• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Reznikov schreef:
    Ik heb m’n boek binnen en heb hem gelabeld! Ik ben helemaal klaar om te beginnen met lezen en ik ben lowkey very excited.



    Okay I've gotta ask: whyyyyy the labeling? D:


    •

    Pff, The Da Vinci Code heeft me echt niet beet :') (detective is zo niet mijn ding XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nesta schreef:
    (...)

    Okay I've gotta ask: whyyyyy the labeling? D:


    Elk stickertje geeft aan hoeveel ik op een dag moet lezen om het binnen de twee weken uit te lezen.
    Ik merk dat ik een boek op deze manier veel sneller uitkrijg en anders blijf ik waarschijnlijk halverwege hangen. Zonder labels is er een kans van 50% dat ik hem (op tijd) uit zal lezen en met label 90%.
    Klinkt onlogisch; is het ook, maar voor mij werkt het ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Reznikov schreef:
    (...)

    Elk stickertje geeft aan hoeveel ik op een dag moet lezen om het binnen de twee weken uit te lezen.
    Ik merk dat ik een boek op deze manier veel sneller uitkrijg en anders blijf ik waarschijnlijk halverwege hangen. Zonder labels is er een kans van 50% dat ik hem (op tijd) uit zal lezen en met label 90%.
    Klinkt onlogisch; is het ook, maar voor mij werkt het ^^


    Okay I adore this. Dit ga ik sowieso onthouden.


    •

    Baz schreef:
    (...)
    Ook niet gewoon in de bib? (Mijn kleine dorpsbibliotheek had het namelijk wel, terwijl ze echt niet zoveel boeken hebben)

    Ik heb geen abbonement meer bij de bieb aangezien ik 18 ben en ik nu zou moeten betalen, en vind het het ook niet waard om het te nemen aangezien ik alleen maar Engelse boeken lezen tegenwoordig en ze er daar niet zoveel van hebben. Plus ik lees de laatste tijd meer op mijn Ereader ;/


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Reznikov schreef:
    (...)

    Elk stickertje geeft aan hoeveel ik op een dag moet lezen om het binnen de twee weken uit te lezen.
    Ik merk dat ik een boek op deze manier veel sneller uitkrijg en anders blijf ik waarschijnlijk halverwege hangen. Zonder labels is er een kans van 50% dat ik hem (op tijd) uit zal lezen en met label 90%.
    Klinkt onlogisch; is het ook, maar voor mij werkt het ^^

    Hey dat doe ik ook haha, vooral bij boeken die ik optijd uit moet hebben of boeken waar ik niet zo makkelijk doorheen kom en dan mezelf een duwtje in de rug moet geven.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Azriel schreef:
    (...)
    Ik heb geen abbonement meer bij de bieb aangezien ik 18 ben en ik nu zou moeten betalen, en vind het het ook niet waard om het te nemen aangezien ik alleen maar Engelse boeken lezen tegenwoordig en ze er daar niet zoveel van hebben. Plus ik lees de laatste tijd meer op mijn Ereader ;/

    Even googlen voor een epub? Dat moet bij deze goed te doen zijn.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Hai, de deadline is al even voorbij, dus is dit niet het moment waarop mensen het boek bespreken en we een nieuw boek kiezen? :') Ik kwam niet verder dan 2 hoofdstukken, omdat detectieve echt niet mijn cup of tea is. De schrijfstijl was wel tof tho^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oh, shiittt. Ik ben tegenwoordig niet zo heel actief meer hier oeps.
    Door drukte van school enzo heb ik niet meer dan drie pagina's van The Da Vinci Code gelezen. Heel stom.


    look at the stars, look how they shine for you;

    || 17 september t/m 30 september ||

    Holding up the universe - Jeniffer Niven


    Ik heb dit boek zelf al eens gelezen, dus ik ga de komende twee weken voor A Court Of Mist And Fury


    look at the stars, look how they shine for you;

    Miep, die heb ik ook al gelezen. :c


    •

    Deze heb ik dan weer wel :3 Ik lees alleen al twee boeken maar ach, een derde kan er wel bij toch?
    Het is wel weer even geleden sinds ik iets anders las dan fantasy tho (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Aan degenen die 'Holding Up The Universe' hebben gelezen: is het de moeite waard? Want ik zou het moeten kopen en het is niet meteen mijn favoriete genre (hij staat wel nog op mijn tbr, maar er zijn boeken die ik eig zou willen kopen voordat ik deze koop, al is hij niet extreem duur XD). Is het Engels een beetje makkelijk te lezen? Want ik merk dat als het Engels te 'hoogstaand' is, ik niet door een boek kom. YA lukt meestal wel, maar de keer dat ik een Stephen King in het Engels las, gaf ik het op na 200 pagina's ofzo :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Jomny schreef:
    Aan degenen die 'Holding Up The Universe' hebben gelezen: is het de moeite waard? Want ik zou het moeten kopen en het is niet meteen mijn favoriete genre (hij staat wel nog op mijn tbr, maar er zijn boeken die ik eig zou willen kopen voordat ik deze koop, al is hij niet extreem duur XD). Is het Engels een beetje makkelijk te lezen? Want ik merk dat als het Engels te 'hoogstaand' is, ik niet door een boek kom. YA lukt meestal wel, maar de keer dat ik een Stephen King in het Engels las, gaf ik het op na 200 pagina's ofzo :')


    Ik kan het boek enorm aanraden. All The Bright Places vond ik beter, maar ik heb enorm van dit boek genoten. Ook de realness die er achter zit, want Libby is overweight en op een gegeven moment is er een incident en ze voelt zich zo verschrikkelijk kut en het is gewoon zo echt?
    Het is een tijdje geleden al dat ik het las, maar dit is wat ik me er van kon herinneren. Het is geen Simon en Baz, maar dit is ook hella cute.
    Oh, en het engels in prima te doen. Ook als je nog niet heel veel engels hebt gelezen.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2018 - 20:13 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Conan schreef:
    (...)

    Ik kan het boek enorm aanraden. All The Bright Places vond ik beter, maar ik heb enorm van dit boek genoten. Ook de realness die er achter zit, want Libby is overweight en op een gegeven moment is er een incident en ze voelt zich zo verschrikkelijk kut en het is gewoon zo echt?
    Het is een tijdje geleden al dat ik het las, maar dit is wat ik me er van kon herinneren. Het is geen Simon en Baz, maar dit is ook hella cute.
    Oh, en het engels in prima te doen. Ook als je nog niet heel veel engels hebt gelezen.


    All The Bright Places gaat over Violet, Annie. Holding Up The Universe gaat over Libby. (Yes, I’m a perfectionist.)


    •