• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik twijfel zo hard of ik deze ga lezen. Ik vond Throne of Glass echt vreselijk. Is deze serie beter? Of is het gewoon meer van hetzelfde?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Zelf heb ik Throne of Glass niet gelezen, maar het eerste deel vond ik geweldig nadat ik Belle en het Beest had gekeken. Ik raad echt aan om die film eerst te kijken tho, want als ik die niet had gezien en niet in die mood was geweest, had ik deze hele serie waarschijnlijk niets gevonden haha. Het is het proberen waard ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb de serie afgelopen zomer gelezen en I’m in looove. Ik vind Throne of Glass ook helemaal fantastisch.


    •

    you either love or hate it I guess
    ik vond acotar persoonlijk beter dan tog

    [ bericht aangepast op 29 okt 2018 - 23:58 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ah nee nee nee nee nee. Ik raak nooit meer een boek van deze schrijfster aan :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    Ah nee nee nee nee nee. Ik raak nooit meer een boek van deze schrijfster aan :')

    Haha, zodanig getraumatiseerd door Throne of Glass? :')
    Ik denk dat ik A Court of Thorns and Roses eens een kans ga geven. En als het niet meezit, kan ik toch op z'n minst zeggen dat ik echt heb geprobeerd om Sarah J. Maas een tweede kans te geven :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hoe is het met jullie? Ik ben inmiddels bij de laatste 100 pagina's van A Court of Mist and Fury aangekomen ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Donker schreef:
    Hoe is het met jullie? Ik ben inmiddels bij de laatste 100 pagina's van A Court of Mist and Fury aangekomen ^^

    Ik ga het eerste boek misschien vanavond op mn e-reader zetten, maar ik lees sws eerst nog 'Restore Me' uit voordat ik eraan begin.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    En, en, en? Wat vonden jullie ervan? Ik heb A Court of Mist and Fury uitgelezen en I loved it. Het derde deel zit ik nu mee op pagina 100. As usual vergat ik dit volledig en ik zal nu een nieuw boek genereren. Ik hoop dat het een beetje actief blijft hier.


    look at the stars, look how they shine for you;

    || 12 november t/m 25 november ||

    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oeps, ben helemaal vergeten het boek van vorige week te lezen. (Had er ook helemaal geen zin in, dus misschien niet zo oeps XD)
    Ik denk niet dat ik deze ga meedoen, want het plot spreekt me niet genoeg aan om het boek te kopen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Welk boek gaan jullie lezen? ^^ Ik ben benieuwd. Ik hoop de komende twee weken 'The Miseducation of Cameron Post' en 'A Court of Wings and Ruin' uit te krijgen (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Dit boek heb ik opgegeven, maar ik heb er echt 0,0 tijd voor. D: Ik ben momenteel bezig in Kingdom of Ash (laatste deel van Throne of Glass) en daarna wil ik wat boekenseries uitlezen waarbij ik halverwege ben (met zicht op het nieuwe jaar).


    •

    Ik heb deze al gelezen, maar ik vond hem Mwah - ik sta niet te springen om aan deel twee te beginnen in ieder geval.
    Nu ga ik eerst Kingdom of Ash uitlezen (dat ding is zo dik als de bijbel, dus dat duurt nog wel even) net als Abraxos - I see what you did there


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    Ik heb deze al gelezen, maar ik vond hem Mwah - ik sta niet te springen om aan deel twee te beginnen in ieder geval.
    Nu ga ik eerst Kingdom of Ash uitlezen (dat ding is zo dik als de bijbel, dus dat duurt nog wel even) net als Abraxos - I see what you did there


    M’n eerste Throne of Glass username, I adore it. En ik zit nu ongeveer op 300 bladzijdes into Kingdom of Ash AND IT’S SO GOOD OMFG. Ik heb net letterlijk gehuild.


    •