• Het Makeup Appreciation Topic


    Hier kun je al je gedachtes en ervaringen kwijt die met makeup te maken hebben. Zelf ben ik best wel into makeup en vond het daarom interessant om er achter te komen hoe dat met de rest van Quizlet zat.


    Heb je een nieuwe lippenstift gekocht? Post het hier.
    Heb je goede tips & tricks? Post het hier.


    Zelf ben ik altijd wel op zoek naar nieuwe producten om uit te proberen. Ik wil daarom ook een lijst met Q's Holy Grail Products maken - producten die jij anderen aan zou raden.

    Q's Holy Grail Products:
    Vanserra:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Mac Matte lipstick in Mehr
    × NYX HD Photogenic concealer
    × Real Techniques Miracle Complexion Sponge
    × NYX Epic Ink Liner (black)
    × Estée Lauder Double Wear Stay In Place concealer in Light Cool
    Caricia:
    × I Heart Makeup Blushing Hearts
    Okoye:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    stonec0ld:
    × Yves Rocher Ultra Volume Sexy Pulp mascara
    Fonolossa:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    × Anastasia Beverly Hills Dip Brow pomade
    × L'Oreal Paris True Match foundation
    × L'Oreal Paris Infallible Mattefying Base
    × Beauty Blender
    Altomare:
    × Urban Decay All Nighter setting spray
    Stroud:
    × Etos & Essence matte lipsticks
    × Etos lipstick in Mauve-O-Holic
    Prim:
    × Maybelline SuperStay Matte Ink
    × Lush Shampoo Bar
    × Lush Lipscrub
    AdoreDelano:
    × NYX Liquid Suede Cream lipsticks
    EdensGate:
    × Rimmel Glameyes liquid liner
    Hale:
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × L.A. Girl PROconcealer (green corrector)
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × Sleek Matte Me Liquid Lipstick (birthday suit)
    × Makeup Revolution Conceal and Define Concealer (C1)
    Alleenvoorjou:
    × Yves Rocher Lipstick in Grand Rouge
    Cami:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × NYX Wonder Pencil in light
    × Mac Pro-longwear concealer
    × Mac Mineralize Blush in Warm Soul
    × Becca highlighters
    Weggooiwashand:
    × Giorgio Armani Luminous Silk Foundation
    × Laura Mercier Loose Setting Powder in Translucent
    × L.A. Girl concealers
    × Lancome Hypnose Drama mascara
    × Ciate Wonderwand mascara
    × Charlotte Tilbury Stoned Rose lipstick
    × Gerard Cosmetics Wildberry Tarte Supreme Lip Creme
    × Kylie Jenner lipliner in Posie K
    × Smashbox Photo Finish Foundation Primer
    × Kat von D Tattoo liner in Trooper
    × Chloe Morello x Ciate Pretty Fun Fearless palettes
    × Kylie Cosmetics Naughty & Nice palettes
    Pixielisje:
    × Catrice glossy jumbo pencils
    Illyrians:
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × NYX Strictly Vinyl lipglosses

    Bijgewerkt tot topic 1, pagina 16

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 13:42 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    MacGyver schreef:
    (...)

    Het begint bij mij een kleine collectie te worden. Zal eens tellen hoeveel lipsticks ik heb en hoeveel daarvan van etos zijn.


    Ik heb de kleur sensual nude. c:


    The truth is out there.

    Joi schreef:
    (...)

    Ik heb de kleur sensual nude. c:


    Die heb ik ook, maar bij mij vind ik hem niet mooi staan. Voor mijn idee lijkt het dan net alsof ik foundation op mijn lippen heb gesmeerd.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Die heb ik ook, maar bij mij vind ik hem niet mooi staan. Voor mijn idee lijkt het dan net alsof ik foundation op mijn lippen heb gesmeerd.


    Hij tekent wel wat in de creases van mijn lippen bij mij maar dat heb ik met lichte kleuren vaker. Voor mij huid is het wel een goede match.


    The truth is out there.

    Joi schreef:
    (...)

    Hij tekent wel wat in de creases van mijn lippen bij mij maar dat heb ik met lichte kleuren vaker. Voor mij huid is het wel een goede match.


    Nou mooi dat ie bij jou wel goed staat. Mijn huid is vrij licht en ik ben gewend aan mijn eigen lipkleur, denk ik dus dan zo'n echte nude in mijn ogen verkeerd staat.


    Physics is awesome

    Ik heb nu al zo’n 6 weken geen make-up gedragen en het doet echt wonderen voor mijn huid. Maar ik mis het wel.
    Ik kan trouwens ook echt verzorgingsproducten van de Etos aanraden! Ik krijg van bijna alle make-up removers /crèmes /maskers etc. Een allergische reactie, maar bij de Etos huismerk producten niks (Lush is ook een goeie, maar wel duurder)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    MacGyver schreef:
    (...)

    Nou mooi dat ie bij jou wel goed staat. Mijn huid is vrij licht en ik ben gewend aan mijn eigen lipkleur, denk ik dus dan zo'n echte nude in mijn ogen verkeerd staat.

    Snap ik, bij mij is ie ook miet echt nude maar meer lichtroze, je ziet het wel goed zegmaar.


    The truth is out there.

    Ik krijg opeens steeds meer complimentjes over mijn make-up, terwijl ik al weken hetzelfde ritueel doe.. (lees: op school. straat verkopers, werk, bij de kassa van de kassier. De barvrouw bij een concert.) Oke niet dat ik klaag, maar ik vraag me wel af, wat ik dan blijkbaar anders doe, dat het nu opeens opvalt. ;x

    [ bericht aangepast op 16 maart 2018 - 15:09 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Joi schreef:
    (...)
    Snap ik, bij mij is ie ook miet echt nude maar meer lichtroze, je ziet het wel goed zegmaar.


    Ik ga hem nog eens proberen.


    Physics is awesome

    18 lipsticks in totaal in mijn la, zou nog kunnen dat er een in een van mijn tassen zit. 10 van de etos, 5 van essence en 3 van douglas.

    Hoeveel lipsticks hebben jullie en van welke merken zijn ze?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    18 lipsticks in totaal in mijn la, zou nog kunnen dat er een in een van mijn tassen zit. 10 van de etos, 5 van essence en 3 van douglas.

    Hoeveel lipsticks hebben jullie en van welke merken zijn ze?


    Alle lipproducten samen denk ik dat ik er zeker een stuk of 40 heb.
    en ik kan er geen enkele aan want ik heb nog steeds een infectie aan mijn mond HUILEN
    Ik heb er eigenlijk van verschillende merken:
    Ik heb er heel veel gekocht toen ik net into makeup ben (echt van die kleuren die ik niet draag lol, but 14 year old me was stupid lol).
    Als ik nu lippenstift wil kopen/aandoen pak ik eigenlijk standaard een van mijn maclipsticks. Ik heb er 12 and they are my pride and joy. De meeste zijn nudes, maar ik heb drie kleuren voor als ik eens wat anders wil (ruby woo, diva en flat out fabulous - dat is voor mij goed genoeg haha). Meestal neem ik Velvet teddy of Verve eigenlijk, die vind ik echt heel mooi en makkelijk. Mac lipsticks vind ik eigenlijk de beste die ik al geprobeerd heb.
    Ik heb een aantal liquids van kylie maar die draag ik nooit. Te uitdrogend. Het leven is te kort om met dry lips te lopen haha
    Ik heb een liquid van Jeffree star, die vind ik wel heel fijn (en dat is een raar kleurtje, posh spice, dus dat vind ik makkelijker om dan een liquid te dragen - maar die is echt totaal niet uitdrogend dus die vind ik gewoon fijn).
    Verder vind ik mijn catrice lipsticks ook heel fijn. Maar ik merk eigenlijk dat als ik wat draag, ik gewoon altijd mac neem (want als je er een fortuin aan uitgegeven hebt, laat je die toch niet staan lol)
    Die blijven ook wel veel langer dan bijv. catrice, essence, ...
    Die catrice glossy jumbo lippotloden vind ik wel heel fijn though. Als het wat hydraterender mag haha. Die gooi ik ook vaak boven een lippotlood of een maclip heen.


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Alle lipproducten samen denk ik dat ik er zeker een stuk of 40 heb.
    en ik kan er geen enkele aan want ik heb nog steeds een infectie aan mijn mond HUILEN
    Ik heb er eigenlijk van verschillende merken:
    Ik heb er heel veel gekocht toen ik net into makeup ben (echt van die kleuren die ik niet draag lol, but 14 year old me was stupid lol).
    Als ik nu lippenstift wil kopen/aandoen pak ik eigenlijk standaard een van mijn maclipsticks. Ik heb er 12 and they are my pride and joy. De meeste zijn nudes, maar ik heb drie kleuren voor als ik eens wat anders wil (ruby woo, diva en flat out fabulous - dat is voor mij goed genoeg haha). Meestal neem ik Velvet teddy of Verve eigenlijk, die vind ik echt heel mooi en makkelijk. Mac lipsticks vind ik eigenlijk de beste die ik al geprobeerd heb.
    Ik heb een aantal liquids van kylie maar die draag ik nooit. Te uitdrogend. Het leven is te kort om met dry lips te lopen haha
    Ik heb een liquid van Jeffree star, die vind ik wel heel fijn (en dat is een raar kleurtje, posh spice, dus dat vind ik makkelijker om dan een liquid te dragen - maar die is echt totaal niet uitdrogend dus die vind ik gewoon fijn).
    Verder vind ik mijn catrice lipsticks ook heel fijn. Maar ik merk eigenlijk dat als ik wat draag, ik gewoon altijd mac neem (want als je er een fortuin aan uitgegeven hebt, laat je die toch niet staan lol)
    Die blijven ook wel veel langer dan bijv. catrice, essence, ...
    Die catrice glossy jumbo lippotloden vind ik wel heel fijn though. Als het wat hydraterender mag haha. Die gooi ik ook vaak boven een lippotlood of een maclip heen.


    Met de andere lipproducten die ik heb, kom ik ook op een hoger getal uit. :)

    Ik hoop dat die infectie snel over gaat en beterschap!

    Ik kan begrijpen dat je trots bent op je Mac lipsticks. Maar het is wel een inverstering om er 12 te hebben, toch? Want als ik naar de Bijenkorf, dan zie ik ook de Mac stand en het is zo mooi. Ik heb alleen altijd het idee dat ze best wel duur zijn en ik iets te gierig ben om veel geld uit te geven aan lipstick. Goed om te weten dat de liquids van Kylie uitdrogend zijn, want dan sla ik die over. Toevallig laatst zijn lipproducten opgezocht en hij heeft mooie kleuren, Jeffree Star. Alleen ook wel aan de prijzig kant en de kleuren die ik zou willen hebben zijn dus uitverkocht.

    Enig idee of ze de catrice glossy jumbo lippotloden nog verkopen? Want volgens mij heb ik die nog niet gezien.


    Physics is awesome

    @MacGyver:
    Ja, 12 is inderdaad wel een flinke investering. Maar ik vind het wel de moeite. Maar je hebt er zeker niet zoveel nodig, hoor. Een kleur die je echt heel leuk vind, is al een hele goede investering! De matte lippenstiften van mac zijn bijvoorbeeld echt helemaal niet uitdrogend. Ze benadrukken zelfs geen velletjes bij mij (en ik heb redelijk droge lippen van nature) dus ik vind dat superfijn. De matte en de satins zijn supercomfortabel. Met een lipliner eronder blijven ze zelfs nog langer, wat wel een plus is altijd. Ze hebben ook een goede vorm om aan te brengen. Voor 19,50 krijg je trouwens ook wel een hele goede verpakking. Die is echt heel stevig om mee te nemen in je tas bijvoorbeeld. Ik zie dat niet snel kapot gaan! Ik heb er ook vijf ongeveer gekocht voor 11 euro bij de estee lauder uitverkoop, dus dat scheelt ook weer. Heel soms heeft douglas een actie van 20 procent op mac en dan kan je ze scoren voor 14/15 euro, dus misschien kan je dan je slag slaan?
    Vroeger was ik al snel van het principe om lippenstiften van catrice/essence te kopen. Uiteindelijk heb ik daarvan nog geen enkele echt opgemaakt. Ik denk dan eerder: beter dat geld sparen en samenleggen voor een hele goede lippenstift als een 'treat yourself'-cadeautje en er heel veel gebruik uit halen.
    Maar als je die koop niet echt de moeite waard vind, dan begrijp ik dat ook. Catrice lippenstiften zijn voor de prijs ook heel goed!
    Kylie is écht uitdrogend en duur voor wat het is. Dan vind ik drugstoremerken zelfs beter. Ik raad de matte echt niet aan. De velvets heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik vind de applicator ervan ook echt niet handig. Die van jeffree vind ik persoonlijk echt perfect en supermakkelijk aanbrengen.
    Ik vind de kleuren van jeffree ook heel mooi! Maar ik heb voor mijzelf uitgemaakt daarvan geen meer te kopen. Ik vind een lippenstift veel makkelijker. Ik heb namelijk zoals ik al zei droge lippen en als je een liquid wilt bijwerken als die afgesleten is, dan hoopt het product soms wat op bij mij in velletjes. Ik vind een lippenstift echt zorgeloos bijwerken dan. Maar opzich zijn ze wel heel comfortabel en dragen felle kleuren heel zorgeloos.
    Alleen de retro matte finish van Mac raad ik niet aan. Die zijn heel droog en glijden niet echt over de lippen, waardoor ze moeilijk aanbrengen. Maar eenmaal op blijven ze wel heel lang en zitten ze goed.
    Eigenlijk heeft elk merk wel zijn voordeel!

    Die catrice potloden waarover ik het had noemen officieel: Catrice pure shine lip balm. Ik weet wel niet of die er nu nog zijn. Het is wel eerder een balm, maar ik vind ze wel mooi voor over andere lipproducten (en apart ook wel! het is een heel mooi zittende lipbalm).
    Nyc heeft ook zo'n potloodjes, maar die raad ik niet aan! Die zijn heel 'zanderig' qua textuur (als je begrijpt wat ik bedoel. Het voelt echt als zand haha)


    A to the Z

    Voor mensen die last hebben van droge lippen raad ik de lip scrub van Lush aan. Werkt echt heel fijn en Goes! Ik heb ook een kleine verslaving aan lip producten, is ook het enige waar ik wel mee varieer. Ik heb denk ik zo’n 30 verschillende waarvan ik er een stuk of 10 regelmatig draag. Ik houd juist wel van liquid lip want dat blijft bij mij veel beter zitten.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb echt ziek droge lippen so I might try die van Lush. Ik ben al overgestapt op regime van insmeren en wekelijks scrubben maar het is zo erg. Zelfde geld voor mijn huid op mijn lichaam en gezicht. Ik ben bij gezicht gestopt met alle huidproducten behalve vettige cremes en dat helpt al wel maar het blijft gortdroog. Voor de huid op mijn lichaam overgestapt, dat werkt ook wel iets. I blame winter. (bat)


    The truth is out there.

    Blijven die lipsticks van de Etos een beetje zitten? Ik heb een lipstick nodig voor een feestje, maar draag het verder nooit. Dus eigenlijk wil ik een goede voor weinig geld ^^


    I am an idiot, I move.