• 13 REASONS WHY


    Hey, it's Hannah, Hannah Baker. That's right. Don't adjust your... whatever device you're listening to this on. It's me, live and in stereo.
    No return engagements, no encore. And this time absolutely no requests. Get a snack. Settle in. 'Cause I'm about to tell you the story of my life.


          18 • 05 • 2018
          Bovenstaande datum is de datum waarop het langverwachte, tweede seizoen van 13 Reasons Why online wordt geplaatst op Netflix. Hier kunnen we fangirlen, maar nog veel belangrijker: steun zoeken aan elkaar op de moeilijke momenten. 13 Reasons Why staat er om bekend emotionele, heftige en taboe onderwerpen aan te pakken welke als triggerend ervaren kunnen worden.

          Plaats alles (zowel van seizoen één als seizoen twee van 13 Reasons Why) onder een spoiler en plaats er een 'trigger'—waarschuwing bij wanneer benodigd. En, don't forget — you are loved, right here and right now.



    •

    HaIe schreef:
    (...)

    Ik vind zijn ogen juist 'uugh' hshsh..
    Naja, Katherine Langford vind ik echt een knap meisje.
    En jij bedoelt Sheri, die is ook knap. Zij heeft pas mooie ogen (';

    Jaaa Sheri ja. Mooie vrouw is dat.

    Maar nee? Bryce?
    Echt niet?


    Ik ben alleen hierin dan vrees ik haha.


    ars moriendi

    What the actual fuck was die laatste aflevering. Disgusting.


    Heaven is a place that we all have

    S2E6

    Wat een fucking bitch is die ene lawyer.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Okay S2E13, so many feels.

    • Fuck you Bryce, you deserve so much worse
    • Fuck you too, Monty.
    • That bathroom scene. What the actual fuck. I'm so mad.
    • Also so not liking Chloe, for real, not feeling sorry for her.
    • Also, forgot her name, maar het meisjes die de polaroids verbrandde. Are you fucking kidding me?
    • The painful look in Justin's eyes hits me right in the feels, he deserves so much better, but im happy for him he got adopted by Clay's parents
    • The scene with "The Night We Met" got me crying, damn
    • Tyler wanting to shoot up the school, voorspelbaar vanaf het eind van S1 al, maar wel realistisch met wat er tegenwoordig in de VS gebeurd. Weet niet hoe realistisch ik het vind dat Clay hem om wist te praten. Also Clay, waarom ben je zo dom het geweer te houden goddamit. Als er een nieuw seizoen komt, kan je er wel vanuit gaan dat ze denken dat hij een school shooting wilde doen.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2018 - 0:19 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    S2E6

    Holy. Fucking. Shit.
    IK SHIP HANNAH EN ZACH SO BAD NOW.


    •

    S2E9

    Janken net toen Mr Porter zijn verhaal vertelde.
    En Tony en die kerel ship ik, maar Tony moet zijn shit aan hem vertellen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    S2E9
    Janken net toen Mr Porter zijn verhaal vertelde.
    En Tony en die kerel ship ik, maar Tony moet zijn shit aan hem vertellen.


    Ik shipte Clay/Tony veel harder maar zij hebben bijna geen scenes samen dit seizoen -vast nadat er super erge sexual tension in die ene episode van hun in s1 was-. Ik ship Alex/Zach ook heel hard momenteel. Maarja allemaal niet canon.


    The truth is out there.

    Mt ik zit nu bij episode 5


    Ik ben zo benieuwd naar wie iedereen die dreig berichten stuurt. Ik denk niet dat het Bryce is,
    Maar ik weet ook niet zeker of het meerdere personen zijn of niet ( al heb ik een voorgevoel van wel)



    edit and about Crushes


    Dude al de Brandons man, Brandon Flynn (Justin) , Brandon Larracuente (Jeff i miss him so bad) en nu ook Brandon Butler uuugh, the ik weet nog niet of ik de laatste (hij speelt Scott Reed) mag vertrouwen of niet, but damn.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2018 - 14:55 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    DAT EINDE VAN AFLEVERING 11 THO

    [ bericht aangepast op 20 mei 2018 - 15:36 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Shadowsinger schreef:
    Ik vind Monty and Justin er wel cute uitzien tbh.


    I agree with this


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb meerdere zelfmoorden meegemaakt en nog nooit zulke dramatische, overdreven reacties gezien (ik bedoel, het heeft een enorme, definitieve impact, daar niet van, maar niemand doet zulke vreemde dingen als hier gebeuren. I mean, kop op guys, Clay die random aangereden wordt ofzo? Whut the actual fack. Een pop die opgehangen wordt? U fk kidding me?). Deze serie probeert een punt te maken die niet bestaat. Waar is Hannahs depressie? Ik heb hem nergens gezien. Mensen blamen voor je zelfmoord? Dat kan helemaal niet. Ja, gebeurtenissen hebben impact, maar depressie en zelfmoord zijn altijd ook een gevoel dat in je zit en die je alleen maar kan verhelpen met de juiste hulp. En dat is bij iedereen zo. Het is nooit alleen maar gebeurtenissen. Het is wat het met je doet, niet alleen dat het gebeurt is.
    Dus dat Hannah wel mensen de schuld geeft vind ik heel apart en ik vraag me af of ze misschien een psychische afwijking heeft die ze in de serie niet laten zien, want het is geen normaal gedrag.
    En niet kut bedoelt ofzo, maar mensen reageren nooit zo op een zelfmoord. De meeste mensen in de school zullen het slachtoffer niet kennen en na een paar dagen te praten over de heftige gebeurtenis, zullen ze doorgaan en er nog maar af en toe over na denken.
    Naasten en vrienden zullen ook echt op een gegeven moment proberen te gaan. En het klinkt misschien hard, maar niemand zal zoveel moeite doen om het verhaal van een overleden meisje af te slaan of te vervormen of wat dan ook. Mensen zullen er een mening over hebben en het proberen te begrijpen, maar al het drama wat zich hier en met name in seizoen twee voordoet gebeurt niet. Ook niet als iemand bekend dat hij/zij verkracht is. Ja, er zullen negatieve meningen over komen, maar niemand zal een pop op hangen voor iemands deur of foto's in iemands kluisje stoppen met '.... was niet de enige'. Dat gebeurt gewoon niet. Niemand steekt zoveel moeite in een dood iemand behalve geliefde van die persoon, maar die zullen niet zo snel zulke vreemde dingen doen.

    Daarbij, heeft Clay een psychose ofzo? Ik ken namelijk niemand die dode mensen voor zich ziet die tegen hem/haar praten en steeds overal zijn. Ja, soms denk je aan iemand of zie je iemands gezicht voor je. Soms denk je iemand te zien maar is het iemand anders. Maar hoe hij het ziet? Dat klinkt echt alsof hij psychotisch is en zal ook niet zo snel in het echt gebeuren.

    Bij elkaar, ik ben gestopt met kijken na aflevering vier ofzo omdat het me echt alleen maar boos maakte.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2018 - 16:21 ]


    i wanna die with you once or twice.

    S2E13
    Even een fyi aan diegene die nog niet zover zijn: Er zit hier echt een behoorlijke graphic scène in na iets meer dan 35 minuten.

    I NEED ANSWERS, DAT EINDE! DAT IN DIE TOILETTEN MET TYLER OH MY FUCKING GOD!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ada schreef:
    Ik heb meerdere zelfmoorden meegemaakt en nog nooit zulke dramatische, overdreven reacties gezien (ik bedoel, het heeft een enorme, definitieve impact, daar niet van, maar niemand doet zulke vreemde dingen als hier gebeuren. I mean, kop op guys, Clay die random aangereden wordt ofzo? Whut the actual fack. Een pop die opgehangen wordt? U fk kidding me?). Deze serie probeert een punt te maken die niet bestaat. Waar is Hannahs depressie? Ik heb hem nergens gezien. Mensen blamen voor je zelfmoord? Dat kan helemaal niet. Ja, gebeurtenissen hebben impact, maar depressie en zelfmoord zijn altijd ook een gevoel dat in je zit en die je alleen maar kan verhelpen met de juiste hulp. En dat is bij iedereen zo. Het is nooit alleen maar gebeurtenissen. Het is wat het met je doet, niet alleen dat het gebeurt is.
    Dus dat Hannah wel mensen de schuld geeft vind ik heel apart en ik vraag me af of ze misschien een psychische afwijking heeft die ze in de serie niet laten zien, want het is geen normaal gedrag.
    En niet kut bedoelt ofzo, maar mensen reageren nooit zo op een zelfmoord. De meeste mensen in de school zullen het slachtoffer niet kennen en na een paar dagen te praten over de heftige gebeurtenis, zullen ze doorgaan en er nog maar af en toe over na denken.
    Naasten en vrienden zullen ook echt op een gegeven moment proberen te gaan. En het klinkt misschien hard, maar niemand zal zoveel moeite doen om het verhaal van een overleden meisje af te slaan of te vervormen of wat dan ook. Mensen zullen er een mening over hebben en het proberen te begrijpen, maar al het drama wat zich hier en met name in seizoen twee voordoet gebeurt niet. Ook niet als iemand bekend dat hij/zij verkracht is. Ja, er zullen negatieve meningen over komen, maar niemand zal een pop op hangen voor iemands deur of foto's in iemands kluisje stoppen met '.... was niet de enige'. Dat gebeurt gewoon niet. Niemand steekt zoveel moeite in een dood iemand behalve geliefde van die persoon, maar die zullen niet zo snel zulke vreemde dingen doen.

    Daarbij, heeft Clay een psychose ofzo? Ik ken namelijk niemand die dode mensen voor zich ziet die tegen hem/haar praten en steeds overal zijn. Ja, soms denk je aan iemand of zie je iemands gezicht voor je. Soms denk je iemand te zien maar is het iemand anders. Maar hoe hij het ziet? Dat klinkt echt alsof hij psychotisch is en zal ook niet zo snel in het echt gebeuren.

    Bij elkaar, ik ben gestopt met kijken na aflevering vier ofzo omdat het me echt alleen maar boos maakte.


    This


    Spinning around, I'm weightless.

    Ada schreef:
    Ik heb meerdere zelfmoorden meegemaakt en nog nooit zulke dramatische, overdreven reacties gezien (ik bedoel, het heeft een enorme, definitieve impact, daar niet van, maar niemand doet zulke vreemde dingen als hier gebeuren. I mean, kop op guys, Clay die random aangereden wordt ofzo? Whut the actual fack. Een pop die opgehangen wordt? U fk kidding me?). Deze serie probeert een punt te maken die niet bestaat. Waar is Hannahs depressie? Ik heb hem nergens gezien. Mensen blamen voor je zelfmoord? Dat kan helemaal niet. Ja, gebeurtenissen hebben impact, maar depressie en zelfmoord zijn altijd ook een gevoel dat in je zit en die je alleen maar kan verhelpen met de juiste hulp. En dat is bij iedereen zo. Het is nooit alleen maar gebeurtenissen. Het is wat het met je doet, niet alleen dat het gebeurt is.
    Dus dat Hannah wel mensen de schuld geeft vind ik heel apart en ik vraag me af of ze misschien een psychische afwijking heeft die ze in de serie niet laten zien, want het is geen normaal gedrag.
    En niet kut bedoelt ofzo, maar mensen reageren nooit zo op een zelfmoord. De meeste mensen in de school zullen het slachtoffer niet kennen en na een paar dagen te praten over de heftige gebeurtenis, zullen ze doorgaan en er nog maar af en toe over na denken.
    Naasten en vrienden zullen ook echt op een gegeven moment proberen te gaan. En het klinkt misschien hard, maar niemand zal zoveel moeite doen om het verhaal van een overleden meisje af te slaan of te vervormen of wat dan ook. Mensen zullen er een mening over hebben en het proberen te begrijpen, maar al het drama wat zich hier en met name in seizoen twee voordoet gebeurt niet. Ook niet als iemand bekend dat hij/zij verkracht is. Ja, er zullen negatieve meningen over komen, maar niemand zal een pop op hangen voor iemands deur of foto's in iemands kluisje stoppen met '.... was niet de enige'. Dat gebeurt gewoon niet. Niemand steekt zoveel moeite in een dood iemand behalve geliefde van die persoon, maar die zullen niet zo snel zulke vreemde dingen doen.

    Daarbij, heeft Clay een psychose ofzo? Ik ken namelijk niemand die dode mensen voor zich ziet die tegen hem/haar praten en steeds overal zijn. Ja, soms denk je aan iemand of zie je iemands gezicht voor je. Soms denk je iemand te zien maar is het iemand anders. Maar hoe hij het ziet? Dat klinkt echt alsof hij psychotisch is en zal ook niet zo snel in het echt gebeuren.

    Bij elkaar, ik ben gestopt met kijken na aflevering vier ofzo omdat het me echt alleen maar boos maakte.


    I get your point, but to be fair, de serie gaat over meer dan alleen zelfmoord, met name in seizoen 2. Het gaat ook over verkrachting en daar wel over uitkomen of niet, het misbruik van drugs en nog meer dingen.
    En een deel van de dingen in de serie zullen in Nederland of Belgie misschien niet snel voorkomen, maar in Amerika zou het me eerlijk gezegd niet verbazen. Die dingen zoals met de pop, die hebben verder niks met Hannah's dood te maken, maar met Jessica's verkrachting omdat iemand haar stil wilde houden.
    En over het "Hannahs depressie was niet te zien". Depressies zijn ook lang niet altijd te zien aan het oppervlak.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shadowsinger schreef:
    (...)

    I get your point, but to be fair, de serie gaat over meer dan alleen zelfmoord, met name in seizoen 2. Het gaat ook over verkrachting en daar wel over uitkomen of niet, het misbruik van drugs en nog meer dingen.
    En een deel van de dingen in de serie zullen in Nederland of Belgie misschien niet snel voorkomen, maar in Amerika zou het me eerlijk gezegd niet verbazen. Die dingen zoals met de pop, die hebben verder niks met Hannah's dood te maken, maar met Jessica's verkrachting omdat iemand haar stil wilde houden.
    En over het "Hannahs depressie was niet te zien". Depressies zijn ook lang niet altijd te zien aan het oppervlak.


    Dat weet ik echt wel, maar ook daarbij zal bijna niemand zo reageren. Ik bedoelde ook niet dat die pop iets met Hannah te maken had tho.
    En nee, zelfs in Amerika zal dit niet zo snel gebeuren en zeker niet zoveel onrealistische gebeurtenissen. Sorry, maar het slaat echt nergens op. Mensen zullen haten en leugens verspreiden en bedreigen, maar op een minder opvallende, dramatische manier. Tenminste, de meeste, normale mensen.
    Dat hoef je mij echt niet wijs te maken. Maar ga mij niet vertellen dat je een serie over iemand die zelfmoord pleegt, (dan ben je vaak zwaar depressief) gaat maken zonder ook maar op enige manier een depressie te laten zien. Ehm, waarom maak je dan een serie?
    Alsof je wil laten zien wat er gebeurt als er iemand uitgehongerd is, maar je in het verleden van die persoon laat zien hoe goed hij/zij eet. Like... sure??

    [ bericht aangepast op 20 mei 2018 - 18:00 ]


    i wanna die with you once or twice.