• 13 REASONS WHY


    Hey, it's Hannah, Hannah Baker. That's right. Don't adjust your... whatever device you're listening to this on. It's me, live and in stereo.
    No return engagements, no encore. And this time absolutely no requests. Get a snack. Settle in. 'Cause I'm about to tell you the story of my life.


          18 • 05 • 2018
          Bovenstaande datum is de datum waarop het langverwachte, tweede seizoen van 13 Reasons Why online wordt geplaatst op Netflix. Hier kunnen we fangirlen, maar nog veel belangrijker: steun zoeken aan elkaar op de moeilijke momenten. 13 Reasons Why staat er om bekend emotionele, heftige en taboe onderwerpen aan te pakken welke als triggerend ervaren kunnen worden.

          Plaats alles (zowel van seizoen één als seizoen twee van 13 Reasons Why) onder een spoiler en plaats er een 'trigger'—waarschuwing bij wanneer benodigd. En, don't forget — you are loved, right here and right now.



    •

    Ben ik trouwens de enige die Clay totaal geen sympathiek personage meer vind? Ik begreep hem in seizoen 1 beter. Nu is hij alleen maar boos en bot tegen iedereen om hem heen en voelt hij zich alsnog boven alle anderen staan. Ik snap dat het karakter ontwikkeling is, maar ik vind zijn scenes helemaal niet zo leuk meer.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    Ben ik trouwens de enige die Clay totaal geen sympathiek personage meer vind? Ik begreep hem in seizoen 1 beter. Nu is hij alleen maar boos en bot tegen iedereen om hem heen en voelt hij zich alsnog boven alle anderen staan. Ik snap dat het karakter ontwikkeling is, maar ik vind zijn scenes helemaal niet zo leuk meer.


    Dit viel me met meerderen op, maar denk dat het hier express gedaan werd om te laten zien dat een trauma iemand kan veranderen


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    HalloMaandag schreef:
    (...)

    Dit viel me met meerderen op, maar denk dat het hier express gedaan werd om te laten zien dat een trauma iemand kan veranderen

    Zit zeker wat in! Irriteer me desondanks wel aan hem.


    ars moriendi

    J0Y schreef:
    Onpopulaire mening, maar ik vind dat ze moesten stoppen na seizoen 1. Ze hebben toen zo'n mooi verhaal geportretteerd en ik heb ergens het gevoel dat ze dit alleen doen voor het geld. Hanna's verhaal ging normaal niet verder, dus ik snap niet waarom dit zo nodig moet.

    Still going to watch it tho.

    Ik snap je precies, ik vind ook dat ze hadden moeten stoppen na seizoen 1. Ik werd wel heel erg blij van het nieuws dat seizoen 2 ook zou komen maar ik ben ergens een beetje bang dat ze het gaan verpesten..
    Ik ben nu halverwege de eerste aflevering van seizoen 2 en ik kan er maar niet in komen heb ik het idee.


    Life is a beautiful struggle

    Martinez schreef:
    (...)
    Ik snap je precies, ik vind ook dat ze hadden moeten stoppen na seizoen 1. Ik werd wel heel erg blij van het nieuws dat seizoen 2 ook zou komen maar ik ben ergens een beetje bang dat ze het gaan verpesten..
    Ik ben nu halverwege de eerste aflevering van seizoen 2 en ik kan er maar niet in komen heb ik het idee.

    De eerste aflevering heb ik opnieuw moeten kijken omdat ik deze samen met een vriend keek en we gewoon niet gefocust bleven. Die aflevering was heel zwak om de een of andere reden. De afleveringen daarna zijn al een heel stuk beter.

    De karakters leggen situaties uit die Hannah nooit in haar tapes heeft verteld, waarschijnlijk deels om zichzelf te beschermen. Dat maakt het hele verhaal toch wel weer interessant, omdat het een nieuw licht schijnt op de "daders" zeg maar. Ik ben het met je eens dat 1 seizoen goed en enough was geweest, maar ik vermaak me (nu ik er in zit) wel prima met seizoen 2.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2018 - 11:51 ]


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    De eerste aflevering heb ik opnieuw moeten kijken omdat ik deze samen met een vriend keek en we gewoon niet gefocust bleven. Die aflevering was heel zwak om de een of andere reden. De afleveringen daarna zijn al een heel stuk beter.

    De karakters leggen situaties uit die Hannah nooit in haar tapes heeft verteld, waarschijnlijk deels om zichzelf te beschermen. Dat maakt het hele verhaal toch wel weer interessant, omdat het een nieuw licht schijnt op de "daders" zeg maar. Ik ben het met je eens dat 1 seizoen goed en enough was geweest, maar ik vermaak me (nu ik er in zit) wel prima met seizoen 2.


    Ik vind het heel mooi om te zien dat er bij bepaalde tapes dus twee zijden aan het verhaal zijn, die binnen seizoen één nooit ofte nimmer aan bod zijn gekomen. Plus, het is interessant om te zien hoe alle achtergebleven personen hun levens verder oppakken (of juist niet).


    •

    Ik vond het een matig vervolg op de serie ik had meer het idee dat ze het maar wouden maken omdat het zonde is om na 1 seizoen te stoppen. Nu met die cliffhanger op het eind etc komt er waarschijnlijk nog weer een derde seizoen.

    I mean don't get me wrong het is best een mooie serie en goed in elkaar gezet. Maar het einde vond ik gewoon heel soft eigenlijk. Had wel met een shokker mogen eindigen vind ik.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik had best het idee dat un het tweede seizoen veel slordige toevoegingen aan het verhaal in s1 zaten. Echt een plothole gevoel en dingen die ook echt niet pastten bij hoe het in s1 vertelt werd. En ik vond dat ze best makkelijk deden over vrijwel alles van s1 droppen voor een ander verhaal in s2. Het was voor mij wat rommelig, onoverzichtelijk en had niet het gevoel dat het echt goed in elkaar pastte.


    The truth is out there.

    S2E11

    Dat gevecht. . . epic shit.


    •

    Okoye schreef:
    Ik had best het idee dat un het tweede seizoen veel slordige toevoegingen aan het verhaal in s1 zaten. Echt een plothole gevoel en dingen die ook echt niet pastten bij hoe het in s1 vertelt werd. En ik vond dat ze best makkelijk deden over vrijwel alles van s1 droppen voor een ander verhaal in s2. Het was voor mij wat rommelig, onoverzichtelijk en had niet het gevoel dat het echt goed in elkaar pastte.

    Ik heb de serie nog niet afgekeken, maar dit gevoel had ik heel erg met dat verhaal van Zach. Ze heeft de hele zomer met hem liggen rollen en ze waren "onafscheidelijk" en hij heeft haar daarna gewoon afgewimpeld voor Bryce en zijn crew. Dat is echt een kutstreek. Maarrrr op haar originele tapes geeft ze alleen maar aan dat hij gerommeld heeft met een stom briefje? C'mon. Dat vond ik ook erg zwak.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Ik heb de serie nog niet afgekeken, maar dit gevoel had ik heel erg met dat verhaal van Zach. Ze heeft de hele zomer met hem liggen rollen en ze waren "onafscheidelijk" en hij heeft haar daarna gewoon afgewimpeld voor Bryce en zijn crew. Dat is echt een kutstreek. Maarrrr op haar originele tapes geeft ze alleen maar aan dat hij gerommeld heeft met een stom briefje? C'mon. Dat vond ik ook erg zwak.


    Precies ik kreeg daar zo'n plothole gevoel van.


    The truth is out there.

    Veel mixed feelings over dit seizoen. Er waren momenten bij die ik heel krachtig vond, maar stukke minder dan S1.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Dus, peeps — ik heb eindelijk het volledige seizoen twee af en I'm not okay. I just cried my eyes out.
    I honestly don't give three single shits about all the negative posts about this show, it understands a part of me that almost no one does and I'm fucking glad it exists.


    •

    Die finale. Holy shit.

    Uiteindelijk zaten er zo enorm veel referenties in naar de Columbine shooting. Ontzettend interessant. En verdomme, wat was die laatste episode spannend. Ik was ervan overtuigd dat iemand ging sterven maar ben zo blij dat ze er uiteindelijk voor hebben gekozen dat Clay de voice of reason kon zijn op dat moment. En m'n hart brak echt toen Clay afscheid nam van Hannah en zijn verdriet en onvermogen om te laten gaan in de vorm van Hannah heel symbolisch wegliep. Prachtig.


    ars moriendi

    S02E13

    Ik ben echt in shock door de bathroomscene


    Big girls cry when their hearts are breaking