• Welkom iedereen!

    Camp NaNoWriMo is een beetje een flop geworden voor mij en een aantal mensen hadden dat ook. Vandaar, naar het idee van Pixielisje en Square, een schrijfkamp in augustus! Mij lijkt het een tof iets om elk jaar te doen, voor als je in juli een terrible schrijfmaand hebt en je in augustus zeeën van tijd en inspiratie hebt.

    Strijders
    Username || Naam || Verhaal || Doel

    Wolkenkasteel || Anna || Donker en 00:15 || 2763 / 25K
    Hawks || Romi || Het is een vrouwenwereld || 0 / 50K
    Croweater || Natas || Fluisterstemmen|| 0 / 15K
    Stamets || Laura || Per aspera ad astra ||2 / 25k
    Stenenlikker || Belle || Athanatos || 2177 / 10k
    Pixielisje || Laura || Onbemand Hart || 14,5k / 60k
    Bloodfeather || Anne-Fleur || Een sprong in het diepe || 973 / 15K
    Helsinki || Jamie || ??? || 0 / 20K
    TaeTae || Laura|| Goud en duister & Ace of Hearts|| 3,7K / 20k
    Gladio || Nynke || Titelloos || 0 / 30k
    Necessity || Nessie || Lunatic || 7.7K / 15K
    TAEGl || Madelon || Private Fears In Public Places || minimaal 15k, misschien meer.
    aarsvogel || Anniek || coop-coöperatie || 0 / 8K
    Rewritten || Suzanne || Onbekend || 3982 / 10K
    Square || Inge || Geen flauw idee || 0 / 30k
    Catmint || Maxime || Ultima Ratio || 0 / 10K
    KoningTriton || Isahbel || komt later || 0 / 10K
    Abbunny || Ava || Carmine || 12K
    MaFlodder || Elise || Bellenblaas || 10K
    Shibui || Femke || Onbekend || 10k, hopelijk nog meer.

    Meld je nu aan voor de activiteiten! (:

    Het lijkt me ook leuk om een wekelijkse counting te doen, dus elke zondag in het rood je woordcount op dat moment even doorgeven als je dat tof vindt?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 22:06 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ben gestart aan 26k en ik zit nu op 32,5k dus dat maakt mijn wordcount 6,5k!

    Ik heb nog niet geschreven vandaag... Ik hoop dat ik zometeen nog even aan de slag kan, maar er is nu iets tussen gekomen en ik baal er echt van


    A to the Z

    Rip, ik heb helemaal niet meer geschreven. :')


    Caution first, always.

    Ik weet niet of naamsveranderingen nodig zijn, maar Dazai werd dus Hawks :p

    Ik herschrijf, dus het is een beetje moeilijk om te zeggen hoeveel ik precies geschreven heb, haha :') Voelt alsof het herschrijven nooit gedaan is :c


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    OKé, na 6 dagen waarin ik maar aan één project heb willen werken, ga ik gewoon mijn verhaal aanpassen naar "By the stars", want ik heb toch een one-track-mind voor het moment. Voorlopig nog 0k. Ik kan ergens deze tot volgende week twee dagen niet schrijven, maar aan dit tempo raakt dat toch nooit geregeld.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2018 - 12:26 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik zit op 1,5k. It's something. :'D

    Jongens, jawel, dat komt helemaal goed nog!
    Ik heb vandaag nog niet geschreven voor Qamp dus dat ga ik nu eens doen
    iemand zin in wordwar van 22 tot 23?


    A to the Z

    Aaah, ik ben nu bij een scene waar ik heel veel zin in heb om m te schrijven, maar toch wilt het niet echt komen. Ik had dit bij een ander verhaal ook al, erg frustrerend dit.


    Stenenlikker

    Stenenlikker schreef:
    Aaah, ik ben nu bij een scene waar ik heel veel zin in heb om m te schrijven, maar toch wilt het niet echt komen. Ik had dit bij een ander verhaal ook al, erg frustrerend dit.


    Ja, dat had ik ook een paar dagen terug. In mijn geval helpt niets en moet ik het even laten liggen. Maar daarna gaat het vaak veel beter ;D


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ja, dat had ik ook een paar dagen terug. In mijn geval helpt niets en moet ik het even laten liggen. Maar daarna gaat het vaak veel beter ;D

    Ja, dat doe ik ook altijd, wanneer zo'n toffe scène even niet lukt.

    Ik heb het gevoel dat ik vandaag wel een goede dag heb gehad met herschrijven. Heb een geweldig idee gekregen om twee problemen in 1x op te lossen, so yay me c:

    + Ik heb ook eindelijk weer wat geschreven aan een andere story, dus dubbel yay

    [ bericht aangepast op 6 aug 2018 - 21:43 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hawks schreef:
    (...)
    Ja, dat doe ik ook altijd, wanneer zo'n toffe scène even niet lukt.

    Ik heb het gevoel dat ik vandaag wel een goede dag heb gehad met herschrijven. Heb een geweldig idee gekregen om twee problemen in 1x op te lossen, so yay me c:

    + Ik heb ook eindelijk weer wat geschreven aan een andere story, dus dubbel yay


    Ahhh, wat super! Dat voelt toch altijd echt aan als een winwin moment hé, wanneer je helemaal zelfstandig een goede oplossing kan bedenken voor iets. Echt zo'n pat yourself on the shoulder moment haha

    --
    Ik ben nu al hele tijd bezig aan mijn soty, en dat ga ik waarschijnlijk wel eerst volledig afschrijven voor ik aan iets nieuws begin. Maar ik wil écht heel graag hierna een fantasy-verhaal schrijven met een spannend plot. Iemand tips om fantasy werelden uit te werken en denken en inspo in general op te doen? Want ik wil namelijk wel beginnen met het uitdenken van iets al zodat ik hopelijk in 2019 een nieuw schrijfproject heb. Like, idk, ik ben de laatste tijd in zo'n goede creatieve bui dat ik dit moment van creativiteit niet voorbij wil laten gaan zonder er echt alles uitgehaald te hebben. Voordat we weer in een artblock komen haha


    A to the Z

    Also: wordwar van 22u tot 23u voor als iemand tegen mmij wilt wordwarren!


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ahhh, wat super! Dat voelt toch altijd echt aan als een winwin moment hé, wanneer je helemaal zelfstandig een goede oplossing kan bedenken voor iets. Echt zo'n pat yourself on the shoulder moment haha

    --
    Ik ben nu al hele tijd bezig aan mijn soty, en dat ga ik waarschijnlijk wel eerst volledig afschrijven voor ik aan iets nieuws begin. Maar ik wil écht heel graag hierna een fantasy-verhaal schrijven met een spannend plot. Iemand tips om fantasy werelden uit te werken en denken en inspo in general op te doen? Want ik wil namelijk wel beginnen met het uitdenken van iets al zodat ik hopelijk in 2019 een nieuw schrijfproject heb. Like, idk, ik ben de laatste tijd in zo'n goede creatieve bui dat ik dit moment van creativiteit niet voorbij wil laten gaan zonder er echt alles uitgehaald te hebben. Voordat we weer in een artblock komen haha

    Jaaaa, ik zat daar echt van: Romi, u are a genius. Hopelijk dat dit enthousiasme blijft doorgaan. Waarschijnlijk heb ik morgen weer een crisis, want dan kom ik aan een spannende scène die te mager is (als in: m'n personages hebben niet genoeg problemen, ik moet meer shit hun richting uitgooien, als in: je dacht dat je kon ontsnappen BUT I DON'T THINK SO, hehe. Maar er is dus nog veel werk aan die scène, dus dat is altijd een beetje meh :'))

    --
    Pff, ik zou mezelf geen expert noemen in fantasy werelden, aangezien ik hier vaak zelf nog wat in de problemen raak. Wat ik zelf wel leuk vind, is wanneer de politiek in zo'n wereld goed is uitgewerkt. Het maakt niet uit hoe die wereld eruit ziet, maar hoe de landen samenwerken of met elkaar in conflict zijn, vind ik heel belangrijk. Hoe het bestuur van de wereld in elkaar zit, vind ikzelf ook redelijk belangrijk. Dan heb je nog de klassen (of het gebrek daaraan, als je voor de verandering misschien eens voor een soort communistische fantasywereld gaat, want dat heb ik nog nooit gezien tbh XD), de gewoontes van de mensen, hun religie, verschillende rassen mogelijks. Als je rassen gaat verzinnen, kun je ook misschien een beetje origineel zijn. Ik keek ooit een video die er een beetje de spot mee dreef dat het altijd maar elfen, trollen, etc. zijn, terwijl je letterlijk alles kunt doen. Er zijn zoveel mythische wezens waar je inspiratie kunt halen - dan nog niet gesproken over het feit dat je volledig zelf een wezen kunt verzinnen. Verder is een kaart ook altijd handig. Zorg ervoor dat je het klimaat van je land kent. En dat is alles wat zo meteen in me opkomt haha. En inspiratie... gewoon andere fantasy boeken lezen, of naar plaatjes kijken op het internet? De mythologie kan ook inspiratie geven voor verschillende rassen in je verhaal.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @Romi: Ja, dat is wel vervelend soms als je scenes moet gaan opwerken waarvan je niet echt een idee hebt met wat precies. Alhoewel dat ik niet echt kan relaten aan het feit dat mijn personages niet genoeg shit zouden te verduren krijgen, haha. Ik ben echt het type schrijver dat verhalen plant rond drama. En meestal add ik tijdens het schrijven nog wat tegenslagen alsof ik sprinkles strooi op cupcakes of zo haha. Ik ben daar echt te gul mee denk ik xD My characters hate me
    Ja, politiek vind ik ook super belangrijk! Daarmee, zoals je zegt, ik ben bang dat ik mijzelf ook in de problemen werk als iets gewoon underdevelopped is. Oeh, communistische fantasiewereld haha die noteer ik even. Ik ben zelf niet echt fann van verschillende rassen, tenzij het elfen zijn ofc. Waar ik echt fan van ben zijn magische werelden en zo. Maar dan zit ik hier echt van, hoe bedenk je een magie systeem??? hahahaa

    --
    Voorlopig zit ik op een karige 600 woorden voor vandaag (dat is weinig vergeleken mijn dagelijkse wordcount haha dont come for me here pls). Maar goed, het is tenminste iets van wordcount vandaag! Ik ben niet echt in de schrijfbui voor mijn soty atm. Ik ga dus brainstormen voor andere verhalen en wat chillen.
    Ik hoop wel dat ik mijn wordcount kan volhouden nog. Ik heb namelijk eind deze week onverwacht toch nog een aantal dingen gepland staan waardoor ik misschien die dagen niet toekom aan schrijven, en volgende week ga ik er vier dagen op uit. Dus dan schrijf ik sowieso niet. Raad wie dan weer on a roll zal zijn juist en dan het allemaal moet staken shit haha :')
    Ik zet een voorlopig doel op 60k Als ik erover ga, dan is dat helemaal mooi natuurlijk. Maar ik wil voor mijn afgewerkte versie van mijn soty toch hopelijk meer halen en dan vind ik dat al een beetje te hoog gegrepen voor deze maand alleen haha

    Hoe gaan jullie schrijfdagen?


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    @Romi: Ja, dat is wel vervelend soms als je scenes moet gaan opwerken waarvan je niet echt een idee hebt met wat precies. Alhoewel dat ik niet echt kan relaten aan het feit dat mijn personages niet genoeg shit zouden te verduren krijgen, haha. Ik ben echt het type schrijver dat verhalen plant rond drama. En meestal add ik tijdens het schrijven nog wat tegenslagen alsof ik sprinkles strooi op cupcakes of zo haha. Ik ben daar echt te gul mee denk ik xD My characters hate me
    Ja, politiek vind ik ook super belangrijk! Daarmee, zoals je zegt, ik ben bang dat ik mijzelf ook in de problemen werk als iets gewoon underdevelopped is. Oeh, communistische fantasiewereld haha die noteer ik even. Ik ben zelf niet echt fann van verschillende rassen, tenzij het elfen zijn ofc. Waar ik echt fan van ben zijn magische werelden en zo. Maar dan zit ik hier echt van, hoe bedenk je een magie systeem??? hahahaa

    Met een magiesysteem heb ik eigenlijk niet zoveel problemen, om eerlijk te zijn. Je moet jezelf logische vragen stellen. Wat voor magie gebruik je? Zijn het aangeboren, specifieke gaven, of is het een soort 'energie'? Zijn er verschillende 'basisvormen', of is iedere soort magie uniek? Kan iedereen magie gebruiken, of is dat alleen weggelegd voor bepaalde individuen? Indien het tweede: wordt het van generatie op generatie overgegeven of niet? Zijn er hoogstaande families die zich enkel richten op magie? Hoe reageert de wereld op magie? Wordt het aanbeden, verachtten andere mensen magie, of zijn ze er misschien zelfs bang voor? Hoe worden mensen die magie gebruiken behandeld? Is (een bepaalde soort) magie strafbaar? Kan magie van een persoon op een bepaalde manier sterker worden? Zijn er een soort 'opleidingen' voor mensen die magie kunnen gebruiken? Is magie een toevallig voorval, of gebeurt het overal? Is er een rangorde in bepaalde soorten magie (bv dat watermagie meer aanzien heeft dan vuurmagie of zoiets XD)? En u can go on forever and ever :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Vandaag maar weer hard aan het werk gaan om de afgelopen 4 dagen in te halen hahaha


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face