• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Conan schreef:
    (...)

    Ik kan het boek enorm aanraden. All The Bright Places vond ik beter, maar ik heb enorm van dit boek genoten. Ook de realness die er achter zit, want Libby is overweight en op een gegeven moment is er een incident en ze voelt zich zo verschrikkelijk kut en het is gewoon zo echt?
    Het is een tijdje geleden al dat ik het las, maar dit is wat ik me er van kon herinneren. Het is geen Simon en Baz, maar dit is ook hella cute.
    Oh, en het engels in prima te doen. Ook als je nog niet heel veel engels hebt gelezen.

    Then imma read it :') Ik begin steeds meer te genieten van contemporary en ik heb een stukje uit het inkijkexemplaar van bol.com gelezen en de schrijfstijl is idd goed te doen c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oké ik ben gisteravond begonnen met het boek en ik heb iets van 10% klaar, maar wat me opvalt is dat de hoofdstukken ontzettend kort zijn. Heeft dit iemand geïrriteerd tijdens het lezen?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    Oké ik ben gisteravond begonnen met het boek en ik heb iets van 10% klaar, maar wat me opvalt is dat de hoofdstukken ontzettend kort zijn. Heeft dit iemand geïrriteerd tijdens het lezen?

    Ik vind korte hoofdstukken over het algemeen net leuker.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik lees op dit moment "Het Sigma Protocol" van Robert Ludlum, en "Uitstel van Executie" van Tom Clancy.

    Okay, ik heb het boek al uit en ik vond het wel echt een leuk boek om te lezen. Jack vond ik echt een geweldig personage! Met Libby had ik iets minder een 'klik' (als je het zo al kunt noemen), wat ik eigenlijk echt heel jammer vind, want ik had verwacht dat ik haar echt geweldig zou vinden (ik ben zelf ook best mollig en dacht dat ik me heel goed zou kunnen inleven in haar, maar dat gebeurde dus niet).
    Is er iemand die ook vindt dat de 'voices' (dus wanneer je in hun gedachten zit) veel op elkaar lijken? Soms had ik bijvoorbeeld pas na een paar paragrafen door dat ik vanuit Libby/Jack las (ja, het staat boven het hoofdstuk, maar ik kijk like één seconde naar die naam en dan vergeet ik het weer XD)
    Ik heb het boek uiteindelijk een 3,5 sterren gegeven (: Heb er wel echt van genoten, namelijk c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Jomny schreef:
    Okay, ik heb het boek al uit en ik vond het wel echt een leuk boek om te lezen. Jack vond ik echt een geweldig personage! Met Libby had ik iets minder een 'klik' (als je het zo al kunt noemen), wat ik eigenlijk echt heel jammer vind, want ik had verwacht dat ik haar echt geweldig zou vinden (ik ben zelf ook best mollig en dacht dat ik me heel goed zou kunnen inleven in haar, maar dat gebeurde dus niet).
    Is er iemand die ook vindt dat de 'voices' (dus wanneer je in hun gedachten zit) veel op elkaar lijken? Soms had ik bijvoorbeeld pas na een paar paragrafen door dat ik vanuit Libby/Jack las (ja, het staat boven het hoofdstuk, maar ik kijk like één seconde naar die naam en dan vergeet ik het weer XD)
    Ik heb het boek uiteindelijk een 3,5 sterren gegeven (: Heb er wel echt van genoten, namelijk c:

    Ik heb nu ongeveer 80% klaar en soms merk ik ook dat ik soms niet door heb vanuit wie ik lees


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb het boek vandaag uitgelezen en ik geef het een welverdiende 4 sterren (A)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wat wordt het nieuwe boek?


    || 1 oktober t/m 14 oktober ||

    1984 - George Orwell


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oeh, morgen even bij de bibliotheek halen, dan lees ik mee. Dit boek ben ik echt al drie keer begonnen. (‘:


    Ik haal hem morgen even bij de bieb en dan lees ik mee ;D


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik lees niet mee, want ik heb hem al gelezen (niet zo heel lang geleden zelfs).
    Wat ik ervan vond:

    Niet zo goed :') Ik vind het eig echt een overrated boek. Ik had totaal geen connectie met de personages, er gebeurden dingen die ik niet zo logisch vond en overall was het gewoon niet wat ik had verwacht (vooral veel saaier dan ik verwacht had). Het was meer een verhaal over verboden liefde dan iets anders, en ik heb het sowieso al niet op verboden liefde. Ik was dus echt geen fan van het boek, terwijl Animal Farm van dezelfde schrijver écht een van mijn favoriete boeken is. Maar misschien kon ik 1984 gewoon niet waarderen omdat ik de context niet kende. Het boek snijdt wel een paar interessante thema's aan, maar ik had een beetje het gevoel dat de visies van het hoofdpersonage te vaak herhaald werden of zo. Ik weet het niet, ik heb er gewoon niet zo van genoten :') Mijn grootste struggle was waarschijnlijk dat ik het hoofdpersonage, zijn love interest én de enige fysiek aanwezige villain niet kon uitstaan.
    (Het staat onder een spoiler, maar er staan geen spoilers in het tekstje, alleen mijn niet zo positieve mening, voor de mensen die teruggehouden zijn XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nou, ik ben begonnen en nu ongeveer halverwege. Het is niet iets wat ik echt in 1 ruk kan uitlezen, om het zo maar even te zeggen. 😅


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oké, ik ben ein-de-lijk klaar met lezen en sluit me wel bij Romi aan. Nog even onder een spoilers want, ja, spoilers:

    Er waren echt wel wat interessante dingen. Orwells perspectief over de toekomst en het menselijk gedrag hielden me nog enigszins bezig, maar al het andere was gewoon zo saai. Winstons love interest sloeg kant noch wal. Een stiekem briefje met 'ik hou van je' van een vrouw die hij eerder nog wilde verkrachten en vermoorden en hoppa, een relatie is vastgesteld.
    Soms had ik het idee dat ik eigenlijk alleen maar hetzelfde las, alleen dan net op een iets andere manier. Alleen het laatste stuk wordt het weer iets interessanter, maar ook vreselijk ongeloofwaardig. Ik bedoel, er zitten echt wel stukken in die eigenlijk briljant zijn. Door taal uit te wissen en compleet te herschrijven kan je inderdaad geen woorden meer gebruiken om je afkeer of verdriet uit te drukken en ik vraag me af of het werkelijk iets aan het menselijk wezen verandert? Door niet te weten dat je je rot voelt omdat je die woorden simpelweg niet kent, verdwijnt de emotie dan ook maar? Of geef je gewoon een hele nieuwe benaming aan 'het gaat goed' vs 'het gaat dubbelgoed' zoals het boek zelf aangeeft?
    Al met al heb ik het twee sterren gegeven, omdat het hier en daar nog wel iets deed. Maar dit is zo'n boek dat voor veel scholen op de literatuurlijst staat en waardoor ik meteen begrijp waarom veel mensen lezen maar saai vinden.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MaFlodder schreef:
    Oké, ik ben ein-de-lijk klaar met lezen en sluit me wel bij Romi aan. Nog even onder een spoilers want, ja, spoilers:
    Er waren echt wel wat interessante dingen. Orwells perspectief over de toekomst en het menselijk gedrag hielden me nog enigszins bezig, maar al het andere was gewoon zo saai. Winstons love interest sloeg kant noch wal. Een stiekem briefje met 'ik hou van je' van een vrouw die hij eerder nog wilde verkrachten en vermoorden en hoppa, een relatie is vastgesteld.
    Soms had ik het idee dat ik eigenlijk alleen maar hetzelfde las, alleen dan net op een iets andere manier. Alleen het laatste stuk wordt het weer iets interessanter, maar ook vreselijk ongeloofwaardig. Ik bedoel, er zitten echt wel stukken in die eigenlijk briljant zijn. Door taal uit te wissen en compleet te herschrijven kan je inderdaad geen woorden meer gebruiken om je afkeer of verdriet uit te drukken en ik vraag me af of het werkelijk iets aan het menselijk wezen verandert? Door niet te weten dat je je rot voelt omdat je die woorden simpelweg niet kent, verdwijnt de emotie dan ook maar? Of geef je gewoon een hele nieuwe benaming aan 'het gaat goed' vs 'het gaat dubbelgoed' zoals het boek zelf aangeeft?
    Al met al heb ik het twee sterren gegeven, omdat het hier en daar nog wel iets deed. Maar dit is zo'n boek dat voor veel scholen op de literatuurlijst staat en waardoor ik meteen begrijp waarom veel mensen lezen maar saai vinden.

    OMG, dat was ik alweer bijna vergeten, maar daar zat ik ook echt van: wtf? En ze hadden elkaar ook echt nooit gesproken voordien, maar dat briefje is natuurlijk genoeg om een diep gevoel van liefde te ontwikkelen waarvoor je je leven op het spel zet :')
    Weet je wat ik ook heel vreemd vond? Op het einde zegt die ene villain (ben zijn naam vergeten) dat ze de mensen die misdenk (heette dat zo?) hebben gedaan, terug 'normaal' (volgens hun standaard) maken en ze daarna vermoorden. Maar ik had zoiets van, als die mensen écht terug van Big Brother houden en helemaal meegaan in die 'goede' denkwijze, waarom zou je ze dan nog vermoorden? Wat bewijs je daarmee?
    Ik vond de wereld wel interessant, maar langs de andere kant ook ongeloofwaardig. Er waren een heleboel dingen die voor mij onbeantwoord bleven, of waarvan ik dacht: dit kan nooit gebeuren.
    Ik denk niet dat een gevoel kan verdwijnen omdat je de term niet kent. Maar dat is een persoonlijke gok. Ik denk bijvoorbeeld ook dat honden gevoelens kunnen hebben (enthousiasme bijvoorbeeld), en die kennen het woord er ook niet voor.
    Ik blijf het raar vinden dat ik zoveel issues met dit boek had, terwijl ik Animal Farm écht een meesterwerk vind dat nog zo actueel is, ook al is het zo lang geleden geschreven. Anyway, als je graag een beetje nadenkt over dingen die eigenlijk nog wel actueel zijn, moet je Animal Farm echt eens lezen haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.