• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Goed bezig allebei! Let's finish dit!
    Ik moet nog twee hoofdstukken en een epiloog en dan is het gewoon klaar. De laatste loodjes dus.

    Bij mij valt het eeuwig vastzitten op details meestal wel mee. Meestal denk ik gewoon 'fuck it, we doen niet aan correcte info'. En soms loopt mijn hele verhaal vast op dat ene detail en moet ik eerst alles uitzoeken. Vaak heeft dat dan meer met de plot te maken (help, heeft hij ergens in het verhaal al gehuild? *Zoekt alle hoofdstukken na*) dan op details in de info.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik moet nog de belangrijkste climax van waarschijnlijk een paar duizend woorden, maar mijn persoonlijke leven is zo'n rommel dat ik me niet goed kan concentreren. Dit kan zo moeilijk zijn...


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik heb echt totaal geen animo meer voor mijn SOTY. Misschien ga ik hem wel veranderen naar een ander verhaal, afhankelijk van hoe NANOWRIMO de volgende maand loopt :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wat jammer zeg! Wat is het probleem?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Dit verhaal voelt echt onafrondbaar. Elke keer als ik denk; met tien hoofdstukken ben ik er wel dan komt er iets tussen en worden het ineens twintig hoofdstukken. Of dertig. Of... :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Dit verhaal voelt echt onafrondbaar. Elke keer als ik denk; met tien hoofdstukken ben ik er wel dan komt er iets tussen en worden het ineens twintig hoofdstukken. Of dertig. Of... :/


    Ik herken dit wel een beetje, al wel op een kleinere schaal. Laatst dacht ik: in twee hoofdstukken kan dit verhaal gewoon klaar zijn. Nou, mooi niet. Ondertussen ben ik met hoofdstuk 3 bezig vanaf dat punt en moet de laatste grote gebeurtenis nog gebeuren. Na dit hoofdstuk heb ik nog minimaal 2 hoofdstukken nodig en het verbaast me weinig als dat er ook weer meer gaan worden.
    Tja, zo blijf ik bezig, hahaha.


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    (...)

    Ik herken dit wel een beetje, al wel op een kleinere schaal. Laatst dacht ik: in twee hoofdstukken kan dit verhaal gewoon klaar zijn. Nou, mooi niet. Ondertussen ben ik met hoofdstuk 3 bezig vanaf dat punt en moet de laatste grote gebeurtenis nog gebeuren. Na dit hoofdstuk heb ik nog minimaal 2 hoofdstukken nodig en het verbaast me weinig als dat er ook weer meer gaan worden.
    Tja, zo blijf ik bezig, hahaha.

    Ja, precies dat!! ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat jammer zeg!

    Even een vraagje: ik heb inmiddels 30 hoofdstukken online staan van de 39, en nu pas een proloog geschreven, omdat ik in eerste instantie geen proloog wilde en nu toch bedacht het toch te willen zodat het matcht bij de epiloog.
    Kan ik beter nu random tussendoor de proloog online gooien, of beter eerst alle hoofdstukken activeren en dan de dag voor de epiloog komt de proloog online gooien? Wat zouden jullie fijner vinden?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik zou het denk ik nu doen en je lezers waarschuwen dat die proloog er is. Anders lijkt het me denk ik best raar lezen. Eerst het verhaal, dan de proloog en dan direct de epiloog, haha.


    Stenenlikker

    En dat is niet een onderbreking van het verhaal wat niet fijn is?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Het is niet heel handig, maar persoonlijk zou ik dat fijner vinden dan aan het einde.


    Stenenlikker

    Ik zou denk ik eerst het hele verhaal afronden, inclusief epiloog, en dan nog melden dat je als 'bonus' en proloog hebt geschreven. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Ik zou denk ik eerst het hele verhaal afronden, inclusief epiloog, en dan nog melden dat je als 'bonus' en proloog hebt geschreven. (:

    Dat zou wel het mooiste zijn, maar voor de epiloog heb je de proloog zeg maar nodig en daarom twijfel ik dus.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Dat zou wel het mooiste zijn, maar voor de epiloog heb je de proloog zeg maar nodig en daarom twijfel ik dus.

    Dan de proloog vlak voor je de epiloog activeert denk ik?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ga ik nog voor de credits voor een afgerond verhaal of niet? Ik sta toch geen kans om te winnen en ik moet nog steeds 5000 woorden schrijven en nog veel meer online zetten. Zoveel werk :c


    Rest in Peace, Son of Gondor