• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    AriChibi schreef:



    Eerlijk gezegd nam ik sowieso pauze, maar still


    Jap, me.
    Ik wil trouwens een ander verhaal proberen, kijken of ik dan beter in het schrijven kom (: Want ik heb volgens mij al 3 weken geen woord meer geschreven, en dat gaat anders niet goed komen. Dan wordt het daarintegen wel een vraag of ik dat verhaal als soty wil opgeven, maar dat zie ik dan wel.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik ben mijn soty ook een beetje aan het verwaarlozen. Ik moet me er deze week echt eens toe zetten om gewoon te schrijven, anders ben ik bang dat ik de hele sfeer van het verhaal kwijt raak ugh. (no_chears)
    Waarom is schrijven soms zo'n pain in the ass? Terwijl het gewoon een hobby is die je zelf kiest? Struggles :')

    Help, ik heb al een maand niets geschreven :C En komende maand ga ik waarschijnlijk ook weinig of niets schrijven, omdat ik in Spanje zit.


    Stenenlikker

    Stenenlikker schreef:
    Help, ik heb al een maand niets geschreven :C En komende maand ga ik waarschijnlijk ook weinig of niets schrijven, omdat ik in Spanje zit.


    Kan je niet op papier schrijven of een laptop meenemen?


    Eigenlijk is het wel 'grappig' dat zo veel van ons (ik ook hoor) zo veel moeite hebben met die 40 000 want zo enorm veel is dat opzicht ook weer niet om op 8 maanden te schrijven haha


    The soul needs autumn.

    Woops ik zit al op 45K en zo ongeveer op een kwart van de verhaallijn die ik had uitgedacht?
    Ik denk niet dat ik het op tijd afkrijg. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    HiddIeston schreef:
    Woops ik zit al op 45K en zo ongeveer op een kwart van de verhaallijn die ik had uitgedacht?
    Ik denk niet dat ik het op tijd afkrijg. :')


    Ik ken het probleem, van zo veel te lang schrijven bedoel ik (; Meestal denk ik zo van oke rond bijvoorbeeld 5 hoofdstukjes moet mijn personage daar zijn en dan komt ze pas 10 hoofdstukken later aan, oeps


    The soul needs autumn.

    Saaaaame


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Grace schreef:
    (...)

    Ik ken het probleem, van zo veel te lang schrijven bedoel ik (; Meestal denk ik zo van oke rond bijvoorbeeld 5 hoofdstukjes moet mijn personage daar zijn en dan komt ze pas 10 hoofdstukken later aan, oeps

    Jaa precies dat! Maar ja. Misschien maak ik er gewoon twee verhalen van. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zijn er hier nog mensen die veel te veel tijd verspillen met het zoeken naar leuke afbeeldingen die bij je verhaal passen ipv te schrijven? 🙈


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Zijn er hier nog mensen die veel te veel tijd verspillen met het zoeken naar leuke afbeeldingen die bij je verhaal passen ipv te schrijven? 🙈


    Jap, ik schrijf echt amper omdat ik me steeds zo laat afleiden :')


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Oké, ik zit dus met het volgende probleem: Ik weet wat ik wil schrijven, heb inspiratie genoeg, maar het komt er gewoon niet uit. Het klinkt een beetje vaag, maar heeft iemand toevallig nog tips? lol.

    Ik weet dat we pas in juni zitten, maar ik het niet het idee dat ik het verhaal op deze manier af zal krijgen...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Florent schreef:
    Oké, ik zit dus met het volgende probleem: Ik weet wat ik wil schrijven, heb inspiratie genoeg, maar het komt er gewoon niet uit. Het klinkt een beetje vaag, maar heeft iemand toevallig nog tips? lol.

    Ik weet dat we pas in juni zitten, maar ik het niet het idee dat ik het verhaal op deze manier af zal krijgen...


    Schrijf het, haha.

    Schrijf het gewoon heel slecht. Voor mijn part schrijf je alleen wie wat zegt en de absolute basis van handelingen die ze verrichten. Als het moet, kun je het zelfs in een soort scriptformaat neer zetten, aangezien je weet wat je wilt laten gebeuren.

    Gooi het eruit zodat je niet hoeft te denken aan wat je nog moet schrijven qua scènes en kom er dan een dag of twee later op terug om het mooier te verwoorden :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Grace schreef:
    (...)

    Kan je niet op papier schrijven of een laptop meenemen?


    Eigenlijk is het wel 'grappig' dat zo veel van ons (ik ook hoor) zo veel moeite hebben met die 40 000 want zo enorm veel is dat opzicht ook weer niet om op 8 maanden te schrijven haha


    Ik heb papier, en een laptop, alleen is tijd een enorm probleem, omdat ik maar een uur per dag vrije tijd heb. En dan dus niet de zin/ motivatie om te schrijven


    Stenenlikker

    AriChibi schreef:
    (...)

    Schrijf het, haha.

    Schrijf het gewoon heel slecht. Voor mijn part schrijf je alleen wie wat zegt en de absolute basis van handelingen die ze verrichten. Als het moet, kun je het zelfs in een soort scriptformaat neer zetten, aangezien je weet wat je wilt laten gebeuren.

    Gooi het eruit zodat je niet hoeft te denken aan wat je nog moet schrijven qua scènes en kom er dan een dag of twee later op terug om het mooier te verwoorden :Y)

    Ik ben inderdaad maar gewoon verder gegaan en het loopt nu wel weer wat beter. Het gaat alleen niet zo snel omdat ik iedere keer dat ik schrijf, maar max 500 woorden ofzo neerpen 😓 Achja, ieder stuk is een stapje verder.

    Hoe vaart de rest?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Florent schreef:
    (...)
    Ik ben inderdaad maar gewoon verder gegaan en het loopt nu wel weer wat beter. Het gaat alleen niet zo snel omdat ik iedere keer dat ik schrijf, maar max 500 woorden ofzo neerpen 😓 Achja, ieder stuk is een stapje verder.

    Hoe vaart de rest?


    Ja, de Equinox had even d'r anker uitgeslagen maar ze maakt zich klaar om weer uit te varen :') lmao stupid jokes als je over een piratenverhaal schrijft haha
    Ik heb echt zo lang er niet meer aan gewerkt. Zoveel schoolwerk en ook niet in de flow van het verhaal.
    Nu eigenlijk ook niet in de flow maar ik probeer er weer in te komen.
    Ik weet nochtans wel het plot en waar ik heen wil werken, maar we zitten nog in de buildup fase en dat is soms nogal saai want je moet je lezer natuurlijk ook mee krijgen, maar dan heb je wat van mmm hoe trek ik dit op gang en dat het boeiend blijft? xD
    En de tip om eerst latere scenes te schrijven en dan hetgene wat er tussen komt, lijkt me ook niet echt verstandig om te doen in mijn geval want ik ben een gevoelsschrijver en de kans dat ik mijn plot nog aanpas wanneer ik het verhaal verder schrijf, is wel reeël. Dan komen er dingen uit die je als schrijver ook niet verwacht haha. Daarom dat ik wel in chronologie wil gaan
    but its so harddd
    ik probeer nu zo'n schrijfprogrammatje uit waar ik dan een goal in kan zetten en dat het op tijd is, maar dan schrijf ik ook meestal max 500 maar :'(
    goh ja is toch wel iets
    Ik merk dat ik er echt voor in de mood moet zijn, anders trekt het schrijfwerk toch op niets.


    A to the Z