• Yep, ik ben dit jaar zelfs nog eerder begonnen dan voorgaande jaren. (': Een aantal landen zijn ook al druk bezig met het bekendmaken van hun nummers en artiesten en de eerste definitieve inzendingen zijn ook al bekend!

    Ja mensen, het ESC komt er weer aan!
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt.

    In dit topic houd ik dus de lijstjes bij met daarbij het overzicht van de ingezonden nummers, de bekendmakingen, de indeling van de semi-finals, etc.

    De slogan van dit jaar : Dare to dream.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Tel Aviv, Israel. Na de overwinning van vorig jaar door Netta met het nummer : 'Toy'




    Kalender


    × None left this year!!! ×
    10 maart - Regulatory deadline fo file artists and songs with the EBU.


    Semi Final 1 : 14 mei

    First half
    ~ Slovenia
    ~ Belarus
    ~ Czech Republic
    ~ Montenegro
    ~ Cyprus
    ~ Serbia
    ~ Finland
    ~ Poland
    ~ Hungary

    Second half
    ~ Estonia
    ~ Portugal
    ~ San Marino
    ~ Iceland
    ~ Georgia
    ~ Australia
    ~ Belgium
    ~ Ukraine
    ~ Greece



    Semi Final 2: 16 mei

    First half
    ~ Switzerland
    ~ Sweden
    ~ Ireland
    ~ Austria
    ~ Moldova
    ~ Latvia
    ~ Romania
    ~ Denmark
    ~ Armenia

    Second half
    ~ Albania
    ~ Azerbaijan
    ~ F.Y.R. Macedonia
    ~ Norway
    ~ Russia
    ~ The Netherlands
    ~ Croatia
    ~ Lithuania
    ~ Malta




    Finals : 18 mei

    France × Voting in 1st semi-final
    Germany × Voting in 2nd semi-final
    Israel × Voting in 1st semi-final
    Italy × Voting in 2nd semi-final
    Spain × Voting in 1st semi-final
    United Kingdom × Voting in 2nd semi-final







    De deelnemers: 41 / 41

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    North Macedonia
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    United Kingdom



    [ bericht aangepast op 13 maart 2019 - 23:32 ]


    Credendo Vides

    Slughorn schreef:
    Ik vind het best veelbelovend als ik de bovenstaande liedjes hoor. Ik heb er een paar gehoord die ik op zich al best leuk vind.
    Het is alleen wel weer veel rustige, slome liedjes. En daar ben ik niet zo fan van.
    Vooral Estonia vind ik echt leuk, mijn favoriet tot nu toe.

    Bij Latvia vroeg ik me trouwens eerst af of ze in haar eigen taal zong, want ik verstond het niet.
    Blijkt het gewoon Engels te zijn (':


    Er zijn tot nu toe inderdaad al best veel ballads. En ik moest bij Latvia inderdaad ook eerst goed luisteren. xD

    Iets wat ik ook wel apart vind, is dat NL (en België nu ook) op nr. 5 en 7 staan bij de bookmakers. Duncan heeft een gehele week op nr. 4 gestaan tot twee dagen geleden... Er was dan ook al sprake van een leak van zijn nummer en de Eurovision fans waren er allemaal lovend over... Er is al wel gezegd dat dit niet het nummer is en dat hij dit nummer zong tijdens zijn eindproject van zijn studie, of zo... Maar er is geen eerdere versie van het nummer te vinden dan ong. een maand geleden. De hoop van velen is er dan nog steeds dat DIT het nummer is.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Er zijn tot nu toe inderdaad al best veel ballads. En ik moest bij Latvia inderdaad ook eerst goed luisteren. xD

    Iets wat ik ook wel apart vind, is dat NL (en België nu ook) op nr. 5 en 7 staan bij de bookmakers. Duncan heeft een gehele week op nr. 4 gestaan tot twee dagen geleden... Er was dan ook al sprake van een leak van zijn nummer en de Eurovision fans waren er allemaal lovend over... Er is al wel gezegd dat dit niet het nummer is en dat hij dit nummer zong tijdens zijn eindproject van zijn studie, of zo... Maar er is geen eerdere versie van het nummer te vinden dan ong. een maand geleden. De hoop van velen is er dan nog steeds dat DIT het nummer is.

    Wat? Hoe kunnen NL en BE zo hoog staan zonder officieel nummer? :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mjollnir schreef:
    (...)
    Wat? Hoe kunnen NL en BE zo hoog staan zonder officieel nummer? :')


    Ik denk dat ze gekeken hebben naar andere optredens van hun en dan een inschatting maken.. Anders zou ik het ook niet weten. xD

    Sergey voor Rusland staat op nr. 1 bij de bookmakers, ook zonder nummer, maar aangezien hij ook zeer populair was in 2016 (waar hij 3e werd).
    Sweden staat op nr. 2. Ook zonder nummer... Nr. 3 is Italy en Nr. 4 is Ukraine.


    Credendo Vides

    Wauw, ik vind het knap dat je al een ranking kan halen zonder nummer (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Oké... Ik moest echt even bijkomen van al het idiote gedoe rondom Ukraine. Wat Ukraine gedaan heeft vind ik echt niet kunnen.
    Even in het kort samengevat : Nadat MARUV de nationale finale had gewonnen kreeg ze nog eens zo'n schandalig contract onder haar neus gedrukt die geen enkel normaal mens zou ondertekenen. Als ze dat wel had gedaan, was ze een bestuurbaar poppetje geworden van de broadcast en de politiek.
    En dat was ook nog niet alles, tijdens de finale waren er ook ongepaste vragen die gesteld werden, niet alleen aan MARUV, maar ook aan andere deelnemers.
    Wat meer uitleg<
    Hier meer over een gedeelte van het contract

    Ukraine heeft zich nu officieel teruggetrokken van het ESC, nadat ook de andere twee artiesten uit de top 3 zich terug getrokken hebben.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Oké... Ik moest echt even bijkomen van al het idiote gedoe rondom Ukraine. Wat Ukraine gedaan heeft vind ik echt niet kunnen.
    Even in het kort samengevat : Nadat MARUV de nationale finale had gewonnen kreeg ze nog eens zo'n schandalig contract onder haar neus gedrukt die geen enkel normaal mens zou ondertekenen. Als ze dat wel had gedaan, was ze een bestuurbaar poppetje geworden van de broadcast en de politiek.
    En dat was ook nog niet alles, tijdens de finale waren er ook ongepaste vragen die gesteld werden, niet alleen aan MARUV, maar ook aan andere deelnemers.
    Wat meer uitleg<
    Hier meer over een gedeelte van het contract

    Ukraine heeft zich nu officieel teruggetrokken van het ESC, nadat ook de andere twee artiesten uit de top 3 zich terug getrokken hebben.



    Het is inderdaad echt heel bizar!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Estonia, Romania en Hungary klinken wel echt goed hoor. Zeker favorietjes van mij.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2019 - 20:34 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Wauw dat van Ukraine is wel echt bizar....


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb even een aparte vraag. Morgen avond is de Noorse ronde, die ik graag zou willen kijken. Ik heb alleen geen idee hoe. Weet iemand toevallig een manier om dit te kunnen kijken? Een site of app die al het ESC nieuws uitzend oid?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Ik heb even een aparte vraag. Morgen avond is de Noorse ronde, die ik graag zou willen kijken. Ik heb alleen geen idee hoe. Weet iemand toevallig een manier om dit te kunnen kijken? Een site of app die al het ESC nieuws uitzend oid?


    Ik zoek vaak de broadcaster / tv zender op waarop ze het uitzenden, in het geval van Noorwegen is dat NRK. Voor deze heb je echter wel een VPN nodig die je op Noorwegen kan zetten. Ik zal ook nog even kijken of ik een andere live stream kan vinden waarbij geen VPN nodig is.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2019 - 0:27 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Ik zoek vaak de broadcaster / tv zender op waarop ze het uitzenden, in het geval van Noorwegen is dat NRK. Voor deze heb je echter wel een VPN nodig die je op Noorwegen kan zetten. Ik zal ook nog even kijken of ik een andere live stream kan vinden waarbij geen VPN nodig is.


    Ik wist inderdaad dat het via NRK kwam, alleen niet hoe ik het dan zou moeten kijken :')
    Maar volgens mij is het nu gelukt. In ieder geval bedankt voor het meedenken!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    De inzending van België is inmiddels met nummer en al bekend:

    Persoonlijk vind ik deze inzending 100x beter dan de Belgische inzending van vorig jaar.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    ^ik vond vorig jaar net 100x beter :') Dit nummer vind ik wat slapjes. Maar dat vond ik ook van Blanche en die eindigde 4e twee jaar terug.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    En er zijn dit weekend nog weer heel wat deelnemers bijgekomen! Waardoor de teller opeens van 19 naar 26 schiet.

    Finland



    Georgia


    Iceland


    Norway


    Portugal


    Moldova


    Serbia

    [ bericht aangepast op 4 maart 2019 - 0:52 ]


    Credendo Vides

    IJsland is mijn favoriet samen met Italië. Ijsland, omdat het een parodie is (het deed me denken aan Rammstein) en Italië omdat het zo krachtig is en in mijn hoofd blijft spoken zonder dat het irritant is. Beide nummers zijn van genres die normaal worden ondervertegenwoordigd in het songfestival.

    Servië en Albanië hebben de beste ballads, beide emotioneel en niet te schreeuwerig. Moldavië heeft de slechtste, na mijn mening.

    Ik heb ook de trend in eurovision 2019 ontdekt; Elektronische muziek (door het vorige winnende nummer 'Toy' natuurlijk)

    Die man van Georgië heeft trouwens wel zo'n diepe stem waar ik graag naar luister, maar nummer is het net-niet.. Een beetje anti-climax..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.