• Het Makeup Appreciation Topic


    Hier kun je al je gedachtes en ervaringen kwijt die met makeup te maken hebben. Zelf ben ik best wel into makeup en vond het daarom interessant om er achter te komen hoe dat met de rest van Quizlet zat.


    Heb je een nieuwe lippenstift gekocht? Post het hier.
    Heb je goede tips & tricks? Post het hier.


    Zelf ben ik altijd wel op zoek naar nieuwe producten om uit te proberen. Ik wil daarom ook een lijst met Q's Holy Grail Products maken - producten die jij anderen aan zou raden.

    Q's Holy Grail Products:
    Vanserra:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Mac Matte lipstick in Mehr
    × NYX HD Photogenic concealer
    × Real Techniques Miracle Complexion Sponge
    × NYX Epic Ink Liner (black)
    × Estée Lauder Double Wear Stay In Place concealer in Light Cool
    Caricia:
    × I Heart Makeup Blushing Hearts
    Okoye:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    stonec0ld:
    × Yves Rocher Ultra Volume Sexy Pulp mascara
    Fonolossa:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    × Anastasia Beverly Hills Dip Brow pomade
    × L'Oreal Paris True Match foundation
    × L'Oreal Paris Infallible Mattefying Base
    × Beauty Blender
    Altomare:
    × Urban Decay All Nighter setting spray
    Stroud:
    × Etos & Essence matte lipsticks
    × Etos lipstick in Mauve-O-Holic
    Prim:
    × Maybelline SuperStay Matte Ink
    × Lush Shampoo Bar
    × Lush Lipscrub
    AdoreDelano:
    × NYX Liquid Suede Cream lipsticks
    EdensGate:
    × Rimmel Glameyes liquid liner
    Hale:
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × L.A. Girl PROconcealer (green corrector)
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × Sleek Matte Me Liquid Lipstick (birthday suit)
    × Makeup Revolution Conceal and Define Concealer (C1)
    Alleenvoorjou:
    × Yves Rocher Lipstick in Grand Rouge
    Cami:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × NYX Wonder Pencil in light
    × Mac Pro-longwear concealer
    × Mac Mineralize Blush in Warm Soul
    × Becca highlighters
    Weggooiwashand:
    × Giorgio Armani Luminous Silk Foundation
    × Laura Mercier Loose Setting Powder in Translucent
    × L.A. Girl concealers
    × Lancome Hypnose Drama mascara
    × Ciate Wonderwand mascara
    × Charlotte Tilbury Stoned Rose lipstick
    × Gerard Cosmetics Wildberry Tarte Supreme Lip Creme
    × Kylie Jenner lipliner in Posie K
    × Smashbox Photo Finish Foundation Primer
    × Kat von D Tattoo liner in Trooper
    × Chloe Morello x Ciate Pretty Fun Fearless palettes
    × Kylie Cosmetics Naughty & Nice palettes
    Pixielisje:
    × Catrice glossy jumbo pencils
    Illyrians:
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × NYX Strictly Vinyl lipglosses

    Bijgewerkt tot topic 1, pagina 16

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 13:42 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb de lip kit uitgeprobeerd en het is niks voor mij. Eerst de lipliner gedaan en daarmee mijn lippen ingekleurd. Daarna de lipgloss op gedaan en mijn lippen zagen er zo droog uit. Het eraf halen was ook niet zoals normaal, alsof ik met heel fijn zand mijn lippen aan het scrubben was in plaats van een lipgloss van mijn lippen aan het af halen was. En de kleur was ook niet helemaal mijn kleur.

    Waarschijnlijk ga ik de lipliner wel gebruiken want die is fijn qua textuur en kleur.

    Vandaag ook twee liplgoss matt matt matt van essence gekocht.


    Physics is awesome

    Ik heb een jaar geleden een bewuste keuze gemaakt om geen make-up meer te gebruiken dat op dieren getest is. En sinds een paar maanden ben ik helemaal dierproefvrij (ik had nog allemaal producten die ik op wilde maken).


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    Blakelee schreef:
    Ik heb een jaar geleden een bewuste keuze gemaakt om geen make-up meer te gebruiken dat op dieren getest is. En sinds een paar maanden ben ik helemaal dierproefvrij (ik had nog allemaal producten die ik op wilde maken).
    Ik probeer deze stap nu ook te maken, maar ik maak wel eerst alles wat ik heb op (heb er immers voor betaald)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vanserra schreef:
    (...)Ik probeer deze stap nu ook te maken, maar ik maak wel eerst alles wat ik heb op (heb er immers voor betaald)


    Ja, dat laatste had ik ook. Ik vond het zonde om alles weg te gooien.


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    Blakelee schreef:
    (...)

    Ja, dat laatste had ik ook. Ik vond het zonde om alles weg te gooien.

    Ben je nu helemaal cruelty free, of koop je nog wel producten van merken die cruelty free zijn, maar bezit zijn van bijvoorbeeld lóreal?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vanserra schreef:
    (...)
    Ben je nu helemaal cruelty free, of koop je nog wel producten van merken die cruelty free zijn, maar bezit zijn van bijvoorbeeld lóreal?


    Ik koop nog wel producten van merken die cruelty free zijn maar in bezig zijn van L'oreal. Ik kijk wel elke keer na of ze echt niet op dierentesten.

    [ bericht aangepast op 12 april 2018 - 15:45 ]


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    Vraagje:

    Ik gebruik dus helemaal géén make-up, maar wil dit (bij feestjes enz.) wel gaan doen. En aangezien de meeste van jullie dit wel al een tijdje gebruiken, vroeg ik me af wat jullie me aan zouden raden. Een set/koffer, of liever aparte producten, welke merken zijn goed (en niet veel te duur), en waar kopen jullie je make-up?


    -

    Shibui schreef:
    Vraagje:

    Ik gebruik dus helemaal géén make-up, maar wil dit (bij feestjes enz.) wel gaan doen. En aangezien de meeste van jullie dit wel al een tijdje gebruiken, vroeg ik me af wat jullie me aan zouden raden. Een set/koffer, of liever aparte producten, welke merken zijn goed (en niet veel te duur), en waar kopen jullie je make-up?


    Hangt een beetje af van je budget en hoe je je graag wilt schminken?
    Sowieso ben ik meer een voorstaander van producten los te kopen, aangezien je dan echt meer kijkt naar wat je wilt + voor jou persoonlijk geschikt qua kleuren, maar sommige merken verkopen bijv. wel goede sets (zoals benefit) en dan kan je korting scoren natuurlijk
    Welke producten wil je graag beginnen te gebruiken?
    Ik heb bijv. veel drugstore dingen van catrice/essence in mijn bezit die ik echt in combinatie gebruik met duurdere merken en die doen het gewoon heel goed, maar ik vind het moeilijk om je nu out of the blue advies te geven als ik niet echt weet wat je graag wilt aandoen qua makeup voor een feestje? Er zijn namelijk heel veel opties en producten out there, maar je wilt misschien niet meteen een volledige full face aanschaffen en opdoen als beginner en het rustig opbouwen.
    Of heb je misschien foto's van makeup die je jezelf dan graag zou willen zien dragen naar een feestje? Op basis daarvan kan je zeker producten aanraden!
    En verder: wil je dan ook foundation dragen of enkel wat concealer? Zelf draag ik bijv. met mijn bril nooit foundation, dus dan gebruik ik bijv. ook geen faceprimers en heb ik die ook niet in mijn collectie daardoor. Allemaal personal preference, dus als je even zegt waar je naartoe wilt dan kan ik je gerichter helpen!


    A to the Z

    Shibui schreef:
    Vraagje:

    Ik gebruik dus helemaal géén make-up, maar wil dit (bij feestjes enz.) wel gaan doen. En aangezien de meeste van jullie dit wel al een tijdje gebruiken, vroeg ik me af wat jullie me aan zouden raden. Een set/koffer, of liever aparte producten, welke merken zijn goed (en niet veel te duur), en waar kopen jullie je make-up?

    Ik heb een beetje hetzelfde als Pixielisje. Als je aangeeft wat voor producten je wilt kan ik je wel wat aanraden (: Zelf ben ik heel erg tevreden over de producten die ik van NYX heb, en deze zijn ook niet zo prijzig.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Shibui schreef:
    Vraagje:

    Ik gebruik dus helemaal géén make-up, maar wil dit (bij feestjes enz.) wel gaan doen. En aangezien de meeste van jullie dit wel al een tijdje gebruiken, vroeg ik me af wat jullie me aan zouden raden. Een set/koffer, of liever aparte producten, welke merken zijn goed (en niet veel te duur), en waar kopen jullie je make-up?

    Ik heb hetzelfde als Pixielisje en Vanserra. Ik gebruik veel Essence, Catrice, It's Skin en NYX. Goedkope merken met een aantal goede producten ertussendoor! Ik heb wel duurdere producten zitten voor lippenstift en oogschaduw, maar het is ook uitproberen. Soms heeft een duurmerk iets geweldigs en de andere keer hebben goedkope producten iets heel goeds!


    Seasons will change, but I shall remain

    Even een vraagje ik zit eraan te denken om foundation of poeder te nemen maar ik heb best een gevoelige huid dus wat is handiger, een poeder of gewoon een hele lichte foundation.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Shibui schreef:
    Vraagje:

    Ik gebruik dus helemaal géén make-up, maar wil dit (bij feestjes enz.) wel gaan doen. En aangezien de meeste van jullie dit wel al een tijdje gebruiken, vroeg ik me af wat jullie me aan zouden raden. Een set/koffer, of liever aparte producten, welke merken zijn goed (en niet veel te duur), en waar kopen jullie je make-up?


    Ik zou losse producten kopen en een beetje met de basis beginnen. Dan kan je het altijd nog uitbreiden.


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    Mantis schreef:
    Even een vraagje ik zit eraan te denken om foundation of poeder te nemen maar ik heb best een gevoelige huid dus wat is handiger, een poeder of gewoon een hele lichte foundation.

    Als je een gevoelige huid hebt zou ik niet 3 lagen foundation op gaan smeren. Misschien kun je meer in de richting van een tinted moisturizer of BB cream gaan? En wat een poeder betreft: dat heeft niet zo veel zin als je er niks onder draagt, aangezien het simpelweg niet blijft zitten.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Mantis schreef:
    Even een vraagje ik zit eraan te denken om foundation of poeder te nemen maar ik heb best een gevoelige huid dus wat is handiger, een poeder of gewoon een hele lichte foundation.


    Ik heb zelf een super gevoelige huid en ik draag bb-cream of een licht lichte foundation.


    Seasons will change, but I shall remain

    When ur sister drops the jeffree star highlighter and its kapoetski

    Gelukkig was het siberian gold lol, die is voor mij toch te donker als highlighter. Moest ze peach goddess laten vallen hebben dan had ik haar echt wat aangedaan lololol
    Hopelijk is hij na het pressen weer mooi


    A to the Z