y)


    Dat is ook een goed idee, maar ik heb al een oplossing, toch bedankt!


    16 - 09 - '17

    Ik heb dit echt nodig, want ik lees echt te weinig de laatste jaren.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Boku schreef:
    Ik heb dit echt nodig, want ik lees echt te weinig de laatste jaren.

    Ik heb echt zo hetzelfde. En als ik dan beslis om een boek te lezen dan houd ik het nooit vol :(

    Dit is geweldig!! Ik wil ook op de lijst!! Hihihi


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Het doet me denken aan een read-a-thon. Dat is vaak 24 of 48 uur waarbij je zoveel mogelijk boeken gaat lezen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik doe ook mee! Ik moet echt meer gaan lezen.


    Take risks and conquer your fears.

    Dit lijkt me heel leuk! Ik doe graag mee :).

    Asgard - Anneke


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Zeggen jullie even duidelijk of jullie ook op de lijst willen? Eventueel met je naam er bij.

    @Scribe, kende ik niet.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2017 - 10:48 ]


    16 - 09 - '17

    Ik wil ook op de lijst:
    naestivate - Arne

    Ik wil wel op de lijst, de naam is Romi (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Welk boek lezen jullie op dit moment?


    16 - 09 - '17

    Devitt schreef:
    Welk boek lezen jullie op dit moment?

    Het spel der tronen (eerste boek van Een Lied van IJs en Vuur) van George R.R. Martin (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tarly schreef:
    (...)
    Het spel der tronen (eerste boek van Een Lied van IJs en Vuur) van George R.R. Martin (:


    High five! Alleen dan wel in het engels :')
    En ik lees Roma van Steven Saylor.


    Stenenlikker

    Sign me up! Ik wil ook meer gaan lezen!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.