• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb na lange tijd weer een hoofdstuk online gezet, deels uit verveling. Ik hoop nog wel dat mensen mijn verhaal leuk vinden, maar waarschijnlijk krijg ik het nooit meer af voor november


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Ik heb na lange tijd weer een hoofdstuk online gezet, deels uit verveling. Ik hoop nog wel dat mensen mijn verhaal leuk vinden, maar waarschijnlijk krijg ik het nooit meer af voor november


    I feel you.
    Ik weet waar ik heen ga met mijn verhaal maar ik kom like niet echt meer volledig in die sfeer en dat vind ik wel balen.
    Ik moet even een manier vinden om er aan te werken zonder elke keer te moeten wachten op het moment
    want nu heb ik wel tijd om er aan te werken, en straks weer niet

    lmao when u said u were going to slay soty in summerbreak and now summer is here and u dont know what to do anymore


    A to the Z

    Mocht er iemand in mijn zoekgeschiedenis kijken, dan denken ze vast dat ik aardappelboer wil worden, lol

    How's it going loves? Ik wil heel graag hoofdstukken uploaden, maar mijn bèta is afwezig, zucht (zzz)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Net thesis verdedigd en onverwacht een 8 gekregen. Even niks doen en dan kan ik weer gerust aan mn verhaal :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Mijn allerlaatste tentamen is 5 juli dus daarna ga ik ook een partij schrijven, niet normaal *O*


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb besloten om mijn foty toch op te pakken en heb tot nu toe 4k geactiveerd en zo'n 6k op voorraad dus ik mag deze zomer flink doorschrijven :'D

    Arichibi, gefeliciteerd met je thesis!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb al een paar dagen een nieuw hoofdstuk klaar staan maar ben telkens te moe om hem nog even door te lezen. :') Maar even serieus. Ik ga wel echt mn best doen om deze soty af te ronden. In 2015 was het me ook gelukt dus nu kan het vast ook.

    Necessity schreef:
    Ik heb besloten om mijn foty toch op te pakken en heb tot nu toe 4k geactiveerd en zo'n 6k op voorraad dus ik mag deze zomer flink doorschrijven :'D

    Arichibi, gefeliciteerd met je thesis!


    Thanks!
    En succes met schrijven (ook aan de rest). Ik mag ook nog wel aardig wat plot uitwerken, dus we mogen met z'n allen weer aan de bak D:


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik doe niet meer mee met SOTY maar ik blijf hier wel lekker jullie motiveren (;

    Hopelijk kan ik deze zomer de meerderheid van de inzendingen beginnen te lezen want damn ik sta ver achter!!!


    ALSO: wie maakt hier wereldkaarten want ik vind dat suuuper leuk om te bekijken (;


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Ik doe niet meer mee met SOTY maar ik blijf hier wel lekker jullie motiveren (;

    Hopelijk kan ik deze zomer de meerderheid van de inzendingen beginnen te lezen want damn ik sta ver achter!!!


    ALSO: wie maakt hier wereldkaarten want ik vind dat suuuper leuk om te bekijken (;

    Waarom heb je je (alweer) teruggetrokken als ik vragen mag? Ik had het idee dat je voor dit verhaal wel een hoop inspiratie had (no_chears)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)
    Waarom heb je je (alweer) teruggetrokken als ik vragen mag? Ik had het idee dat je voor dit verhaal wel een hoop inspiratie had (no_chears)


    Ik had er eerst ook heel veel inspiratie voor, maar hoe meer ik er over nadacht hoe oppervlakkiger het verhaal eigenlijk was en het paste toch niet zo goed bij het thema. En ik moest mezelf ook echt dwingen om te schrijven waardoor ik er steeds minder zin in kreeg. Het was gewoon niet zo mijn genre. Ik heb nu geprobeerd twee verhalen te schrijven die zich gewoon in onze huidige wereld afspelen en dat ligt me gewoon echt niet denk ik


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    (...)

    Ik had er eerst ook heel veel inspiratie voor, maar hoe meer ik er over nadacht hoe oppervlakkiger het verhaal eigenlijk was en het paste toch niet zo goed bij het thema. En ik moest mezelf ook echt dwingen om te schrijven waardoor ik er steeds minder zin in kreeg. Het was gewoon niet zo mijn genre. Ik heb nu geprobeerd twee verhalen te schrijven die zich gewoon in onze huidige wereld afspelen en dat ligt me gewoon echt niet denk ik

    Oh okee, ja dat werkt idd niet.

    Ik ben ook meer van de fantasy/middeleeuwse verhalen (wbw)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik blijf schrijven, nog maar 17000 woorden te gaan voordat ik het minimum heb gehaald...


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Haha, ik heb de afgelopen twee maanden niets geschreven en ben de feeling met mn verhaal lichtelijk kwijt. Dat wordt nog keihard werken wil ik m op tijd afkrijgen, hmm.


    Stenenlikker

    Voor wie zijn SOTY nog wil afwerken, CAMP nanowrimo gaat vandaag van start dus voor wie mee wil sprinten? (zie het andere topic hier op Q!)
    Hoe gaat het met jullie SOTY?

    Ik ben nu bezig aan Onbemand hart opnieuw en ik heb het gevoel alsof ik de 40k misschien maar juist ga halen. Ik weet niet wat het is maar ik zit nu al redelijk ver in het verhaal naar mijn gevoel (er moet nog veel gebeuren hoor) met nog geen 10k? Ik doe wat mis denk ik haha
    Ik denk dat mijn tactiek is om eerst die hoofdstukken te schrijven volgens hoe ik ze gepland had en daarna die hoofdstukken nog op te werken met wat meer beschrijving en zintuigen etc. Plus dan hier en daar nog in het begin een hoofdstukje met wat meer randinformatie om een beeld te scheppen, want dat heb ik er nu ook niet in gestopt. Het zijn alleen hoofdstukken met actiepunten in en zo.
    Hoe pakken jullie dat aan om het schrijven uit te plannen? Bevat elk hoofdstuk van jullie verhalen echte actie, of zijn er veel beschrijvingshoofdstukken ook? Plannen jullie die uit of verwerken jullie die er ook achteraf pas in?
    i need some tips haha


    A to the Z