• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Vanserra schreef:
    (...)
    De vriend van een vriendin van me heet Rutger en dat is ook een enorme kakker. Mijn ultieme kanker-naam is toch wel Roderik (cat)

    Roderik is ultiem. Ik heb wel op een kak-school gezeten. Wat misschien niet overdreven kak klinkt maar wat daar toch wel veel voorkwam was Maarten.
    Daarnaast zijn namen met streepjes ook een beetje kak bvb "Anne-Fleur".
    Verder heb ik als associaties met namen;
    Martijn=nerd (sorry voor alle Martijnen, ik weet dat jullie dat niet allemaal zijn)
    Lisa= blond meisje
    Jonas= Vlaamse jongen
    Leon= Blonde sportieve Nederlandse jongen die in België studeert (like, alle 3 die ik ken :'D)
    Robin= stoerder meisje
    Sophie= Vlaamse farmacie studente
    Schaak vind ik echter niet bepaald kak, is meer nerd/teruggetrokken.
    Kak is Hockey, rollende R en polo's. Volgens mijn vader horen rode broeken er ook bij.
    -diep van binnen ben ik ook wel een beetje kak overigens.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Roderik is ultiem. Ik heb wel op een kak-school gezeten. Wat misschien niet overdreven kak klinkt maar wat daar toch wel veel voorkwam was Maarten.
    Daarnaast zijn namen met streepjes ook een beetje kak bvb "Anne-Fleur".
    Verder heb ik als associaties met namen;
    Martijn=nerd (sorry voor alle Martijnen, ik weet dat jullie dat niet allemaal zijn)
    Lisa= blond meisje
    Jonas= Vlaamse jongen
    Leon= Blonde sportieve Nederlandse jongen die in België studeert (like, alle 3 die ik ken :'D)
    Robin= stoerder meisje
    Sophie= Vlaamse farmacie studente
    Schaak vind ik echter niet bepaald kak, is meer nerd/teruggetrokken.
    Kak is Hockey, rollende R en polo's. Volgens mijn vader horen rode broeken er ook bij.
    -diep van binnen ben ik ook wel een beetje kak overigens.
    Als je inspiratie op wilt doen voor kakker namen zou ik inderdaad even op de hockeyclub gaan socializen :Y)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Mijn huidige SOTY is echt een verhaal dat zooooo out of my comfort zone is en eigenlijk vind ik dat helemaal ge-wel-dig! Momenteel ben ik echt aaan het experimenteren met genres en probeer ik te ontdekken in welke mijn creativiteit het meest tot uiting komt.

    Hebben jullie een specifiek (sub)genre of proberen jullie ook vanalles uit?


    The soul needs autumn.

    Is schaak wel kak als het al generaties lang in de rijke familie zit? Meen dat z'n vader en broer ook op dezelfde schaakclub zaten (en generaties daarboven), haha. Maar ja, polo en hockey zijn boven alles al kak, dat is wel zo.

    Wervelwind schreef:
    Mijn huidige SOTY is echt een verhaal dat zooooo out of my comfort zone is en eigenlijk vind ik dat helemaal ge-wel-dig! Momenteel ben ik echt aaan het experimenteren met genres en probeer ik te ontdekken in welke mijn creativiteit het meest tot uiting komt.

    Hebben jullie een specifiek (sub)genre of proberen jullie ook vanalles uit?



    Ik vind fantasydingen met worldbuilding altijd heel leuk, maar ook intensief. Zelf heb ik wel eens DnD (en gelijke) campaigns gehost als dungeon master en ik wil die skills niet verliezen, dus eigenlijk ben ik meer bezig met een game verzinnen dan een verhaal. Dat is mijn grootste zwakte daar.
    Tevens dramatisch dialoog, want daar zorg ik dan immers zelf voor, met mijn stem. In getypte woorden is dat anders D:

    Overige genres zijn dystopisch (lijkt me een genre tegenwoordig), sci-fi en wel... romantische troep, maar dat laatste schrijf ik meer voor mezelf als ik me verveel en de feels nodig heb, lol.

    Moet wel toegeven dat romantische troep me soms wel ligt. Als ik een goed momentje heb, zet ik best wel mooie dingen neer. Misschien komt het doordat ik oud en sentimenteel word (lol)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wervelwind schreef:
    Mijn huidige SOTY is echt een verhaal dat zooooo out of my comfort zone is en eigenlijk vind ik dat helemaal ge-wel-dig! Momenteel ben ik echt aaan het experimenteren met genres en probeer ik te ontdekken in welke mijn creativiteit het meest tot uiting komt.

    Hebben jullie een specifiek (sub)genre of proberen jullie ook vanalles uit?

    ik lees vooral fantasy en, zoals Arichibi zegt, dystopia, dus ik ben dan eerder geneigd om in dat genre te schrijven dan keiharde romance ofzo, haha.
    Al schrijf ik nu een historisch verhaal, maar dat terzijde ;p


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wat vinden jullie ervan als een verhaal vanuit meerdere perspectieven is geschreven? Ik vind het normaal altijd ontzettend irritant als schrijvers dat doen (wat denk ik dus ook de reden is dat ik vanuit de ik-vorm schrijf), maar ben nu zelf geneigd om het ook te gaan doen, oeps.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vanserra schreef:
    Wat vinden jullie ervan als een verhaal vanuit meerdere perspectieven is geschreven? Ik vind het normaal altijd ontzettend irritant als schrijvers dat doen (wat denk ik dus ook de reden is dat ik vanuit de ik-vorm schrijf), maar ben nu zelf geneigd om het ook te gaan doen, oeps.


    Ik vind het in eerste instantie al minder erg vanuit derde persoon dan wanneer je vanuit de eerste persoon opeens verandert. Denk dat het ook wel ligt aan hoe je het brengt, though. Als het op een juist moment gebeurt, kan het juist heel nice zijn.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Vanserra schreef:
    Wat vinden jullie ervan als een verhaal vanuit meerdere perspectieven is geschreven? Ik vind het normaal altijd ontzettend irritant als schrijvers dat doen (wat denk ik dus ook de reden is dat ik vanuit de ik-vorm schrijf), maar ben nu zelf geneigd om het ook te gaan doen, oeps.


    Bij mij hangt het er vanaf of het iets aan het verhaal bijbrengt. Ik zeg nu maar iets: een romantisch etentje. Als je dat van twee perspectieven bekijkt, kan het echt ongelofelijk saai zijn. Tenzij bijvoorbeeld de ene persoon met een heel andere reden naar het etentje is gegaan dan de andere denkt (bijvoorbeeld: hij probeert informatie uit haar los te krijgen over iets dat heel de wereld bedreigd).
    Je hebt natuurlijk ook het gebruik van twee perspectieven waarbij de personages elkaar (nog) niet ontmoet hebben. Dit kan heel interessant zijn, maar dan moet je verhaal echt opbouwen naar een bepaald moment waarop de verhaallijnen (niet noodzakelijk de personages) samenkomen.

    Dus tja, als jij denkt dat het echt nodig is en een meerwaarde voor je verhaal, moet je het zeker doen!


    The soul needs autumn.

    Vanserra schreef:
    Wat vinden jullie ervan als een verhaal vanuit meerdere perspectieven is geschreven? Ik vind het normaal altijd ontzettend irritant als schrijvers dat doen (wat denk ik dus ook de reden is dat ik vanuit de ik-vorm schrijf), maar ben nu zelf geneigd om het ook te gaan doen, oeps.


    Ik vind het best meestal prettig, maar zoals ze hierboven zeiden wel op de juiste momenten


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ha, pfieuw, 0 lezers van m'n nieuwe hoofdstuk (nerd)
    Deed ik iets verkeerd in de vorige? Who knows, not me D:


    Hoe gaat het voor de rest met jullie? Nog leuke plotelementen verzonnen?
    Zelf ben ik mijn magiesysteem wat deftiger aan het neerzetten nu ik daar even tijd voor heb :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Ha, pfieuw, 0 lezers van m'n nieuwe hoofdstuk (nerd)
    Deed ik iets verkeerd in de vorige? Who knows, not me D:


    Hoe gaat het voor de rest met jullie? Nog leuke plotelementen verzonnen?
    Zelf ben ik mijn magiesysteem wat deftiger aan het neerzetten nu ik daar even tijd voor heb :Y)

    Misschien moeten ze het nog lezen, kan ook!

    Nice! Zelf heb ik het plot wel min of meer af, maar ik moet het alleen nog uittypen in een mooi verhaal.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb maar weer een hoofdstuk online gegooid. Gewoon, voor het idee :Y)

    Zijn er mensen die net als ik ook beter kunnen schrijven op tijden waarop je dat zeker niet zou moeten doen? Vanaf 23:00, als je zeg maar moet slapen ;p

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 23:32 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vanserra schreef:
    Ik heb maar weer een hoofdstuk online gegooid. Gewoon, voor het idee :Y)

    Zijn er mensen die net als ik ook beter kunnen schrijven op tijden waarop je dat zeker niet zou moeten doen? Vanaf 23:00, als je zeg maar moet slapen ;p


    Ahum, je bedoelt om uh, wel, ja, eh, 2u? Als Quizlet net eruit ligt? Ah, uh, wellicht :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Ahum, je bedoelt om uh, wel, ja, eh, 2u? Als Quizlet net eruit ligt? Ah, uh, wellicht :')

    Precies ja (nerd) Dat soort situaties...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    AriChibi schreef:
    Ha, pfieuw, 0 lezers van m'n nieuwe hoofdstuk (nerd)
    Deed ik iets verkeerd in de vorige? Who knows, not me D:


    Hoe gaat het voor de rest met jullie? Nog leuke plotelementen verzonnen?
    Zelf ben ik mijn magiesysteem wat deftiger aan het neerzetten nu ik daar even tijd voor heb :Y)


    Ik ben met een nieuw verhaal begonnen en goh eigenlijk valt er opeens echt een druk van mijn schouders?
    Dus mijn gouden tip aan iedereen: als het niet lukt dan lukt het niet en schrijf dan gewoon iets totaal anders.^^


    The soul needs autumn.