• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Abraxos schreef:
    (...)

    M’n eerste Throne of Glass username, I adore it. En ik zit nu ongeveer op 300 bladzijdes into Kingdom of Ash AND IT’S SO GOOD OMFG. Ik heb net letterlijk gehuild.

    Ik zit rond de 150 maak ik moet er nog wel even inkomen oeps.


    There are poems inside of you that paper can't handle


    || 26 november t/m 9 december ||

    Six of Crows - Leigh Bardugo


    Duss, wat denken jullie? Gaan we maandag massaal beginnen aan Six of Crows? Ik misschien.
    Ik ben maar een dagje te laat met aankondingen ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik wil het zo graag lezen, maar ik ben nu bezig met andere boeken en kan eigenlijk geen twee dingen tegelijk lezen ): Ik ga deze waarschijnlijk na de feestdagen pas lezen, dan heb ik centjes om de set te kopen.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2018 - 12:04 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb deze al gelezen! Goede boeken, maar haar schrijfstijl was niet mijn favoriet.
    Nogsteeds bezig in Kingdom of Ashes (cat)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    || 10 december t/m 23 december ||

    The 5th Wave - Rick Yancey


    Wie leest er mee? Zo niet: wat lees je dan?

    [ bericht aangepast op 9 dec 2018 - 17:14 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ga deze passen, want ik ben juist boeken aan het verkopen in plaats van kopen (en de bibliotheek heeft 'm ook niet).
    Ik ga beginnen in Shadow of the Fox, aangezien we die in januari bespreken bij bookclub.


    •

    Ik ga meelezen, denk ik! Maar eerst Winter aflezen (moet nog iets van een 70 pagina's, dus dat zou vandaag moeten lukken XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb hem al gelezen! Weet nog niet waar ik nu aan ga beginnen...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Fenrys schreef:
    Ik heb hem al gelezen! Weet nog niet waar ik nu aan ga beginnen...

    Vond je het een leuk boek?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik lees niet mee. Ik ben nu bezig in The Ice Child van Camilla Läckberg, daarna ga ik waarschijnlijk aan een Karen Rose beginnen.

    Nighthawks schreef:
    (...)
    Vond je het een leuk boek?

    Yes! Fijne schrijfstijl. Weet alleen niet waarom ik nooit deel 2 en 3 heb gelezen


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Voor de laatste editie van BookBuds (dit jaar) heb ik besloten dat we allemaal een ander boek gaan lezen – of niet, maar wel allemaal met hetzelfde thema:

    Winter

    Persoonlijk ga ik 'Let it Snow' van onder andere John Green lezen. Laat me weten waar jullie de laatste week van 2018 mee aan de slag gaan!
    Ik hoop jullie gauw in een nieuw topic in het nieuwe jaar weer te zien met een hele nieuwe tbr-lijst en nog meer motivatie!

    Liefs,
    Anna.


    look at the stars, look how they shine for you;