• 13 REASONS WHY


    Hey, it's Hannah, Hannah Baker. That's right. Don't adjust your... whatever device you're listening to this on. It's me, live and in stereo.
    No return engagements, no encore. And this time absolutely no requests. Get a snack. Settle in. 'Cause I'm about to tell you the story of my life.


          18 • 05 • 2018
          Bovenstaande datum is de datum waarop het langverwachte, tweede seizoen van 13 Reasons Why online wordt geplaatst op Netflix. Hier kunnen we fangirlen, maar nog veel belangrijker: steun zoeken aan elkaar op de moeilijke momenten. 13 Reasons Why staat er om bekend emotionele, heftige en taboe onderwerpen aan te pakken welke als triggerend ervaren kunnen worden.

          Plaats alles (zowel van seizoen één als seizoen twee van 13 Reasons Why) onder een spoiler en plaats er een 'trigger'—waarschuwing bij wanneer benodigd. En, don't forget — you are loved, right here and right now.



    Ik begin dit seizoen erg geweldig te vinden en ik heb niet langer meer het idee dat het bij één seizoen had moeten blijven. Er is echt meer diepte in gekomen.

    S2:A6

    MAAR OML WAT ZIJN ZACH EN HANNAH CUTE SAMEN. Ik ship het zo erg. Wat adorable.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Vervaagd schreef:
    Ik begin dit seizoen erg geweldig te vinden en ik heb niet langer meer het idee dat het bij één seizoen had moeten blijven. Er is echt meer diepte in gekomen.

    S2:A6
    MAAR OML WAT ZIJN ZACH EN HANNAH CUTE SAMEN. Ik ship het zo erg. Wat adorable.



    Jaaa dat vind ik ook!




    Deze foto ging een hele tijd rond op facebook. Ik was best benieuwd naar de scene waar ze op doelde, dus heb ik hem bewust gekeken.

    Wow, ik ben nog nooit zo hard in shock geweest. In my opinion, de ergste scene van heel de serie.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2018 - 15:25 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Veins schreef:



    Deze foto ging een hele tijd rond op facebook. Ik was best benieuwd naar de scene waar ze op doelde, dus heb ik hem bewust gekeken.

    Wow, ik ben nog nooit zo hard in shock geweest. In my opinion, de ergste scene van heel de serie.

    De schokkendste maar misschien wel één van de belangrijkste scènes van allemaal. Dit soort situaties gebeuren echt en daar mogen we best met onze neus op gedrukt worden. Niet sugarcoaten.

    Ik vind het fantastisch dat 13RW zich niet uit het veld laat slaan en zich niet gaat indammen. Ik werd hartstikke misselijk van die scene maar vind het zo ontzettend goed gedaan. Dat is precies de reactie die de regisseur wil oproepen. Mensen die echt bruut verkracht zijn, hebben dit ook zonder filter en mededogen meegemaakt. Het zo raw laten zien maakt indruk en zet je gelijk aan het denken: "dit soort horror is inhumaan, misselijkmakend en onacceptabel." Het op deze manier laten zien versterkt die boodschap. Misschien dat slachtoffers van verkrachtig op deze manier wat serieuzer genomen worden, who knows.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    De schokkendste maar misschien wel één van de belangrijkste scènes van allemaal. Dit soort situaties gebeuren echt en daar mogen we best met onze neus op gedrukt worden. Niet sugarcoaten.

    Ik vind het fantastisch dat 13RW zich niet uit het veld laat slaan en zich niet gaat indammen. Ik werd hartstikke misselijk van die scene maar vind het zo ontzettend goed gedaan. Dat is precies de reactie die de regisseur wil oproepen. Mensen die echt bruut verkracht zijn, hebben dit ook zonder filter en mededogen meegemaakt. Het zo raw laten zien maakt indruk en zet je gelijk aan het denken: "dit soort horror is inhumaan, misselijkmakend en onacceptabel." Het op deze manier laten zien versterkt die boodschap. Misschien dat slachtoffers van verkrachtig op deze manier wat serieuzer genomen worden, who knows.


    Well said! Je hebt inderdaad wel gelijk over het feit dat ze het niet mooier mogen maken dan het is. Het was ook zo erg hoe ze heel de tijd bezig waren met Hannah en zeggen tegen elkaar dat dit niet nog eens mag gebeuren maar er toch tegelijkertijd een jongen verkracht werd. Dat maakt voor mij soms ook duidelijk hoe de wereld in elkaar zit.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Er is best veel kritiek op de serie dat het te heftig zou zijn etc. Er wordt afgeraden de serie te kijken als je zelf dealt met deze problemen. Ik ben het hier dus niet mee eens. Ik heb al jaren last van psychische problemen,, die het resultaat zijn van jarenlang pesten, en zit nu weer in wat zwaarder weer. Ik heb juist bewust wel gekeken en wat ben ik wen ik bij met dezeserie. Ik vind het goed dat het zo realistisch is,. Want dit is de realiteit voor heel veel mensen. Voor die mensen wordt het ook niet gesugarcoat want zij gaan er echt doorheen. Ook vind ik het hele idee van die rechtzaak goed bedacht want hoeveel slachtoffers van pesten zouden niet willen dat de pesters worden gestraft? Ik bedenk mezelf regelmatig hoe freaking oneerlijk het is dat de mensen die mij jarenlang hebben gepest er nooit negatieve gevolgen van hebben ondervonden. Zij zijn nooit gestraft en leven gewoon lekker verder terwijl ik elke dag moet leven met de gevolgen van wat zij mij hebben gedaan.
    Ik vind dit 1 van de beste series op het moment omdat het de meest realistische serie is op het moment.


    Ik kan trouwens ook echt de film 'A girl like her' aanbevelen voor de mensen die dit een goede serie vinden!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    S2:A13 24:06 and currently sobbing. It’s beautiful.


    NEE WTF ZO KUNNEN ZE HET TOCH NIET LATEN EINDIGEN. Girl. Waarom laten series me altijd zo in de steek. Stupid cliffhangers.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2018 - 22:09 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ahh, goed nieuws na het spannende einde van seizoen 2, volgend jaar komt het derde seizoen op Netflix!


    “Love is a contradiction.”

    EdensGate schreef:
    (...)
    De schokkendste maar misschien wel één van de belangrijkste scènes van allemaal. Dit soort situaties gebeuren echt en daar mogen we best met onze neus op gedrukt worden. Niet sugarcoaten.

    Ik vind het fantastisch dat 13RW zich niet uit het veld laat slaan en zich niet gaat indammen. Ik werd hartstikke misselijk van die scene maar vind het zo ontzettend goed gedaan. Dat is precies de reactie die de regisseur wil oproepen. Mensen die echt bruut verkracht zijn, hebben dit ook zonder filter en mededogen meegemaakt. Het zo raw laten zien maakt indruk en zet je gelijk aan het denken: "dit soort horror is inhumaan, misselijkmakend en onacceptabel." Het op deze manier laten zien versterkt die boodschap. Misschien dat slachtoffers van verkrachtig op deze manier wat serieuzer genomen worden, who knows.


    Ik was ook heel misselijk door die scene. Ik heb er serieus een paar nachten niet van geslapen. Maar ik ben het zeer eens met deze reactie. Alles is daarin al gezegd wat ik er verder over wilde zeggen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    S2 A2:

    Is Skye nu echt weg gevoerd omdat ze zichzelf gesneden heeft?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    S2 A2:
    Is Skye nu echt weg gevoerd omdat ze zichzelf gesneden heeft?


    Ik denk dat het wat erger was dan alleen snijden — volgens mij heeft ze 'dieper' gesneden dan normaal, een poging tot— zeg maar.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2018 - 17:32 ]


    Sattler schreef:
    (...)

    Ik denk dat het wat erger was dan alleen snijden — volgens mij heeft ze 'dieper' gesneden dan normaal, een poging tot— zeg maar.


    Jezus. Ik vond dat wel confronterend.


    en @ degenen die aflevering 13 al hebben gezien: is het echt zo erg?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Jezus. Ik vond dat wel confronterend.


    en @ degenen die aflevering 13 al hebben gezien: is het echt zo erg?


    Ja, inderdaad.
    Ik vond het vooral heftig dat die moeder van Skye er op reageerde van "het is niets ernstigs". Like, daaraan kun je zien dat die vrouw al zó veel heeft meegemaakt met haar dochter en er zelf ook helemaal doorheen zit en gewoon niet meer weet wát ze moet doen.


    En: ja, gewoon ja.