• Soren Virtanen

    •••

    Human • Guardian • 25 • Outfit • @ Carnival • & Laurel
          Soren.
          Alhoewel zijn gehoor niet voldoende is ontwikkeld om haar stem te kunnen horen, ziet hij zijn naam gevormd — haar mondhoeken die omhoog krullen. Wanneer haar kijkers eveneens oplichten, ziet hij haar schouders ontspannen. Rondom haar hele lichaamshouding hangt een rust, alle stress verdwenen — een complete verandering.
          Vanwege het gemompel van anderen krijgt Soren in de gaten dat Laurel in beweging is weten te komen — op weg richting niemand minder dan hijzelf. Grijnzend stapt hij naar voren, haar tegemoet willen komend binnenin de menigte. Wanneer ze start te sprinten blijft hij echter doodstil stilstaan — de plotseling gevoelens van niets minder dan liefde rondom hem heen spoelend als een vloedgolf. Alhoewel ze elkaar slechts een minimale periode werkelijk echt kennen, heeft Laurel een vaste plaats verworven binnenin zijn kleine leven. Soren slikt moeizaam.
          'Vang!'
          Lachend weet hij zijn armen op tijd te openen voor een vliegende Laurel — haar armen om zijn nek in seconden. Ondanks dat ze middenin een menige staan, voelt het alsof zij tweeën de laatste personen op de aarde zijn momenteel. Voorzichtig krullen zijn armen zich rondom Laurel — haar ondersteunend tegen zijn lichaam.
          'Je bent echt weer terug.'
          Soren voelt zijn grijns langzaam veranderen in een oprechte glimlach — zijn kijkers slechts gefocust op haar gezicht.
          'Welkom thuis.'
          Alle warme gevoelens binnenin zijn borstkas vergroten, de duisternis rondom zijn verleden momenteel verlichtend. Onbewust versterken zijn armen hun greep rondom Laurel's bevende lichaam, haar dichter tegen zich aantrekkend. Wanneer hij haar kijkers kortstondig ziet shiften, plaatst hij haar voorzichtig op de grond. Zijn armen blijven rondom haar — hun lichamen vrijwel samen gesmolten tot één. Ondanks dat hij zijn kijkers standvastig op Laurel gericht houdt, voelt hij de volle maan boven hun hoofden fel branden.
          'Voordat het te laat is—'
          Soren brengt zijn rechtse hand omhoog richting Laurel's blozende wang — deze omvattend als kostbaar materiaal. Voorzichtig buigt hij naar voren, hun lippen samenkomend als puzzelstukjes. Soren ademt haar geur kortdurig diep in — bossen, natuur en thuis. Veel te snel laat hij haar los. Direct mist hij haar nabijheid.
          'Wees voorzichtig vanavond, ja? Kom weer bij me terug. Neem geen risico's, oké?'
          Voor enkele seconden richt Soren zijn blik over Laurel's schouder — kijkend naar de plaats waar ze zojuist vandaan is gekomen. Grijnzend richt hij zijn kijkers op haar, een kwajongensachtige blik verschijnend in hen. Zojuist had hij haar gezoend in een menigte terwijl een gedeelte van haar pack toekeek.
          'Dit was een mooie introductie. Ik zal later m'n excuses maken bij je packleden daarzo.'

    [ bericht aangepast op 30 april 2020 - 11:14 ]


    •

    Morales schreef:
    Mijn to-read voor 2019 is er ook c:

    Ik heb de boeken waar ik nog mee bezig ben, maar die ik waarschijnlijk niet voor 2019 afkrijg, er ook bij gezet. Kan ik mijn lijst trouwens nog aanpassen als het ertoe aankomt? Want soms zie ik een random boek en denk ik: die moet ik lezen. Ik heb meestal niet echt een heel vaste lijst van boeken die ik wil lezen voor een jaar, ik lees meestal gewoon waar ik op dat moment zin in heb :') Maar dit zijn de boeken waar ik het meest naar uitkijk, dus waarschijnlijk ga ik er wel een heel aantal uit deze lijst lezen c: De volgorde van de boeken is trouwens compleet random.

    Boeken die ik uit wil lezen in 2019, gestart in 2018:
    x A Song of Ice and Fire - George RR Martin
    x The Catastrophic History of You and Me - Jess Rothenberg
    x The Raven Boys - Maggie Stiefvater
    x Brief Answers to the Big Questions - Stephen Hawkings
    x Vicious - V.E. Schwab
    x Under the Dome - Stephen King

    Boeken waaraan ik nog moet beginnen:
    x Vengeful - V.E. Schwab
    x A Darker Shade of Magic - V.E. Schwab
    x City of Ghosts - Victoria Schwab
    x Schaduwen der verdoemenis - Natascha van Limpt
    x Wayward Son (Simon Snow 2) - Rainbow Rowell (zou in 2019 moeten uitkomen)
    x Fangirl - Rainbow Rowell
    x Caraval - Stephanie Garber
    x They Both Die at the End - Adam Silvera
    x More Happy Than Not - Adam Silvera
    x What If It's Us - Adam Silvera & Becky Albertalli
    x Call Me By Your Name - André Aciman
    x Wonder - R.J. Palacio
    x Shadow and Bone - Leigh Bardugo
    x Siege and Storm - Leigh Bardugo
    x Ruin and Rising - Leigh Bardugo
    x Six of Crows - Leigh Bardugo
    x Crooked Kingdom - Leigh Bardugo
    x Red Rising - Pierce Brown
    x Miss Peregrine's Home for Peculiar Children - Riggs Ransom
    x An Ember in the Asher - Sabaa Tahir
    x Children of Blood and Bone - Tomi Adeyemi
    x Geekerella - Ashley Poston
    x The Hate U Give - Angie Thomas
    x Autoboyography - Christina Lauren
    x The Isle of the Lost - Melissa de de la Cruz
    x Illuminae - Amie Kaufman
    x Seafire - Natalie C. Parker
    x American Gods - Neil Gaiman
    x Norse Mythology - Neil Gaiman
    x Coraline - Neil Gaiman
    x The Graveyard Book - Neil Gaiman
    x Sabrina - Nick Drnaso
    x The Diabolic S.J. Kincaid
    x Miles Morales - Jason Reynolds
    x All American Boys - Jason Reynolds
    x Long Way Down - Jason Reynolds
    x Circe - Madeline Miller
    x Neverwold Wake - Marisa Pessl
    x Sheets - Brenna Thummler
    x Renegades - Marissa Meyer
    x A Very Large Expanse of Sea - Tahereh Mafi
    x An Absolutely Remarkable Thing - Hank Green


    Natuurlijk, je mag je lijst gedurende het gehele jaar aanpassen. (: Als je dat gewoon hier laat weten, kan ik het aanpassen in het topic. Dat houdt het hier ook lekker levendig!


    •

    Ik heb als doel 15 boeken te lezen dit jaar, gedichtenbundels niet meegerekend. Ik ben niet zo'n goede lezer, ik raak best snel verveeld tijdens het lezen dus dit is een ambitieuze lijst. Maar ik moet echt eens mijn TBR gaan laten slinken, want ik koop meer boeken dan dat ik lees at the moment.

    YA books:
    — Huiver trilogie • Maggie Stiefvater
    — Twilight series • Stephanie Meyer (Re-read)
    — HP 5, 6 & 7 + Hogwarts Library Books • J.K. Rowling (Al mee begonnen)

    Classic books:
    — The Catcher in the Rye • J.D. Sallinger
    — Pride & Prejudice • Jane Austen

    Poetry books:
    — Wild Embers • Nikita Gill (Al mee begonnen)
    — The Witch Doesn't Burn in this One • Amanda Lovelace (Al mee begonnen)
    — New American Best Friend • Olivia Gatwood (Al mee begonnen)
    — Rest in the Mourning • R.H. Sin (Al mee begonnen)
    — Ariel • Sylvia Plath (Al mee begonnen)
    — Love Her Wild • Atticus
    — Hold Your Own • Kate Tempest
    — Flux • Orion Carlotto
    — Gedichten van de Broer van Roos • Tim Hofman
    — A Poem for Every Night of the Year • Allie Esiri

    Misc. books:
    — A Brief History of Time • Stephen Hawking
    — Seven Brief Lessons On Physics • Carlo Rovelli
    — Sleeping Giants • Sylvain Neuvel
    — One of Us • Asne Seierstad
    — Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes • Edith Hamilton (Al mee begonnen)


    Also, is er iemand die deze kerstvakantie nog een 24-hour read-a-thon wilt doen? Ik wil misschien namelijk een dag inplannen waar ik alvast een inhaalslag op mijn TBR kan maken, so if anyone wants to join?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Anatomy schreef:
    Ik heb als doel 15 boeken te lezen dit jaar, gedichtenbundels niet meegerekend. Ik ben niet zo'n goede lezer, ik raak best snel verveeld tijdens het lezen dus dit is een ambitieuze lijst. Maar ik moet echt eens mijn TBR gaan laten slinken, want ik koop meer boeken dan dat ik lees at the moment.

    YA books:
    — Huiver trilogie • Maggie Stiefvater
    — Twilight series • Stephanie Meyer (Re-read)
    — HP 5, 6 & 7 + Hogwarts Library Books • J.K. Rowling (Al mee begonnen)

    Classic books:
    — The Catcher in the Rye • J.D. Sallinger
    — Pride & Prejudice • Jane Austen

    Poetry books:
    — Wild Embers • Nikita Gill (Al mee begonnen)
    — The Witch Doesn't Burn in this One • Amanda Lovelace (Al mee begonnen)
    — New American Best Friend • Olivia Gatwood (Al mee begonnen)
    — Rest in the Mourning • R.H. Sin (Al mee begonnen)
    — Ariel • Sylvia Plath (Al mee begonnen)
    — Love Her Wild • Atticus
    — Hold Your Own • Kate Tempest
    — Flux • Orion Carlotto
    — Gedichten van de Broer van Roos • Tim Hofman
    — A Poem for Every Night of the Year • Allie Esiri

    Misc. books:
    — A Brief History of Time • Stephen Hawking
    — Seven Brief Lessons On Physics • Carlo Rovelli
    — Sleeping Giants • Sylvain Neuvel
    — One of Us • Asne Seierstad
    — Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes • Edith Hamilton (Al mee begonnen)


    Also, is er iemand die deze kerstvakantie nog een 24-hour read-a-thon wilt doen? Ik wil misschien namelijk een dag inplannen waar ik alvast een inhaalslag op mijn TBR kan maken, so if anyone wants to join?


    Hm, ik ben wel in voor een read—a—thon. Alleen ik weet niet of ik 24 uur vol kan houden. D: 'cause I'm old.


    •

    Ik zal straks ook een lijstje maken, maar eerst even kijken wat ik nog op mijn ereader heb staan ^^


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Anatomy schreef:
    Ik heb als doel 15 boeken te lezen dit jaar, gedichtenbundels niet meegerekend. Ik ben niet zo'n goede lezer, ik raak best snel verveeld tijdens het lezen dus dit is een ambitieuze lijst. Maar ik moet echt eens mijn TBR gaan laten slinken, want ik koop meer boeken dan dat ik lees at the moment.

    YA books:
    — Huiver trilogie • Maggie Stiefvater
    — Twilight series • Stephanie Meyer (Re-read)
    — HP 5, 6 & 7 + Hogwarts Library Books • J.K. Rowling (Al mee begonnen)

    Classic books:
    — The Catcher in the Rye • J.D. Sallinger
    — Pride & Prejudice • Jane Austen

    Poetry books:
    — Wild Embers • Nikita Gill (Al mee begonnen)
    — The Witch Doesn't Burn in this One • Amanda Lovelace (Al mee begonnen)
    — New American Best Friend • Olivia Gatwood (Al mee begonnen)
    — Rest in the Mourning • R.H. Sin (Al mee begonnen)
    — Ariel • Sylvia Plath (Al mee begonnen)
    — Love Her Wild • Atticus
    — Hold Your Own • Kate Tempest
    — Flux • Orion Carlotto
    — Gedichten van de Broer van Roos • Tim Hofman
    — A Poem for Every Night of the Year • Allie Esiri

    Misc. books:
    — A Brief History of Time • Stephen Hawking
    — Seven Brief Lessons On Physics • Carlo Rovelli
    — Sleeping Giants • Sylvain Neuvel
    — One of Us • Asne Seierstad
    — Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes • Edith Hamilton (Al mee begonnen)


    Also, is er iemand die deze kerstvakantie nog een 24-hour read-a-thon wilt doen? Ik wil misschien namelijk een dag inplannen waar ik alvast een inhaalslag op mijn TBR kan maken, so if anyone wants to join?

    Als ik geen blok had, had ik meegedaan :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik pleur mijn 'lijstje' vast even neer. c: Ik wil ze allemaal lezen, maar ja, of dat gaat lukken... Als mensen nog aanraders hebben, please!

    SERIES
    — Harry Potter (2-7)
    — Hunger Games
    — ACOTAR

    LITERATUUR
    — Tonio (A.F.Th. van de Heijden)

    verder moet ik even in mijn boekenkast kijken lol


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ^ Ik raad The Lunar Chronicles en Vicious aan, want dat zijn mijn favoriete reeks en mijn (toekomstig, heb het nog niet uit) favoriete boek :')

    Zijn er btw mensen die meedoen aan reading challenges?

    [ bericht aangepast op 31 dec 2018 - 17:07 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ^ The Lunar Chronicles heb ik afgelopen zomer verslonden, ik vond het geweldig! Ik wil de boeken het liefst in mijn kast hebben, maar ik heb ze op mijn e-reader gelezen (het waren tevens de eerste boeken die ik in drie jaar voor de lol heb gelezen). Vicious ken ik niet!

    Met challenges doe ik eigenlijk nooit mee, zeker niet als ze 24 uur duren. :') Door mijn studie ben ik echt gaan merken dat ik niet ga lezen omdat het 'moet', maar omdat ik het leuk vind. Anders doe ik het echt niet, haha.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MadaIena schreef:
    ^ The Lunar Chronicles heb ik afgelopen zomer verslonden, ik vond het geweldig! Ik wil de boeken het liefst in mijn kast hebben, maar ik heb ze op mijn e-reader gelezen (het waren tevens de eerste boeken die ik in drie jaar voor de lol heb gelezen). Vicious ken ik niet!

    Met challenges doe ik eigenlijk nooit mee, zeker niet als ze 24 uur duren. :') Door mijn studie ben ik echt gaan merken dat ik niet ga lezen omdat het 'moet', maar omdat ik het leuk vind. Anders doe ik het echt niet, haha.

    Ik heb precies hetzelfde probleem! Ga waarschijnlijk sparen om ze te kopen dit jaar^^ Bij mij waren The Lunar Chronicles ook de eerste boeken in een hele tijd waar ik echt dingen begon uit te stellen om te kunnen lezen haha :') Vicious is een verhaal over helden en villains, alleen weet je niet wie wie is. Maar de personages zijn zo complex en damn, het is zo goed geschreven.

    Oh, ik bedoelde zo'n challenge als 'lees een boek dat wordt verfilmd' 'een boek uit het jaar dat je geboren bent' 'een boek met een nummer in de titel'. Je vindt zo van die lijsten op het internet en dat leek me wel tof om te doen (of misschien nog eens boekenbingo? Ik weet dat iemand op Q dat organiseerde en dat vond ik altijd fijn, maar ik vond de periode altijd te kort om echt een heleboel boeken af te strepen XD) En ja, feel u. Ik heb me opeens ook bedacht van: waarom zou ik mijn tijd verspillen aan een boek dat ik niet leuk vind? Dus als lezen echt begint te voelen als een opgave, DNF ik een boek gewoon :')

    [ bericht aangepast op 31 dec 2018 - 17:22 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben ook hélemaal fan van TLC. Damn. Ik heb ze in hardcover in m'n kast staan en ben van plan ze te gaan rereaden in 2019. :Y)

    Ik doe verder niet mee aan die challenges, omdat ik gewoon wil kiezen welk boek ik wil lezen.


    •

    Mijn to-read, in willekeurige volgorde:

    Reread:
    - Harry Potter 1 t/m 7

    Read:
    - A dance with dragons: dreams and dust - George R. R. Martin (al in bezig)
    - A dance with dragons: after the feast - George R. R. Martin
    - Warcross - Marie Lu
    - Wildcard - Marie Lu
    - Vicious - V. E. Schwab
    - Vengeful - V. E. Schwab
    - Shadow of the Fox - Julie Kagawa
    - An Absolutely Remarkable Thing - Hank Green
    - An Ember in the Ashes - Sabaa Tahir
    - A Torch Against the Night - Sabaa Tahir
    - A Reaper at the Gates - Sabaa Tahir
    - Children of Blood and Bone - Tomi Adeyemi
    - Children of Virtue and Vengeance - Tomi Adeyemi
    - Wintersong - S. Jae-Jones
    - Three Dark Crowns - Kendare Blake
    - One Dark Throne - Kendare Blake
    - Two Dark Reigns - Kendare Blake
    - The Cruel Prince - Holly Black
    - Windwitch - Susan Dennard
    - Bloodwitch - Susan Dennard
    - Glitches - Marissa Meyer
    - The Queen's Army - Marissa Meyer
    - Illuminae - Amie Kaufman
    - Gemina - Amie Kaufman
    - Obsidio - Amie Kaufman


    There are poems inside of you that paper can't handle

    ^Yes, ik zie Vicious staan :') Weet me te vinden als je eraan begint :p (Ik heb echt iemand nodig om over Victor te praten, want damn, hij is echt zo geweldig)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Voor degenen die een lijst hebben geplaatst op willekeurige volgorde: ik heb de lijsten geordend op alfabetische volgorde van achternaam van de schrijver (voor mij makkelijker om te vinden als je een boek hebt gelezen). :Y)


    •

    Crochan schreef:
    Voor degenen die een lijst hebben geplaatst op willekeurige volgorde: ik heb de lijsten geordend op alfabetische volgorde van achternaam van de schrijver (voor mij makkelijker om te vinden als je een boek hebt gelezen). :Y)

    Wow, dat moet enorm veel werk zijn :o Trouwens bedankt voor de mooie opmaak van die lijsten haha, dat zal ook wel wat tijd in beslag nemen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ga in het nieuwe jaar mijn wish-list posten, want ik denk niet dat ik vanavond achter mijn laptop ga zitten.
    Maar er is nog een hoop dat ik wil lezen :Y)


    Stenenlikker