• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Bakugou schreef:
    (...)
    OMG, dat was ik alweer bijna vergeten, maar daar zat ik ook echt van: wtf? En ze hadden elkaar ook echt nooit gesproken voordien, maar dat briefje is natuurlijk genoeg om een diep gevoel van liefde te ontwikkelen waarvoor je je leven op het spel zet :')
    Weet je wat ik ook heel vreemd vond? Op het einde zegt die ene villain (ben zijn naam vergeten) dat ze de mensen die misdenk (heette dat zo?) hebben gedaan, terug 'normaal' (volgens hun standaard) maken en ze daarna vermoorden. Maar ik had zoiets van, als die mensen écht terug van Big Brother houden en helemaal meegaan in die 'goede' denkwijze, waarom zou je ze dan nog vermoorden? Wat bewijs je daarmee?
    Ik vond de wereld wel interessant, maar langs de andere kant ook ongeloofwaardig. Er waren een heleboel dingen die voor mij onbeantwoord bleven, of waarvan ik dacht: dit kan nooit gebeuren.
    Ik denk niet dat een gevoel kan verdwijnen omdat je de term niet kent. Maar dat is een persoonlijke gok. Ik denk bijvoorbeeld ook dat honden gevoelens kunnen hebben (enthousiasme bijvoorbeeld), en die kennen het woord er ook niet voor.
    Ik blijf het raar vinden dat ik zoveel issues met dit boek had, terwijl ik Animal Farm écht een meesterwerk vind dat nog zo actueel is, ook al is het zo lang geleden geschreven. Anyway, als je graag een beetje nadenkt over dingen die eigenlijk nog wel actueel zijn, moet je Animal Farm echt eens lezen haha :')


    Ik ga even kijken of ze Animal Farm in de bieb hebben, maar dat zal haast wel. Ben er in elk geval nieuwsgierig naar ;D
    Het stuk waarin O'Brian het over misdenk heeft, snapte ik inderdaad ook niet. Volgens mij kwam het er in hele grote lijnen op neer dat je dan niet zou sterven als een martelaar en dus niet vereert kan worden, maar ook dat voelde een beetje vreemd want het gewone volk weet alleen dat mensen verdwijnen en stellen daar verder geen vragen over dus het hele circus eromheen lijkt zo vreselijk nutteloos. En inderdaad, dat gevoel van: 'dit kan nooit gebeuren' was heel sterk. Ik geloof gewoon nooit dat je de hele mensheid kan indoctrineren. Ook niet als je de oudere generatie laat verdwijnen. Er zullen altijd mensen zijn met een eigen bewustzijn, mensen die vragen stellen en naar antwoorden gaan zoeken, in plaats van deze klakkeloos aan te nemen. Tenslotte is dat wat je ziet in de geschiedenis. Tijdens de middeleeuwen waren er ook behoorlijk wat mensen patje af en uiteindelijk is hier ook vooruitgang in gekomen. Bovendien kan ik het erg moeilijk slikken dat bijvoorbeeld niemand vragen stelde toen het chocolaterantsoen werd verhoogd, terwijl het een week geleden nog verlaagd werd. Zat de Partij dan echt zo diep dat helemaal niemand nog zelf kon nadenken? Zelfs Julia was alleen maar geïnteresseerd in haar eigen pleziertjes, en zij werd geacht de Partij evengoed te haten.
    En ik denk wel dat je gelijk hebt; emoties kunnen niet zomaar verdwijnen omdat de taal niet meer bestaat. Dus dan vraag ik me helemaal af wat ze dachten te bereiken door alle woorden af te schaffen en Nieuwspraak te introduceren.
    Ugh, ik heb zoveel vragen. Zero antwoorden :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MaFlodder schreef:
    (...)

    Ik ga even kijken of ze Animal Farm in de bieb hebben, maar dat zal haast wel. Ben er in elk geval nieuwsgierig naar ;D
    Het stuk waarin O'Brian het over misdenk heeft, snapte ik inderdaad ook niet. Volgens mij kwam het er in hele grote lijnen op neer dat je dan niet zou sterven als een martelaar en dus niet vereert kan worden, maar ook dat voelde een beetje vreemd want het gewone volk weet alleen dat mensen verdwijnen en stellen daar verder geen vragen over dus het hele circus eromheen lijkt zo vreselijk nutteloos. En inderdaad, dat gevoel van: 'dit kan nooit gebeuren' was heel sterk. Ik geloof gewoon nooit dat je de hele mensheid kan indoctrineren. Ook niet als je de oudere generatie laat verdwijnen. Er zullen altijd mensen zijn met een eigen bewustzijn, mensen die vragen stellen en naar antwoorden gaan zoeken, in plaats van deze klakkeloos aan te nemen. Tenslotte is dat wat je ziet in de geschiedenis. Tijdens de middeleeuwen waren er ook behoorlijk wat mensen patje af en uiteindelijk is hier ook vooruitgang in gekomen. Bovendien kan ik het erg moeilijk slikken dat bijvoorbeeld niemand vragen stelde toen het chocolaterantsoen werd verhoogd, terwijl het een week geleden nog verlaagd werd. Zat de Partij dan echt zo diep dat helemaal niemand nog zelf kon nadenken? Zelfs Julia was alleen maar geïnteresseerd in haar eigen pleziertjes, en zij werd geacht de Partij evengoed te haten.
    En ik denk wel dat je gelijk hebt; emoties kunnen niet zomaar verdwijnen omdat de taal niet meer bestaat. Dus dan vraag ik me helemaal af wat ze dachten te bereiken door alle woorden af te schaffen en Nieuwspraak te introduceren.
    Ugh, ik heb zoveel vragen. Zero antwoorden :')

    Ja, dat deel dat ze niet als martelaars zouden sterven dan, snapte ik. Maar mijn vraag was waarom ze dan moesten sterven. De Partij zou toch veel meer zijn macht kunnen tonen als ze iemand letterlijk kunnen 'redden' van misdenk. En als ze dus iemand hebben gered van misdenk, is er toch geen nood meer om die persoon te vermoorden? Want hij/zij zou dan, volgens hen, nooit meer dezelfde fout kunnen maken. Trouwens, dit bedenk ik me nu, ik weet dat de MC (ben zijn naam vergeten, het is al een tijdje geleden haha) door heel veel shit is gegaan enzo, maar ik vond het toch echt vreemd dat hij op het einde oprecht van Big Brother hield en zich ook zomaar van kant liet maken, wetende dat hij vermoord zou worden. Vooral dat oprecht van Big Brother houden vond ik zo raar, want ik denk echt niet dat je iemand kunt dwingen om van hem te houden, zelfs al martel je die persoon zodanig hard.
    Dat mensen zomaar alles aannamen vond ik ook heel vreemd. Je kunt mensen tot in bepaalde maten onderdrukken, maar er zullen altijd mensen zijn die in opstand komen, we zijn niet gemaakt om al onze gevoelens en instincten te onderdrukken (want ze volledig verwijderen gaat gewoon niet). Ik had eigenlijk zo hard gehoopt dat dit boek zou gaan over een echte opstand, want dat zou zo interessant zijn geweest, denk ik.
    Vond jij dat ene tekstje uit dat boek van het Broederschap (ben vergeten wat de titel daarvan was XD) ook zo stom? Voor mij voelde dat echt als een heel luie manier van de schrijver om zijn visie op te leggen. Het stoorde me ook dat het ook precies de visie was van de MC, die we al eens hadden gezien. Ik snapte het nut van dat boekfragment niet en ik vond het echt heel saai :')
    Wel: er is tenminste toch iets waar het boek in geslaagd is, namelijk je kritische vragen laten stellen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    || 15 oktober t/m 28 oktober ||

    Turtles all the way down - John Green


    Ah, ik ben niet eens heel erg te laat met generaten whoe. Deze keer hebben we er trouwens ook een herfstvakantie bij, dus dit moet wel lukken, right?
    Ik ga ein-de-lijk 'A Court of Mist and Fury' eens uitlezen waar ik letterlijk al twee maanden mee bezig ben. Het is een dik boek ok. En in my defence: Ik zit al op pagina 360 en dat is uberhaupt al een boek op zich qua aantal pagina's.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2018 - 9:51 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb 1948 uiteindelijk niet meer gehaald bij de bibliotheek, omdat m’n tbr stapel van oktober al te groot was. Ik heb Turtles All The Way Down al gelezen • and I adored it.


    Oké ik lees eerst Carry On uit en dan ga ik turtles all the way down lezen


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Misschien ook leuk als we de laatste paar dagen van oktober (28 t/m 31 okt?) een spooky boek kiezen dat we gezamelijk lezen?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ben all in voor een griezelboek!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik lees niet mee want ik heb hem ook al gelezen 1 of 2 weken geleden (:

    Mijn mening: (spoiler want spoilers)

    Ik adoreer John Green echt sinds The Fault in Our Stars en Turtles All The Way Down was weer één van zijn betere werken. Ik vond de manier waarop de hoofdpersoon in elkaar stak -qua anxiety en OCD- heel erg goed gedaan en een soort verademing om te lezen. John blijft waanzinnig goed in het schrijven van een soort filosofische settings, met woorden en zinnen die je alleen bedenkt om vier uur 's nachts na een fles wijn. Overigens moet dat je wel liggen, maar ik had er geen problemen mee.
    Op Goodreads heb ik het boek geloof ik vijf sterren gegeven en daar blijf ik achter staan. Hoewel ik ook denk dat het hele gedoe met de verdwenen multimillionair een soort spanning moest creeëren, als een pad waar de hoofdpersoon langs moest lopen. Het voegde, naar mijn mening, niet heel veel toe aan het verhaal en voelde soms een beetje misplaatst? Zo van; we hebben hier een hoofdpersoon met hevige angsten en ohja, ergens is ook nog een man de hort op naar god-weet-waar. Het leek soms niet te matchen. Al met al vond ik het alsnog een geweldig boek.


    En ik ben ook helemaal in voor een spooky book ;D


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Hoe zouden we dan een spooky book kiezen eig?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nighthawks schreef:
    Hoe zouden we dan een spooky book kiezen eig?


    We kunnen - zoals nu - allemaal een aantal opties kunnen voorstellen en een random generator laten kiezen, maar we kunnen ook allemaal voor een eigen boek gaan.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Hola babes, hoe gaat het met jullie in de wereld van John Green? Thoughts tot nu toe?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Stormwind schreef:
    (...)

    We kunnen - zoals nu - allemaal een aantal opties kunnen voorstellen en een random generator laten kiezen, maar we kunnen ook allemaal voor een eigen boek gaan.

    Is het miss geen idee om allemaal 1 boek te kiezen (dan hebben we sws het boek dat we het meest willen lezen) en het dan in een poll zetten waarin we erop vertrouwen dat we allemaal eerlijk genoeg zijn om niet op onszelf te stemmen? Dan zou het boek dat de meeste mensen willen lezen gekozen worden en dat is misschien het eerlijkst omdat het toch maar 1x is?

    En over John Green: ik zou het boek vandaag uit de bib halen maar ben het compleet vergeten, dus ik kan ten vroegste volgende zaterdag pas beginnen :') En dan gwn even bingereaden i guess :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    I did a thing


    look at the stars, look how they shine for you;

    Stormwind schreef:
    I did a thing

    O wauw, dat we daar niet eerder aan gedacht hebben


    There are poems inside of you that paper can't handle

    || 29 oktober t/m 11 november ||

    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas


    Hieronder valt de hele ACOTAR serie. Let me know welke jij leest! ;')


    look at the stars, look how they shine for you;