• Oké, misschien niet zo ernstig als het klinkt maar het zit dus zo:

    Mijn broertje is 13, gaat nu net naar de tweede, en het enige dat hij op zijn beeldscherm bekijkt is eigenlijk Fortnite. Nu gaan we binnenkort op vakantie naar Italië, wat betekend dat er genoeg tijd is voor verveling in de auto. Maar omdat hij het een goed idee vond om een beetje aan zijn Engels te werken, wilde hij best aan een serie beginnen voor in de auto. Hij weet alleen niet welke.
    En het is eigenlijk wel een lastige, omdat de meeste series die ik kijk en leuk vind misschien een beetje te ingewikkeld zijn voor hem. Wat ik nu op het lijstje had staan zijn:

    - The 100
    - Arrow

    Maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet. Ik wilde eerst The Walking Dead erop zetten, maar die staat niet meer op Netflix.
    Heeft er iemand nog aanraders? De enige voorwaarden die eraan zitten is dat het op Netflix moet staan, en dat het niet te seksueel is (als in, iedere aflevering or so zoenende mensen (of erger)). Mijn broertje heeft ook films als The Hunger Games, The Hobbit en The Maze Runner gezien, dus zo'n niveau is prima.

    Wat keken jullie toen jullie begonnen met series kijken? (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    TAEGl schreef:
    Als je echt goed Brits wil leren... Sherlock c:
    Wat mijn broertje (17) best wel tof vind zijn de Marvel series, like Jessica Jones, Daredevil, Luke Cage, Iron Fist, Defenders etc.

    Verder nog wat aanraders:
    - Black Mirror (op zichzelf staande mini-films eigenlijk. Big fav.)
    - Orphan Black (geweldige storyline en volledig op Netflix.)
    - American Horror Story (not for the weak-hearted)
    - Teen Wolf
    - Misfits (liefde voor de accenten)
    - Scream (idem als AHS)
    - Stranger Things (just plain creepy maar niet eng-eng)
    - Friends


    Misftis is echt een geweldige serie ! Ik hou idd zo van die accenten, (skins is om die reden voor die leeftijd ook een goede serie).


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik heb een aantal serie verslavingen (gehad), die niet al te moeilijk zijn te volgen:
    - Doctor who (doctor 12 is wel lastig met zijn schotse accent)
    - Brooklyn nine nine
    - Teen wolf
    - The 100
    - Agents of Shield
    - Sherlock ( seizoen 4 bestaat niet, en had nooit mogen bestaan)
    - Voltron (netflix remake)


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    Ik heb een aantal serie verslavingen (gehad), die niet al te moeilijk zijn te volgen:
    - Doctor who (doctor 12 is wel lastig met zijn schotse accent)
    - Brooklyn nine nine
    - Teen wolf
    - The 100
    - Agents of Shield
    - Sherlock ( seizoen 4 bestaat niet, en had nooit mogen bestaan)
    - Voltron (netflix remake)


    DOCTOR WHO :D Finally a fellow whovian :3


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Brooklyn Nine-Nine is super luchtig en fijn om te kijken. De afleveringen duren ook maar 23 min of zo en er gebeurt genoeg.
    La Casa de Papel is gewoon echt een top serie. Helaas is het origineel wel in het Spaans... Op Netflix staat ‘ie ook in het Engels gesynchroniseerd, dat kijkt alleen een beetje gek misschien.
    The Flash, als je Arrow al op jet lijstje hebt staan kun je ook the Flash overwegen.
    Suits, dan kan je broertje ook gelijk de vrouw van prins Harry zien acteren hahah.
    Homeland, hoewel die misschien een beetje heftig is (though imo niet heftiger dan Arrow).
    Black Mirror, super goed, wel een beetje trippy misschien soms. Wel fijn dat je afl. die je niet zo fijn/leuk vindt kunt skippen, want ze staan allemaal los van elkaar (alleen hier en daar wat subtiele references, but that’s all).
    How to get away with murder.
    Hannibal, misschien wel te luguber...
    American Horror Story, though ik alleen s1, s2 & s5 leuk vond. De rest vond ik een beetje saai. Maar er zit hier best veel seks in (en dan niet eens romantisch, eerder violation enzo).
    Scream, imo de meer soft-core variant van AHS.

    Breaking Bad en House of Cards vond ik ook super goed, maar daar is ‘ie misschien nog wat te jong voor?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2018 - 14:23 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Breaking Bad.

    Beste serie die ik ooit heb gezien, hands down.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    Breaking Bad.

    Beste serie die ik ooit heb gezien, hands down.


    This.
    Echt een van de beste series die er is.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Brooklyn Nine-Nine en The Good Place.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Bedankt voor alle reacties <3 Ik denk dat Marvel(achtige) series wel safe zijn. En Breaking Bad moet ik zelf ook nog kijken (shame I know)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wizard of Waverly place
    How to get alway with muderen
    13 raeson

    The good place kijkt ook wel lekker weg!


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Breaking Bad zou ik niet aanraden aan een 13 jarige tho


    I just caught the wave in your eyes

    Cro schreef:
    Breaking Bad zou ik niet aanraden aan een 13 jarige tho

    Mee eens, beide door de heftige onderwerpen als dat het ook moeilijk te volgen is voor die leeftijd denk ik.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Cro schreef:
    Breaking Bad zou ik niet aanraden aan een 13 jarige tho

    Nee? Mijn broertje heeft de serie zelf ook gekeken toen hij een jaar of 14 was en hij vond hem helemaal geweldig. Ik denk dat het soms een beetje onderschat wordt hoe mensen van die leeftijd soms meer willen dan alleen die hapklare, blockbuster brokken. Ik snap je punt dat het inderdaad ingewikkeld kan worden qua verhaallijn omdat er zoveel gedaan wordt met detail, maar ik vind die serie echt een verademing tussen alle teendrama shit die op Netflix staat en gewoon een masterpiece over het algemeen. Dus ik denk dat het per persoon verschilt of het een serie is die je kan kijken wanneer je wat jonger bent of niet!


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Nee? Mijn broertje heeft de serie zelf ook gekeken toen hij een jaar of 14 was en hij vond hem helemaal geweldig. Ik denk dat het soms een beetje onderschat wordt hoe mensen van die leeftijd soms meer willen dan alleen die hapklare, blockbuster brokken. Ik snap je punt dat het inderdaad ingewikkeld kan worden qua verhaallijn omdat er zoveel gedaan wordt met detail, maar ik vind die serie echt een verademing tussen alle teendrama shit die op Netflix staat en gewoon een masterpiece over het algemeen. Dus ik denk dat het per persoon verschilt of het een serie is die je kan kijken wanneer je wat jonger bent of niet!


    Ik snap je punt, maar ik was bijvoorbeeld begonnen met Breaking Bad toen ik 13 was en ben toen gestopt en weer opnieuw begonnen toen ik 15/16 was en toen vond ik het toch wel interessanter om te kijken en “begreep” ik ook meer de psychologie erachter. Het is namelijk best een psychologische serie en er zit veel actie in, maar tegelijkertijd is het ook “traag” (idk kan het niet beter uitleggen). Al met al zou ik daarom een serie als Arrow eerder aanraden, gezien die toch wat “makkelijker” is om te kijken.


    I just caught the wave in your eyes

    Cro schreef:
    (...)

    Ik snap je punt, maar ik was bijvoorbeeld begonnen met Breaking Bad toen ik 13 was en ben toen gestopt en weer opnieuw begonnen toen ik 15/16 was en toen vond ik het toch wel interessanter om te kijken en “begreep” ik ook meer de psychologie erachter. Het is namelijk best een psychologische serie en er zit veel actie in, maar tegelijkertijd is het ook “traag” (idk kan het niet beter uitleggen). Al met al zou ik daarom een serie als Arrow eerder aanraden, gezien die toch wat “makkelijker” is om te kijken.

    Ik snap wat je bedoeld hoor. Het is meer dat series zoals Arrow ook makkelijker zijn om je aandacht bij te houden omdat er ook geen driedubbele complottheorie in zit ofzo. Anders had ik hem ook wel Homeland of Game of Thrones aangeraden, maar zeker de laatste is iets waar je door heen moet komen en dingen moet begrijpen, en ik denk/weet dat hij daar het geduld gewoon niet voor heeft.


    There are poems inside of you that paper can't handle